Miki jak na moje to trochę przesadziłeś...MIKI pisze: ↑12 gru 2017, o 21:50Ja to ogólnie zlikwidowałbym tam autobusy i zrobił 4 pasy! Janusze w passatach przecież nie będą tolerować żadnych pedalarzy czy biedaków w autobusach. Jadę swoim samochodem jak król a tu mi przystanki wiedeńskie robią... średniowiecze.
A nawet jak nie zlikwidować to niech te autobusy z biedakami się w zatoczkach zatrzymują, nie będą biedaki tarasować mojemu passatowi pasa ruchu!
Z takim podejściem na pewno zachęcimy do ewentualnego skorzystania z komunikacji publicznej czy innych form komunikacji niesamochodowej.
Ja również jestem za promowaniem innych środków komunikacji niż tylko i wyłącznie samochodów.
Jednak proszę cię pokaż mi jakieś zalety takowego przystanku na polnej.
Poruszyłeś tutaj ciekawą kwestie:
Powiedz mi proszę tutaj na przykładzie Polnej w jaki sposób te przystanki wiedeńskie mają nas zachęcić do komunikacji miejskiej?Z takim podejściem na pewno zachęcimy do ewentualnego skorzystania z komunikacji publicznej czy innych form komunikacji niesamochodowej.
Według mnie jeżeli jest wystarczająco miejsca na coś w tym wypadku, zatoki autobusowe to dlaczego tego nie zrobimy?
Zamiast tego autobusy będą blokować drogę na jakiś czas?
Powiedz mi czy ta konkretna inwestycja ma raczej w jakiś sposób zachęcić do korzystania z komunikacji miejskiej?
Czy raczej zniechęcić do korzystania z samochodów ??
Jedyny + jaki w tym widzę to szybsze włączenie się autobusu do ruchu....
Kolejna kwestia to sam ten przystanek, jakimś znawcom przystanków to ja nie jestem jednak według Wikipedii jest to rodzaj przystanku tramwajowego nie autobusowego.
Atuty tutaj wspomniane to bezpieczeństwo oraz wygoda.Przystanek wiedeński – rodzaj przystanku tramwajowego, który po raz pierwszy zrealizowano w Wiedniu. Jego konstrukcja polega na podniesieniu jezdni w rejonie przystanku do poziomu chodnika. Rozwiązanie umożliwia łatwiejsze dojście i wsiadanie do tramwaju oraz spowalnia ruch i zwiększa bezpieczeństwo pieszych.
Ale jak to działa w praktyce?
Patrząc na zdjęcia z innych miast to ten rodzaj przystanka stawia się na drodze np: przekroju 2x2 gdzie linia tramwajowa biegnie środkiem związku z czym w chwili gdy podjeżdża taki tramwaj pas 1 staje się naturalnie przystankiem i takie wzniesienie rzeczywiście poprawia bezpieczeństwo oraz wygodę no bo siłą woli wygodniej wsiadać z wysokości chodnika niż jezdni.
Jednak kwestia wygody w tym wypadku znika z automatu ponieważ w wypadku zatoki autobusowej wsiada się z wysokości chodnika a nie z samej jezdni a więc daje nam to ten sam efekt.
A kwestia bezpieczeństwa takiego przystanku tzn. w warunkach Kaliskich na Polnej budzi wręcz we mnie kontrowersje.
Tzn. generalnie nie znam zbytnio samego projektu remontu Polnej, czy ma być tutaj ścieżka rowerowa?
Bo miałoby to jakiś sens jeżeli takowa by powstała taki o to przykład:
Jednak o samej ścieżce rowerowej na Polnej nic nie słyszałem
Pomimo tego faktu nadal mogłaby tam powstać zatoka autobusowa która nie budziła by niepotrzebnych kontrowersji oraz blokowania polnej na czas wjazdu i odjazdu autobusu na przystanek.
No chyba że miasto czy tam KLA planuje tam postawić wiatę to zwracam honor jednak patrząc na frekwencje i na ilość autobusów kursujących tam to raczej nic takiego tam nie powstanie.
Więc koledzy mam do was takie pytanie czy planowana jest tam ścieżka rowerowa?
Bo jeżeli nie to te przystanki wręcz stwarzają nie potrzebne zagrożenia patrząc na zdjęcia w necie to te wysunięte zatoki obejmują cały pas bądź ścieżkę rowerową.
Jednak jeżeli takowej ścieżki rowerowej tam nie będzie a cała ta ulica będzie działa jak do dziś to tylko czekać aż dojdzie tam do jakiegoś nieszczęścia za sprawą tych przystanków, gdzie taki przystanek zajmuje tylko część pasa....