Górnoslaska reprezentacyjna?
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Owszem Górnośląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, ale czy głównym? A w związku z tym czy trzeba to zmieniać? Są w Kaliszu takie ulice jak Aleja Wojska Polskiego, Częstochowska, Wrocławska i te ulice są również ważnymi ciągami komunikacyjnymi i czy związku z tym tam też trzeba coś zmieniać? Tylko w odróżnieniu od ww. ulic Górnośląska jest ważna dla ruchu lokalnego a tamte ulice przyjmują jeszcze ruch tranzytowy i budowa obwodnic coś tam zmieni, w związku z tym, co takiego miałoby się zmienić na Górnośląskiej?gawron pisze:Owszem i właśnie to trzeba zmienić.ww pisze:Górnośląska jest głównym ciągiem komunikacyjnym.
Każda z wymienionych przez Ciebie ulic ma nieco inne zadanie. Górnośląska jest szeroką arterią, która niepotrzebnie wprowadza ruch do samego centrum, a omawiany tutaj pomysł jest próbą przedefiniowania jej roli i wzmocnienia znaczenia ruchu pieszego.MirekDB pisze: Owszem Górnośląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, ale czy głównym? A w związku z tym czy trzeba to zmieniać? Są w Kaliszu takie ulice jak Aleja Wojska Polskiego, Częstochowska, Wrocławska i te ulice są również ważnymi ciągami komunikacyjnymi i czy związku z tym tam też trzeba coś zmieniać? Tylko w odróżnieniu od ww. ulic Górnośląska jest ważna dla ruchu lokalnego a tamte ulice przyjmują jeszcze ruch tranzytowy i budowa obwodnic coś tam zmieni, w związku z tym, co takiego miałoby się zmienić na Górnośląskiej?
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Gawron ja mogę powiedzieć, że z zasady z tobą już się nie zgadzam po wielu twoich wypowiedziach dochodzę do wniosku, że po prostu nie lubisz samochodów i wszędzie byś tylko ograniczał ruch samochodów i koniecznie zmuszał ludzi do poruszania się pieszo ewentualnie autobusami o ile zgoda, co do tego w mieście lokacyjnym to reszta miasta powinna być jak najbardziej dla samochodów, jeżeli chcemy żeby lidzie się przesiedli do komunikacji zbiorowej to stwórzmy do tego odpowiednie warunki żeby zachęcić do tego a z twojej strony słychać tylko ograniczać! ograniczać!
Zgadzam się z K-man, co do tego żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna, bo w istocie to ona taką role pełni tylko, że wyglądem już nie bardzo.
Zgadzam się z K-man, co do tego żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna, bo w istocie to ona taką role pełni tylko, że wyglądem już nie bardzo.
Tylko na czym ta reprezentacja miałaby polegać???K-man pisze:Uczynic z ul Górnośląskiej ulicą reprezentacyją.Myślę ze fajnie by było.
Nie tędy droga,nie ma takiej siły aby z Górnośląskiej zrobić deptak.gawron pisze: Górnośląska jest szeroką arterią, która niepotrzebnie wprowadza ruch do samego centrum, a omawiany tutaj pomysł jest próbą przedefiniowania jej roli i wzmocnienia znaczenia ruchu pieszego.
Taki wniosek nasuwa Mi się po twoich wypowiedziach.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
1. Proszę, sprawdż dokładnie jakie rozwiązanie zaproponował przytoczonym linkiem K-man i odnieś to do sprzeczności w swojej wypowiedzi.MirekDB pisze:jeżeli chcemy żeby lidzie się przesiedli do komunikacji zbiorowej to stwórzmy do tego odpowiednie warunki żeby zachęcić do tego a z twojej strony słychać tylko ograniczać! ograniczać!
Zgadzam się z K-man, co do tego żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna, bo w istocie to ona taką role pełni tylko, że wyglądem już nie bardzo.
2. Proszę po raz drugi, zerknij do archiwum i sprawdż kto pisał o kompleksowych działaniach, które mają poprawić KM i przestrzegał przed fragmentarycznym rozwiązywaniem problemu.
3. Jeśli masz ochotę i czas, to zerknij do książki pt. "Miasto w Ruchu" autorstwa Jacka Wesołowskiego. Jest za darmo w internecie.
4. Osobiste wycieczki w stylu "nie lubisz samochodów" nie są argumentem i nie mają nic do rzeczy.
Pzdr
Gawron zarówno K-man jak i ja jesteśmy za tym żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna i tu nie widzę sprzeczności , różnica może być tylko w tym jak to ma wyglądać dla mnie sama jezdnia jest wystarczająca problem jest w wyglądzie chodników i budynków przy tej ulicy.
Ps. jeżeli jesteś urażony moją wypowiedzią to mi wybacz, ale jestem prostym człowiekiem i czasem bywam bezpośredni.
Ps. jeżeli jesteś urażony moją wypowiedzią to mi wybacz, ale jestem prostym człowiekiem i czasem bywam bezpośredni.
Rozumiem, tym razem ja się zagalopowałem z wyciąganiem wniosków, za co biję się w pierśMirekDB pisze:Gawron zarówno K-man jak i ja jesteśmy za tym żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna i tu nie widzę sprzeczności , różnica może być tylko w tym jak to ma wyglądać dla mnie sama jezdnia jest wystarczająca problem jest w wyglądzie chodników i budynków przy tej ulicy.
W żadnym wypadku nie czuje się urażony. Po prostu chciałbym żebyśmy dyskutowali na podstawie interesujących argumentów, opartych na jakichś ciekawych analizach lub analogicznych przypadkach.Ps. jeżeli jesteś urażony moją wypowiedzią to mi wybacz, ale jestem prostym człowiekiem i czasem bywam bezpośredni.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, o 02:02 przez gawron, łącznie zmieniany 1 raz.
W żadnym wypadku nie chodzi mi o deptak. Skoro już dyskutujemy o tym jak Górnośląska mogłaby wyglądać, to jestem za wersją zbliżoną do zaprezentowanej przez K-mana.Gumiś pisze: Nie tędy droga,nie ma takiej siły aby z Górnośląskiej zrobić deptak.
Taki wniosek nasuwa Mi się po twoich wypowiedziach.
[ Dodano: Nie, 14.06.2009, 2:00 ]
Na razie nie jest wcale chroniony i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienićmilo pisze:Niedługo Kalisz będzie bardziej chroniony przed ruchem samochodów niż jakiś tam Rzym.
Wielkomiejska aleja, obsadzona zielenią, z szerokimi chodnikami, małą architekturą, tętniąca zyciem. Czy taki obraz Górnosląskiej jest realny?gawron pisze:Popieram w pełni!K-man pisze:Mam nadzieję, ża Warszawie się uda.Sądzę, że u nas właśnie Górnosląska mogłaby pełnić podobna funkcję
http://www.bryla.pl/bryla/1,85299,6517380.html
Przeanalizujmy mozliwosci poszerzenia chodników:
1) Zwężenie jezdni do 2 pasów.
Ul.Górnosląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym i nie bardzo jest gdzie ten ruch przerzucić. Przepustowosc zmniejsza też "parkingowy" charakter ulicy. Istnieje obawa, ze zwężenie mogłoby doprowadzic do zatorów. Stojące w korku autobusy nie byłyby zachętą do korzystania z komunikacji zbiorowej, a przecież "ograniczenia dla transportu indywidualnego powinny być wprowadzane wraz z poprawą oferty komunikacji miejskiej". Z kolei wydzielenie pasów dla autobusów wymagałoby powrotu do obecnej szerokosci jezdni, czyli wracamy do punktu wyjscia.
2) Zmiana sposobu parkowania z poprzecznego na równoległy.
W tej chwili, na interesującym nas odcinku Górnosląskiej, tj. od Wiezy Cisnien do Rogatki, mamy ok. 350 miejsc parkingowych. Czy mozemy sobie pozwolic na zmniejszenie ich aż o połowę?
3) Ruch jednokierunkowy.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Górnosląskiej wiązałoby się z koniecznością przemianowania na jednokierunkową takze ul.Legionów (kier.przeciwny). Wymusiłoby to takze korektę linii komunikacji miejskiej, ale to akurat powinno wyjsc KM na dobre. Połączenie linii z Legionów i Górnoslaskiej w jeden ciąg, spowodowałoby zwiększenie częstotliwosci kursowania na przystankach przy tych ulicach, a takze na Rogatce i Nowym Swiecie. Zresztą linie KM i tak wymagają korekt, oraz objęcia większego obszaru miasta, ale to jest temat wymagajacy osobnego potraktowania.
Reasumując.
Zmiana sposobu parkowania, plus zwęzenie jezdni o 2 pasy (zarówno w przypadku jedno jak i dwukierunkowej ulicy) daje nam, tak na oko jakieś 10-12 metrów szerokosci chodnika. To już jest coś. W parze z ww rozwiązaniami widziałbym parking, obok wiezowców, w miejscu obecnego. Z tym, ze musiałby byc rozbudowany, wielopoziomowy. Jest to idealne miejsce na pozostawienie samochodu i rozpoczęcie spaceru szeroką aleją w kierunku miasta lokacyjnego.
Czy powyższe rozwiązania mają sens? Nie wiem, oceńcie sami, ale fajnie pomarzyć o kaliskich Champs-Elysées
P.S.
Zanim przerobimy Górnośląską na Pola Elizejskie , wykorzystajmy lepiej obszar miasta lokacyjnego. Tam w pierwszej kolejności potrzeba deptaków. Wydaje mi się, ze Kalisz musiałby sporo podrosnąc, zeby było zapotrzebowanie na taką aleję poza obszerem Nowego Miasta.
Interesująca koncepcja! Jeśli chodzi o dwa pierwsze punkty, to musimy pamiętać, że to nie zwężenia przyczyniają się do zatorów, choć rzeczywiście trzeba sobie jakoś poradzić z próbą separacji KI od KM. Można tego dokonać w zaproponowany przez Ciebie sposób albo przeprowadzić analizę czy cała ulica wymaga zastosowania buspasów, czy też można je wprowadzić wyłącznie w rejonie skrzyżowań. Wszystko zależy od tego, jaki kształt nadamy danej arterii i jakiego ruchu należy się na niej spodziewać.
Prędzej czy póżniej i tak staniemy przed koniecznością rozwiązania problemu nadmiernej ilości samochodów, stąd zmniejszenie liczby miejsc parkingowych nie jest jakąś abstrakcją i tragedią. Oczywiście zmiany na Górnośląskiej to w obecnych warunkach science-fiction, bo w Kaliszu (a właściwie w Polsce) niewiele mówi się o żródłach problemów komunikacyjnych.
Prędzej czy póżniej i tak staniemy przed koniecznością rozwiązania problemu nadmiernej ilości samochodów, stąd zmniejszenie liczby miejsc parkingowych nie jest jakąś abstrakcją i tragedią. Oczywiście zmiany na Górnośląskiej to w obecnych warunkach science-fiction, bo w Kaliszu (a właściwie w Polsce) niewiele mówi się o żródłach problemów komunikacyjnych.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Do powstawania korków na Górnośląskiej napewno przyczyni się to ,,cudo'' - Mister Budownictwa 2009 - wtapiany właśnie w skarpę Cmentarza Prawosławnego. To chyba jednak nie pierwszy krok do poprawienia image tej kaliskiej arterii. Przygotujmy się na wzmożony ruch turystyczny ze strony amatorów nowoczesnej architektury kaliskiej. Już teraz z całą pewnościa mozna mówić o ... KALISKIEJ SZKOLE ARCHITEKTURY ! Mozna mówić o kaliskim DOBRYM SMAKU .
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Uwielbiam Twoje komentarze Sobieray :) nie sposób się z nimi nie zgodzić
Fotki Kalisza:
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
http://skyscrapercity.com/showthread.php?t=343292
-
- Użytkownik
- Posty: 3657
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Na kaliskim forum gazety.pl przyznawana jest od czasu do czasu nagroda im. Hermana Preuskera za najwybitniejsze "osiągnięcia" w dziele niszczenia zabytków Kalisza. Zgłaszam do nagrody zbiorowej im. Preuskera wszystkich (inwestora, odpowiedzialnych urzędników, architekta i wykonawców), którzy przyczynili się do powodzenia tego zamachu na skarpę Greckiej Góry.