Górnoslaska reprezentacyjna?

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 11 cze 2009, o 00:10

Górnośląska jest głównym ciągiem komunikacyjnym.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 11 cze 2009, o 20:24

No właśnie :). Musimy wybrać inną ulicę. Może ulicę ... Hanki S. :):) ???
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 12 cze 2009, o 19:13

ww pisze:Górnośląska jest głównym ciągiem komunikacyjnym.
Owszem i właśnie to trzeba zmienić.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 12 cze 2009, o 20:11

gawron pisze:
ww pisze:Górnośląska jest głównym ciągiem komunikacyjnym.
Owszem i właśnie to trzeba zmienić.
Owszem Górnośląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, ale czy głównym? A w związku z tym czy trzeba to zmieniać? Są w Kaliszu takie ulice jak Aleja Wojska Polskiego, Częstochowska, Wrocławska i te ulice są również ważnymi ciągami komunikacyjnymi i czy związku z tym tam też trzeba coś zmieniać? Tylko w odróżnieniu od ww. ulic Górnośląska jest ważna dla ruchu lokalnego a tamte ulice przyjmują jeszcze ruch tranzytowy i budowa obwodnic coś tam zmieni, w związku z tym, co takiego miałoby się zmienić na Górnośląskiej?

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10973
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 12 cze 2009, o 21:48

Uczynic z ul Górnośląskiej ulicą reprezentacyją.Myślę ze fajnie by było.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 12 cze 2009, o 23:01

MirekDB pisze: Owszem Górnośląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym, ale czy głównym? A w związku z tym czy trzeba to zmieniać? Są w Kaliszu takie ulice jak Aleja Wojska Polskiego, Częstochowska, Wrocławska i te ulice są również ważnymi ciągami komunikacyjnymi i czy związku z tym tam też trzeba coś zmieniać? Tylko w odróżnieniu od ww. ulic Górnośląska jest ważna dla ruchu lokalnego a tamte ulice przyjmują jeszcze ruch tranzytowy i budowa obwodnic coś tam zmieni, w związku z tym, co takiego miałoby się zmienić na Górnośląskiej?
Każda z wymienionych przez Ciebie ulic ma nieco inne zadanie. Górnośląska jest szeroką arterią, która niepotrzebnie wprowadza ruch do samego centrum, a omawiany tutaj pomysł jest próbą przedefiniowania jej roli i wzmocnienia znaczenia ruchu pieszego.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 13 cze 2009, o 10:35

I tramwaj byłby na wydzielonym torowisku... same plusy stworzenia Pól Elizejskich na Górnośląskiej

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 13 cze 2009, o 14:35

Gawron ja mogę powiedzieć, że z zasady z tobą już się nie zgadzam po wielu twoich wypowiedziach dochodzę do wniosku, że po prostu nie lubisz samochodów i wszędzie byś tylko ograniczał ruch samochodów i koniecznie zmuszał ludzi do poruszania się pieszo ewentualnie autobusami o ile zgoda, co do tego w mieście lokacyjnym to reszta miasta powinna być jak najbardziej dla samochodów, jeżeli chcemy żeby lidzie się przesiedli do komunikacji zbiorowej to stwórzmy do tego odpowiednie warunki żeby zachęcić do tego a z twojej strony słychać tylko ograniczać! ograniczać!
Zgadzam się z K-man, co do tego żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna, bo w istocie to ona taką role pełni tylko, że wyglądem już nie bardzo.

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 13 cze 2009, o 18:21

K-man pisze:Uczynic z ul Górnośląskiej ulicą reprezentacyją.Myślę ze fajnie by było.
Tylko na czym ta reprezentacja miałaby polegać???
gawron pisze: Górnośląska jest szeroką arterią, która niepotrzebnie wprowadza ruch do samego centrum, a omawiany tutaj pomysł jest próbą przedefiniowania jej roli i wzmocnienia znaczenia ruchu pieszego.
Nie tędy droga,nie ma takiej siły aby z Górnośląskiej zrobić deptak.
Taki wniosek nasuwa Mi się po twoich wypowiedziach.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 13 cze 2009, o 18:33

Podwyższyć Górnośląską (zabudowa), to można, ale poszerzyc ? A może z Dobrzeckiej/Granicznej stworzyć takie szerokie arterie. Podobnie można wykorzystać Łódzką.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 13 cze 2009, o 20:33

MirekDB pisze:jeżeli chcemy żeby lidzie się przesiedli do komunikacji zbiorowej to stwórzmy do tego odpowiednie warunki żeby zachęcić do tego a z twojej strony słychać tylko ograniczać! ograniczać!
Zgadzam się z K-man, co do tego żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna, bo w istocie to ona taką role pełni tylko, że wyglądem już nie bardzo.
1. Proszę, sprawdż dokładnie jakie rozwiązanie zaproponował przytoczonym linkiem K-man i odnieś to do sprzeczności w swojej wypowiedzi.
2. Proszę po raz drugi, zerknij do archiwum i sprawdż kto pisał o kompleksowych działaniach, które mają poprawić KM i przestrzegał przed fragmentarycznym rozwiązywaniem problemu.
3. Jeśli masz ochotę i czas, to zerknij do książki pt. "Miasto w Ruchu" autorstwa Jacka Wesołowskiego. Jest za darmo w internecie.
4. Osobiste wycieczki w stylu "nie lubisz samochodów" nie są argumentem i nie mają nic do rzeczy.

Pzdr :)

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 14 cze 2009, o 01:49

Gawron zarówno K-man jak i ja jesteśmy za tym żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna i tu nie widzę sprzeczności , różnica może być tylko w tym jak to ma wyglądać dla mnie sama jezdnia jest wystarczająca problem jest w wyglądzie chodników i budynków przy tej ulicy.

Ps. jeżeli jesteś urażony moją wypowiedzią to mi wybacz, ale jestem prostym człowiekiem i czasem bywam bezpośredni.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 14 cze 2009, o 01:55

MirekDB pisze:Gawron zarówno K-man jak i ja jesteśmy za tym żeby Górnośląska była bardziej reprezentacyjna i tu nie widzę sprzeczności , różnica może być tylko w tym jak to ma wyglądać dla mnie sama jezdnia jest wystarczająca problem jest w wyglądzie chodników i budynków przy tej ulicy.
Rozumiem, tym razem ja się zagalopowałem z wyciąganiem wniosków, za co biję się w pierś :)
Ps. jeżeli jesteś urażony moją wypowiedzią to mi wybacz, ale jestem prostym człowiekiem i czasem bywam bezpośredni.
W żadnym wypadku nie czuje się urażony. Po prostu chciałbym żebyśmy dyskutowali na podstawie interesujących argumentów, opartych na jakichś ciekawych analizach lub analogicznych przypadkach.
Ostatnio zmieniony 14 cze 2009, o 02:02 przez gawron, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 14 cze 2009, o 01:57

Niedługo Kalisz będzie bardziej chroniony przed ruchem samochodów niż jakiś tam Rzym. :wink:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 14 cze 2009, o 01:58

Gumiś pisze: Nie tędy droga,nie ma takiej siły aby z Górnośląskiej zrobić deptak.
Taki wniosek nasuwa Mi się po twoich wypowiedziach.
W żadnym wypadku nie chodzi mi o deptak. Skoro już dyskutujemy o tym jak Górnośląska mogłaby wyglądać, to jestem za wersją zbliżoną do zaprezentowanej przez K-mana.

[ Dodano: Nie, 14.06.2009, 2:00 ]
milo pisze:Niedługo Kalisz będzie bardziej chroniony przed ruchem samochodów niż jakiś tam Rzym. :wink:
Na razie nie jest wcale chroniony i nic nie zapowiada, żeby miało się to zmienić ;)

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 14 cze 2009, o 14:53

gawron pisze:
K-man pisze:Mam nadzieję, ża Warszawie się uda.Sądzę, że u nas właśnie Górnosląska mogłaby pełnić podobna funkcję
http://www.bryla.pl/bryla/1,85299,6517380.html
Popieram w pełni! :)
Wielkomiejska aleja, obsadzona zielenią, z szerokimi chodnikami, małą architekturą, tętniąca zyciem. Czy taki obraz Górnosląskiej jest realny?

Przeanalizujmy mozliwosci poszerzenia chodników:

1) Zwężenie jezdni do 2 pasów.
Ul.Górnosląska jest ważnym ciągiem komunikacyjnym i nie bardzo jest gdzie ten ruch przerzucić. Przepustowosc zmniejsza też "parkingowy" charakter ulicy. Istnieje obawa, ze zwężenie mogłoby doprowadzic do zatorów. Stojące w korku autobusy nie byłyby zachętą do korzystania z komunikacji zbiorowej, a przecież "ograniczenia dla transportu indywidualnego powinny być wprowadzane wraz z poprawą oferty komunikacji miejskiej". Z kolei wydzielenie pasów dla autobusów wymagałoby powrotu do obecnej szerokosci jezdni, czyli wracamy do punktu wyjscia.

2) Zmiana sposobu parkowania z poprzecznego na równoległy.
W tej chwili, na interesującym nas odcinku Górnosląskiej, tj. od Wiezy Cisnien do Rogatki, mamy ok. 350 miejsc parkingowych. Czy mozemy sobie pozwolic na zmniejszenie ich aż o połowę?

3) Ruch jednokierunkowy.
Wprowadzenie ruchu jednokierunkowego na Górnosląskiej wiązałoby się z koniecznością przemianowania na jednokierunkową takze ul.Legionów (kier.przeciwny). Wymusiłoby to takze korektę linii komunikacji miejskiej, ale to akurat powinno wyjsc KM na dobre. Połączenie linii z Legionów i Górnoslaskiej w jeden ciąg, spowodowałoby zwiększenie częstotliwosci kursowania na przystankach przy tych ulicach, a takze na Rogatce i Nowym Swiecie. Zresztą linie KM i tak wymagają korekt, oraz objęcia większego obszaru miasta, ale to jest temat wymagajacy osobnego potraktowania.

Reasumując.
Zmiana sposobu parkowania, plus zwęzenie jezdni o 2 pasy (zarówno w przypadku jedno jak i dwukierunkowej ulicy) daje nam, tak na oko :wink: jakieś 10-12 metrów szerokosci chodnika. To już jest coś. W parze z ww rozwiązaniami widziałbym parking, obok wiezowców, w miejscu obecnego. Z tym, ze musiałby byc rozbudowany, wielopoziomowy. Jest to idealne miejsce na pozostawienie samochodu i rozpoczęcie spaceru szeroką aleją w kierunku miasta lokacyjnego.

Czy powyższe rozwiązania mają sens? Nie wiem, oceńcie sami, ale fajnie pomarzyć o kaliskich Champs-Elysées :)

P.S.
Zanim przerobimy Górnośląską na Pola Elizejskie :wink: , wykorzystajmy lepiej obszar miasta lokacyjnego. Tam w pierwszej kolejności potrzeba deptaków. Wydaje mi się, ze Kalisz musiałby sporo podrosnąc, zeby było zapotrzebowanie na taką aleję poza obszerem Nowego Miasta.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 14 cze 2009, o 15:46

Interesująca koncepcja! Jeśli chodzi o dwa pierwsze punkty, to musimy pamiętać, że to nie zwężenia przyczyniają się do zatorów, choć rzeczywiście trzeba sobie jakoś poradzić z próbą separacji KI od KM. Można tego dokonać w zaproponowany przez Ciebie sposób albo przeprowadzić analizę czy cała ulica wymaga zastosowania buspasów, czy też można je wprowadzić wyłącznie w rejonie skrzyżowań. Wszystko zależy od tego, jaki kształt nadamy danej arterii i jakiego ruchu należy się na niej spodziewać.

Prędzej czy póżniej i tak staniemy przed koniecznością rozwiązania problemu nadmiernej ilości samochodów, stąd zmniejszenie liczby miejsc parkingowych nie jest jakąś abstrakcją i tragedią. Oczywiście zmiany na Górnośląskiej to w obecnych warunkach science-fiction, bo w Kaliszu (a właściwie w Polsce) niewiele mówi się o żródłach problemów komunikacyjnych.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 19 cze 2009, o 10:16

Do powstawania korków na Górnośląskiej napewno przyczyni się to ,,cudo'' - Mister Budownictwa 2009 - wtapiany właśnie w skarpę Cmentarza Prawosławnego. To chyba jednak nie pierwszy krok do poprawienia image tej kaliskiej arterii. Przygotujmy się na wzmożony ruch turystyczny ze strony amatorów nowoczesnej architektury kaliskiej. Już teraz z całą pewnościa mozna mówić o ... KALISKIEJ SZKOLE ARCHITEKTURY ! Mozna mówić o kaliskim DOBRYM SMAKU :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 19 cze 2009, o 10:55

Uwielbiam Twoje komentarze Sobieray :):) nie sposób się z nimi nie zgodzić :)

kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3657
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Nieprzeczytany post autor: kaliszanin2 » 19 cze 2009, o 15:10

Na kaliskim forum gazety.pl przyznawana jest od czasu do czasu nagroda im. Hermana Preuskera za najwybitniejsze "osiągnięcia" w dziele niszczenia zabytków Kalisza. Zgłaszam do nagrody zbiorowej im. Preuskera wszystkich (inwestora, odpowiedzialnych urzędników, architekta i wykonawców), którzy przyczynili się do powodzenia tego zamachu na skarpę Greckiej Góry.

ODPOWIEDZ