Budowa dróg osiedlowych

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 5 lis 2008, o 07:30

Plaga garbów na drogach
Nie dosyć, że ul. Zielona została wyremontowana, to jeszcze na jej krótkim odcinku położono aż cztery spowalniacze ruchu. Kilka dni temu na niewielkiej ul. Elektrycznej wyrosły aż trzy progi zwalniające. Czy mieszkańcy tych ulic są uprzywilejowani czy poszkodowani?

Mechanizm budowy dróg osiedlowych w Kaliszu jest następujący: najpierw mieszkający przy gruntowej drodze mają dość dziur i wszelkimi możliwymi sposobami wnioskują o drogę. Kiedy po latach wreszcie doczekają się ładnej równiutkiej nawierzchni, zaczyna ich drażnić, że ruch wzrósł, a auta jeżdżą szybciej i znów wnioskują, ale tym razem o popsucie drogi przez zamontowanie na niej progów. Zarząd Dróg Miejskich gnany jakąś tajemniczą siłą często takie progi montuje, a jako jedyny argument, niczym mantrę, powtarza: „bezpieczeństwo”, bo któż się odważy przeciwstawić takiemu zaklęciu?
To, że progi są brutalnym zastosowaniem odpowiedzialności zbiorowej, po władzach spływa. Przecież łatwiej jest ustawić spowalniacze niż złapać za rękę tego kierowcę, który jest akurat winny, bo przekroczył przepisy ruchu drogowego.
Jak mówi Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu: – W przypadku ulicy Zielonej do Zarządu Dróg Miejskich wpłynęło pismo z wnioskami ze strony mieszkańców. Uznaliśmy, że zamontowanie spowalniaczy ruchu na tej ulicy jest zasadne, poza tym przepisy umożliwiły zamontowanie tych progów. W każdym przypadku zgłoszenia podobnego problemu do ZDM analizujemy i podejmujemy decyzję o ewentualnym montażu spowalniaczy ruchu.
Jednak nie w każdym przypadku spowalniacze ruchu wyrastają na ulicach dlatego, że proszą o nie mieszkańcy. AB

Więcej w Życiu Kalisza

[ Dodano: Sob, 22.11.2008, 21:32 ]
Mieszkańcy nie chcą progów
Nie milknie dyskusja nad zamontowaniem progów zwalniających na ul. Elektrycznej
Głos w sprawie zabrał m.in. jeden z kierowców Kaliskich Linii Autobusowych: – Moim zdaniem progi nie są tam wcale potrzebne

– Znaki informują o ograniczeniu prędkości na tej ulicy do 20 km/h, ale i tak ta prędkość okazuje się zbyt duża przy pokonywaniu tychże progów. Jadąc autobusem ul. Elektryczną, zwalniam nawet do 5 km/h. Niestety, nie zmienia to faktu, że często zawadzam podwoziem autobusu o nawierzchnię i progi – wyjaśnia kierowca.

Głos pieszych
Innego zdania wciąż jest dyrektor firmy Pratt&Whitney, który po opublikowaniu przez nas w ubiegłym tygodniu artykułu w tej sprawie wystosował list do redakcji. Wątpliwości dyrektora budzi – jak się wyraził – „sposób weryfikacji faktów na podstawie przeprowadzonej ankiety wśród 20 pracowników, będących jednocześnie kierowcami”. Dyrektor zarzuca, że w ankiecie wzięli udział kierowcy, a nie piesi uczestnicy ruchu. Dowód na to, że piesi również mają dość garbów na drogach podsuwa, podkreślając swoje niezadowolenie, jeden z mieszkańców ulicy Elektrycznej: – Mało tego, że niszczymy własne samochody, przejeżdżając kilkakrotnie w ciągu dnia przez te spowalniacze, to jeszcze kierowcy, którzy objeżdżają te progi, nie dość, że jeżdżą przez parking, to jeszcze objeżdżą progi po chodniku! Zdziwiłem się, gdy kiedy wyszedłem przed furtkę, tuż przede mną przemknął po chodniku samochód. To argument za tym, że zamontowanie progów pogorszyło bezpieczeństwo na ulicy. Skoro firma Pratt&Whitney tak troszczy się o dobro i bezpieczeństwo mieszkańców ul. Elektrycznej, to niech zamiast progów zwalniających wreszcie zamontuje nam ekrany chroniące przed odgłosem maszyn głośno pracujących tuż za płotem. AB

Więcej w Życiu Kalisza

[ Dodano: Sro, 26.11.2008, 19:09 ]
Do progów słupki gratis

Pod koniec ubiegłego tygodnia na ul. Elektrycznej obok progów zwalniających wyrosły słupki

Chodzi o uniemożliwiające przejazd biało-czerwone słupki, które rzeczywiście nie pozwalają na ominięcie progów zwalniających chodnikiem i parkingiem. Znalazło się jednak już kilku śmiałków, którzy „słupkową” blokadę pokonali slalomem (i to z sukcesem) właśnie przez parking.
„Mieszkańcy miasta powinni teraz składać wnioski o podobne słupki wszędzie tam, gdzie są progi zwalniające. Pozagradzajmy się dookoła, zwalniajmy ruch i tak zakorkowany, a będziemy mieszkać w prawdziwej ,,zagrodzie nad Prosną’’ – komentuje sprawę na www.zyciekalisza.pl jeden z internautów.
Zamontowanie słupków nie zmienia faktu, że niezadowoleni mieszkańcy złożą do Zarządu Dróg Miejskich petycję o zlikwidowanie spornych garbów. Teraz pozostaje im czekać na decyzję albo... na kolejne niespodzianki. (ab)

Ciekawe co jeszcze wymyślą....
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 11 gru 2008, o 16:22

Zakończono budowę ulic na Winiarach. Przed kościołem zrobili nam giga rondo. ;)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 gru 2008, o 12:49

Od pięćdziesięciu lat mieszkamy w błocie
Od pięćdziesięciu lat mieszkamy w błocie

– Od pięćdziesięciu lat nie możemy doprosić się zrobienia tej ulicy. Kiedy przychodzi mróz, można tu przejechać, ale kiedy są roztopy, toniemy w błocie! – burzą się mieszkańcy ulicy Wyspiańskiego na osiedlu Majków

Choć wiele ulic i uliczek na kaliskim osiedlu Majków wymagałoby gruntownego remontu, ulica Wyspiańskiego powinna znależć się na jednym z pierwszych miejsc. Na pierwszy rzut oka rozjeżdżone przez samochody błoto przypomina tu tor do jazdy samochodami terenowymi. Gdy przyjrzeć się bliżej, ulica zamienia się rzeczywiście w jedną olbrzymią błotną kałużę. – Mija 50 lat, jak tak mieszkamy! Jak można tyle lat trzymać w mieście tak zaniedbany odcinek drogi? Kiedy pada deszcz albo przychodzą roztopy, jest okropne błoto – skarżą się tracący cierpliwość mieszkańcy.

Pisma do kosza?
Mieszkańcy ulicy Wyspiańskiego kilkakrotnie wysyłali pisma z prośbą o poprawę stanu drogi. Pisma te, jak twierdzą, kierowane były zarówno do prezydenta, Rady Miejskiej, jak i Rady Osiedla Majków. – Co z tego? Nasze pisma i tak nic nie wskórały. Podobno miała tu być kiedyś obwodnica, ale z niej zrezygnowano – dodaje jedna z mieszkanek.
– Mówiono nam, że ulica Wyspiańskiego połączona zostanie ze Stawiszyńską. Tego planu także nie udało się zrealizować – dodaje inny mieszkaniec Wyspiańskiego, który zwraca uwagę na znaczne pochylenie drogi.
– Ten spad powoduje, że w trakcie dużych opadów do garażów i piwnic niektórych mieszkańców wlewa się woda. Na szczęście ja mieszkam nieco wyżej i chociaż ten problem mnie ominął – mówi kaliszanin.
Przez olbrzymie dziury mieszkańcy ulicy niszczą swoje samochody, nie mówiąc już o notorycznie brudnym obuwiu i ubraniach. – Zależy nam tylko na tym, żeby można było tu przejść suchą nogą. To tak wiele? – pytają. (ab)

Więcej w Zyciu Kalisza

I co miasto na to????Jak zwykle nic.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 30 gru 2008, o 23:27

Miliony na drogi

Trzydzieści osiem zadań realizowano w bieżącym roku w ramach programu budowy dróg osiedlowych. Na ten cel wydano ponad 7 milionów złotych. W rozpoczynającym się roku na kontynuację prac, budowę bądż przebudowę dróg wydane zostanie 10 milionów złotych.

W kończącym się, 2008 roku pracami objęto następujące ulice:
- ul. Halna, Śnieżna, Karkonoska, Źródlana - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano budowę jezdni, chodników, miejsc postojowych, wjazdów na posesje o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, wykonano odwodnienia, usunięto kolizję z infrastrukturą podziemną ulicach,
- ul. Będzińska, Połaniecka - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, chodniki, miejsca postojowe i zjazdy na posesje o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, przebudowano skrzyżowania ul. Będzińskiej z ul. Chocimską i ul. Gajową na mini rondo, wykonano odwodnienie i usunięto kolizje z infrastrukturą podziemną.
- ul. Sudecka - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, chodniki, miejsca postojowe i zjazdy na posesje o nawierzchni z kostki brukowej betonowej, wykonano odwodnienie i usunięto kolizje z infrastrukturą podziemną.
- ul. Bujnickiego - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię, chodniki, miejsca postojowych i zjazdy na posesje z kostki brukowej betonowej oraz odwodnienie.
- ul. Jarzębinowa - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię, chodniki i zjazdy na posesje z kostki brukowej betonowej oraz odwodnienie i oświetlenie ulicy.
- ul. Dębowa - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię o warstwie ścieralnej z betonu asfaltowego, chodniki i zjazdy na posesje z kostki brukowej betonowej wraz z odwodnieniem i uzupełnieniem oświetlenia.
- ul. Wygon - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię, chodniki i zjazdy na posesje z kostki brukowej betonowej oraz odwodnienie.
- ul. Chełmska - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano jezdnię, chodniki i zjazdy na posesje z kostki brukowej betonowej oraz odwodnienie.
- ul. Torowa - prace zostały zakończone. W ramach zadania wykonano utwardzenie nawierzchni jezdni poprzez ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego na odcinku od ul. Ks. Jolanty w kierunku ul. Elektrycznej.
- ul. Michałowskiego - zakończono prace w zakresie jezdni i odwodnienia na odcinku od ul. Podkowińskiego do ul. Wyczółkowskiego. Ze względu na konieczność ułożenia odcinka wodociągu, ułożenie nawierzchni chodnika nastąpi w przyszłym roku.
- ulice Pogodna, Szczypiornicka, Gliniana, Zielona, Zagorzynek, Dusznica - prace zostały zakończone i odebrane. W ramach zadania wykonano utwardzenie nawierzchni jezdni poprzez ułożenie warstwy ścieralnej z betonu asfaltowego.
- ul. Wysoka - aktualnie trwają prace budowlane. O ile warunki pogodowe na to pozwolą, zakończenie robót planowane jest na styczeń 2009 r.
- ul. Dybowskiego, Biernackiego - w dniu 19 grudnia dokonano otwarcia ofert na budowę ul. Dybowskiego, Biernackiego. Planowany termin realizacji zadania - do 30.04.2009 r.
- ul. Szaniawskiego - w dniu 19 grudnia dokonano otwarcia ofert na wykonanie robót budowlanych obejmujących budowę ulicy. Planowany termin realizacji zadania - do 30.04.2009 r.
- ul. Łęgowa - zawarto umowę na opracowanie projektu budowlano-wykonawczego.
- ul. Artylerzystów - opracowano projekt budowlano-wykonawczy.
- ul. Kosynierów - opracowano projekt budowlano-wykonawczy.
- ul. Antyczna, Panońska i Prastara - w roku 2007 opracowany został projekt branży drogowej, natomiast w roku 2008 wykonano aktualizację projektu budowlano-wykonawczego na budowę odwodnienia w powyższych ulicach.
W dniu 19 grudnia dokonano otwarcia ofert na przebudowę ul. Prastarej. Planowany termin realizacji zadania - do 30 maja 2009 r.
- ul. Chocimska, ul. Cieszyńska - opracowano projekt budowlano-wykonawczy.
- ul. Wierzbowa - opracowano projekt budowlano-wykonawczy.
- ul. Niska - aktualnie opracowywany jest projekt budowlano-wykonawczy na budowę tej ulicy. W trakcie opracowywania projektu zaistniał problem zawiązany z brakiem możliwości odprowadzenia wód opadowych z terenu ul. Niskiej do istniejącej kanalizacji deszczowej w ul. Porzeczkowej. Zwrócono się do marszałka Województwa Wielkopolskiego o zgodę na odprowadzenie wód deszczowych z projektowanego kanału do rzeki Prosny, która uzyskano. Obecnie kontynuowane są prace projektowe.
- Prace prowadzone były na 34 ulicach osiedlowych w Kaliszu. Wymienione drogi zostały wybudowane, bądż znajdują się w trakcie budowy lub też są opracowywane dla nich projekty budowlano-wykonawcze. Jeśli dodać do nich ulice wybudowane od podstaw na osiedlu Rajsków: Ciesielską, Dolną i Saperską, Brzoskwiniową na Ogrodach to tych ulic otrzymamy już 38. Czy to dużo, czy mało na tak krótki – mimo wszystko – czas? Nie można było – jak dotąd – zrobić więcej. Jest to wykonanie optymalne – mówił prezydent Janusz Pęcherz, podczas grudniowej sesji Rady Miejskiej Kalisza.


W kończącym się roku na budowę dróg osiedlowych wydano 7.770.000 złotych. W przyjętym do realizacji budżecie na 2009 roku na ten cel zarezerwowano 10 milionów złotych. Do zadań, które będą kontynuowane, dołączą nowe.

Źródło: U.M. w Kaliszu

to w przyszłym roku będzie dużo więcej i kaliskie osiedla zmienią się nie do poznania oby tak dalej

:roll: :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 5 sty 2009, o 21:00

10 milionów na drogi osiedlowe w 2009 roku
Ewelina
04/01/2009 12:55

W minionym roku w ramach Programu Budowy Dróg Osiedlowych miasto wydało ponad 7 milionów złotych i zrealizowało 38 zadań. W tym roku program będzie kontynuowany, a na kolejne drogi osiedlowe przeznaczono o 3 miliony złotych więcej.

W 2008 roku w ramach programu podjęto działania na 34 ulicach:

Halnej, Śnieżnej, Karkonoskiej, Źródlanej, Będzińskiej, Połanieckiej, Sudeckiej, Bujnickiego, Jarzębinowej, Dębowej, Wygon, Chełmskiej, Torowej, Michałowskiego, Glinianej, Zielonej, Zagorzynek, Pogodnej, Szczypiornickiej, Wysokiej, Dybowskiego, Biernackiego, Szaniawskiego, Dusznica, Łęgowej, Artylerzystów, Kosynierów, Antycznej, Panońskiej, Prastarej, Chocimskiej, Cieszyńskiej, Wierzbowej, Niskiej.

Na niektórych z wymienionych ulic prace przeprowadzono kompleksowo i zakończono inwestycje, inne czekają na zakończenie w najbliższym czasie.

Od podstaw wybudowano także 4 inne ulice – 3 na osiedlu Rajsków: Ciesielską, Saperską i Dolną oraz ul. Brzoskwiniową na Ogrodach.

Władze Kalisza zapewniają, że w tak krótkim czasie nie można było zrobić więcej, więc efekty prac w ramach Programu można uznać za udane.

W roku 2009 do inwestycji, które będą kontynuowane dołączą nowe. Jest więc szansa na sporą poprawę stanu naszych dróg osiedlowych.
Portal Calisia.

Ciekawe jak to będzie wszystko przebiegało czy płynnie czy z potknięciami pożyjemy zobaczymy.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 5 sty 2009, o 23:45

Wszelkie roboty drogowo remontowe ustały, nawet firm przy rozbudowie kanalizacji nie widać chyba szykuje się dłuższa przerwa :roll:
Andrzej

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1454
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola

Nieprzeczytany post autor: FATUM » 6 sty 2009, o 14:35

LOL,wszedzie ostra zima sie zrobiła a np. we Warszawie stadion Legii buduja mimo takiej a nei innej aury.
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 6 sty 2009, o 16:48

Budują?? Jak na razie to bardziej wyburzają niż budują ;)

Awatar użytkownika
FATUM
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1454
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:43
Lokalizacja: Kalisz/Zduńska Wola

Nieprzeczytany post autor: FATUM » 6 sty 2009, o 22:53

Ta,moze "buduja" lepiej by tu pasowało,ale nei zmienai to faktu ze prace trwaja.
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 7 sty 2009, o 10:56

Ogrody bez znaków drogowych

Na osiedlu Ogrody zniknęły znaki drogowe, regulujące pierwszeństwo przejazdu! Teraz obowiązuje zasada pierwszeństwa pojazdu, jadącego z prawej strony. Dyrektor Krzysztof Gałka dotrzymał więc danego słowa i zapowiada, że zmiany również na innych osiedlach

,,Życie Kalisza’’ od kilku miesięcy promuje wprowadzenie takiego rozwiązania podając przykłady zachodnich, ale również polskich miast. Krzysztof Gałka, gdy obejmował stanowisko dyrektora ZDM-u zapewniał, że jest zwolennikiem takiego rozwiązania. Ale na wprowadzane zmiany trzeba było trochę poczekać. W końcu pierwszym osiedlem w Kaliszu, gdzie zostały zlikwidowane znaki drogowe przed skrzyżowaniami, zostały Ogrody. Przy wjeżdzie na teren osiedla ustawione zostały tablice informujące o zmianie organizacji ruchu i o tym, że pierwszeństwo przejazdu mają samochody jadące z prawej strony. Wszędzie obowiązuje również ograniczenie prędkości do 30 km. na godzinę.
Wydaje się, że rozwiązanie się sprawdza, ruch odbywa się płynnie, ale istotniejszy jest fakt, że kierowcy muszą... myśleć na drodze i pozbyć się nawyku jazdy na pamięć. Bo przejeżdżając przez to samo skrzyżowanie z tej samej strony, raz można mieć pierwszeństwo, a za innym razem trzeba będzie ustąpić je komuś innemu.
Teraz naturalną konsekwencją wprowadzonych zmian, powinna być likwiadacja garbów, czyli tzw. spowalniaczy - skoro na osiedlu obowiązuje ograniczenie prędkości do 30 km na godzinę, spowalniacze są zupełnie zbędne. Gdyby udało się je usunąć z ulic mogłyby zniknąć także znaki ostrzegające o garbach. I pozostałyby tylko te, informujące o przejściach dla pieszych.
Wprowadzenie strefy bez znaków drogowych jest krokiem w dobrym kierunku. Szkoda tylko, że cała akcja nie została przez władze miasta odpowiednio nagłośniona. W tym przypadku promocja właściwych decyzji byłaby jak najbardziej uzasadniona, a przy okazji wpłynęłaby na bezpieczeństwo kierowców, których szybko trzeba oduczyć jazdy na pamięć.
– Ja naprawdę popieram takie rozwiązanie, bo ono automatycznie spowolni ruch i wpłynie na poprawę bezpieczeństwa – mówi Krzysztof Gałka, szef ZDM-u. – Ogrody to pilotażowe osiedle. Mamy tylko nadzieję, że kierowcy nie będą jeżdzić na pamięć.
ZDM ma w planach zastosowanie tych samych rozwiązań na innych osiedlach.

Życie Kalisza.

Nareszcie się coś dzieje,mam nadzieje że większość znaków zniknie bo w tej gęstwinie tych blaszanych oznaczeń łatwiej jest o jakąś pomyłkę.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 12 sty 2009, o 22:25

Kalisz: miliony na osiedlowe drogi


Nie będą już grzęznąć w błocie i wpadać w dziury. Kolejnych kilkadziesiąt dróg osiedlowych w Kaliszu doczeka się w tym roku modernizacji. Asfaltowe dywaniki i nawierzchnie z kostki brukowej powstaną na kilku osiedlach.


W tym roku Kalisz wyda 10 milionów złotych na budowę dróg osiedlowych. Miasto postanowiło kompleksowo załatwić problem i wybudować lub zmodernizować niemal połowę istniejących w mieście dróg osiedlowych. W sumie w ramach programu powstanie prawie 50 kilometrów dróg.

W ubiegłym roku wyremontowano lub wybudowano od podstaw ponad 30 ulic na kilku kaliskich osiedlach. W tym roku na program przeznaczono jeszcze więcej pieniędzy, co oznacza większy zakres remontów. Planowana modernizacja nawierzchni osiedlowych ulic pochłonie w sumie 88 mln zł.

Media poznańskie pozytywnie zaczynają pisać o inwestycjach kaliskich :wink:

[ Dodano: Pon, 12.01.2009, 22:23 ]
zaproszenie do o złożenia oferty cenowej na: „wykonanie Projektu budowlano – wykonawczego na przebudowę nawierzchni wraz z uzupełnieniem odwodnienia ulic: Kazimierza Wielkiego, Władysława Łokietka, Mieszka I, Władysława Jagiełły, Bolesława Krzywoustego i Stefana Batorego na Starym Mieście w Kaliszu”
Zaproszenie (plik ZIP)
12.01.2009 -- zaproszenie do o złożenia oferty cenowej

Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu zaprasza do o złożenia oferty cenowej na wykonanie : „Projektu budowlano – wykonawczego na przebudowę nawierzchni wraz z uzupełnieniem odwodnienia ulic: Kazimierza Wielkiego, Władysława Łokietka, Mieszka I, Władysława Jagiełły, Bolesława Krzywoustego i Stefana Batorego na Starym Mieście w Kaliszu.”

1.Określenie przedmiotu zamówienia:

Projekt budowlano – wykonawczy na przebudowę nawierzchni wraz z uzupełnieniem odwodnienia ulic: Kazimierza Wielkiego, Władysława Łokietka, Mieszka I, Władysława Jagiełły, Bolesława Krzywoustego i Stefana Batorego na Starym Mieście w Kaliszu należy opracować na kategorię ruchu KR1, klasa drogi D, prędkość projektowa 30 km/h.

Przedmiotowy projekt obejmuje odcinki o łącznej długości 950 m.

2. Zakres opracowania obejmuje w szczególności:

1/ dane wyjściowe do projektowania, które zostaną spisane w terminie 14 dni od dnia podpisania umowy,

2/ geotechniczne warunku posadowienia obiektu zgodnie z obowiązującymi w tym zakresie przepisami,

3/ projekt drogowy wraz z uzupełnieniem odwodnienia

4/ informację do planu BIOZ,

5/ projekty usunięcia ewentualnych kolizji,

6/ kolorową planszę uzbrojenia podziemnego

7/ projekt w zakresie stałej organizacji ruchu wraz z planem sytuacyjnym określającym projektowaną geometrię ulicy, które wymagają na etapie opracowywania akceptacji Zarządu Dróg Miejskich

8/ przedmiary robót, ślepe kosztorysy opracowane oddzielnie dla każdej z ulic

9/ kosztorysy inwestorskie sporządzone na podstawie obowiązujących w tym zakresie przepisów – opracowane oddzielnie dla każdej z ulic

10/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe

11/ opinię Zespołu Uzgadniania Dokumentacji Projektowych,: w przypadku gdy inwestycja nie wymaga pozwolenia na budowę do wniosku o opinię ZUDP należy dołączyć sporządzoną przez projektanta notatkę zaakceptowaną przez Zarząd Dróg Miejskich w Kaliszu, informującą o nie wymaganiu pozwolenia na budowę

12/ decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji

13/ przygotowanie załączników niezbędnych do zgłoszenia robót nie wymagających pozwolenia na budowę: w przypadku gdy zakres opracowania projektowego nie wykracza poza pas drogowy, będący własnością Miasta Kalisz

14/ przygotowanie wniosku o zezwolenie na realizację inwestycji drogowej (SPEC USTAWA) w przypadku gdy rozwiązanie wykracza poza pas drogowy: niezbędne załączniki w tym projekt podziału terenu zapewnia projektant

15/ szczegółową specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót,

16/ opracowanie przedmiotu zamówienia w formie papierowej i elektronicznej w formie PDF (inne do uzgodnienia z Zamawiającym).

17/ uzyskanie opinii Konserwatora Zabytków w przypadku zgłoszenia: w przypadku pozwolenia opinia taka będzie załącznikiem do wniosku o ZRID

3. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie.

4. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania podkładu geodezyjnego wraz przedmiotowym opracowaniem.

5. Wykonawca jest zobowiązany dostarczyć dokumentację projektową zweryfikowaną przez inną jednostkę projektową posiadającą stosowne uprawnienia, bądż przez innego projektanta.

Koszty weryfikacji ponosi Wykonawca.

6. Opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności:

- wymogami ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006 r. 156 poz. 1118 z póżn. zm.)

- Rozporządzeniem Ministra transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie – Dz. U. Nr 63, poz. 735 z 2000r. § 40.2

- Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznym, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430),

- obowiązującymi normami,

- wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno – użytkowego,

- z wymogami ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz. U. z 2005r. Nr 113 poz. 954).

- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 170 poz. 1393),

- Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr. 177 poz. 1729).

- Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (9 Załącznik do Dz. U. Nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.)

7. Termin opracowania ustala się do dnia 15.05.2009r.

8. O udzielenie zamówienia ubiegać się mogą wyłącznie oferenci, którzy:

1/ w okresie ostatnich 3 lat wykonali minimum 2 opracowania na budowę dróg o długości odcinka minimum 100 mb każde.

W związku z powyższym oferta musi zawierać wypełniony druk załącznika nr 1 „Doświadczenie zawodowe” oraz dokumenty potwierdzające wykonanie zamówień z należytą starannością.

2/ zaakceptują termin wykonania opracowania określony do dnia 15.05.2009r.

3/ zaakceptują 21 dniowy termin płatności faktur

9. Z Oferentem, który złoży ofertę z najniższą ceną zostanie spisana stosowna umowa na wykonanie przedmiotowego projektu – w załączeniu projekt umowy.

10. W dniu podpisania umowy projektant jest zobowiązany dostarczyć:

- aktualne zaświadczenie o wpisie do ewidencji działalności gospodarczej,

- uprawnienia oraz aktualne zaświadczenie o przynależności do OIIB (projektanta i weryfikatora).

11. Oferty należy składać w sekretariacie Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu, ul. Piskorzewska 17 do dnia 19.01.2009r. do godz. 10:00.

Otwarcie ofert nastąpi dnia 19.01.2009r. o godz. 10:05


--------------------------------------------------------------------------------

w końcu ten rejon miasta sie trochę zmieni
:roll:
Andrzej

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 25 sty 2009, o 15:24

Prace przy budowie ulicy Wysokiej na odcinku od ul. Korczak do ul.Poznańskiej, po krótkim przestoju na przełomie roku w związku z trwajacymi mrozami, ruszyły pełną parą.
(Zdjęcje z 24 stycznia 2009 r. od strony ul.Korczak)

Obrazek

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 25 sty 2009, o 15:33

Ta droga była targiczna. Wiosną błoto, latem tony kurzu. Korczak jest bardzo przyjaznym osiedlem :)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 sty 2009, o 10:55

Nowe skrzyżowanie na Poznańskiej

Mieszkańcy ul. Poligonowej w Kościelnej Wsi otrzymali już oficjalną informację dotyczącą połączenia drogi osiedlowej z wjazdem na ul. Poznańską w Kaliszu. Koszt przebudowy skrzyżowania pokryją po połowie Miasto Kalisz oraz Gmina Gołuchów

Informacja o połączeniu ul. Poligonowej, leżącej na granicy Kościelnej Wsi z Kaliszem, jest dobrą wiadomością szczególnie dla zamieszkałych już na osiedlu Złote Łąki osób, ale również tych zamierzających dopiero kupić domy lub mieszkania na przyległych do ul. Poligonowej terenach. Poza tym inwestycja usprawni ruch na odcinku w okolicach wjazdu przy cmentarzu komunalnym.
– To była długo oczekiwana inwestycja zarówno dla firmy, jak i mieszkańców osiedli i ogródków działkowych. Jej rozpoczęcie ma wpływ docelowo na atrakcyjność tej lokalizacji. To jeden z ważnych elementów, na który zwracano uwagę przy zakupie mieszkań czy terenów. Cieszymy się także, że przebudowa skrzyżowania podniesie bezpieczeństwo obecnych i potencjalnych zmotoryzowanych klientów – mówi Maciej Garbowicz z Firmy Budowlanej Antczak.
Jak informuje wójt gminy Gołuchów, zapadła już oficjalna decyzja w sprawie współpracy gminy oraz miasta Kalisza w tym zakresie. Przebudowa skrzyżowania ma wynieść około 500 tys. zł, a koszty jej realizacji mają po połowie pokryć samorządy.
– Wkrótce zostanie ogłoszony przetarg na wykonanie przebudowy skrzyżowania. Mogę powiedzieć, że wraz z Zarządem Dróg Miejskich w Kaliszu planujemy jej realizację jeszcze w tym roku. Staramy się, aby jak najwcześniej rozpoczęły się roboty – mówi Marek Zdunek, wójt Gołuchowa.
Przebudowa obejmie m.in. położenie nowej nawierzchni na drodze, poszerzenie odcinka skrzyżowania i zaplanowanie na nim lewoskrętu, jak również przeniesienie przystanków autobusowych i wyznaczenie nowych przejść dla pieszych. Skrzyżowanie ul. Poligonowej z Poznańską należy do jednego z wielu kolizyjnych w gminie Gołuchów. Do tej pory przebudowano podobne skrzyżowania, na wysokości wjazdu do Kościelnej Wsi oraz w Kucharach. Do modernizacji pozostały jeszcze kolejne, na drodze do Piotrowa, na Jedlec, w Bielawach oraz prowadzące na Ludwinę czy Tursko.
– Mamy nadzieję, że wszystkie podobne i niebezpieczne skrzyżowania doczekają się modernizacji, zapewniając bezpieczeństwo użytkownikom dróg. To leży jednak w zadaniach Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad i realizacja tych zadań trwa dłużej. Wszystko wskazuje na to, że podobne miejsca na drogach będą sukcesywnie także modernizowane – dodaje Marek Zdunek. (mag)
Życie Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 28 sty 2009, o 18:08

Obrazek

NFK

To sporo będzie nowych ulic w Kaliszu i to cieszy
Andrzej

Awatar użytkownika
Achudy
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 117
Rejestracja: 1 sty 2007, o 12:04

Nieprzeczytany post autor: Achudy » 1 mar 2009, o 12:25

Budowa ulicy Wysokiej na Korczaku jest daleko zaawansowana. Będzie tam również nowe oświetlenie.
(Kalisz, dnia 01.03.2009)

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 6 mar 2009, o 11:06

Ulica do poprawki
Brak zdrowego rozsądku i zwykłe marnotrawstwo

Mieszkańcy ul. Szczypiornickiej alarmują, że droga, na której kilka miesięcy temu został założony nowy asfalt, zaczęła się zapadać

Do redakcji „ŻK” zadzwonili zbulwersowani mieszkańcy ulicy Szczypiornickiej. – Asfalt na tej ulicy miał być położony w listopadzie ub.r. Jednak czekano wówczas, aż położone zostaną przyłącza do kanalizacji. Przyłączy się nie doczekaliśmy, ale w grudniu na ulicy położono w końcu nowy asfalt. Cóż z tego, skoro teraz jest on podkopywany, by zamontowana została kanalizacja? Droga zaczęła się zapadać – skarżą się mieszkańcy.
Jak się okazało, na ulicy montowane są obecnie studnie napowietrzające i odpowietrzające. – Wykonawca poinformował, że prace prowadzone są na poboczu drogi, a nawierzchnia nie była naruszona. Studnie montowane są teraz ze względów technologicznych, by uchronić armaturę przed dewastacją i kradzieżą. Podobne prace prowadzone były na ulicy Świetlanej – poinformowała Izabela Grześkiewicz z Wydziału Rozbudowy Miasta i Inwestycji Urzędu Miejskiego.
Nie zmienia to jednak faktu, że prowadzone prace szkodzą położonej kilka miesięcy temu nowej nawierzchni.
Przykład ten nie jest nowy. Na myśl od razu nasuwa się podobny problem przy ul. Łużyckiej, o którym pisaliśmy w lipcu ub.r. Jak widać, tamten przykład znów się powtarza.

Życie Kalisza.

Absurd goni absurd.Czy nikt nie wyciągnął dotychczas żadnych wniosków?? Kto za to powinien zostać pociągnięty do odpowiedzialności??
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 1 kwie 2009, o 08:58

Sprawdż kiedy zrobią ci ulicę



Znamy harmonogram budowy dróg osiedlowych na najbliższe trzy lata. Podajemy go na odpowiedzialność prezydenta Janusza Pęcherza

Od kilku miesięcy wiemy, które ulice osiedlowe w naszym mieście mają być realizowane w tym roku. Ich listę już publikowaliśmy. Dziś istotne jest to, że władze Kalisza zdecydowały się w końcu podać do publicznej wiadomości kolejność realizacji następnych zadań wchodzących w zakres programu budowy dróg osiedlowych. Wprawdzie dotyczy to tylko lat 2010 i 2011, a program realizowany będzie jeszcze w latach 2012 i 2013, ale dobre i to. Przypomnijmy, że opracowania harmonogramu od dawna domagali się mieszkańcy, radni, a także nasza redakcja. Deklaracja co do tego, które ulice będą budowane najpierw, a które póżniej, a także określenie – przynajmniej w przybliżeniu – terminów tych inwestycji, są ważne choćby dlatego, by władze mogły uniknąć zakulisowych nacisków. Taka wiedza należy się również – a może przede wszystkim – mieszkańcom tych ulic.
Podczas ubiegłotygodniowej sesji Rady Miejskiej prezydent Janusz Pęcherz stwierdził, że skonsultował już swoje propozycje z radami osiedlowymi. Program, którego realizacja planowana jest na lata 2008-2013, obejmuje budowę 172 ulic na terenie 15 osiedli. W sumie kosztować ma ok. 87 mln zł (wg dzisiejszych cen). Wydatki poniesione w roku ubiegłym wyniosły 11,4 mln zł. W latach kolejnych kształtowały się będą następująco:
– 2009 r. – 11,6 mln zł
– 2010 r. – 10 mln zł
– 2011 r. – 10 mln zł
– 2012 r. – 17 mln zł
– 2013 r. – 27 mln zł
Najwięcej pochłonie osiedle Chmielnik. 24 ulice zostaną tam wybudowane za blisko 13 mln zł. Niewiele mniej, bo 12,6 mln zł kosztować ma 21 ulic w Winiarach. 16 ulic w Piwonicach to 9,6 mln zł, 14 ulic w Rajskowie – 8,8 mln zł, 19 ulic na Zagorzynku – 7,3 mln zł, a 16 ulic na Tyńcu – 7,2 mln zł. Poza tym program budowy dróg osiedlowych obejmuje również osiedla Majków, Szczypiorno, Rypinek, Sulisławice, Dobrzec, Ogrody, Korczak, Dobro oraz sołectwo Dobrzec.
Przypomnijmy, że w tym roku plany Miasta obejmują położenie twardej nawierzchni na 26 ulicach. Są to:
– Kosynierów, Chocimska, Cieszyńska, Wierzbowa, Niska, Artylerzystów, Łęgowa, Agrestowa z odcinkiem ul. Wydarte, Otwinowskiego, Stefana Batorego, Bolesława Krzywoustego, Władysława Jagiełły, Mieszka I, Władysława Łokietka, Wanata, Kazimierza Wielkiego, Celtycka, Piekary, Potulna, Raciborskiego, Kopernickiego, Izerska, Łomnicka, Łysogórska, Babiogórska i Macedońska.

ŻK

Chociaż jedna optymistyczna nadzieja ze w Kaliszu poprawi się stan ulic na osiedlach


:wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 5 kwie 2009, o 13:13

rozpoczęto prace na ul. Chocimskiej (oś. Winiary)
w czwartek i piątek zerwano stary, dziurawy asfalt
z tego co wiem położona zostanie kanalizacja a nastepnie nowa nawierzchnia

Obrazek

Obrazek

podobne prace prowadzone są na niedalekiej ul. Łowickiej
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Awatar użytkownika
Crossmen
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 589
Rejestracja: 3 paź 2008, o 10:40
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Crossmen » 5 kwie 2009, o 20:56

No i do tego ten fantastyczny objazd coś pięknego... bez Jeepa tam się nawet nie wybierajcie.

ODPOWIEDZ