Kaliskie Linie Autobusowe

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5002
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 paź 2016, o 15:05

Dziwne że w Kaliszu jedyne linie jakie się opłacają są tylko na szlaku Westerplatte-Centrum.
Co do 13 jak najbardziej na props.

Takie wielkie zmiany miały być a tutaj tylko kosmetyka.

Wielkie badania analizy śmiech na sali już lepsze pomysły mają forumowicze.

Gdzie jakieś bilety przesiadkowe coś?
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: milo » 2 paź 2016, o 17:35

Caspress pisze:
Gdzie jakieś bilety przesiadkowe coś?
To w Kaliszu nadal bilet po skasowaniu uprawnia do jazdy tylko tym autobusem gdzie go skasowano ???
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 2 paź 2016, o 17:40

milo pisze:
Caspress pisze:
Gdzie jakieś bilety przesiadkowe coś?
To w Kaliszu nadal bilet po skasowaniu uprawnia do jazdy tylko tym autobusem gdzie go skasowano ???
A czy coś w tej kwestii miało się zmienić? Chociaż oczywistym dla mnie jest, że bilety przesiadkowe w Kaliszu powinny być dostępne już od dawien dawna.

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 22 lis 2015, o 06:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Kamil1989 » 2 paź 2016, o 17:49

Przepraszam bardo a gdzie nasze tablice informacji pasażerów na najważniejszych przystankach? Gdzie nasze hybrydy? Gdzie reorganizacja WSZYSTKICH linii autobusowych.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 2 paź 2016, o 18:25

Czytając artykuły z maja czy czerwca tego roku, dotyczące wdrożenia systemu dynamicznej informacji pasażerskiej, można znaleźć jedynie jednozdaniowe adnotacje, że w przyszłości tablice informacyjne planowane są również na przystankach autobusowych. Pytanie, o jakiej przyszłości mówimy. :)

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9010
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 5 paź 2016, o 17:02

Autobusy już dosłownie się sypią :
http://rc.fm/polityczne/kalisz-w-autobusie-kla.html" onclick="window.open(this.href);return false;
W trakcie jazdy z sufitu odpadł kawał plastikowej płyty, na szczęście w tym miejscu nie siedzieli pasażerowie. Kiedy zgłoszono to kierowcy odpowiedział, że jeździ takim autobusem, jaki dostał i nie ma wpływu na to w jakim jest stanie...
g13k

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 13 paź 2016, o 17:26

Taka ciekawa informacja dotycząca transportu autobusowego w naszym mieście.
Miasto planuje na przyszły rok zakup 9 nowych autobusów, w tym 5 hybrydowych – zasilanych paliwem oraz prądem i 4 pojazdy z normą Euro 6. Hybrydy przyniosą spore oszczędności na paliwie, ale przede wszystkim obniżą emisję spalin i oszczędzą środowisko. Koszt zakupu jednego pojazdu to kwota około 1,5 mln zł.
cyt. za: http://www.calisia.pl/articles/autobusy ... ch-ulicach" onclick="window.open(this.href);return false;

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 13 paź 2016, o 17:43

Pojawił się również zaktualizowany rozkład jazdy który zacznie obowiązywać od 17 października. http://www.kla.com.pl/rozklad_tabelaryc ... Zoznam.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowa linia nr 13 dobrze że powstała ale szkoda że nie końca przemyślano jej trasę.Linia mogłaby mieć swój początek w okolicy dawnej Fabryki Domów żeby obsłużyć również tamtejsze osiedla.Dlaczego nie skierowano jej dla odmiany przez Złoty Róg tylko pcha się kolejną linię Chopina-Parczewskiego ?

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 579
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Maciek62800 » 13 paź 2016, o 18:35

<Przemek> pisze:Taka ciekawa informacja dotycząca transportu autobusowego w naszym mieście.
Miasto planuje na przyszły rok zakup 9 nowych autobusów, w tym 5 hybrydowych – zasilanych paliwem oraz prądem i 4 pojazdy z normą Euro 6. Hybrydy przyniosą spore oszczędności na paliwie, ale przede wszystkim obniżą emisję spalin i oszczędzą środowisko. Koszt zakupu jednego pojazdu to kwota około 1,5 mln zł.
cyt. za: http://www.calisia.pl/articles/autobusy ... ch-ulicach" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam nadzieję, że będą również przegubowce, bo cztery (a wkrótce pewnie trzy) autobusy przegubowe w 100 tysięcznym mieście to zdecydowanie za mało.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 13 paź 2016, o 19:50

Maciek62800 pisze:
<Przemek> pisze:Taka ciekawa informacja dotycząca transportu autobusowego w naszym mieście.
Miasto planuje na przyszły rok zakup 9 nowych autobusów, w tym 5 hybrydowych – zasilanych paliwem oraz prądem i 4 pojazdy z normą Euro 6. Hybrydy przyniosą spore oszczędności na paliwie, ale przede wszystkim obniżą emisję spalin i oszczędzą środowisko. Koszt zakupu jednego pojazdu to kwota około 1,5 mln zł.
cyt. za: http://www.calisia.pl/articles/autobusy ... ch-ulicach" onclick="window.open(this.href);return false;
Mam nadzieję, że będą również przegubowce, bo cztery (a wkrótce pewnie trzy) autobusy przegubowe w 100 tysięcznym mieście to zdecydowanie za mało.
Też mam taką nadzieję, przeguby by się przydały. A kiedyś tyle przegubowych 280-tek jeździło po mieście. :)

Co do rozkładu 13-tki, Paweł, w okolicy F-ki Domów, to znaczy gdzie dokładnie? Jakby nie patrzeć, Słoneczna to ta właśnie okolica. Co do puszczenia linii przez Chopina i Parczewskiego to z pewnością jest to spowodowane faktem, że właśnie tam są największe potoki pasażerskie. Dla przykładu linia nr 2 jedzie przez Złoty Róg, ale nie wydaje mi się, żeby jakoś szczególnie dużo ludzi właśnie w tym miejscu wysiadało. Tak myślę.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 13 paź 2016, o 23:35

Słoneczna a bloki przy Armii Krajowej to niekoniecznie ta sama okolica ;)

Chodzi o zachowania równowagi.Jeśli Chopina-Parczewskiego jadą jedynki i trójki to logicznym posunięciem byłoby dołożenie kursów na alternatywny kierunek czyli ZR.

Pioootrus
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 102
Rejestracja: 29 sie 2009, o 21:26
Lokalizacja: Wrocław

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Pioootrus » 15 paź 2016, o 10:07

Jakby 13 jeździła przez Złoty Róg to powrót pewnie byłby przez Babinkę - tak jak 2, więc skoro w jedną stronę by jechała przez Chopina to czemu nie w obie. Lekarstwem na Złoty Róg jest... zabranie stamtąd nawet 2 i wyłączenie tego przystanku. W zamian powinna powstać nowa para przystanków na Alei Wolności (w kierunku JPII) i na Sukienniczej przed krzyżówką z Kazimierzowską (w kierunku Bankowej), które przejęłyby obsługę komunikacyjną Złotego Rogu i tamtych okolic liniami 3, 11, 12, 15, 18, 19. Niestety obyłoby się to kosztem terenów zielonych i miejsc parkingowych, ale coś za coś, zwłaszcza, że odległość między przystankami Jana Pawła II i Bankowa jest znaczna.

Albo abstrakcja: niech Aleja Wolności pomiędzy mostami Kamiennym i Trybunalskim będzie dwukierunkowa. Dwa pasy są? Są. Mała przebudowa i autobusy będą mogły wracać Narutowicza i Wodną. No ale to... bardzo duża abstrakcja. A to co wyżej pewnie niewykonalne. :wink:

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 15 paź 2016, o 12:55

Podsumowując:

1. Nie planuje się zakupów nowych autobusów przegubowych. Docelowo pozostaną 3 takie wozy, przegubowy MAN jeździ wciąż tylko dlatego że skasowano Volvo, które brało udział w wypadku przy Kampusie PWSZ.

2. Prawda jest taka, że jedynymi ciągami komunikacyjnymi które zapewniają w tym mieście przyzwoitą frekwencję w autobusach są Górnośląska - Chopina i Legionów - Plac Jana Pawła II. Wszystkie linie które nie zahaczają o którąś z tych ulic albo już zostały zlikwidowane (S2, S3) albo jeżdżą puste.

3. Koncepcja z przedłużeniem 12 do Hanki Sawickiej istnieje od 5 lat, najbliżej przeforsowania go był Walczyński, ale miasto nie chciało się zgodzić na dodatkowe wozokilometry.

4. Pomysł Pioootrusa ze zlikwidowaniem przystanku na ZR jest pomysłem genialnym. Ten przystanek istnieje tam z przyzwyczajenia i jest zupełnie zbędny. Sam proponowałem kiedyś podobne rozwiązanie polegające na zrobieniu z 2 szybkiego połączenia na Cmentarz Komunalny. Na skrzyżowaniu przy Rogatce nie jechałaby prosto do Złotego Rogu tylko skręcała w Harcerską i jechała od razu na Kampus. Zaoszczędzone wozokilometry można byłoby przeznaczyć na wydłużenie 12 do Hanki.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 15 paź 2016, o 18:01

Pioootrus pisze:Jakby 13 jeździła przez Złoty Róg to powrót pewnie byłby przez Babinkę - tak jak 2, więc skoro w jedną stronę by jechała przez Chopina to czemu nie w obie....
A dlaczego przez Babinkę ?Wracać powinna możliwie najbardziej zbliżoną trasą.Z uwagi na jednokierunkową Śródmiejską powinna wracać Sukienniczą-Bankową-Ułańską-Nowy Świat-Rogatka i dalej w górę.

Ja nie uważam że ten przystanek jest zbędny.Jak ma na nim być wysoka frekwencja jak autobusy odjeżdżają co pół godziny (z kilkugodzinną przerwą w środku dnia) w jednym kierunku ? Skierujesz przez ZR 3 i 1 i to samo będziesz mógł napisać o przystanku na Chopina.
Przy okazji pomiędzy Chopina a Parczewskiego też znajduje się bardzo długi odcinek bez przystanku i również to dawno należałoby zmienić.

@Miki taka linia już istniała.Miała numer 8 z tego co pamiętam tylko nie pasowała do angielskiej koncepcji która dawno powinna być porzucona.
Mniejszy o 1/3 Ostrów ma gęstszą sieć połączeń niż Kalisz.

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 15 paź 2016, o 23:40

Ale gdyby koncepcja Anglików nie była dobra, nie przetrwałaby tylu lat. Owszem, zgadzam się z tym że obecnie jest już przestarzała i wymaga wielu zmian. Natomiast nie zgodzę się z tym że jest całkowicie zła, Anglicy nie bez powodu upchali wszystko na ciągu Hanki Sawickiej - Górnośląska/Legionów - Centrum. Widzieli że tam jest potencjał na największą ilość pasażerów, bo faktycznie tak jest.

Mimo wszystko uważam, że trzon obecnego układu należałoby zachować i nie reformować go gruntownie. Albo nie robić tego bez odpowiedniego taboru, a na razie odpowiedniego taboru nie ma...

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 9010
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 15 paź 2016, o 23:42

Może mi ktoś po krótce opowiedzieć o co chodzi z Anglikami? ;) Wiem że mieli udziały itp, ale coś wiecej? :D
g13k

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 16 paź 2016, o 09:09

Przy okazji pomiędzy Chopina a Parczewskiego też znajduje się bardzo długi odcinek bez przystanku i również to dawno należałoby zmienić.
W ogole to jest bardzo dobry pomysl. Mala rzecz, a mysle, ze bardzo by pomogla. Czy w ogole byla kiedys taka koncepcja?

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 paź 2016, o 11:56

gawronik13kalisz pisze:Może mi ktoś po krótce opowiedzieć o co chodzi z Anglikami? ;) Wiem że mieli udziały itp, ale coś wiecej? :D
Chodzi o to, żeby wiele linii prowadzić wspólnymi trasami na możliwie jak najdłuższych odcinkach, w celu zwiększenia częstotliwości kursowania na najważniejszych ciągach.
Zgadzam się z MIKI , że ta koncepcja nie jest zła i trzon układu warto zachować.

To tak pokrótce. Kiedyś trochę więcej naskrobałem w wątku o reorganizacji linii viewtopic.php?f=36&t=2908" onclick="window.open(this.href);return false;

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 paź 2016, o 13:41

Przecież zanim wdrożono koncepcję anglików większość linii również kursowała osią Podmiejska-Górnośląska/Legionów więc tutaj niczego odkrywczego nie ma w tej koncepcji.
To że przetrwała nie znaczy że była dobra.Wielu linii już nie ma a te co są wożą pasażerów po całym mieście.Z każdym rokiem ubywa pasażerów a tabor pozostawia wiele do życzenia.O corocznych dotacjach nie wspominając.
Na tle innych miast jesteśmy pop prostu zacofani.Brak biletomatów,dynamicznej informacji pasażerskiej.
Teraz czytam że sąsiedni Ostrów pozyskał środki na zakup nowych autobusów http://wlkp24.info/aktualnosci/18702,mz ... trowa.html" onclick="window.open(this.href);return false;

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 16 paź 2016, o 14:15

Pawel pisze:Przecież zanim wdrożono koncepcję anglików większość linii również kursowała osią Podmiejska-Górnośląska/Legionów więc tutaj niczego odkrywczego nie ma w tej koncepcji.
To że przetrwała nie znaczy że była dobra.Wielu linii już nie ma a te co są wożą pasażerów po całym mieście.Z każdym rokiem ubywa pasażerów a tabor pozostawia wiele do życzenia.O corocznych dotacjach nie wspominając.
Na tle innych miast jesteśmy pop prostu zacofani.Brak biletomatów,dynamicznej informacji pasażerskiej.
Teraz czytam że sąsiedni Ostrów pozyskał środki na zakup nowych autobusów http://wlkp24.info/aktualnosci/18702,mz ... trowa.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wożą po całym mieście z prostego powodu, po prostu mają za zadanie przewieźć jak największą ilość pasażerów i to przyświecało Anglikom tworząc obecny układ. Kalisz nie potrzebuje szybkich połączeń z ominięciem centrum bo w skrócie pisząc to wyrzucanie pieniędzy w błoto. Warto zwrócić uwagę na uruchomioną przez Walczyńskiego "dziewiątkę" szumnie określaną szybkim połączeniem Hanki - TB - Winiary. Obecnie linia ma kilka kursów w dni robocze (wcześniej jeździła przez cały tydzień) i nadal jest na niej pusto...

Jedynym generatorem potoków pasażerskich w tym mieście jest właśnie centrum i wystarczy pojeździć trochę kaliskimi autobusami aby się o tym przekonać. To tam występuje największa wymiana pasażerska, ludzie jadący z Dobrzeca, okolic Ronda, Górnośląskiej wysiadają a ich miejsce zajmują osoby jadące na Częstochowską, Łódzką, Pólko itd.

Choć gdybyśmy rzeczywiście uparli się na "szybkie połączenia" to jedynym sensownym wydaje się linia na trasie Hanki - Centrum przez Wojska Polskiego. Dawna 22, która z resztą w latach 2011-2013 jeździła na takiej trasie, potem przetrasowana i połączona z 5 (z resztą słusznie) i obecnie kursująca przez Widok. Ale zaznaczam taka linia przy obecnym taborze który ma do dyspozycji KLA ma uzasadnienie jedynie w dni robocze i tylko w szczycie.

Dlaczego cały czas wspominam o taborze? Po prostu brakuje autobusów mniejszych niż 12 metrowych. W tej chwili dostępne są (zaledwie!) dwie małe Kapeny + cztery 10-metrowe Solarisy. Nie da się obsłużyć nowych, mniej frekwencyjnych połączeń bez rozwinięcia tego segmentu autobusów w taborze.

Kalisz też złożył wniosek w ramach tego samego programu co Ostrów. Jeśli dobrze pamiętam to chyba 9 autobusów, w tym 5 hybrydowych?

ODPOWIEDZ