Strona 4 z 16

Re: Budżet obywatelski 2014

: 26 cze 2015, o 19:43
autor: ANewDay
mam tylko nadzieję, że nie zwężą Śródmiejskiej, to będzie najgłupsze rozwiązanie, jeśli do niego dojdzie...

Budżet Obywatelski 2015

: 1 lip 2015, o 19:00
autor: klocek
http://rc.fm/polityczne/kalisz-budzetowe-procedury.html" onclick="window.open(this.href);return false;

W tle widać planszę z adresem
bo.kalisz.pl

Co ważne - Głosowanie internetowe!

Re: Budżet Obywatelski 2015

: 2 lip 2015, o 13:18
autor: gawronik13kalisz
Strona bardzo fajna, choć jej funkcjonowanie przypomina stronę, którą miał Pan Prezydent podczas swojej kampanii.
Widać projekty które wybralismy rok temu i ich fazę wykonania - tę "papierkową" jak i fizyczną, ze tak się wyrażę :D

Re: Budżet Obywatelski 2015

: 2 lip 2015, o 14:52
autor: ANewDay
ja bym wolał, żeby najpierw zrealizowali to, co obiecali, a nie wybierać coś znowu tak teoretycznie...

Re: Budżet Obywatelski 2015

: 3 lip 2015, o 06:35
autor: klocek
gawronik13kalisz pisze:Strona bardzo fajna, choć jej funkcjonowanie przypomina stronę, którą miał Pan Prezydent podczas swojej kampanii.
Właśnie aż za podobna. Rozumiem identyfikację wizualną, że to jest Urząd, ale bo.kalisz.pl rady.kalisz.pl - tak jakbym wchodził na tę samą stronę.

Re: Budżet Obywatelski 2015

: 1 sie 2015, o 16:52
autor: obywatel
Niewielkie zainteresowanie Budżetem Obywatelskim. Kaliszanie zniechęceni?
http://www.faktykaliskie.pl/male-zainte ... ywatelskim" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 11:24
autor: obywatel
Jeśli to przejdzie, to szykujcie się na paraliż :lol:

http://www.faktykaliskie.pl/co-z-budowa ... -w-centrum" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 13:47
autor: Vocatont
Tej władzy już podziękujemy... :roll:

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 14:11
autor: jasiek20
Caspress pisze:Tej władzy już podziękujemy... :roll:
Nie bardzo rozumiem? Przecież to zadanie wybrali mieszkańcy Kalisza w głosowaniu na inwestycje, które mają być zrealizowane w mieście.

Gdyby władza tego nie chciała zrealizować (wola demokratycznego wyboru mieszkańców) to dopiero wtedy można by było napisać to co napisałeś.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 15:29
autor: Pawel
Powiedzmy sobie szczerze że sam pomysł na ścieżkę w tym miejscu gdzie tak naprawdę nie ma miejsca był średnio udany.Więc ludzi nie ma co winić że wybrali pomysł nie znając konsekwencji jakie pociągnie za sobą jego realizacja.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 15:58
autor: jasiek20
Nie winie ludzi, choć dziwne mi się wydaje, że prawie 3 tysiące kaliszan, owczym pędem zakreśliło to zadanie, nie licząc się z konsekwencjami jego powstania.

W tym przypadku władzy nie ma co zarzucać. Oni tylko realizują wolę demokratycznego wyboru mieszkańców miasta.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 16:10
autor: ZKalisza
Miasto nie wie jak dobrze zorganizować pomysł budżetu obywatelskiego.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 17:08
autor: Pawel
jasiek20 pisze:Nie winie ludzi, choć dziwne mi się wydaje, że prawie 3 tysiące kaliszan, owczym pędem zakreśliło to zadanie, nie licząc się z konsekwencjami jego powstania.

W tym przypadku władzy nie ma co zarzucać. Oni tylko realizują wolę demokratycznego wyboru mieszkańców miasta.
Ludzie mieli możliwość wyboru z pośród kilku projektów to wybrali.Może gdyby było doprecyzowane czy jesteś za zwężeniem Śródmiejskiej i wybudowaniem ścieżki rowerowej w miejsce jednego pasa ruchu to by się zastanowili.
Wprowadzając jeden pas "przytykamy" jednocześnie skrzyżowanie Rogatka umożliwiając jazdę w Śródmiejską tylko z jednego pasa Górnośląskiej
Problemem dodatkowym są parkingi po obu stronach ulicy.Ten przy przychodni jest praktycznie nie do ruszenia.Jedynym sensownym rozwiązaniem będzie przesunięcie parkingu wzdłuż kościoła na jeden pas jezdni i poszerzenie chodnika wraz z wydzieleniem ścieżki rowerowej.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 10 sie 2015, o 17:26
autor: klocek
Ciekaw jestem jak będzie pogrzeb. Czy rowerzyści będą wyzywać, że ktoś jest na ścieżce?

Re: Budżet obywatelski 2014

: 12 sie 2015, o 11:53
autor: obywatel
http://rc.fm/polityczne/kalisz-nie-dla-sciezki.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ile zamierzają jeszcze tych przetargów robić? :lol:

Re: Budżet obywatelski 2014

: 12 sie 2015, o 15:02
autor: Obbrus
Niemal zawsze, gdy mówi się o zwężeniu jakiejkolwiek ulicy pojawia się wiele niezadowolonych głosów, tak jakby większa liczba pasów ruchu była jakimś wyznacznikiem rozwoju miasta, a jej zwężenie miałoby przysporzyć mieszkańcom same problemy. W tym przypadku nic takiego nie powinno mieć miejsca. Mnie na początku również pomysł z pozostawieniem tylko jednego pasa ruchu na Śródmiejskiej się niezbyt podobał - kosztem paru miejsc parkingowych lub zmniejszenia szerokości pasów jezdni i przekształcenia chodników na fragmencie między Wałem Staromiejskim a Krótką w ciągi pieszo-rowerowe można by było jakoś "problem" rozwiązać. Potem spojrzałem na całą sytuację z drugiej strony.

Śródmiejska na całym właściwie odcinku od Rogatki do skrzyżowania z Aleją Wolności jest ulicą, po której samochody poruszają się dosyć szybko, komfort przemieszczania się pieszego jest tam bardzo kiepski, ciężko ominąć osoby idące w tym samym kierunku lub minąć się z osobami z przeciwka gdy idą większymi grupkami, z wózkiem itp. Dołóżmy do tego rowerzystów, którzy i tak jeżdżą teraz przeważnie po chodniku, bo jezdnią mogą jechać tylko w jedną stronę, a w dodatku nie mogą się czuć na niej zbyt bezpiecznie. Jedynie fragment chodnika przy Domu Kowalskiego nie budzi zastrzeżeń. Ta ulica na pewno zasługuje na coś więcej. Wiele punktów usługowych nawet w podwórzach, spore potoki mieszkańców idących do i z centrum miasta wskazują na wielki potencjał, który nie może zostać zrealizowany przez zwyczajny brak miejsca - nie ma nawet za bardzo miejsca by się zatrzymać na chwilę przy witrynie, nie mówiąc o miejscu na ławki lub ogródek restauracyjny. Po co nam rewitalizacja Miasta Lokacyjnego jeśli główny trakt pieszy miasta, a takim na pewno jest cała Górnośląska i cała Śródmiejska, będzie nieprzyjazny dla swoich użytkowników?
Z punktu widzenia komunikacji samochodowej problem nie jest wcale jakiś duży, samochody spokojnie pomieszczą się na jednym pasie, a ich liczba i tak się zapewne zmniejszy, gdyż część kierowców będzie wybierać inne trasy podróży, które wydadzą się im wygodniejsze niż zwężona Śródmiejska, a jeśli założyć, że docelowo Most Kamienny powinien być wyłączony z ruchu samochodów to drugi pas na Śródmiejskiej jest tym bardziej zbędny.

Dlatego sądzę, że bardzo dobrze, że pojawia się w tym momencie dziejów miasta sprawa budowy tej ścieżki rowerowej, bo to znakomity pretekst dla oddania ulicy w głównej mierze nie rowerzystom, jak się wydaje na pierwszy rzut oka, lecz pieszym, uspokajając ruch samochodowy w tym miejscu i przekształcając charakter Śródmiejskiej na spacerowo-turystyczny - taki, jakiego bez zmniejszenia liczby pasów ruchu nie mogłaby uzyskać nigdy.

Na koniec jeszcze wstawię 2 zdjęcia z Internetu pokazujące przykład takiego przeobrażenia, o jakim mówię - Nowy Świat w Warszawie przed i po przebudowie.

Obrazek

Obrazek

Re: Budżet obywatelski 2014

: 12 sie 2015, o 16:11
autor: klocek
Częściowo masz rację, ale... problemem jest słaba przepustowość dla ruchu samochodowego przez Centrum. Zwężą Śródmiejską, to ludzie będą musieli korzystać z Lipowej, Harcerskiej itp na przejazd. Zwróć uwagę jak Sukiennicza jest zakorkowana.
W pierwszej kolejności należałoby usunąć ruch z centrum nie przez zakazy i zwężenia, ale nowe rozwiązania ulice. Potem można ograniczać ruch. Zobacz ile wyremontowany Nowy Świat w W-wie ma ulic równoległych.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 12 sie 2015, o 20:16
autor: Pawel
Jeżeli zostanie zlikwidowany parking po obu stronach Śródmiejskiej to jestem jak najbardziej za rozwiązaniem warszawskim.

Re: Budżet obywatelski 2014

: 13 sie 2015, o 22:30
autor: ANewDay
Dokładnie, rezygnacja z parkingu? Świetny i bardzo estetyczny pomysł Pawle. To by było świetne... oddałbym na to głos!

Ale tego oczywiście nie zrobią.... :?

Nie ważne, czy było w głosowaniu doprecyzowane czy zwężenie czy nie, teraz już to jest naprawdę nieistotne (jakby było, to pewnie wiele osób, w tym ja, nie oddałoby na to głosu), ale nie można kolejnego gniota dawać ludziom. To tak jak wszyscy chcą obniżenia wieku emerytalnego, ale nie wiedzą, że przez to dostanę śmieszną emeryturę... Nie można przeprowadzać tak nieprzemyślanych decyzji w życie. Moim zdaniem żadne rozwiązanie nie jest proste, ale nie można sobie pozwolić na zwężenie tej drogi z bardzo prostych względów, jest tam DUŻY ruch, poszczególne pasy wydzielone są jako skręty w Kościuszki czy Pułaskiego, czy w końcu jedzie się innym pasem jak ktoś wyjeżdża z parkingu. Jeśli na to wszystko będzie jeden pas czeka nas paraliż. Myślę, że można by się pokusić o ścieżkę na chodniku po stronie kościoła i tam zrezygnować z parkingu... Poza tym nie można też mówić, że jeden pas zmniejszy ruch, bo i tak tyle samo będzie aut przejeżdżać i że nie pozwala się żyć rowerzystom. Tak naprawdę ścieżek w Kaliszu jest naprawdę dużo, a ta jest bardzo nieprzemyślana. Bo co zrobić jak dojedzie się do któregokolwiek końca? Ani na Górnośląskiej/Harcerskiej/Nowym Świecie czy od Mostu Kamiennego nie ma ścieżek ani nawet warunków do względnej jazdy rowerem. I tu się pytam, kto będzie jeździć tym kawałkiem? Ksiądz z kościoła po lody do Admatu przy moście? Nie będę demonizował, bo jestem jak najbardziej za ścieżką i w tym miejscu, ale musi być przemyślana, a nie że skasują pas i będą mega korki, a rowerzystów pięcioro dziennie.

Poza tym zawsze można zadać pytanie o tą ścieżkę ponownie ponownie :D i zobaczymy czy na taki obraz spraw ludzie zagłosują...

Teraz robią naprawdę co chcą, widać to po PKSie i wcale nie konsultują tego z ludźmi, więc mam nadzieję, że nie zaakceptują nawet tańszej oferty, byleby jakakolwiek oferta była, żeby mieli zadanie wykonanie. Nie chce takiego bubla w centrum!

Re: Budżet obywatelski 2014

: 13 sie 2015, o 22:40
autor: K-man
Paweł to marzenie na, które nie ma co liczyć. :( Jakby nie patrzec ludzie musza gdzieć parkować, tylko gdzie.