Kaliskie Linie Autobusowe
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Z Hanki Sawickiej to juz jezdzi 95 % autobusów mogli by zasilic inne miejscówki.... A propos Centrum przesiadkowego to sie w tym miescie nie przyjmie .... to nie jest aglomeracja zeby powstawaly takie rzeczy zrozumieją to niebawem, ale kasę zdążą wywalić w błoto
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wręcz przeciwnie, pozyskali kasę. Centrum przesiadkowe to określenie mocno na wyrost i jest elementem większego projektu, dzięki któremu właśnie można było uzyskać dofinansowanie do zakupu autobusów.Silence pisze:... A propos Centrum przesiadkowego to sie w tym miescie nie przyjmie .... to nie jest aglomeracja zeby powstawaly takie rzeczy zrozumieją to niebawem, ale kasę zdążą wywalić w błoto
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Może 12 wydłużą do nowej pętli przy Inwestorskiej?Pawel pisze:Od lutego tego roku zapowiadano wydłużenie dwunastek do pętli Wyszyńskiego (Sawickiej) i nic z tego nie wyszło.jasiek20 pisze:Mam dobrą wiadomość.
Powstanie nowa linia autobusowa, która kursować będzie na trasie: Wyszyńskiego- Wojska Polskiego- Serbinowska (tu powstaną nowe, pierwsze przystanki)- Górnośląska - dalej Centrum z pętlą przy Cm. Komunalnym.
Projekt linii zakłada utworzenie 26 kursów w kierunku Cm. Komunalnego i w kierunku powrotnym w dzień roboczy i po 10 kursów w soboty i niedziele.
Przewidywany start nowej linii autobusowej - początek 2018 r.
Co do nowej linii to miejmy nadzieję, że na Rogatce pojedzie Harcerską do Poznańskiej jak kiedyś linia 8.Przystanek na Serbinowskiej zapewne w miejscu gdzie kiedyś mieliśmy przystanek linii 21.Szkoda, że nie pomyślano o tym przebudowując skrzyżowanie.Dodatkowy przystanek powinien pojawić się w okolicach GK.Również nie pomyślano o tym modernizując niedawno pobliskie skrzyżowanie.
Zgadzam się, co do przebiegu nowej linii trasą przez Harcerską i Poznańską. Może nowa linia zyska numer 21, ale to musiałby napisać kolega KPT.
Swoją drogą ciekawe co z linią autobusową na os. Korczak. Miała powstać po wybudowaniu ronda, ale jakoś dziwnie cicho w tym temacie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
KPT czy od poniedziałku już nowe autobusy wyjadą czy dalej będziemy mieli możliwość gotowania się w starych Volvach?
g13k
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Wdowczyk odszedł, więc powrócił imposybilizm postprl-owskiej władzy. Czyli nie inaczej jak NIE da się Panie, nie da sięgawronik13kalisz pisze:KPT czy od poniedziałku już nowe autobusy wyjadą czy dalej będziemy mieli możliwość gotowania się w starych Volvach?
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Osobiście nie jestem przekonany do tworzenia linii autobusowej przez Serbinowskąjasiek20 pisze:Mam dobrą wiadomość.
Powstanie nowa linia autobusowa, która kursować będzie na trasie: Wyszyńskiego- Wojska Polskiego- Serbinowska (tu powstaną nowe, pierwsze przystanki)- Górnośląska - dalej Centrum z pętlą przy Cm. Komunalnym.
Projekt linii zakłada utworzenie 26 kursów w kierunku Cm. Komunalnego i w kierunku powrotnym w dzień roboczy i po 10 kursów w soboty i niedziele.
Przewidywany start nowej linii autobusowej - początek 2018 r.
Jednak jak się domyślam jest to ukłon a właściwie podziękowania dla Kalinki za wyremontowanie i utworzenie infrastruktury drogowej w okuł centrum handlowego.
Warto dodać że spuściznę tego przystanku mamy do dziś w postaci postawionego chodnika (płyt) do jezdni.Przystanek na Serbinowskiej zapewne w miejscu gdzie kiedyś mieliśmy przystanek linii 21
Niestety wraz z postawieniem świateł na skrz. Młynarska / Serbinowska zniknął parking na rzecz lewo skrętu więc jeżeli pójdą na łatwiznę a zakładam że tak będzie no to niestety niema co ukrywać 1 autobus nie wzbudzi niesamowitego zainteresowania przystankiem przez co raczej tutaj niema co liczyć na jakąś zatokę...
Przez co jak uruchomią światła jeszcze autobus stanie zaraz za nimi spowoduje to gigantyczne korki w tej okolicy
W stronę wojska polskiego na serbinowskiej szczerze nie kojarzę gdzie był przystanek jednak tutaj już nawet na jezdni namalowano ten zygzak przystankowy dla autobusów mieści się on na tym krótkim pasie zjazdowym na ul. serbinowskiej do Kalinki
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Zeby KPT działało poprawnie trzeba by wymienic CAŁY zarząd. Począwszy od kierowników, zastępców itd poniewaz wiem ze jak ktos byl zatrudniony jeszcze w PRL to myslenie z tamtych czasow zostaje na cale zycie. wymiana ludzi na nowych, mlodych to taki wiatr w zagle a poki bedzie po staremu to nic sie nie zmieni niestety
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Caspress- linia przez ul.Serbinowską to zapewnienie dostępu do komunikacji miejskiej mieszkańcom ul.Młynarskiej, Serbinowskiej czy Bogumiła i Barbary, na których mieszka zdecydowanie więcej osób niż choćby na Zagorzynku.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Też mam wątpliwości jeśli chodzi o puszczanie linii przez Serbinowską. Mieszkańcy Barbary i Bogumiła oraz części Serbinowskiej korzystają z przystanków przy Górnośląskiej, a mieszkańcy osiedla pomiędzy Podmiejską a Serbinowską z przystanków przy rondzie oraz Amber.
Sprawna komunikacja zbiorowa = duża i regularna częstotliwość kursowania. Tylko taka zachęca do korzystania z jej usług. Dużą czestotliwość uzasadniają z kolei jedynie odpowiednio duże potoki pasażerskie. W Kaliszu dużą częstotliwość można uzyskać jedynie poprzez puszczanie wielu linii wspólną trasą na możliwie jak najdłuższych odcinkach.
Taka sytuacja ma właśnie miejsce na odcinku Górnosląska- Podmiejska –Rondo Westerplatte. Rozdzielanie tego wspólnego przebiegu na rzecz nowej linii w bardzo bliskiej odległości(kilkaset metrów) chyba nie ma sensu. Linia przez Serbinowską nie zwiększy znacząco dostępu do komunikacji. Uważam, że lepiej pomyśleć o nowych liniach w rejonach miasta gdzie dostęp do km jest bardziej ograniczony.
Nie mam nic przeciwko nowej linii Wyszyńskiego- Górnośląska- centrum –Cm. Komunalny, ale z przebiegiem główną, wspólną dla wielu linii trasą przez Podmiejską.
Sprawna komunikacja zbiorowa = duża i regularna częstotliwość kursowania. Tylko taka zachęca do korzystania z jej usług. Dużą czestotliwość uzasadniają z kolei jedynie odpowiednio duże potoki pasażerskie. W Kaliszu dużą częstotliwość można uzyskać jedynie poprzez puszczanie wielu linii wspólną trasą na możliwie jak najdłuższych odcinkach.
Taka sytuacja ma właśnie miejsce na odcinku Górnosląska- Podmiejska –Rondo Westerplatte. Rozdzielanie tego wspólnego przebiegu na rzecz nowej linii w bardzo bliskiej odległości(kilkaset metrów) chyba nie ma sensu. Linia przez Serbinowską nie zwiększy znacząco dostępu do komunikacji. Uważam, że lepiej pomyśleć o nowych liniach w rejonach miasta gdzie dostęp do km jest bardziej ograniczony.
Nie mam nic przeciwko nowej linii Wyszyńskiego- Górnośląska- centrum –Cm. Komunalny, ale z przebiegiem główną, wspólną dla wielu linii trasą przez Podmiejską.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
To jest pisanie z perspektywy ludzi młodych. Kalisz jest miastem ludzi starych i dla nich głównie powstanie ta linia. Dla starszych osób to co nam wydaje się kawałkiem przejścia dalej, często stanowi olbrzymi kłopot. Bardzo dobrze, że Ci ludzie będą mieli przystanek obok siebie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jasiek- nie wątpię, że paru starszym ludziom ta nowa linia może się przydać, ale ja patrzę z perspektywy interesu wszystkich mieszkańców. To w interesie mieszkańców leży, żeby km działała sprawnie, a sieć połączeń oraz częstotliwość kursowania zachęcała a nie zniechęcała do korzystania z km.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jp, ale weź też pod uwagę znamienny przykład demografii Kalisza i tego kto u nas porusza się komunikacją miejską.
Zobacz choćby dwie najnowsze linie tj. 9 i 13.
13 zapewnia dojazd do Medixu i Konsylium w okolicach ul.Długiej. ta linia patrząc po frekwencji okazała się strzałem w 10.
Linia nr 9 zapewniająca dojazd do Aquaparku (więc dedykowana młodym) już po kilku miesiącach od startu została okrojona do minimum. Potem trochę zmieniła trasę. Wszystkie "S"tudenckie po skończonym projekcie zlikwidowali.
Dopóki nie będzie u nas studentów (nie powstanie porządna uczelnia o randze przynajmniej Akademii) nie będzie biur, nowych firm itd to większość rzeczy, w tym przede wszystkim komunikacja miejska, robiona będzie pod najstarszych mieszkańców miasta.
Zobacz choćby dwie najnowsze linie tj. 9 i 13.
13 zapewnia dojazd do Medixu i Konsylium w okolicach ul.Długiej. ta linia patrząc po frekwencji okazała się strzałem w 10.
Linia nr 9 zapewniająca dojazd do Aquaparku (więc dedykowana młodym) już po kilku miesiącach od startu została okrojona do minimum. Potem trochę zmieniła trasę. Wszystkie "S"tudenckie po skończonym projekcie zlikwidowali.
Dopóki nie będzie u nas studentów (nie powstanie porządna uczelnia o randze przynajmniej Akademii) nie będzie biur, nowych firm itd to większość rzeczy, w tym przede wszystkim komunikacja miejska, robiona będzie pod najstarszych mieszkańców miasta.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jaśku, wiem jak to wygląda, ale marzy mi się sprawna komunikacja z której w większym stopniu korzystaliby wszyscy mieszkancy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Jp-mnie jak najbardziej też, ale realia miasta są inne. Kalisz zamiast się rozwijać stoi w miejscu. A jak stoi w miejscu tzn.że się cofa
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Bez szerokiej dostępności nie ma sprawnej komunikacji.Jeśli mieszkaniec ma kilkanaście minut iść do przystanku i potem od wysiadki ponownie kilkanaście minut iść do celu to wybierze własny transport.Przystanek jak najbliżej pasażera.Linie wjeżdżające w głąb osiedli.Ja to widzę w ten sposób.
Ostatnio zmieniony 16 lip 2017, o 20:30 przez Pawel, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Pawel, nie sposób się z Tobą nie zgodzić, linie wjeżdżające w głąb osiedli -jak najbardziej, ale wszystkich ulic obsłużyć tez nie sposób Ten rejon i tak jest uprzywilejowany w stosunku do innych dzielnic poprzez przebieg wielu linii główną trasą.
Obawiam się, ze próba rozczłonkowania głównego przebiegu, w dłuższej perspektywie musiałaby odbyć się kosztem częstotliwości. W dodatku bez korzyści wynikających ze zwiększenia dostępu do km.
Jestem za tym żeby uruchamiać nowe linie, wprowadzać je w głąb osiedli, ale tam gdzie mieszkańcy faktycznie mają kilkanaście minut do przystanku.
Obawiam się, ze próba rozczłonkowania głównego przebiegu, w dłuższej perspektywie musiałaby odbyć się kosztem częstotliwości. W dodatku bez korzyści wynikających ze zwiększenia dostępu do km.
Jestem za tym żeby uruchamiać nowe linie, wprowadzać je w głąb osiedli, ale tam gdzie mieszkańcy faktycznie mają kilkanaście minut do przystanku.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Ewentualnie KLA mogło zakupić pare SU10 i wtedy byłyby bardziej opłacalne linie gdzie jeździ mniej ludzi.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Paweł, masz całkowitą rację. Jeszcze jakiś czas temu mówiło się o linii autobusowej na osiedle Korczak, ale miała ona powstać dopiero po wybudowaniu ronda. No więc czekamy.
Najgorszej skomunikowany z resztą miasta jest bez wątpienia Tyniec. Co więcej, już teraz to osiedle ma więcej mieszkańców niż np. Winiary, Chmielnik czy Majków, a po wybudowaniu nowych inwestycji typu Osiedle Dębowe, Wzgórza Kalisza, bloku Coliana, Mieszkania Plus czy pojedynczych domów mieszkalnych, ta liczba jeszcze się zwiększy.
Jeśli ktoś z osiedla nie mieszka w pobliżu ul. Łódzkiej to faktycznie ma kiepsko z dostępnością do komunikacji miejskiej. Nawet mieszkańcy ulicy Braci Niemojowskich (bloki) mają spory kawałek do najbliższego przystanku.
Nie wiem kiedy i czy w ogóle ruszy budowa ulicy od Trasy Bursztynowej do Warszawskiej (przez Moniuszki), ale od razu powinno zrobić się ulicę Owsianą, z pętlą autobusową, umożliwiającą puszczenie autobusów na Tyniec.
Najbardziej rentowna byłaby linia po trasie Dobrzec-Korczak-Centrum-Tyniec. Linia łączyłaby największe skupiska ludzi (Dobrzec, centrum) i dodatkowo kursowała przez osiedla, które nie mają dostępu do KM.
Najgorszej skomunikowany z resztą miasta jest bez wątpienia Tyniec. Co więcej, już teraz to osiedle ma więcej mieszkańców niż np. Winiary, Chmielnik czy Majków, a po wybudowaniu nowych inwestycji typu Osiedle Dębowe, Wzgórza Kalisza, bloku Coliana, Mieszkania Plus czy pojedynczych domów mieszkalnych, ta liczba jeszcze się zwiększy.
Jeśli ktoś z osiedla nie mieszka w pobliżu ul. Łódzkiej to faktycznie ma kiepsko z dostępnością do komunikacji miejskiej. Nawet mieszkańcy ulicy Braci Niemojowskich (bloki) mają spory kawałek do najbliższego przystanku.
Nie wiem kiedy i czy w ogóle ruszy budowa ulicy od Trasy Bursztynowej do Warszawskiej (przez Moniuszki), ale od razu powinno zrobić się ulicę Owsianą, z pętlą autobusową, umożliwiającą puszczenie autobusów na Tyniec.
Najbardziej rentowna byłaby linia po trasie Dobrzec-Korczak-Centrum-Tyniec. Linia łączyłaby największe skupiska ludzi (Dobrzec, centrum) i dodatkowo kursowała przez osiedla, które nie mają dostępu do KM.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Pierwotnie tą trasą kursowała linia 22. Wjeżdżała z Górnośląskiej w Młynarską gdzie były dwa przystanki po trasie. Koło Kalinki a dawniej poligonowej fabryki domów był przystanek końcowy. Ten koło świateł był pierwszym. Linie jeździła w pętli więc nie wracała się Serbinowską czy Młynarską do centrum tylko Górnośląską. Kursowały na niej pierwsze przegubowce Jelcze. Lubiłem nimi jeździć dlatego pamiętam trasę. Nie było w tym czasie przedłużenia Serbinowskiej do al.W.P. więc takie rozwiązanie miało sens.Caspress pisze: W stronę wojska polskiego na serbinowskiej szczerze nie kojarzę gdzie był przystanek jednak tutaj już nawet na jezdni namalowano ten zygzak przystankowy dla autobusów mieści się on na tym krótkim pasie zjazdowym na ul. serbinowskiej do Kalinki
Obecnie chyba za bardzo nie ma sensu. Zwłaszcza jak rzadko będzie kursować. Obecna 22 kursuje chyba raz na godzinę, więc szerszym powodzeniem się nie cieszy. Dla mnie komunikacja ma sens gdy idąc na przystanek nie muszę patrzeć na rozkład a w przeciągu 10 minut mam kurs.
Re: Kaliskie Przedsiębiorstwo Transportowe
Dzięki za wyjaśnienieCristof pisze:Pierwotnie tą trasą kursowała linia 22. Wjeżdżała z Górnośląskiej w Młynarską gdzie były dwa przystanki po trasie. Koło Kalinki a dawniej poligonowej fabryki domów był przystanek końcowy. Ten koło świateł był pierwszym. Linie jeździła w pętli więc nie wracała się Serbinowską czy Młynarską do centrum tylko Górnośląską. Kursowały na niej pierwsze przegubowce Jelcze. Lubiłem nimi jeździć dlatego pamiętam trasę. Nie było w tym czasie przedłużenia Serbinowskiej do al.W.P. więc takie rozwiązanie miało sens.Caspress pisze: W stronę wojska polskiego na serbinowskiej szczerze nie kojarzę gdzie był przystanek jednak tutaj już nawet na jezdni namalowano ten zygzak przystankowy dla autobusów mieści się on na tym krótkim pasie zjazdowym na ul. serbinowskiej do Kalinki
Obecnie chyba za bardzo nie ma sensu. Zwłaszcza jak rzadko będzie kursować. Obecna 22 kursuje chyba raz na godzinę, więc szerszym powodzeniem się nie cieszy. Dla mnie komunikacja ma sens gdy idąc na przystanek nie muszę patrzeć na rozkład a w przeciągu 10 minut mam kurs.
I zgadzam się z twoimi słowami tak się składa że mieszkam na Serbinowskiej na os. WDK jednak ilość moich kursów z ul. Serbinowskiej pomimo tego że mam do niej bliżej można by na palcach jednej ręki zliczyć o wiele bardziej wolałem wybrać się na Podmiejską