Budowa dróg osiedlowych

To co już wybudowano.
Awatar użytkownika
arko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 236
Rejestracja: 14 lis 2007, o 20:25
Lokalizacja: Czaszki/Rypinek

Nieprzeczytany post autor: arko » 28 sie 2008, o 19:42

Trawnik jest przecież tańszy w wykonaniu niż chodnik :):):)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 28 sie 2008, o 19:45

Tez to chciałem napisac ale się powstrzymałem.Jak dla mnie to se jaja robią z ludzi,ciekawe czy jak coś się komuś stanie to przyjedzie ekipa i będą w expresowym tempie wszystko zmieniać.

[ Dodano: Pią, 29.08.2008, 21:18 ]
Swieży temat z dzisiaj

[ Dodano: Pią, 29.08.2008, 21:19 ]
Drogi osiedlowe do remontu
Aga
29/08/2008 10:27

Wyremontowane zostaną kolejne drogi osiedlowe w Kaliszu. Prace rozpoczną się najprawdopodobniej już we wrześniu.

Remont obejmie kilka kilometrów dróg osiedlowych. Roboty prowadzone będą na ul. Wygon, Śnieżnej, Halnej, Karkonoskiej, Źródlanej, Sudeckiej na osiedlu Zagorzynek, Będzińskiej, Połanieckiej w Winiarach, Bujnickiego na Dobrzecu i Jarzębinowej na os. Ogrody.

Firmy drogowe złożyły już oferty przetargowe. Teraz komisja przetargowa analizuje dokumenty. Jeśli wszystko przebiegnie bez kłopotów, we wrześniu powinny rozpocząć się prace drogowe na wspomnianych ulicach. Roboty nie powinny być uciążliwe dla kierowców. Utrudnienia występować będą tylko na osiedlach, gdzie prowadzone będą prace.

Przy ulicach powstaną także nowe chodniki. Założone zostanie oświetlenie uliczne w miejscach, w których go nie było.

[ Dodano: Sro, 03.09.2008, 9:40 ]
Ilość proponowanych inwestycji wzrasta,ale skąd na to wżiąść kase???

[ Dodano: Sro, 03.09.2008, 9:41 ]
Budować drogi, drogi, drogi!…
Propozycje radnych do przyszłorocznego budżetu
Kilkaset pozycji liczy już sobie lista propozycji inwestycyjnych do przyszłorocznego budżetu. Nie jest to jeszcze jej koniec, ale mamy już obraz tego, co w ocenie kaliskich radnych jest najważniejsze

Najkrótsza odpowiedż na to pytanie brzmi – drogi. Radni miejscy i osiedlowi przedstawili w ciągu minionych kilku tygodni cały worek wniosków o ich budowę. Wymieńmy tu tylko nazwy ulic, które pojawiły się wśród tych propozycji: Termopilska, Agrestowa, Artylerzystów, Fredry, Jagodowa, Kołobrzeska, Nałęczowska, Niska, Perzyny, Piekart, Kąpie, Racławicka, Sadowa, Porzeczkowa, Jarzębinowa, Kalinowa, Szewska, Sienkiewicza, Wydarte, Wyspiańskiego, Sudecka, Izerska, Łomnicka, Łysogórska, Babiogórska, Pienińska, Szrenicka, Skalna, Smrekowa, Chochołowska, Mała, Czaszkowska, Próżna, Kowalska, Ks. Blizińskiego, Ks. Kaczorowskiego, Ks. Piotrowskiego, Wielka, Ateńska, Spartańska, Dacka, Macedońska, Etruska, Słowiańska, Rzymska, Bolesława Krzywoustego, Zygmunta Starego, Władysława Jagiełły, Władysława Łokietka, Kazimierza Wielkiego, Stefana Batorego, Mieszka I, Bolesława Pobożnego, Bolesława Chrobrego, Łowicka, Pasterska, Skalmierzycka, Ostrowska, Legionów, Kosynierów, Hutników, Srebrna, Topolowa, Klonowa, Wierzbowa, Wiatraki, Kręta, Cementowa, Wanata, Kosynierów, Pokrzywnicka, Włókniarzy, Krucza, Zdrojowa, Kubusia Puchatka, Tęczowa, Fromborska, Legnicka, Lęborska, Tuszyńska, Dąbrowskiej, Otwinowskiego…
Uwagę radnych przyciągnęły też drogi wzdłuż Prosny i jej kanałów. Uporządkowania i oświetlenia wymaga np. Wał Bernardyński od ul. Bażanciej do Warszówki u granic miasta. Podobne propozycje dotyczą Wału Staromiejskiego, gdzie przydałaby się nowa nawierzchnia, nasadzenia zieleni i ławki. Inny problem to małe drogi osiedlowe zamknięte w przestrzeni między budynkami. Często się o nich zapomina, bo nie mają nawet własnych nazw, choć służą setkom osób. Tak jest np. w kwartale ograniczonym al. Wolności, ul. Bankową i Wałem Staromiejskim, ale podobnych przykładów można by znależć więcej. Wprawdzie mnogość propozycji drogowych wyklucza możliwość ich realizacji w ciągu jednego roku, ale fakt, że radni prześcigają się z wnioskami właśnie w tej dziedzinie, powinna uświadomić władzom Kalisza, że ludzie mogą żyć bez aquaparku, lecz dobry dojazd i dojście do domu są potrzebne codziennie i każdemu. Po takiej lawinie propozycji nie da się już skubnąć kilku z nich i nadal głosić, że oto realizujemy Program Budowy Dróg Osiedlowych. Powiedzmy więc krótko: potrzebne jest znaczne zwiększenie puli pieniędzy na budowę tych dróg i wprowadzenie do przyszłorocznego budżetu wielu zadań w tym zakresie.
Do tematu można jednak podejść zupełnie inaczej. Radny Marek Nowak nie bawił się w drobiazgi i od razu zażądał 55 mln zł na dokończenie Trasy Stanczukowskiego od ul. Godebskiego do Łódzkiej. To zupełnie inny ciężar gatunkowy i inne pieniądze, a inwestycja jest tylko jedna, za to ważna dla całego miasta. Na drugim końcu skali są propozycje takie, jak radnego Grzegorza Chwiałkowskiego. Chodzi o zakup pływającej kosiarki z silnikiem spalinowym, celem usuwania roślinności wodnej na Prośnie. O zielsku zarastającym rzekę pisaliśmy niedawno i piszemy nadal. To nie jest problem natury tylko estetycznej, a pomysł radnego – prosty i w miarę niedrogi – może choć trochę przyczynić się do jego rozwiązania. (kord)

Więcej w Życiu Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 1 paź 2008, o 17:37

Ukończona ulica Wygon posiada na odcinku od ulicy Rusałki do posesji nr 4 nawierzchnię ażurową.

Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Na Zagorzynku rozpoczęła się realizacja kilku dróg (zdjęcia ulicy Karkonoskiej).

Obrazek Obrazek

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 1 paź 2008, o 17:47

w 90% zakończono budowę ul. Połanieckiej, w 20% Będzińskiej na Winiarach.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 17 paź 2008, o 10:39

Asfalt niezgody
Mieszkańcy ulicy Otwinowskiego kontra Szpilowskiego
Gdy na ulicy Szpilowskiego pojawili się drogowcy z ciężkim sprzętem, mieszkańcy sąsiednich ulic nie kryli oburzenia. – Na Szpilowskiego mieszka kilku VIP-ów i pewnie dlatego asfalt zostanie położony właśnie tutaj, mimo że większość domów pozostaje pusta – alarmowali

– Na ulicy Szpilowskiego w Kaliszu mieszkają m.in. senator Mariusz Sebastian Witczak, dzieci byłego senatora Andrzeja Spychalskiego, a także córka kanclerza PWSZ Kazimierza Matusiaka – mówią mieszkający kilkanaście metrów dalej mieszkańcy ulicy Otwinowskiego. – Do kilku niezamieszkałych jeszcze domów wprowadzą się wkrótce pracownicy PWSZ. Dlatego mamy przypuszczenia, graniczące z pewnością, że właśnie na tej ulicy, a nie na naszej, będzie w pierwszej kolejności położony asfaltowy dywanik. A to niesprawiedliwe z kilku powodów. Po pierwsze, na ul. Szpilowskiego są położone betonowe płyty. Oczywiście, nie można mówić w tym przypadku o komforcie jazdy, ale widać, że władze miasta wyjątkowo dbają o mieszkańców tylko jednej ulicy. My naszą ulicę musieliśmy utwardzać sami. Ponadto wiele domów na ulicy Szpilowskiego na razie pozostaje pustych i w związku z tym chcielibyśmy dowiedzieć się, dlaczego najpierw będzie położony asfalt na Szpilowskiego. Jeśli decydują o tym jakieś techniczne wskazania, chcielibyśmy je poznać.
– Nie jest tak, jak mówią mieszkańcy – odpowiada Krzysztof Gałka, dyrektor Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu. – Nie realizujemy obecnie żadnej inwestycji na ulicy Szpilowskiego, ale na sąsiadującej z nią ulicy Bujnickiego. Właśnie na remont tej ulicy ogłosiliśmy przetarg, mamy dokumentację techniczną i wykonawcę, który rozpoczął prace. Co do ulic Szpilowskiego i Otwinowskiego, prawdopodobnie znajdą się one w programie budowy dróg osiedlowych, ale na dzisiaj nie mogę jednoznacznie powiedzieć, że tak się stanie. Sprawa powinna zostać wyjaśniona niebawem, ponieważ jeszcze w tym roku mamy zamiar ogłosić przetarg na wykonanie dokumentacji technicznej. I wydaje się, że jeśli dojdzie do inwestycji w tej części miasta, asfalt zostanie położony właśnie na obu ulicach. Raz jeszcze mogę zapewnić, że ani senator, ani nikt inny ,,nie załatwił’’ sobie asfaltu z ZDM-em.
Wyjaśnienia dyrektora Gałki nie podobają się mieszkańcom ulicy Otwinowskiego, którzy twierdzą, że ,,swoje wiedzą, bo swoje widzą’’. Tymczasem zupełnie niezauważony pozostaje pewien drobny szczegół: w Kaliszu jest wiele osiedlowych ulic, których mieszkańcy od kilkudziesięciu lat apelują do władz miasta o położenie asfaltowego dywanika. Wymienienie tych, które czekają w kolejce dłużej niż Szpilowskiego i Otwinowskiego zajęłoby więcej czasu, niż wymienienie tych, które w kolejce czekają krócej. Oczywiście najlepiej byłoby, gdyby w szybkim tempie, w ciągu kilku lat, wszystkie drogi osiedlowe zostały pokryte asfaltem. Ale skoro nie ma na to pieniędzy, byłoby dobrze, gdyby obowiązywały jasne i czytelne kryteria ustalania kolejności inwestycji.

Jakub Banasiak

Portal Calisia.

Kto ma racje :roll: :?: :?:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 17 paź 2008, o 11:02

Niestety Pan redaktor pomylił ulice.Budowana jest Bujnickiego przy której stoją dwa bloki z kilkudziesięcioma rodzinami.Kolejną ulica budowaną w tej części isiedla powinna być wspomniana Szpilowskiego trzecia pod wzgledem ilości mieszkańców.
Na Otwinowskiego mieszka raptem kilka rodzin plus obok jest kilka niezabudowanych działek.

dyskutant
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 199
Rejestracja: 11 lut 2006, o 20:40

Nieprzeczytany post autor: dyskutant » 17 paź 2008, o 12:50

Pawel pisze:(...) Bujnickiego (...) Szpilowskiego (...) Otwinowskiego (...)
W tej części Dobrzeca ulice mają indywidualne nazwy. W innej natomiast wszystkie nazywają się Sawickiej, czym mieszkańcy są tak uszczęśliwieni :lol: , że za nic nie chcą się zgodzić na zmianę.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 22 paź 2008, o 21:33

Drogi,chodniki a tutaj rodzi się następny palący problem.


Polowanie na parking
Miejsce na parkingu – marzenie kaliszan mieszkających w blokach
Co jest obecnie największym problemem mieszkańców kaliskich osiedli? Wcale nie zakłócający ciszę nocną pijaczkowie, brak aquaparku, lodowiska ani słabe wyniki siatkarek Calisii. Mieszkający w blokach najwięcej problemów mają z zaparkowaniem samochodu

Codziennie wieczorem kierowcy wracający do mieszkań w blokach na większości kaliskich osiedli rozpoczynają polowanie na wolne miejsce parkingowe. Ci, którzy mają garaże, nie mają tego problemu. Ale wystarczy sprawdzić, jak wyglądają kaliskie blokowiska, by przekonać się, że jest ich niewielu.

Jedno miejsce dla trzech rodzin
– Są dni, że szukam miejsca parkingowego 15-20 minut – mówi kaliszanka wynajmująca mieszkanie w bloku przy alei Wojska Polskiego. – Dziecko płacze w samochodzie, a ja muszę się ścigać z dwoma innymi kierowcami o miejsce na parkingu. Niedawno ustawiono znaki ,,zakaz zatrzymywania i postoju’’ , i w ten sposób zostały zlikwidowane cztery miejsca parkingowe. To oczywiście niewiele, ale gdybyśmy zebrali wszystkie miejsca w naszej okolicy, gdzie wprowadzono absurdalne zakazy, kilkanaście osób miałoby gdzie pozostawić samochód na noc.
Dramatyczny brak miejsc parkingowych jest zauważalny na większości kaliskich osiedli. We wspomnianej części alei Wojska Polskiego na jeden blok przypadają 24 miejsca dla samochodów. A w samym bloku mieszka 60 rodzin. Takich samych bloków z taką samą liczbą miejsc parkingowych jest w tej części miasta kilkanaście. Dlatego mieszkańcy, wracając z pracy, stawiają samochody tam, gdzie jest wolne miejsce. Niestety, zdarza się, że rano muszą wzywać straż miejską, by zdjęła blokadę z koła.
– Kilka dni temu na szybie za wycieraczką znalazłem wydrukowane ostrzeżenie – dodaje kolejny mieszkaniec bloku przy alei Wojska Polskiego 49. – Sprawiało wrażenie urzędowego pisma, bo autor powoływał się na konkretną ustawę. Miał jednak problemy z ortografią, więc zanim doczytałem list do końca, domyśliłem się, że to któryś z sąsiadów, być może dawny ormowiec. Postawiłem samochód w miejscu, gdzie świeżo i całkowicie bezsensowenie ustawiony został znak zakazu. Mój samochód częściowo stał na zakazie, ale nie utrudniał ruchu i nie przeszkadzał chcącym wjechać do garażu. Na szczęście racjonalne argumenty przekonany strażników miejskich i mandatu nie zapłaciłem.
Jeszcze gorzej mają właściciele samochodów przy ul. Hanki Sawickiej. Ale problem dotyczy większości kaliskich osiedli.

Spółdzielnie problem znają, ale...
– Rzeczywiście, sytuacja z miejscami parkingowymi na osiedlach wygląda dramatycznie – przyznaje Maciej Januszkiewicz ze spółdzielni Dobrzec. – Robimy, co możemy, szukamy wolnych miejsc i staramy się wygospodarować teren, ale z drugiej strony nie możemy dopuścić do tego, aby ludzie mieszkali w betonowej pustyni. W najbliższym czasie wydzielimy kilkanaście miejsc parkingowych w okolicach Podmiejskiej 34, ale to oczywiście kropla w morzu potrzeb. Wszystko dlatego, że dawniej, budując bloki, nie zakładano, że w zasadzie każda rodzina będzie miała samochód. Zresztą obecnie wskażniki są już wyższe, a to oznacza, że na jedną rodzinę przypada więcej niż jeden samochód. Budując nowy blok, w którym będzie mieszkać 20 rodzin, musimy zaplanować 30 parkingów. Tak sytuacja wygląda obecnie. Rozwiązaniem problemu mogłyby być parkingi wielopoziomowe, ale to melodia przyszłości.
Szefowie spółdzielni Dobrzec zapewniają, że nie ustawiają znaków zakazu zatrzymywania i postoju, bo rozumieją, że ,,gdzieś ludzie muszą parkować swoje samochody’’. Ale pracownicy innych spółdzielni tak wyrozumiali nie są. – A my nie jesteśmy administratorami dróg osiedlowych, żeby interweniować – mówią pracownicy Zarządu Dróg Miejskich w Kaliszu. – Nie mamy nic do tego.

Wygląda więc na to, że kierowcy są skazani wyłącznie na siebie i na wspomnianą wyrozumiałość Straży Miejskiej. Ale problem będzie narastał i jeśli nie zostanie w porę rozwiązany, można się spodziewać, że walka o wolne miejsca parkingowe zacznie przybierać coraz bardziej radykalne formy. Co więc mogłyby zrobić spółdzielnie mieszkaniowe, by zwiększyć liczbę miejsc parkingowych? Na pewno można zamienić zieleń poziomą na pionową – trawniki na drzewa, które dadzą więcej tlenu i lepiej oczyszczą powietrze.
Poza tym trawniki wcale nie muszą się kurczyć. Można przecież stosować płyty parkingowe z otworami na trawę tzw. jumbo. Wówczas mamy i trawnik, i parking.

Zycie Kalisza
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 22 paź 2008, o 23:21

parkingi to nie tylko problemy dużych osiedli (tam przynajmniej są trawniki które można w razie ostateczności przekształcić. niewiele lepiej (może nawet gorzej) jest bliżej centrum. tam niejednokrotnie nawet nie ma miejsca na potencjalny parking ze zmniejszonego trawnika
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 22 paź 2008, o 23:30

anj pisze:parkingi to nie tylko problemy dużych osiedli (tam przynajmniej są trawniki które można w razie ostateczności przekształcić. niewiele lepiej (może nawet gorzej) jest bliżej centrum. tam niejednokrotnie nawet nie ma miejsca na potencjalny parking ze zmniejszonego trawnika
W centrum powinno być jak najmniej parkingów.

Awatar użytkownika
anj
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 609
Rejestracja: 28 wrz 2008, o 14:54
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: anj » 23 paź 2008, o 06:45

gawron pisze:
anj pisze:parkingi to nie tylko problemy dużych osiedli (tam przynajmniej są trawniki które można w razie ostateczności przekształcić. niewiele lepiej (może nawet gorzej) jest bliżej centrum. tam niejednokrotnie nawet nie ma miejsca na potencjalny parking ze zmniejszonego trawnika
W centrum powinno być jak najmniej parkingów.
oczywiście, ludzie mieszkający w centrum i jego okolicach powinni trzymać samochody w domu
a przyjezdni winni robić pielgrzymki z Hanki Sawickiej pod ratusz :shock:
Ostatnio zmieniony 23 paź 2008, o 06:48 przez anj, łącznie zmieniany 1 raz.
Obrazek
"szanuj innego forumowicza...
...bo będziesz pisał sam do siebie"

~autor nieznany

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 23 paź 2008, o 06:47

Sam codziennie na widoku walczę o miejsce parkingowe pod moim wieżowcem. Denerwuje mnie to że na parking który jest przeznaczony dla mieszkańców wyłącznie tego bloku zjeżdżają się ludzie z 6 innych budynków. Czasami potrafią stanąć specjalnie na 2 miejscach żeby móc łatwiej wyjechać. Człowiek wraca z roboty o pierwszej w nocy i nie pozostaje nic innego jak stanąć na zupełnie innej ulicy. :(

Co do artykułu to takich ludzi jak ta kobietka też nie trawię. Jest znak zakazu to trzeba się tego trzymać. Sam codziennie widzę jak na noc kobietka staje sobie na środku chodnika gdzie jest zakaz postoju z tabliczką droga przeciwpożarowa. Wg. mnie straż miejska w takim przypadku powinna walić mandaty na całego.

Co do rozwiązania problemu to jestem właśnie za tym żeby ogromne powierzchnie trawników między blokami przekształcić w parkingi. Większość tych terenów to po prostu pola minowe.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 23 paź 2008, o 09:57

Gawron ma rację.W centrum powinno byc jak najmniej parkingów, a jeśli już to tylko wielopoziomowe, takie jak nam tu Gumis pokazał.Co do trawników, no cóż ne lepiej posadzić tam drzewa, które oczyszczą powietrze ze spalin, niż budować parking.Niech wreście ktoś pojmie w tym mieście, ża czas na budowę parkingów wielopoziomowych, bo inaczej pod parkingo pójdzie większość zieleni w Kaliszu.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 23 paź 2008, o 15:57

Adi pisze:Sam codziennie na widoku walczę o miejsce parkingowe pod moim wieżowcem. Denerwuje mnie to że na parking który jest przeznaczony dla mieszkańców wyłącznie tego bloku zjeżdżają się ludzie z 6 innych budynków. Czasami potrafią stanąć specjalnie na 2 miejscach żeby móc łatwiej wyjechać. Człowiek wraca z roboty o pierwszej w nocy i nie pozostaje nic innego jak stanąć na zupełnie innej ulicy. :(

Co do artykułu to takich ludzi jak ta kobietka też nie trawię. Jest znak zakazu to trzeba się tego trzymać. Sam codziennie widzę jak na noc kobietka staje sobie na środku chodnika gdzie jest zakaz postoju z tabliczką droga przeciwpożarowa. Wg. mnie straż miejska w takim przypadku powinna walić mandaty na całego.

Co do rozwiązania problemu to jestem właśnie za tym żeby ogromne powierzchnie trawników między blokami przekształcić w parkingi. Większość tych terenów to po prostu pola minowe.
Mieszkasz na osiedlu rodem z PRL. Wiesz chyba jaki był wtedy przelicznik ilości samochodów na rodzinę. Jedyną pretensję możesz mieć do PRL-u, który nie był mocno zmotoryzowany.
-----
Co do centrum - zakaz wjazdu. Mnie byto nie obchodziło, że ktoś mieszka na jakiejś tam przyratuszowej uliczce. Zakaz to zakaz. Oczywiście wtedy wybudować gdzieś parking wielopoziomowy,ale to na obrzeżach centrum (p. Nw. Rynek)

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 23 paź 2008, o 19:29

anj pisze: oczywiście, ludzie mieszkający w centrum i jego okolicach powinni trzymać samochody w domu
a przyjezdni winni robić pielgrzymki z Hanki Sawickiej pod ratusz :shock:
Nie chodzi o zupełną likwidację, ale o dostosowanie liczby miejsc do możliwości centrum. Im jest ich więcej, tym intensywniejszy ruch i tym większe korki.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 23 paź 2008, o 22:01

Szymek nie można mieć pretensji do PRL-u,nie tędy droga.Dlaczego miasto nie idzie razem z postępem technologicznym,motoryzacyjnym???W innych państwach się o tym myśli,dajmy np.taką Irlandię gdzie akurat przebywam,tutaj też jest problem z parkowaniem ale nie w takiej skali jak w Kaliszu.Są co prawda zakazy ludzie się do nich stosują,są wyznaczone tzw;free zone gdzie parkujesz za darmo,ale władze miast starają się ulżyć ludziom poprzez budowy parkingów.W takim Limerick miasto dwa razy mniejsze od Kalisza a jest cała masa parkingów piętrowych i tutaj nie ma problemu.Jest potrzeba to budują bo wiedzą że koszty się zwrócą.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

marek69
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 593
Rejestracja: 23 cze 2006, o 15:34
Lokalizacja: KALISZ/WIDOK

Nieprzeczytany post autor: marek69 » 24 paź 2008, o 14:07

Na osiedlu Widok zauważyłem ciekawe zjawisko. Otóz samochody krąża w takim kwadracie : Serbinowska (obok przedszkola),Serbinowska (obok Eurodentu i wiezowców, Serbinowska (wzdłuż cmentarza żydowskiego),Serbinowska obok blokow nr 7 i 9 i ponownie Serbinowska obok przedszkola

Kiedyś specjalnie postanowiłem policzyć srednią ilość przejazdu obok bloku Serbinowska 9. Wynik był zaskakujący około 2 samochody na 1 minutę.

Z aktualnych obserwacji wynika, że ta częstotliwość uległa podwojeniu.

Kacper
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 15 kwie 2008, o 22:59

Nieprzeczytany post autor: Kacper » 28 paź 2008, o 16:45

A oto kilka kwiatków z ulicy Źródlanej (zagorzynek)

Niestety ale drogowcy zawyżyli poziom ulicy i mieszkańcy będą mieli pod górkę żeby wyjść z domu.

Obrazek

Oto przykład prawdziwej wyobrażni naszych fachmanów. Chodnik najpierw podnosi się aby następnie opaść w stronę furtki

Obrazek

Inni mieszkańcy mają troszeczke większe problemy. Nie dość że będą mieli problem z wyjazdem z garażu to podczas najbliższego deszczu zostaną zalani.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
arko
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 236
Rejestracja: 14 lis 2007, o 20:25
Lokalizacja: Czaszki/Rypinek

Nieprzeczytany post autor: arko » 28 paź 2008, o 22:10

A ta ulica nie jest przypadkiem z niewielkim spadkiem? Jeżeli tak to nie da się dopasować poziomu jezdni do każdej posesji z osobna.

Awatar użytkownika
Adi
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4708
Rejestracja: 5 lis 2006, o 13:12
Lokalizacja: Widok/Majków

Nieprzeczytany post autor: Adi » 28 paź 2008, o 22:34

Wygląda to jakby ta brama była nielegalna. ;) Wszędzie gdzie jest legalnie stosuje się na wjazdach krawężniki obniżone a nie takie same wysokie jak na całej długości jezdni.
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ