Strona 27 z 28

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 29 lis 2017, o 19:46
autor: kaczorkalisz
on nigdy nie zaczal dzialac i nie zacznie :)

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 4 gru 2017, o 23:41
autor: kacpi489
witam ! aktywny ktos tutaj jest jeszcze ? :D mam pytanie czy te fotoradary o pomiary predkosci czy czerwone swiatla dzialaja w tym kaliszu czy jednak sie na to nie zanosi ? przejechalem ostatnio na czerwonym z podmiejskiej na wroclawska (nawet nie wiem czy tam fotoradar jest???) i jestem mokry z obawy o mandat , pomozcie prosze :D

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 5 gru 2017, o 06:37
autor: gawronik13kalisz
Masz odpowiedź nad swoim postem ;)

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 5 gru 2017, o 18:21
autor: satori
Za to można popatrzeć
jak tkwią te *** w tych ** autach
https://www.youtube.com/watch?v=YCzoax_kWKA


o tu: https://csr.zdm.kalisz.pl/utms/index

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 23 gru 2017, o 09:22
autor: dybek
2 dni temu postawiono jedną z tych bram na których były kamery na wysokości salonu BMW.
Podczas budowy salonu brama uległa zniszczeniu.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 23 gru 2017, o 18:19
autor: kaczorkalisz
to z budowy BMW wyjezdzala ta wywrotka co zawadzila o brame?

Dodatkowo w tygodniu studzienkami co ida kable tego calego sterowania ruchem, prowadzono jeszcze jeden kabel. Nie wiem w jakim celu i po co jak to stoi nie uzywane

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 lut 2018, o 10:33
autor: gawronik13kalisz
Biorą się za Zintegrowany System Zarządzania Ruchem Drogowym :shock:
Ale czy im się uda, skoro tablic dynam. info pasażerskiej nie potrafią tak długo "przetestować" :P
Zintegrowanym Systemem Zarządzania Ruchem Drogowym objęte zostały 23 skrzyżowania. System kieruje pracą sygnalizacji świetlnej w obrębie tych skrzyżowań. Przez to na głównych drogach miała powstać tzw. zielona fala. Ale to tylko jedna z funkcji, które miały zwiększać bezpieczeństwo w mieście.

„Maszynka do robienia pieniędzy”

Kamery drogowe ZSZRD miały np. pomóc policji w walce z piratami drogowymi. Specjalne oprogramowanie miało wyśledzić numery rejestracyjne poszukiwanego samochodu, udokumentować zdarzenia drogowe, a operator monitoringu drogowego miał natychmiast reagować na widziane na ekranach w MZDiK zagrożeniach. Funkcją najbardziej kontrowersyjną miało być rejestrowanie i karanie kierowców, którzy przejeżdżają na czerwonym świetle. Wydawaniem mandatów miała zająć się Straż Miejska. Władze Kalisza już liczyły ogromne wpływy z tego tytułu, bo jak pokazały pierwsze testy systemu, kierowcy łamiący przepisy dorzuciliby do kasy miasta miliony złotych każdego roku.

Opóźnienie i ogromne kary

Pomysł nie wypalił. Z dwóch powodów. Wykonawca systemu oddał go z opóźnieniem. ZSZRD miał być gotowy 30 marca 2015 roku, a faktyczny odbiór nastąpił pod koniec 2015. Zanim miasto zdążyło uruchomić system karania kierowców, rząd wprowadził nowe przepisy dotyczące wykorzystywania fotoradarów przez samorządy. Od 1 stycznia 2016 roku Kalisz nie mógł już karać kierowców za przejazd na czerwonym. Z tego systemu nie chce korzystać na razie Inspekcja Transportu Drogowego, która ma do tego uprawnienia. Władze Kalisza przez sądem domagają się od wykonawcy ZSZRD – firmy z Rumunii opłacenia kar umownych za opóźnienia w inwestycji. Te są ogromne, bo przekraczają 20 milionów złotych, ale do dziś nie ruszyła nawet pierwsza rozprawa.

Reaktywacja

Kierowcy odetchnęli z ulgą, a sprawa uruchomienia wszystkich funkcji ZSZRD ucichła. Kosztowny system kamer od czasu do czasu wykorzystywany był przez policję, by pobrać z niego nagranie wypadków i przez media, które również publikowały nagrania zdarzeń drogowych.

Ostatnie ruchy kadrowe w MZDiK są zapowiedzią wznowienia prac nad ZSZRD. Zarząd dróg ogłosił nabór na inspektora w wydziale inwestycji, specjalistę IT i specjalistę Zintegrowanego Systemu Zarządzania Ruchem Drogowym. Te dwa ostatnie wakaty są ściśle związane z planami MZDiK i jego systemu kamer. – Chcemy zwiększyć zdalne oddziaływanie operatorów MZDiK na pracę sygnalizacji świetlnych, które są włączone do systemu. Będziemy też ponownie weryfikować synchronizację ruchu drogowego na skrzyżowaniu. Zwiększymy też częstotliwość dyżurów przy monitoringu sytuacji na drogach. Nie będą to dyżury całodobowe, ale w ciągu dnia pracownicy będą na bieżąco śledzić z ekranów monitoringu sytuacji na drogach. – zapowiada Krzysztof Gałka, zastępca dyrektora MZDiK.

W praktyce może to oznaczać, że już nie bezduszny system a sterujący nim człowiek widząc tworzące się korki zmieni czy wydłuży zielone światło dla ruchu z konkretnego kierunku. Będzie też mógł ułatwić przejazd służbom ratunkowym czy włączyć światła awaryjne w przypadku niebezpiecznego zdarzenia. Te wszystkie dodatkowe funkcje będą uruchamiane w najbliższych tygodniach.
http://faktykaliskie.pl/wiadomosci/samo ... a,896.html

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 12 mar 2018, o 15:26
autor: gawronik13kalisz
Dawid napisałem, że sekundniki będą w tym roku na skrzyżowaniach, które nie są włączone do pętli indukcyjnej. Będzie 6 takich w Kaliszu. O ile dobrze pamiętam. Pozdr
Greg Sapiński pod postem Dawida Borowiaka :)

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 09:40
autor: jasiek20
Sekundniki ułatwią przejazd przez cztery skrzyżowania
Drogowa rewolucja w Kaliszu! Na kilku skrzyżowaniach pojawią się sekundniki, które będą odliczać czas do zapalenia się zielonego czy czerwonego światła.

Sekundniki pojawią się na czterech skrzyżowaniach: Aleja Wolności/ Bankowa, Kazimierzowska/ Most Trybunalski, Rogatka, Kopernika/ Harcerska.

Sekundniki będą odliczać czas dla wjeżdżających na skrzyżowania z wszystkich stron i również na tzw. lewoskrętach. Wybrano te konkretne skrzyżowania, bo sygnalizacja działa na nich w trybie stałym, a jedynie na takich można sekundniki instalować.

Liczniki te pojawią się na skrzyżowaniach w kwietniu.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 13:22
autor: gawronik13kalisz
Słabo że prezydent nie wie ile tego będzie 😜

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 14:20
autor: jasiek20
Calisia.pl podaje 5 lokalizacji
"Wyświetlacze sekundowe pojawią się na następujących skrzyżowaniach: ul. Aleja Wolności/ul. Bankowa; ul. Aleja Wolności/ul. Kazimierzowska; ul. Kościuszki/ul. Harcerska; pl. Kilińskiego/ul. Stawiszyńska/ul. Warszawska; ul. Łódzka/ul. Warszawska."

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 15:21
autor: jasiek20
Z kolei kalisz.naszemiasto, pisze o większej ilości:

Wyświetlacze w Kaliszu pojawią się na skrzyżowaniach ulic: alei Wolności i Bankowa, alei Wolności i Kazimierzowska, Kościuszki i Harcerska, pl. Kilińskiego i Stawiszyńska, Śródmiejska/Fabryczna/Kościuszki, Harcerska i Kopernika, a także Warszawska i Łódzka.

z terminem realizacji nie w kwietniu, a w czerwcu.

Trzy portale, trzy różne informacje.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 17:34
autor: gawronik13kalisz
Może tą jakże skomplikowaną i wielką inwestycje będą realizować na raty? 4 w kwietniu i 2 w czerwcu :lol:

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 13 mar 2018, o 19:58
autor: dawidborowiak.pl
Dostałem info od Dyrektora Ludwiczaka (MZDiK), że będą badać cały system sygnalizacji, dodatkowo pojawią się nowe strzałki do warunkowego w prawo no i zwrócą uwagę na skrzyżowania, które mu tam w szczególności wysłałem. Dodatkowo zlecił przegląd znaków drogowych i wszystkie, co stoją, a przepisy tego nie wymagają, to do kosza.

Pożyjemy zobaczymy, bo już od urzędników i polityków różne bajki słyszałem, ale jestem dobrej myśli. Odpisał w ciągu kilkunastu godzin. Dodam, że za Pana Gałki, to na odpowiedzi czekałem miesiącami i sprawa musiała się o SKO lub WSA rozbić, żeby łaskawie odpowiedzieli.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 14 mar 2018, o 11:40
autor: jasiek20
A co z kwestią bezpieczeństwa pieszych na takich arteriach jak Aleja Wojska Polskiego, Podmiejska, generalnie okolice Ronda Westerplatte?
Zastanawiam się czemu nikt nie planuje budowy kładek dla pieszych/przejść podziemnych. Czy to tylko koszty?
Tam nagminnie piesi (na pasach) wpadają pod koła aut, giną lub trafiają do szpitala. Nie pomogło doświetlenie przejść, nie pomogły czerwone linie na jezdni, znaki ostrzegawcze. Tam ewidentnie powinny powstać kładki nad jezdniami. Czy mieliśmy jakieś potrącenie pieszych na Piłsudskiego czy Wyszyńskiego (tam gdzie takie przejścia funkcjonują)?

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 14 mar 2018, o 14:07
autor: thorinek
Na Piłsudskiego i Wyszyńskiego droga poprowadzona jest w wąwozie, więc piesi nie muszą wspinać się po schodach na kładkę. Już widzę jak przy Wojska Polskiego przy ryneczku starsze babcie wchodzą po schodach na kładkę - będą czaiły się na przerwę w ruchu i na dziko przechodzić.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 14 mar 2018, o 16:07
autor: Cristof
thorinek pisze:
14 mar 2018, o 14:07
Na Piłsudskiego i Wyszyńskiego droga poprowadzona jest w wąwozie, więc piesi nie muszą wspinać się po schodach na kładkę. Już widzę jak przy Wojska Polskiego przy ryneczku starsze babcie wchodzą po schodach na kładkę - będą czaiły się na przerwę w ruchu i na dziko przechodzić.
Już swego czasu pomyślałem dlaczego nikt jeszcze nie wpadł aby odcinek Podmiejskiej od ronda do Lidla poprowadzić w wykopie. Osiągnęło by się trzy cele.
Ścięło nieco stromy podjazd od Dobrzeckiej, wygłuszyło hałas pojazdów i w prosty sposób można by zrobić przejścia nadziemne dla pieszych.

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 15 mar 2018, o 11:11
autor: thorinek
Pomysł sam w sobie bardzo dobry. Podejrzewam ze może go blokować, poza kosztami i niechęcią do jakichkolwiek zmian, fakt, że Dobrzec stoi na glinach. Mógłby być problem z odwodnieniem

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 2 maja 2018, o 19:18
autor: gawronik13kalisz
Pojawiły się pierwsze sekundniki😉

Re: Kaliskie Centrum Sterowania Ruchem

: 25 maja 2019, o 09:03
autor: satori