Remonty dróg miejskich
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9016
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Remonty dróg miejskich
Wystarczy nie kraść to starczy na wszystko
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9016
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Remonty dróg miejskich
Ta kwota o której pisałem dotyczy tylko ul. Pokrzywnickiej która całe szczęście doczeka w końcu remontu
g13k
Re: Remonty dróg miejskich
Zgadza się Gawronik, ulica prosi się o remont bo idzie zostawić zawieszenie tam.gawronik13kalisz pisze: ↑18 cze 2018, o 15:14Ta kwota o której pisałem dotyczy tylko ul. Pokrzywnickiej która całe szczęście doczeka w końcu remontu
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ul ... id,tm.html
Tylko czy to w tym roku to zrobią?
Re: Remonty dróg miejskich
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/spol ... ,2730.html
Na każdym kroku podkreślają że błąd urzędników, naprawił po interwencji posłów PIS , wojewoda.
Na każdym kroku podkreślają że błąd urzędników, naprawił po interwencji posłów PIS , wojewoda.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Na Pokrzywnickiej będzie ścieżka rowerowa?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
A ja uważam, że remonty dróg to tylko i wyłącznie kosmetyka.Niezbędna, ale kosmetyka. Niestety nie wnosząca nic do miejskiej infrastruktury. W mieście takim jak Kalisz, gdzie jesteśmy w czołówce najbardziej "usamochodowionych" miast, gdzie nie mamy żadnej obwodnicy (w realnych planach) powinno się budować nowe drogi, poszerzać ulice, a tymczasem od prawie 10 lat wybudowano ledwie kawałek ul. Zachodniej no i teraz łącznik Wyszyńskiego-Dobrzecka i kawałek Inwestorskiej. Na 10 lat. To jest prawdziwy dramat. Przez ten czas powinniśmy już mieć w całości III odcinek Trasy Bursztynowej, poszerzoną Stanczukowskiego i Podmiejską. 4 pasmową Poznańską i przynajmniej rozpoczętą budowę drogi od Castoramy do Pzonańskiej (bez względu czy jako fragment miejskiej obwodnicy czy jako zwykłą ulicę). No, ale stoimy w miejscu, a jak stoimy w miejscu to znaczy, że się cofamy. Jakoś w innych miastach się da. U nas lipa.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9016
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Ulice budujemy bez planu i bez głowy
Kalisz nie ma harmonogramu budowy dróg. Oznacza to, że nikt nie wie, w którym roku modernizowana będzie ul. Lipowa, a w którym ul. Ostrowska czy Garncarska. Nie wiemy nawet tego, która z nich pilniej wymaga remontu, a która może na niego poczekać nieco dłużej. Czy opracowanie kilku- lub kilkunastoletniego miejskiego harmonogramu inwestycji drogowych przekracza możliwości władz Kalisza?
Gdy powstawał pierwszy, a potem drugi odcinek Szlaku Bursztynowego, zwanego wtedy Trasą Bursztynową, Ratusz zapowiadał już budowę odcinka trzeciego – od ul. Łódzkiej do Warszawskiej i Godebskiego. Było to w latach 2006-2010. Przez jakiś czas w kolejnych budżetach Kalisza pojawiał się zapis, że wspomniane połączenie Łódzkiej z Warszawską będzie gotowe do roku 2017. Wtedy wydawało się to datą bardzo odległą, ale gdy rok 2017 w końcu nastał, przyszło nam stwierdzić, że jesteśmy o 10 lat starsi, a nowej drogi jak nie było, tak nie ma. Gdy w roku 2014, pod koniec 12-letnich rządów ekipy prezydenta Janusza Pęcherza, kosztem wielu milionów złotych przebudowywano ciąg ulic Poznańska – Harcerska – Górnośląska – Wrocławska, dały się słyszeć głosy, że jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo stan techniczny tych ulic jest nienajgorszy, a stan wielu innych dróg w mieście – opłakany i to właśnie one powinny być remontowane w trybie pilnym. Z kolei gdy w Kaliszu realizowany był Program Budowy Dróg Osiedlowych, wielu mieszkańców chciało wiedzieć, kiedy będzie modernizowana ich ulica. W odpowiedzi na takie pytania ówczesne władze pokusiły się o opracowanie wykazu ulic osiedlowych, przeznaczonych do modernizacji w ciągu najbliższych kilku lat. Wprawdzie nie określono dokładnych terminów, ale przynajmniej wytypowano konkretne ulice. Był to jakiś krok do przodu, przynajmniej w porównaniu do uprawianej poprzednio „wolnej amerykanki”, ale Program Budowy Dróg Osiedlowych wkrótce porzucono i dziś już niewielu kaliszan pamięta, które drogi z tego programu miały jeszcze zostać zrealizowane. Efektem braku jasnego i spójnego, wieloletniego planu inwestycji drogowych jest chaos, przypadkowość i podejmowanie inwestycji chybionych lub niekoniecznych kosztem pilnych i dobrze uzasadnionych. Brakuje też sankcji za nierealizowanie inwestycji, które zostały już zaplanowane. Gdyby takie sankcje istniały, każda władza wiedziałaby, co i w jakiej kolejności ma robić. Nie dochodziłoby więc do takich zaniedbań, jak w przypadku trzeciego odcinka Szlaku Bursztynowego, który miał być gotowy do roku 2017, a do tej pory nie została tam wbita nawet pierwsza łopata w ziemię.
Więcej w Życiu Kalisza
Kalisz nie ma harmonogramu budowy dróg. Oznacza to, że nikt nie wie, w którym roku modernizowana będzie ul. Lipowa, a w którym ul. Ostrowska czy Garncarska. Nie wiemy nawet tego, która z nich pilniej wymaga remontu, a która może na niego poczekać nieco dłużej. Czy opracowanie kilku- lub kilkunastoletniego miejskiego harmonogramu inwestycji drogowych przekracza możliwości władz Kalisza?
Gdy powstawał pierwszy, a potem drugi odcinek Szlaku Bursztynowego, zwanego wtedy Trasą Bursztynową, Ratusz zapowiadał już budowę odcinka trzeciego – od ul. Łódzkiej do Warszawskiej i Godebskiego. Było to w latach 2006-2010. Przez jakiś czas w kolejnych budżetach Kalisza pojawiał się zapis, że wspomniane połączenie Łódzkiej z Warszawską będzie gotowe do roku 2017. Wtedy wydawało się to datą bardzo odległą, ale gdy rok 2017 w końcu nastał, przyszło nam stwierdzić, że jesteśmy o 10 lat starsi, a nowej drogi jak nie było, tak nie ma. Gdy w roku 2014, pod koniec 12-letnich rządów ekipy prezydenta Janusza Pęcherza, kosztem wielu milionów złotych przebudowywano ciąg ulic Poznańska – Harcerska – Górnośląska – Wrocławska, dały się słyszeć głosy, że jest to wyrzucanie pieniędzy w błoto, bo stan techniczny tych ulic jest nienajgorszy, a stan wielu innych dróg w mieście – opłakany i to właśnie one powinny być remontowane w trybie pilnym. Z kolei gdy w Kaliszu realizowany był Program Budowy Dróg Osiedlowych, wielu mieszkańców chciało wiedzieć, kiedy będzie modernizowana ich ulica. W odpowiedzi na takie pytania ówczesne władze pokusiły się o opracowanie wykazu ulic osiedlowych, przeznaczonych do modernizacji w ciągu najbliższych kilku lat. Wprawdzie nie określono dokładnych terminów, ale przynajmniej wytypowano konkretne ulice. Był to jakiś krok do przodu, przynajmniej w porównaniu do uprawianej poprzednio „wolnej amerykanki”, ale Program Budowy Dróg Osiedlowych wkrótce porzucono i dziś już niewielu kaliszan pamięta, które drogi z tego programu miały jeszcze zostać zrealizowane. Efektem braku jasnego i spójnego, wieloletniego planu inwestycji drogowych jest chaos, przypadkowość i podejmowanie inwestycji chybionych lub niekoniecznych kosztem pilnych i dobrze uzasadnionych. Brakuje też sankcji za nierealizowanie inwestycji, które zostały już zaplanowane. Gdyby takie sankcje istniały, każda władza wiedziałaby, co i w jakiej kolejności ma robić. Nie dochodziłoby więc do takich zaniedbań, jak w przypadku trzeciego odcinka Szlaku Bursztynowego, który miał być gotowy do roku 2017, a do tej pory nie została tam wbita nawet pierwsza łopata w ziemię.
Więcej w Życiu Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 11.07.2018 r. o godz. 12:05 odbyło się
otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.:
„Rozbudowa ul. Pokrzywnickiej w Kaliszu”.
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia następującą kwotę brutto: 1 800 000,00 zł.
Dwie oferty:
1. 1. SIDROG Sp. z o.o. Domaniew 9, 98-235
Błaszki
4 950 168,44 zł
2. Przedsiębiorstwo Budownictwa
Drogowego S.A. Kalisz
Ul. Noskowska 3-5
62-800 Kalisz
4 486 004,23 zł
Spooooora przebitka.
EDIT: a, tu jeszcze mamy to dofinansowanie 2,4 mln. czyli mamy wychodzi, że mamy na to zadanko 4,2 mln.
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 11.07.2018 r. o godz. 12:05 odbyło się
otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu nieograniczonego na realizację zadania pn.:
„Rozbudowa ul. Pokrzywnickiej w Kaliszu”.
Zamawiający przeznaczył na realizację zamówienia następującą kwotę brutto: 1 800 000,00 zł.
Dwie oferty:
1. 1. SIDROG Sp. z o.o. Domaniew 9, 98-235
Błaszki
4 950 168,44 zł
2. Przedsiębiorstwo Budownictwa
Drogowego S.A. Kalisz
Ul. Noskowska 3-5
62-800 Kalisz
4 486 004,23 zł
Spooooora przebitka.
EDIT: a, tu jeszcze mamy to dofinansowanie 2,4 mln. czyli mamy wychodzi, że mamy na to zadanko 4,2 mln.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9016
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Remonty dróg miejskich
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/za ... id,tm.html
Na Nowym Świecie zapadła się jezdnia. Powstał w dziura. I powstaje pytanie-czy ta dziura też będzie wyeksponowana?
Na Nowym Świecie zapadła się jezdnia. Powstał w dziura. I powstaje pytanie-czy ta dziura też będzie wyeksponowana?
g13k
Re: Remonty dróg miejskich
Tak gawronik, powinni tam wkroczyć archeolodzy i konserwator zabytków.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Re: Remonty dróg miejskich
Miałem okazję być nie tak dawno na Białorusi i muszę powiedzieć, że to państwo zrobiło na mnie bardzo dobre wrażenie pod wieloma względami. Jeżeli chodzi o jakość dróg, to oni wyprzedzają nas o kilka długości. U nich asfalt jest świeży, równy, jeździ się wygodnie.
Zupełnie inaczej niż np w takiej Ukrainie.
Nie wiem jak u nich wyglądają kwestie budżetowe, jaki jest poziom zadłużenia, ale pod względem infrastruktury jest okey.
Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://www.finanovacash.pl/pierwsza-chwilowka/
Zupełnie inaczej niż np w takiej Ukrainie.
Nie wiem jak u nich wyglądają kwestie budżetowe, jaki jest poziom zadłużenia, ale pod względem infrastruktury jest okey.
Proponuję sprawdzić jeszcze tutaj pod linkiem: https://www.finanovacash.pl/pierwsza-chwilowka/
Ostatnio zmieniony 26 lip 2018, o 06:48 przez hiper, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Remonty dróg miejskich
Na Pokrzywnickiej malują pasy, ciekawe jaki w tym sens skoro po wakacjach mają ją przebudowywać.
-
- Użytkownik
- Posty: 3657
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47