Kaliskie Linie Autobusowe
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Faktycznie numeracja z "S" jest coraz bardziej chaotyczna i o ile literki w liniach oznaczonych "3" są jeszcze logiczne bo trasy 3A,3B.3C i 3D w większej części trasy się pokrywają o tyle eSek już średnio.
BTW- http://www.sfora.pl/Zobacz-najdluzszy-a ... 6747-49760 całkiem fajny ten autobus
BTW- http://www.sfora.pl/Zobacz-najdluzszy-a ... 6747-49760 całkiem fajny ten autobus
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
No no no to jest gigant
"nie mają pieniędzy na budowę linii metra, tramwaju czy kolei podmiejskiej"
My tak że ich nie mamy Ale szerokich ulic też nie mamy
Tylko że tam wystarczą argumenty że by przekonać władze
Rozwiązanie ciekawe ale te wariaty na które nie mają kasy by były szybsze a tu pewnie wieczne korki
Ciekaw jestem na ilu zatoczkach w Kaliszu by się ten autobus zmieścił
A wracając do rzeczywistości kupując kolejne kapeny można by też pomyśleć że by KLA przywróciło trasy które się do tych czas nie opłacały
Albo jakieś linie nocne?? te co mają największe frekwencje za dnia ?
A co byście powiedzieli na kolejną linie Expresową ??
Chodzi mi o linie Hanki Sawickiej-Winiary-Opatówek
Tematu S1 nie będę poruszał bo jak wiemy ma swój oryginalny przebieg..
Na początek (zwiększę kursów 1B lub 1)
Transformacja dotyczyła by 1A
Po prostu proponował bym puścić ją przez Trasę Bursztynową...
Dlaczego 1A a nie 1B?
Bo jak wiemy 1B kursuje od Zdun na Tłokinie itp. a 1A rzekł bym i na tym odcinku ma Express bo po prostu leci prosto
W dodatku szybciej do Amber
"nie mają pieniędzy na budowę linii metra, tramwaju czy kolei podmiejskiej"
My tak że ich nie mamy Ale szerokich ulic też nie mamy
Tylko że tam wystarczą argumenty że by przekonać władze
Rozwiązanie ciekawe ale te wariaty na które nie mają kasy by były szybsze a tu pewnie wieczne korki
Ciekaw jestem na ilu zatoczkach w Kaliszu by się ten autobus zmieścił
A wracając do rzeczywistości kupując kolejne kapeny można by też pomyśleć że by KLA przywróciło trasy które się do tych czas nie opłacały
Albo jakieś linie nocne?? te co mają największe frekwencje za dnia ?
A co byście powiedzieli na kolejną linie Expresową ??
Chodzi mi o linie Hanki Sawickiej-Winiary-Opatówek
Tematu S1 nie będę poruszał bo jak wiemy ma swój oryginalny przebieg..
Na początek (zwiększę kursów 1B lub 1)
Transformacja dotyczyła by 1A
Po prostu proponował bym puścić ją przez Trasę Bursztynową...
Dlaczego 1A a nie 1B?
Bo jak wiemy 1B kursuje od Zdun na Tłokinie itp. a 1A rzekł bym i na tym odcinku ma Express bo po prostu leci prosto
W dodatku szybciej do Amber
@Caspress: 1A jako wariant przez TB to nietrafiony pomysł. Zabranie bezpośredniego połączenia Opatówka z centrum i zmuszanie ludzi do jechania przez Tłokinię? Nie. Jedyne co można zrobić w kwestii ekspresówki Hanki-Winiary, to linia szczytowa, która by jeździła tylko w godz. 5.30-9.00 oraz 13.00-16.00, zaczynała by jak zwykła 1 i po trasie do Kalinca, później Legionów, Polna, Bursztynowa, Łódzka i tylko do Winiary F-ki. Wtedy można całkowicie lub w dużym stopniu ograniczyć kursy 1, a zostawić tylko 1AB. 1AB i S1 w parze co 15 minut by wystarczyły na trasę Hanki-Winiary.
A co byście powiedzieli na szybki przesmyk do centrum?
Tak myślałem jak by puszczać jakiś autobus przez Wojska Polskiego (Widok)(Supersam)
Serbinowską - Widok przy kuria diecezji Kaliskiej jest przystanek nie używany ale jest.
I dalej by było trzeba zrobić jakiś przystanek Widok-Harcerska?
szybkie ekspresowe połączenie bez świateł mały ruch
no i prosta uliczka Widok a wyjeżdża się na Harcerskiej koło Konopnickiej?
Tak myślałem jak by puszczać jakiś autobus przez Wojska Polskiego (Widok)(Supersam)
Serbinowską - Widok przy kuria diecezji Kaliskiej jest przystanek nie używany ale jest.
I dalej by było trzeba zrobić jakiś przystanek Widok-Harcerska?
szybkie ekspresowe połączenie bez świateł mały ruch
no i prosta uliczka Widok a wyjeżdża się na Harcerskiej koło Konopnickiej?
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
http://rc.fm/polityczne/inwestycje-przewoznika.html
Pewnie po budowie, żółto-niebieskie pojazdy przeniosą się na Wrocławską.
Widziałem dzisiaj jeden z naszych autobusów, obklejony reklamą Ostrovii.
Pewnie po budowie, żółto-niebieskie pojazdy przeniosą się na Wrocławską.
Widziałem dzisiaj jeden z naszych autobusów, obklejony reklamą Ostrovii.
g13k
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Ciekawy pomysł:
http://rajdikarusa.com/
Nasz tabor jest nowoczesny, i brakuje mi czasem tych rozlatujących się przegubowych, złamanych wpół Ikarusów Mógłby czasem taki na ulicę wyjechać
http://rajdikarusa.com/
Nasz tabor jest nowoczesny, i brakuje mi czasem tych rozlatujących się przegubowych, złamanych wpół Ikarusów Mógłby czasem taki na ulicę wyjechać
g13k
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Napisałem do KLA pytanie, dotyczące "popularnej" pani bo sam widziałem właśnie że takowa prowadziła Volvo.
Oto odpowiedź:
Oto odpowiedź:
I inny temat. Życie Kalisza:Potwierdzamy, że KLA zatrudniły sympatyczną Panią na stanowisku kierowcy.
Z poważaniem
Dział Organizacji Przewozów i Informatyki
______________________________________________________
Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe Sp. z o.o., ul. Wrocławska 30-38, 62-800 Kalisz
tel. centrala: + 48 62 768-00-00, fax: +48 62 768-00-22
Wczoraj nastąpiło otwarcie ofert w przetargu na budowę warsztatów, które stanowić będą część nowej zajezdni autobusowej KLA przy ul. Wrocławskiej. W przyszłym roku powstaną tam również inne obiekty i dojdzie do przeprowadzki
Przypomnijmy, że dotychczasowe tereny KLA przy ul. Majkowskiej władze miasta proponują przeznaczyć na miejskie targowisko, na które mieliby przenieść się kupcy sprzed Tęczy. Przeprowadzka zajezdni na ulicę Wrocławską jest częścią większego przedsięwzięcia – restrukturyzacji KLA i PKS. Po przejęciu od Skarbu Państwa przez Miasto tej ostatniej firmy, powstał nowy podmiot, Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe, skupiający obu przewoźników. KLA przenosi się na tereny PPKS przy Wrocławskiej, co uzasadniane jest koniecznością szukania oszczędności. Konieczna jest jednak budowa nowej zajezdni i warsztatów. Jest już gotowy projekt na drugą z tych inwestycji.
g13k
Zgadza się jest kierowczyni w KLA,ma na imię Edyta l.35 kiedyś jeździła na tirach,szkoliła się u mnie z zakresu jazdy i obsługi systemu.Można ją spotkać na linach nr 6 i 16,a co do tej drugiej jak napisał Harnaś to się szkoli.
A tutaj coś do pewnej sytuacji w KLA o której jest głośno na pętli.
http://wlkp24.info/aktualnosci/111,niel ... usow-.html
A tutaj coś do pewnej sytuacji w KLA o której jest głośno na pętli.
http://wlkp24.info/aktualnosci/111,niel ... usow-.html
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Autobusy jechały pod wiaduktem i obok siebie i chyba uszczelki niewytrzymały ciśnienia i szyba się odkleiła. Takie coś nie powinno się zdarzyć nawet przy większej prędkości.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Miałem napisać wcześniej ale zapomniałem w KLA jest coraz mniej przegubów do końca roku mają pójść na żyletki wszystkie Many niedawno na złom pojechał MAN #803,teraz czeka kolej na #802 przy poważniejszej naprawie uda się na ostania podróż na Ludową.Ciekawe czy KLA poradzi sobie z liczbą trzech autobusów przegubowych, wątpię ponieważ w Godzinach szczytu mimo że jadą dwa autobusy za sobą na Nowym Rynku jest scisk.Jak przyjdzie zima nie będzie Rezerwy,nie zdziwiłbym jak zimą będą łatać braki taborowe Kapeną.
Nie wiem czy zawrzeliście ale od jakiegoś dłuższego czasu nie tylko kla posiada już autobusy miejskie.
Jeden z prywatnych przewoźników posiada coś takiego...
(to nie jest ten co po Kaliszu jeździ tylko chciałem podkreśli wydłużony tył+koła tak jak ten u nas)
Co do kastracji autobusów z przegubem w Kaliszu to tylko współczuć ludziom....
linie jedynki,trójki i na ostrów to jak dla mnie to ten przegub nawet tam nie wystarcza
A wracając do najdłuższych autobusów znalazłem starego newsa chodzi o wawe
http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/Dla_m ... y_MZA.html
Jeden z prywatnych przewoźników posiada coś takiego...
(to nie jest ten co po Kaliszu jeździ tylko chciałem podkreśli wydłużony tył+koła tak jak ten u nas)
Co do kastracji autobusów z przegubem w Kaliszu to tylko współczuć ludziom....
linie jedynki,trójki i na ostrów to jak dla mnie to ten przegub nawet tam nie wystarcza
A wracając do najdłuższych autobusów znalazłem starego newsa chodzi o wawe
http://www.warszawa.pl/Wiadomosci/Dla_m ... y_MZA.html
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Limuzyna na TAXI nie widziałem,ale owszem autobus tego typu posiada POLTURIST autobus to SETRA,firma świadcząca usługi na trasie Kalisz - Zbiersk - Gadów,oni przejeli po KLA linie 5B.
Pleszewskie Linie Autobusowe też mają autobus trzy osiowy ale w wersji Turystycznej,i teraz kupili drugi autobus przegubowy żeby było fajniej.A co tego autobusu co Caspress pokazał w KLA pod koniec lat 90tych był testowany taki Neoplan był on z MZA Warszawa i jeden dzień jeźdźił nim mój tata jako kierowca i pamiętam jak dzisiaj jak z nim zrobiłem całą służbę na lini 1 właśnie tym autobusem.
Pleszewskie Linie Autobusowe też mają autobus trzy osiowy ale w wersji Turystycznej,i teraz kupili drugi autobus przegubowy żeby było fajniej.A co tego autobusu co Caspress pokazał w KLA pod koniec lat 90tych był testowany taki Neoplan był on z MZA Warszawa i jeden dzień jeźdźił nim mój tata jako kierowca i pamiętam jak dzisiaj jak z nim zrobiłem całą służbę na lini 1 właśnie tym autobusem.
Podałem tylko moim zdaniem bardzo fajny skrót nie zakorkowany do centrum...Pawel pisze:Tia może jeszcze Cmentarną czy Wąską puść autobus
Linia 22 nie wystarczy ?
Co ma do tego 22?
A odnośnie linij kursujących na odcinku Wojska Polskiego Superspam(Widok)-Wojska Polskiego (dolny widok)-wojska polskiego poznańska (kalpo)
czyli : 8,22
proponował bym puszczać tak jak 5 czyli przez Serinowską/Dobrzecką ewentualnie Serbionwską-Widok-Wojska Polskiego dlaczego?
na przystanku wojska polskiego (dolny widok) frekwencja jest żenująca a przy wariancie 5 ma parę szkół i nie tylko
I teraz tak palne może to głupi pomysł.
na miejscu KLA pomyślał bym nad sprzedażą jednego Mana bądź dogadaniu się z PLA o wymianę mana za nasze stare Autosany H9
następnie odrestaurować Autosan H9 i jakaś pamiątkę mieć w tym Kaliszu