Strona 1 z 13

Przebudowa ul. Łódzkiej

: 17 gru 2008, o 15:52
autor: andrzej
Łódzka również dla pieszych



Do roku 2012 ul. Łódzka od mostu na Swędrni do granic miasta zyskać ma nową nawierzchnię i chodniki. To wiadomość pocieszająca nie tylko dla kierowców, ale i dla pieszych

Trasa wylotowa z Kalisza w kierunku Łodzi należy do najniebezpieczniejszych, co znajduje potwierdzenie w policyjnych statystykach. Tak jest na całej długości ul. Łódzkiej. O ile jednak nieraz mówimy i piszemy o jej początkowym odcinku, na wysokości osiedli Tyniec i Rajsków, o tyle zwykle zapominamy o uciążliwościach i zagrożeniach czyhających za mostem na Swędrni, a więc na wysokości Winiar. Na brak bezpieczeństwa pieszych w tym rejonie zwrócił uwagę radny Sławomir Chrzanowski. W szczególności chodzi o brak chodnika i konieczność poruszania się poboczem ruchliwej arterii. Odpowiedż władz miasta jest jednoznaczna: w przyszłym roku rozpocznie się modernizacja tej drogi wraz z remontem mostu na Swędrni, którego stan techniczny od dawna pozostawia wiele do życzenia. Realizacja inwestycji rozpocznie się właśnie od mostu. Na 2009 r. przewidziano na ten cel 500 tys. zł. Będzie to zaledwie początek, bo całe przedsięwzięcie kosztować ma blisko 14 mln zł. Za tę kwotę zmodernizowane zostaną most i droga do granic miasta. Ta ostatnia zyska nowe odwodnienie, oświetlenie, chodniki i ścieżki rowerowe. Zakończenie budowy przewidziano na rok 2012. (kord)

ŻK

no prosze a jednak bedzie przebudowa , tylko miał być wybudowany jeszcze most , a tu cisza :roll: Przydała by sie droga 4 pasmówka :?:

: 17 gru 2008, o 16:20
autor: Gumiś
Andrzej ciesz się że będzie to aż tyle.Ja jestem happy.Poprawi się bezpieczeństwo na tym odcinku.

: 14 kwie 2009, o 10:26
autor: andrzej
Kierowco - cierpliwości!
14 kwietnia, 2009 - 10:03 — rc.fm

Po raz kolejny na próbę cierpliwości wystawieni będą kaliscy kierowcy. Władze miasta planują bowiem budowę mostu na Swędrni i modernizację ul. Łódzkiej na odcinku od mostu aż do granic miasta. Zakorkowany już w tej chwili Kalisz będzie więc jeszcze bardziej zakorkowany.


Ale przezydent Janusz Pęcherz przekonuje, że to pilne zadanie, które jak najszybciej trzeba wykonać, bo stary most jest w opłakanym stanie.

"To kolejne zadanie, które nas czeka, państwo i które utrudni życie tym, którzy jeżdżą. Aktualnie projekt budowlano-wykonawczy znajduje się w fazie końcowej. Po otrzymaniu dokumentacji projektowej, po otrzymaniu wszelkich niezbędnych pozwoleń i decyzji administracyjnych, ogłoszony zostanie przetarg w celu wyłonienia wykonawcy robót. Powinny rozpocząć się w bieżącym roku"

W pierwszej kolejności wykonane będą prace przygotowawcze. Będzie też wybudowana kładka, która w czasie budowy mostu będzie umożliwiała przejazd ul. Łódzką. Prace rozpoczną się w tym roku, ale zakończą - uwaga kierowcy - do 2012 roku.

Potrzebna więc będzie duża dawka cierpliwości.

: 14 kwie 2009, o 10:39
autor: kaczorkalisz
kiedys jak remontowali ten most to byly objazdy przez skarszew i szale :|

: 14 kwie 2009, o 15:54
autor: Gumiś
andrzej pisze:Kierowco - cierpliwości!
14 kwietnia, 2009 - 10:03 — rc.fm

Po raz kolejny na próbę cierpliwości wystawieni będą kaliscy kierowcy. Władze miasta planują bowiem budowę mostu na Swędrni i modernizację ul. Łódzkiej na odcinku od mostu aż do granic miasta. Zakorkowany już w tej chwili Kalisz będzie więc jeszcze bardziej zakorkowany.
Prace rozpoczną się w tym roku, ale zakończą - uwaga kierowcy - do 2012 roku.
Potrzebna więc będzie duża dawka cierpliwości.
Jak przylecę wkrótce to chyba pójdę do piwnicy przeprosić się z moim rowerem.Z tego co tutaj piszą to wynika jedno;tragedia.

: 12 cze 2009, o 10:36
autor: andrzej
Gumiś pisze:
andrzej pisze:Kierowco - cierpliwości!
14 kwietnia, 2009 - 10:03 — rc.fm

Po raz kolejny na próbę cierpliwości wystawieni będą kaliscy kierowcy. Władze miasta planują bowiem budowę mostu na Swędrni i modernizację ul. Łódzkiej na odcinku od mostu aż do granic miasta. Zakorkowany już w tej chwili Kalisz będzie więc jeszcze bardziej zakorkowany.
Prace rozpoczną się w tym roku, ale zakończą - uwaga kierowcy - do 2012 roku.
Potrzebna więc będzie duża dawka cierpliwości.
Jak przylecę wkrótce to chyba pójdę do piwnicy przeprosić się z moim rowerem.Z tego co tutaj piszą to wynika jedno;tragedia.
Tak trzeba będzie zrobić, rower trzeba będzie odkurzyć , ale ja bez samochodu to mogę interes zamknąć, a jak te remonty zbiegną się wszystkie w jednym czasie z remontem al.Generała Sikorskiego i ul Warszawskiej to będzie zator :roll: :roll: :roll:

[ Dodano: Pią, 12.06.2009, 10:36 ]
przetarg nieograniczony na: Projekt budowlano - wykonawczy na budowę mostu drogowego oraz kładki dla pieszych i rowerzystów wraz z oświetleniem nad rzeką Swędrnią w ciągu ulicy Łódzkiej w Kaliszu , stanowiacej ciąg drogi krajowej nr 12
SIWZ (Plik ZIP)
Numer ogłoszenia: 92189 - 2009; data zamieszczenia: 12.06.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlano - wykonawczy na budowę mostu drogowego oraz kładki dla pieszych i rowerzystów wraz z oświetleniem nad rzeką Swędrnią w ciągu ulicy Łódzkiej w Kaliszu , stanowiacej ciąg drogi krajowej nar 12..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Zakres przedmiotowego opracowania obejmuje w szczególności: 1/ Projekt budowlany i wykonawczy nowego obiektu mostowego, kładki dla pieszych i rowerzystów wg załączonej koncepcji, projekt budowy oświetlenia oraz projekt rozbiórki istniejącego obiektu 2/ obiekt winien być zaprojektowany na klasę obciążenia A wg PN-85/S-10030 - Obiekty mostowe-obciążenia oraz klasę 150 wg STNAG 2021. 3/ kładka winna być zaprojektowana na klasę obciążenia min. C. (na czas rozbiórki istniejącego obiektu i budowy nowego, kładka ma stanowić objazd dla ruchu lokalnego wraz z komunikacja zbiorową - ruch wahadłowy.) 4/ obliczenie światła mostu (długość odcinków regulacyjnych koryta rzeki Swędrni należy uzgodnić z Wielkopolskim Zarządem Melioracji i Urządzeń Wodnych w Poznaniu, Rejonowy Oddział w Ostrowie Wlkp. 5/ badania geologiczne w zakresie niezbędnym dla opracowania 6/ zabezpieczenie obsuwającej się skarpy nasypu po prawej stronie drogi od mostu w kierunku Łodzi na odcinku ok. 100 m 7/ projekt organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi uzgodnieniami) na czas prowadzonych robót budowlanych. Projekt ten powinien uwzględniać następujące etapy robót: a) Etap I - budowa kładki dla pieszych i rowerzystów b) Etap II - rozbiórka istniejącego i budowa nowego obiektu mostowego. W etapie tym należy uwzględnić utrzymanie ciągłości lokalnego ruchu drogowego oraz komunikacji zbiorowej. Ruch ten powinien odbywać się wahadłowo po wcześniej wybudowanej kładce. Przejazd pojazdów o charakterze tranzytowym na drodze krajowej nr 12, należy zaprojektować z wyłączeniem odc. ul. Łódzkiej, na którym będą prowadzone roboty budowlane. 8/ projekt stałej organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi uzgodnieniami, po wybudowaniu obiektu mostowego na kładce należy uwzględnić ciąg pieszo - rowerowy) 9/ projekt połączenia projektowanego obiektu z istniejącą drogą (zakres ok. 100 m przed obiektem w kierunku centrum i 100 m za obiektem w kierunku Łodzi) 10/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe 11/ projekty usunięcia kolizji z istniejąca infrastrukturą 12/ opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych 13/ informację BIOZ 14/ przedmiar robót, kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej 15/ kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (wersja papierowa oraz elektroniczna - format ath.). Należy sporządzić oddzielne kosztorysy dotyczące rozbiórki istniejącego obiektu mostowego, budowy nowego obiektu mostowego i budowy kładki dla pieszych i rowerzystów oraz oświetlenia. 16/ uzyskanie decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji 17/ uzgodnienie projektu z Konserwatorem Zabytków oraz uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych przy zabytku. 18/ uzyskanie pozwoleń wodno - prawnych, zgodnie z obowiązującymi przepisami prawa wodnego 19/ przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej z uwzględnieniem rozbiórki istniejącego obiektu oraz budowy nowego obiektu mostowego, kładki dla pieszych i rowerzystów oraz oświetlenia. Ewentualne podziały terenu zapewni Inwestor. 20/ pełnienie nadzoru autorskiego 21/ specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót. 22/ projekt zagospodarowania placu budowy 4.3. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie..

: 12 cze 2009, o 11:08
autor: sobieray-3
Czyli kładka pieszo - rowerowa będzie puszczona niezależnie od mostu i pewnie po nieparzystej stronie ul.Łódzkiej.

: 12 cze 2009, o 12:21
autor: K-man
Skoro to ma być nowy obiekt mostowy, jak napisano.Fajnie gdyby był to jakis ładny most, a nie jak mosty, które ostatnio powstały w Kaliszu.Przeciez mosty tez są małymi dziełami sztuki.Ale tak sobie tylko gdybamRozumiem, że to będzie nadal dwupasmowy most.

: 12 cze 2009, o 20:24
autor: sobieray-3
Napewno ! Bo to tylko przeprawa przez 36 km rzeczkę Swędrnię( zresztą piękną), a nie przez Prosnę - główny ciek KWW.

: 22 cze 2009, o 12:06
autor: andrzej
Koło mostu widziałem służby drogowe, coś się zaczęło dziać bo widziałem dzisiaj geodetów i robią pomiary , pewnie będą budować tymczasową kładkę na czas remontu mostu

: 2 lip 2009, o 13:06
autor: anj
pojawił się cięższy sprzęt, wygląda jakby prace nad przeprawą częściowo ruszyły (chyba że nadal to cos związanego z kanalizacją.

pojawiło się wahadełko za mostem (jadąc od centrum)

: 2 lip 2009, o 15:17
autor: Adi
No właśnie w niedziele patrzyłem że coś tam na zboczu kopią ale myślałem że to od kanalizacji.

: 2 lip 2009, o 18:59
autor: anj
trudno okreslić w 100% czy to nadal kanalizacja czy już przeprawa

: 2 lip 2009, o 19:20
autor: szymkalisz
chyba jeszcze kanalizacja

: 9 lip 2009, o 11:24
autor: Gumiś
Inwestycja została chwilowo wstrzymana a to z powodu remontu na moście w Piwonicach.Tak Gałeczka określił tą sytuację.

: 10 lip 2009, o 22:30
autor: andrzej
przetarg nieograniczony na: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Łódzkiej w Kaliszu na odcinku od mostu na rzece Swędrni do granicy miasta wraz z uzupełnieniem odwodnienia
SIWZ (Plik ZIP)
Numer ogłoszenia: 109721 - 2009; data zamieszczenia: 10.07.2009
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi



Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.

Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.

SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY

I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Piskorzewska 17, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 062 5049709, faks 062 5049701.

Adres strony internetowej zamawiającego: www.zdm.kalisz.pl
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.

SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA

II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA

II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Łódzkiej w Kaliszu na odcinku od mostu na rzece Swędrni do granicy miasta wraz z uzupełnieniem odwodnienia..

II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.

II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: Przedmiotem zamówienia jest: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Łódzkiej w Kaliszu na odcinku od mostu nad rzeką Swędrnią do granicy miasta wraz z uzupełnieniem odwodnienia. Projekt winien obejmować między innymi: 4.1.1. przebudowę (wzmocnienie) konstrukcji nawierzchni jezdni 4.1.2. budowę chodnika, ścieżki rowerowej 4.1.3. wydzielenie pasów lewoskrętu w obrębie skrzyżowań z drogami poprzecznymi i ważniejszymi zjazdami publicznymi 4.1.4. usunięcie ewentualnych kolizji z siecią uzbrojenia terenu (warunki techniczne wydane przez Enegra - Operator S. A., PWiK Sp. z o. o. w Kaliszu, T.P. S.A, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S. A. oraz Wielkopolską Spółkę Gazownictwa Sp. z o. o. w załączeniu) 4.1.5. umieszczenie wpustów deszczowych z włączeniem do istniejącego kanału deszczowego 4.1.6. Klasa drogi G. 4.1.7. Przedmiotowy projekt obejmuje odcinek o długości około 2.300 metrów 4.2. Zakres opracowania obejmuje w szczególności: 4.2.1. dane wyjściowe do projektowania, które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy 4.2.2. geotechniczne warunki posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami, 4.2.3. wykonanie niezbędnych badań ruchu i istniejącej konstrukcji drogi oraz określenie na ich podstawie wzmocnienia (przebudowy) istniejącej nawierzchni jezdni, 4.2.4. informację do planu BIOZ 4.2.5. kolorową planszę uzbrojenia podziemnego, 4.2.6. projekt w zakresie stałej organizacji ruchu wraz z planem sytuacyjnym określającym projektowaną geometrię ulicy, które wymagają na etapie opracowywania akceptacji Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu 4.2.7. przedmiar robót, kosztorys ofertowy w wersji uproszczonej, 4.2.8. kosztorys inwestorski sporządzony na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów (forma papierowa i elektroniczna - format ath ), 4.2.9. wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe, 4.2.10. opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych; w przypadku gdy inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę, do wniosku o opinię ZUDP należy dołączyć sporządzoną przez projektanta notatkę zaakceptowaną przez Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, informującą o nie wymaganiu pozwolenia na budowę, 4.2.11. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji, 4.2.12. przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (SPEC USTAWA) w przypadku gdy rozwiązanie wykracza poza pas drogowy; opinie i niezbędne załączniki. Projekt podziału terenu zapewnia Inwestor, 4.2.13. przygotowanie załączników niezbędnych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę; w przypadku gdy zakres opracowania projektowego nie wykracza poza istniejący pas drogowy, 4.2.14. szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót, 4.2.15. opracowanie przedmiotu zamówienia w formie papierowej oraz elektronicznej (format PDF ), 4.2.16. Uzgodnienie projektu z Konserwatorem Zabytków oraz uzyskanie pozwolenia na prowadzenie prac budowlanych przy zabytku, 4.2.17. przygotowanie mapy własności gruntów wraz z wypisami z ewidencji dla działek objętych opracowaniem. 4.3. Projekt należy skoordynować z projektowanym obiektem mostowym nad rzeką Swędrnią w ciągu ul. Łódzkiej 4.4. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie..

tutaj też przetarg na projekt to szykują się duże inwestycje drogowe

: 11 lip 2009, o 17:27
autor: szymkalisz
4.1.4. usunięcie ewentualnych kolizji z siecią uzbrojenia terenu (warunki techniczne wydane przez Enegra - Operator S. A., PWiK Sp. z o. o. w Kaliszu, T.P. S.A, Przedsiębiorstwo Energetyki Cieplnej S. A. oraz Wielkopolską Spółkę Gazownictwa Sp. z o. o.

Ciekawe odkąd na Winiarach jest CW z PEC?

: 3 wrz 2009, o 22:26
autor: andrzej
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu zawiadamia, Ŝe w wyniku przeprowadzonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu
nieograniczonego na „Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę ul. Łódzkiej
w Kaliszu na odc. od mostu nad rzeką Swędrnią do granicy miasta wraz z
uzupełnieniem odwodnienia” jako najkorzystniejsza została uznana oferta firmy
FOJUD Ostrów Wielkopolski Sp. z o.o. ul. Staroprzygodzka 25, 63-400 Ostrów
Wlkp.
WyŜej wymieniona oferta, jako nie podlegająca odrzuceniu uzyskała największą
liczbę punktów tj.: 100,00 pkt. W jedynym kryterium najniŜszej ceny
Cena oferty najkorzystniejszej: 138.958,00 zł.
W postępowaniu złoŜone zostały następujące oferty:
Lp. Nazwa firmy Adres
Liczba pkt. w
kryterium
CENA
Uwagi
1 FOJUD Ostrów Wielkopolski Sp. z
o.o.
ul. Staroprzygodzka
25, 63-400 Ostrów

Wlkp.
100


Ciekawe czy Łódzką rozbudują
-

[ Dodano: Czw, 03.09.2009, 22:28 ]
A tak idąc tropem na kiedy jest planowana rozbudowa ulicy Stawiszyńskiej do granic miasta i tak samo ulicy Poznańskiej

: 12 wrz 2009, o 11:26
autor: anj
tak tylko jako spostrzeżenie (nie wiem czy ktoś już pisał o tym na forum)
jakiś czas temu lekkiej zmianie uległo oznaczenie na prawym pasie ul Łódzkiej przy zjeżdzie na Rajsków
Dotychczas pas prawy oznaczony był strzałką do jazdy tylko w prawo. Od jakiegoś czasu dodana została możliwość jazdy prosto opisana jako "BUS" (dla przystanku na przeciwko wejścia na Tyniec)
tyle że dopisek "BUS" pojawia się dopiero przy zjeżdzie na Rajsków i nieraz widziałem kierowców z poza Kalisza którzy wg. oznakowania jechali prosto i bezsilnie próbowali dostać się spowrotem na pas lewy lub jechali dalej prosto na przystanek...
...przydałoby się zmienić jakoś ten opis bo to spore utrudnienie dla kierowców z poza miasta

: 12 wrz 2009, o 11:42
autor: kaczorkalisz
az tak bardzo przy zjezdzie to nie pojawia sie ale moglby byc faktycznie wczesniej

Juz nie wspomne ze na tym skrzyzowaniu jadac od centrum te strzalki sa tak strasznie krzywo namalowane ze masakra ;)