Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Złotą
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9013
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Ruch na razie nie jest uciążliwy i jakby bardziej rozłożony, i wyjazd z Majkowskiej nie stwarza większego problemu. Przynajmniej ja nie spotkałem się z takowym do tej pory Ciekawe czy zostanie już tak cały czas
g13k
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
No, na razie się niestety na to nie zapowiada. Mało tego, brakuje mi jakiegoś konsekwentnego stanowiska władz w tej sprawie. Bardzo bym chciał, aby nasi włodarze zaprezentowali choćby swoją własną koncepcję Trasy Stańczukowskiego, o ile takowa jest. A jeśli nie, to niech chociaż miasto potwierdzi, że temat TS jest zakończony, drugiej nitki nie będzie bo mamy ważniejsze cele. A tak to w zasadzie nie wiemy nic. To samo z kwestią słynnej kaliskiej ramy komunikacyjnej, o której często pisał m.in. jp. Od ostatnich wyborów nie za dużo słyszałem o kwestii przebicia się z TS przez Majków do Stawiszyńskiej, nie mówiąc o dokończeniu łącznika do Siorskiego i dalej do Moniuszki, który obecnie kończy się przy Augusto.Caspress pisze:Fajnie by było gdyby chociaż nasze władze co 2 lata dobudowywały kolejne odcinki 2 jezdni
Mam nadzieję, że niebawem usłyszymy coś więcej na ten temat bo koncepcje są od lat, plany, studia, nawet działki w wielu miejscach wykupione i dostosowane. Potrzeba tylko działania. Nie oczekuję gruszek na wierzbie, nie jesteśmy najbogatszym miastem w Polsce. Ale myślę, że ja i wielu mieszkańców z chęcią dowiedziałoby się czy i kiedy szybko i bez ograniczeń będziemy mogli przedostać się ze Złotej w okolice Trasy Bursztynowej.
- damianfarba
- Użytkownik
- Posty: 1139
- Rejestracja: 17 cze 2012, o 10:46
- Lokalizacja: Majków
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
to by było wspaniałeCaspress pisze:Fajnie by było gdyby chociaż nasze władze co 2 lata dobudowywały kolejne odcinki 2 jezdni
chyba że wiesz w między czasie powstanie nasza generalna obwodnica Kalisza czyli S25
materiał: http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-wiel ... ewa-kopacz
Nie znasz dnia ani godziny ! ..?
to czas kupić zegarek i kalendarz
to czas kupić zegarek i kalendarz
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Damianie powiem szczerze że nawet nie będę tego czytał...
Ta pani jedyne co potrafi to niszczyć ten kraj...
Chyba że mówimy o taki przedstawieniu, jak jej przyjaciel Bronek przygotował w Inowrocławiu z obwodnica.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zo0yBhkTzPw[/youtube]
Przemku ta obecna Kaliska władza również już przestała mnie bawić...
Kurcze jakby chociaż nawet przez kadencje budowali po 1 km byłoby super...
Albo nawet po 500m lepsze to niż wciskanie wiecznej bajki o obwodnicy...
Rondo Westerplatte - Hanki Sawickiej : 450m
Hanki Sawickiej - Rondo Dobrzec : 450m
Rondo Dobrzec - Korczak+rondo : 270m
Korczak - Rondo Solidarności : 500m Moim zdaniem to jest najbardziej nieprzemyślany odcinek który jeszcze niedawno był remontowany i przebudowywany związku z powstaniem tam salonu kia i stacji Shell zrobiono podział jezdni...
Nie było można zrobić tego jak się należy? To znaczy zrobić po 2 pasy na jezdnie z ewentualnymi dodatkowymi pasami zjazdu?
A tak to mamy jakiś niby podział jezdni ale i tak mamy po prostu jeden pas bo reszta służy a to do zjazdu do Kia/Shell a to do Decathlon a to Toyoty i teraz jakby co do czego doszło to by był znowu absurd bo nowa droga a znów ją robią
A taki podział obejmuje około 400m z 500m od skrzyżowania więc jakby pomyśleli to szybko by załatwili jakoś środki na rondo na Korczaku i wszystko miało by sens 2 pasmowe rondo i piękna 2 jezdniowa droga przynajmniej na tym odcinku
I to na początek wydaje mi się priorytetem...
Ewentualnie jeszcze od Ronda Solidarności pociągnąć to przed most jest to jakieś 300m bo tam jest już kawałek 2 jezdniowy
Ta pani jedyne co potrafi to niszczyć ten kraj...
Chyba że mówimy o taki przedstawieniu, jak jej przyjaciel Bronek przygotował w Inowrocławiu z obwodnica.
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=zo0yBhkTzPw[/youtube]
Przemku ta obecna Kaliska władza również już przestała mnie bawić...
Kurcze jakby chociaż nawet przez kadencje budowali po 1 km byłoby super...
Albo nawet po 500m lepsze to niż wciskanie wiecznej bajki o obwodnicy...
Rondo Westerplatte - Hanki Sawickiej : 450m
Hanki Sawickiej - Rondo Dobrzec : 450m
Rondo Dobrzec - Korczak+rondo : 270m
Korczak - Rondo Solidarności : 500m Moim zdaniem to jest najbardziej nieprzemyślany odcinek który jeszcze niedawno był remontowany i przebudowywany związku z powstaniem tam salonu kia i stacji Shell zrobiono podział jezdni...
Nie było można zrobić tego jak się należy? To znaczy zrobić po 2 pasy na jezdnie z ewentualnymi dodatkowymi pasami zjazdu?
A tak to mamy jakiś niby podział jezdni ale i tak mamy po prostu jeden pas bo reszta służy a to do zjazdu do Kia/Shell a to do Decathlon a to Toyoty i teraz jakby co do czego doszło to by był znowu absurd bo nowa droga a znów ją robią
A taki podział obejmuje około 400m z 500m od skrzyżowania więc jakby pomyśleli to szybko by załatwili jakoś środki na rondo na Korczaku i wszystko miało by sens 2 pasmowe rondo i piękna 2 jezdniowa droga przynajmniej na tym odcinku
I to na początek wydaje mi się priorytetem...
Ewentualnie jeszcze od Ronda Solidarności pociągnąć to przed most jest to jakieś 300m bo tam jest już kawałek 2 jezdniowy
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Projekt budowy drugiej jezdni został dawno temu porzucony.W sumie ważniejsze jest spięcie całego pierścienia i wyprowadzenie tranzytu poza miasto a z tym niestety cisza.od lat tylko się mówi i nic nie robi.
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Zgadzam się, że ważniejsze jest spięcie całego pierścienia. Dlatego m.in. plany budowy drugiej jezdni zostały odłożone, nie porzucone. Rezerwa pod drugą jezdnię musi pozostać. Brakujący odcinek spinający pierścień też jest/będzie (nie wiem na jakim to jest etapie) projektowany wariantowo jako dwujezdniowy.Pawel pisze:Projekt budowy drugiej jezdni został dawno temu porzucony.W sumie ważniejsze jest spięcie całego pierścienia i wyprowadzenie tranzytu poza miasto a z tym niestety cisza.od lat tylko się mówi i nic nie robi.
Jeśli zas chodzi o wyprowadzenie tranzytu poza miasto, to uważam, że Kalisza nie stać nawet na partycypowanie w kosztach budowy obwodnic. To są setki milionów zł, nawet do miliarda! No bo przecież wybudowanie samego odcinka do Poznańskiej niewiele zmienia. Dlatego jestem przeciwny wydawaniu miejskich pieniędzy na obwodnice zewnętrzne. Powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności na domknięciu pierścienia i ogólnie na drogach „miejskich”.
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Tylko pani premier pewnie nie wie, że przesunięcie DK 25 (nie S25 jak nam się marzy) z listy warunkowej na podstawową oznacza rozpoczęcie do roku 2023 jedynie prac studialnych nad odcinkiem Ostrów –Kalisz-Konin, bo tylko taki zakres prac został wpisany do Kontraktu. Budowane będą odcinki dróg, które pewnie prace studialne mają już dawno za sobą.damianfarba pisze:to by było wspaniałeCaspress pisze:Fajnie by było gdyby chociaż nasze władze co 2 lata dobudowywały kolejne odcinki 2 jezdni
chyba że wiesz w między czasie powstanie nasza generalna obwodnica Kalisza czyli S25
materiał: http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-wiel ... ewa-kopacz
Proszę niech mnie ktoś poprawi, jeśli jest inaczej, bo bardzo chciałbym się mylić.
Poza tym ta „generalna” obwodnica S25 jak ją nazwałeś to tylko jedna z dróg krajowych. DK12 jest nie mniej ważna, moim zdaniem nawet bardziej uciążliwa. Tranzyt w Kaliszu to tylko niewielki % ruchu. Wybudowanie obwodnic może rozwiązać tylko problem tirów. Śródmiejska rama i tak pozostanie najważniejszą arterią miasta. Zaniechanie jej rozbudowy i spięcia nie tylko blokuje rozwój miasta ale także zachęca do korzystania z dróg wewnątrz śródmieścia w ruchu międzydzielnicowym lub nawet tranzytowym.
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
No dobrze, wszyscy wiemy, że domknięcie naszego kaliskiego "ringu" jest bardzo istotne. W takim razie dlaczego nic na ten temat nie słychać? Również proszę poprawcie mnie jeśli się mylę bowiem nie chcę nikogo obrazić i być może brak mi wiedzy na ten temat, ale czy w tej kwestii coś się dzieje? Ja wiem, że takie rzeczy jak wykupywanie działek, projekty, załatwianie całej papierologii to są rzeczy, z którymi od razu nie jedzie się do mediów. Ale no kurcze, gdyby chociaż w jakikolwiek sposób zakomunikować mieszkańcom spójną wizję dotyczącą tej inwestycji. Po prostu, krótka piłka - prezydent wychodzi i mówi wprost - proszę Państwa, nie ma szans w tym roku budżetowym nawet na projekt, ale w przyszłym roku rezerwujemy pieniądze na to i na to, a za dwa lata chcemy zrobić to i to. Małymi kroczkami i do przodu. Czyż nie?
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Na stronie ZDM pojawiło się to: http://www.zdm.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/2015-066. Może więc coś się ruszy w tym temacie.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Brakujący odcinek spinający pierścień też jest/będzie (nie wiem na jakim to jest etapie) projektowany wariantowo jako dwujezdniowy.
JP Ale mamy właśnie przykład jak nasze władze podchodzą do tych wariatów dwu jezdniowych...
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
To zależy... TB też miała mieć tylko jedną jezdnię z pozostawioną rezerwą terenu pod drugą w nieokreslonej przyszłości. Ostatecznie zdecydowano jednak, że będą budowane od razu dwie. Zmianę decyzji uzasadniano pozyskaniem srodków zewn.Trasę otwarto w przeddzień wyborów, ale to pewnie przypadkowa zbieżność terminówCaspress pisze:JP Ale mamy właśnie przykład jak nasze władze podchodzą do tych wariatów dwu jezdniowych...
P.s. Bardzo dobrze, że tak się stało.
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Odłożone na czas nieokreślony czyli porzucone Nie pamiętam już teraz kto to powiedział Prezydent czy Pan Gałka ale sens był taki że skoro planujemy nowy przebieg drogi 25 drugiej jezdni nie będziemy budować.Niestety najdroższe odcinki czyli te zawierające obiekty mostowe mamy jednojezdniowe czyli na same mosty potrzebujemy kilkadziesiąt milionów.jp pisze:Zgadzam się, że ważniejsze jest spięcie całego pierścienia. Dlatego m.in. plany budowy drugiej jezdni zostały odłożone, nie porzucone. Rezerwa pod drugą jezdnię musi pozostać. Brakujący odcinek spinający pierścień też jest/będzie (nie wiem na jakim to jest etapie) projektowany wariantowo jako dwujezdniowy.Pawel pisze:Projekt budowy drugiej jezdni został dawno temu porzucony.W sumie ważniejsze jest spięcie całego pierścienia i wyprowadzenie tranzytu poza miasto a z tym niestety cisza.od lat tylko się mówi i nic nie robi.
Jeśli zas chodzi o wyprowadzenie tranzytu poza miasto, to uważam, że Kalisza nie stać nawet na partycypowanie w kosztach budowy obwodnic. To są setki milionów zł, nawet do miliarda! No bo przecież wybudowanie samego odcinka do Poznańskiej niewiele zmienia. Dlatego jestem przeciwny wydawaniu miejskich pieniędzy na obwodnice zewnętrzne. Powinniśmy się skupić w pierwszej kolejności na domknięciu pierścienia i ogólnie na drogach „miejskich”.
Co do tranzytu pełna zgoda.Zawsze twierdziłem że miasto nie powinno partycypować w kosztach obwodnic bo to nic innego jak "miejski" a często niekoniecznie przebieg drogi krajowej.A drogi krajowe buduje się z budżetu państwa a nie miasta.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Mariusz, dziękuję za obszerną fotorelację.
Muszę przyznać, że wygląda to całkiem dobrze.
Rzuciło mi się jednak w oczy to, że w ramach oznaczenia drogi, zrezygnowali z oznaczenia osiedla Piskorzewie. Pojawiło się za to Centrum i Wyższe Seminarium Duchowne...
Muszę przyznać, że wygląda to całkiem dobrze.
Rzuciło mi się jednak w oczy to, że w ramach oznaczenia drogi, zrezygnowali z oznaczenia osiedla Piskorzewie. Pojawiło się za to Centrum i Wyższe Seminarium Duchowne...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
może ktoś mi powie - po co te drzewka na samym środku? już teraz są dość spore, a przecież będą rosły i i rosły...
-
- Użytkownik
- Posty: 10970
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
A co Ci przeszkadzają te drzewka? Masz zamiar jeździć środkiem ronda? A poważnie bez obaw są przepisy, które regulują wielkośc drzewek wzdłuż ciągów komunikacyjnych.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
utrudniają widoczność, tylko tyle i aż tyle...i z każdym rokiem będą utrudniać jeszcze bardziej...K-man pisze:A co Ci przeszkadzają te drzewka? Masz zamiar jeździć środkiem ronda? A poważnie bez obaw są przepisy, które regulują wielkośc drzewek wzdłuż ciągów komunikacyjnych.
generalnie nie rozumiem idei sadzenia wysokiej roślinności na rondach
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Kiedyś w jednej z gazet kaliskich były pokazane zdjęcia rond z miast Europy Zachodniej, tam wystarczyło namalować rondo i ludzie jeździli, u nas niestety wydaje się duże pieniądze na bzdurne ronda. Ktoś mógłby powiedzieć, że Polacy nie będą stosować się do tych namalowanych rond, ale od czego są mandaty (wtedy będą mandaty spełniać rolę wychowawczą).
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Dwie kwestie. Po pierwsze, przejeżdżając tamtędy ostatnio nawet nie zauważyłem, że są jakieś drzewka. W ogóle mi one widoczności nie popsuły bo szczerze powiedziawszy jak wjeżdżam na rondo to interesują mnie tylko dwie strony - lewa - czy coś nie nadjeżdża i mogę spokojnie wjechać na skrzyżowanie oraz prawa - aby nie spowodować kolizji z kimś jadącym nieprzepisowo po obwodzie, etc. Środek mnie nie interesuje.
Druga sprawa, w Częstochowie na Rynku Wieluńskim jest takie namalowane rondo i efekt jest taki, że muszą tam stać zapory z piaskiem żeby ludzie stosowali się do organizacji jak na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.
Druga sprawa, w Częstochowie na Rynku Wieluńskim jest takie namalowane rondo i efekt jest taki, że muszą tam stać zapory z piaskiem żeby ludzie stosowali się do organizacji jak na skrzyżowaniu o ruchu okrężnym.
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
Po to są sadzone, by osoba zbliżająca się do ronda zwolniła (nie widać czy coś jedzie z naprzeciwka). Zwolnienie / zatrzymanie się zapobiega wypadkom. Jako mały bajtel (uwielbiam ten tekst) widziałem jak wielokrotnie po Jedynym Słusznym Rondzie w Kaliszu kierowcy próbowali przejechać prosto przed siebie.kimm pisze:utrudniają widoczność, tylko tyle i aż tyle...i z każdym rokiem będą utrudniać jeszcze bardziej...K-man pisze:A co Ci przeszkadzają te drzewka? Masz zamiar jeździć środkiem ronda? A poważnie bez obaw są przepisy, które regulują wielkośc drzewek wzdłuż ciągów komunikacyjnych.
generalnie nie rozumiem idei sadzenia wysokiej roślinności na rondach
Re: Budowa ronda na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z ulicą Zł
To kwestia wielkości ronda.Na Westerplatte wiedza czy coś jedzie z naprzeciwka jest do niczego niepotrzebna bo zanim on objedzie rondo spokojnie zdążysz na nie wjechać bezkolizyjnie.
W omawianym w wątku przypadku niestety nie poszerzono wlotów od ulicy Złotej i kierowcy obierają dowolny pas i objeżdżają 3/4 ronda
W omawianym w wątku przypadku niestety nie poszerzono wlotów od ulicy Złotej i kierowcy obierają dowolny pas i objeżdżają 3/4 ronda