S12

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 7 paź 2015, o 16:18

milo pisze:
<Przemek> pisze:Wczoraj musiałem na szybko wyskoczyć do Łodzi, dlatego też miałem okazję przejechać się S8 i S14. Powiem Wam tak - matko, matko, matko... g
Odcięcie komunikacyjne Kalisza jest po prostu TRAGICZNE.
W weekend ( w dzień a nie w nocy żeby było jasne ) , jechałem z Łodzi do Gdańska.
Odcinek od startu Gdańsk-Zaspa do Strykowa ( 325 km ) przejechany zgodnie z przepisami w czasie 2.30 h.
Oczywiście potem ze Strykowa do Łodzi-Chojny to już masakra związana z olbrzymimi remontami w Łodzi.

Przejazd z Kalisza ( start osiedle Asnyka) do Poznania ( Malta ) zajmuje mi niewiele krócej , choć to tylko 125 km.
Rozumiem, że jeździsz 12? Do Poznania się tędy średnio opłaca, szczególnie, że po drodze masz często mały zator i spowolnienie w Pleszewie, korki w Jarocinie, liczne ograniczenia prędkości i chyba z 5 fotoradarów na trasie... Nie zapominajmy również o zwężeniu jezdni na węźle Poznań Krzesiny, przez który tworzą się wielokilometrowe korki w Poznaniu i od strony Kórnika.

P.S. Swoją drogą, jak się przegląda wizualizacje obwodnicy Jarocina to wygląda to tak, jakby obwodnica miała dochodzić tylko do DW 443. A w informacjach nt. kontraktu jest napisane, że poza częścią ekspresową, w skład obwodnicy wchodzić ma jeszcze łącznik o klasie GP. Myślicie, że ten łącznik dobudują dopiero później? I w ogóle dlaczego nie można było tego krótkiego, 3-km odcinka wybudować jako "eS"?

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3771
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 12 paź 2015, o 11:21

<Przemek> pisze:
P.S. Swoją drogą, jak się przegląda wizualizacje obwodnicy Jarocina to wygląda to tak, jakby obwodnica miała dochodzić tylko do DW 443. A w informacjach nt. kontraktu jest napisane, że poza częścią ekspresową, w skład obwodnicy wchodzić ma jeszcze łącznik o klasie GP. Myślicie, że ten łącznik dobudują dopiero później? I w ogóle dlaczego nie można było tego krótkiego, 3-km odcinka wybudować jako "eS"?
Łącznik jest budowany teraz wraz z obwodnicą w ciągu S11. Bez niego ta obwodnica miałaby taki sam sens jak I etap obwodnicy Ostrowa.
Łącznik do DK11 zawsze pozostanie tylko łącznikiem gdyż S11 nie pójdzie po śladzie 11.
Jak spojrzysz na plan to zobaczysz że S11 pójdzie dalej od węzła przy DW443 na wschód , bo cały odcinek S11 pomiędzy Jarocinem a Pleszewem będzie miał przebieg po nowym śladzie na północ od obecnej DK11.
Obrazek
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 12 paź 2015, o 11:27

Faktycznie, to ma sens. Dzieki milo.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3078
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: S12

Post autor: jasiek20 » 12 paź 2015, o 15:29

REGION. Prezydent Sapiński apeluje do parlamentarzystów w sprawie drogi S12

Prezydent Kalisza Grzegorz Sapiński apeluje do parlamentarzystów o współpracę w sprawie drogi ekspresowej S12.
Apel Grzegorza Sapińskiego, Prezydenta Miasta Kalisza, do Parlamentarzystów województw, wielkopolskiego, łódzkiego, dolnośląskiego, lubuskiego, lubelskiego i mazowieckiego


Do wszystkich tych Parlamentarzystów, którzy reprezentują w Sejmie Rzeczypospolitej Polskiej mieszkańców miast położonych na linii drogi krajowej nr 12!

Jak dowiadujemy się z prasy, a potwierdziliśmy w Sejmie, posłowie Platformy Obywatelskiej podczas głosowań nad budżetem państwa na 2015 rok zablokowali poprawkę posła Mariusza Błaszczaka, która dawała 10 mln zł na prace projektowe i wykup gruntów pod drogę ekspresową S12 Kalisz-Sieradz.

Poprawka została odrzucona. Przeciwko pieniądzom na drogę dla Kalisza głosował cały klub PO, w tym także jedyny poseł tego ugrupowania z Kalisza – Mariusz Sebastian Witczak. Jedna z lokalnych gazet napisała: „Brzmi to jak ponury dowcip, ale taki mechanizm w PO funkcjonuje”. Dodać należy, iż za pieniędzmi na drogę Kalisz-Sieradz byli dwaj posłowie PSL – Józef Racki z Kalisza i Piotr Walkowski z Ostrowa Wlkp., podobnie jak posłowie klubów opozycyjnych. Pokierowali się oni ludzką empatią i dobrem ziemi, z której pochodzą, a nie dyscypliną koalicyjną.

Jako Prezydent Miasta Kalisza apeluję do wszystkich obecnych i przyszłych Parlamentarzystów województw wielkopolskiego, łódzkiego, dolnośląskiego i lubuskiego, lubelskiego i mazowieckiego, by nie poddawali się dyscyplinie partyjnej czy koalicyjnej, tylko dbali o interes mieszkańców swoich regionów. Na Waszą aktywność oczekują tysiące ludzi, bo na co dzień odczuwają syndrom miast daleko od drogi. Tak czują się Kaliszanie, którym połączenie z drogą ekspresową wydaje się niedościgłym marzeniem.

Co zrobić, aby marzenie spełniło się wreszcie? Konkretne działania zawsze przynoszą rezultaty, tylko wszyscy muszą włączyć się w ich bieg. Dlatego proszę o lojalność wobec ludzi, stron rodzinnych, proszę o głos sumienia.
My, włodarze miast takich, jak Kalisz, Radom, Zwoleń, Pionki, Wieniawa, Gózd, Wolanów, Lublin, Błaszki, Borek, Głogów, Gostyń, Jarocin, Leszno, Pleszew, Szprotawa, Wschowa, Żagań, Żary zabiegamy o budowę trasy ekspresowej S12, która włączy nasze miasta w nurt dróg przystających do XXI wieku. Kiedy to się stanie będziemy współistnieć z mieszkańcami innych miast i państw naszej planety.

W mieście Radomiu powstało Stowarzyszenie Jednostek Samorządu Terytorialnego na rzecz Budowy Drogi Ekspresowej S12. Kalisz, uchwałą Rady Miejskiej Kalisza z dnia 17 września 2015 roku, wyraził wolę przystąpienia do Stowarzyszenia, ponieważ tylko we współpracy dużej grupy miast i ludzi rodzi się możliwość przygotowania wspólnych przedsięwzięć, służących budowie tej trasy. Tym bardziej proszę o pomoc i stworzenie w Parlamencie silnej grupy poparcia naszych działań, gdyż w grę wchodzi „być albo nie być” Kalisza.

Proszę o pomoc w imieniu mieszkańców, Waszych wyborców. Liczymy na zrozumienie. Dziś wszyscy, bez względu na przynależność partyjną, jesteśmy od siebie zależni i musimy współistnieć ze sobą. Bez tego nie ma przyszłości w żadnej życiowej dziedzinie. Tak więc jedynym rozsądnym i inteligentnym sposobem wyjścia z tego impasu jest współodczuwanie i wynikające z niego emocjonalne, przyzwoite działanie.

W sytuacji ciągłego braku dróg mieszkańcy nie potrzebują polityków partyjnych ani partii politycznych i ich gierek. Potrzebują Was, ludzi stąd, znających realia tego miejsca, Waszej siły przebicia i odpowiedzialności za tę część Polski i to miasto. Głosujcie w Sejmie za sprawami swoich wyborców, dla dobra swojej małej Ojczyzny, z której pochodzicie i w imieniu której zasiadacie w ławach sejmowych.

Skuteczni Parlamentarzyści, to tacy posłowie, senatorowie, którzy przekonują, tłumaczą decydentom problemy swoich regionów, a ostatecznie, poprzez głosowanie, zmieniają rzeczywistość na lepszą do życia. Tego oczekują od Was obywatele, także Kaliszanie. Możecie skończyć z izolacją i wyobcowaniem ogromnej liczby ludzi, nieprzystającymi do dzisiejszych czasów. I o to właśnie proszę w imieniu mieszkańców Kalisza. Bo, jak wytłumaczyć im dyscyplinę partyjną w przypadku kompletnego, długotrwałego odcięcia miasta od reszty świata, miasta już bardzo zmęczonego tą wadą, które czuje się przez to jak ryba bez wody.

Grzegorz SAPIŃSKI

Prezydent Miasta Kalisza
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3771
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 13 paź 2015, o 13:27

Uśmiałem się.
Prezydent tu się marnuje , mógłby jakiś kabaret założyć :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 13 paź 2015, o 14:09

milo pisze:Uśmiałem się.
Prezydent tu się marnuje , mógłby jakiś kabaret założyć :lol:
A dlaczegóż to tak uważasz milo? :)

ZKalisza
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 88
Rejestracja: 3 kwie 2015, o 14:24

Re: S12

Post autor: ZKalisza » 13 paź 2015, o 15:31

Do których parlamentarzystów te słowa do obecnych czy przyszłych? Kto to w ogóle wysłucha, obawiam, że nikt.

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1628
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: S12

Post autor: ANewDay » 13 paź 2015, o 21:11

akurat ktoś przeczyta te wypociny jaśnie nam panującego... apelować nie potrzeba, tylko działać :roll:

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 14 paź 2015, o 12:47

Będzie jeszcze więcej dróg ekspresowych
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 51376.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowe plany dróg...
Więcej dróg Ekspresowych...
Niestety oczywiście Kalisz może o nich zapomnieć związku z nowościami Kalisz będzie jedynym 100 tysięcznym miastem w Polsce które nie będzie położone przy drodze Ekspresowej lub Autostradzie.

Do niedawna było można powiedzieć że Kalisz z Płockiem sunie na jednym wózku.
Jedyne tak wielkie miasta położone daleko od głównych tras.

Płock jednak postawił na swoje.
Nie pozwolił by szosy mknęły wsiami zamiast koło miasta. (Niestety na Kalisz (S8) już za późno.)

A więc o to zmiany:
Główną zamianą jest zmiana przebiegu "10" na odcinku Warszawa - Toruń

Dotychczasowe plany trasy "Warszawa - Toruń" były podobne do przebiegu drogi krajowej nr 10.
Czyli Warszawa- Nowy Dwór Mazowiecki - Płońsk (początek 10 od 7) - Drobin - Sierpc - Skępe - Lipno - Toruń.

Jednak Płock powalczył o swoje i trasa przejdzie przez niego.
Zakładam że S10 pójdzie miej więcej śladami DK62

Czyli rozwidlenie będzie wcześniej bo przy miejscowości Nowy Dwór Mazowiecki następnie S10 będzie biegła przez Płock - Dobrzyń nad Wisłą - Włocławek.

I zagadką moim zdaniem jest połączenie S10 Włocławka z Toruniem.
Najkrótszym rozwiązaniem byłoby podłączenie pod A1 jednak jeżeli miałby być to również ciąg Eski to parę węzłów na autostradzie musiałoby być darmowe więc wydaje się to dojść niemożliwe na dodatek wymagałoby to budowy mostu przez Wisłę.

Budowa w miarę najkrótszego połączenie w linii prostej tez niema sensu ponieważ ludzie z A1 przesiadali by się na S10.

Więc zakładam że w Włocławku z DK62 droga będzie skręcać w DK67 i w miejscowości Lipno wracałaby do starego przebiegu DK10

Dodatkową nowością w S10 jest to że nie będzie się zaczynała na S7 tylko S8 w Wołominie.
Można powiedzieć że jest to jakiś plan kolejnego ringu Warszawy w tym wypadku planowana część północna.

I największą nowością jest DK16 w wersji "S"

Odcinek DK16 "(A1/S5) Grudziądz - (S7) Ostróda) Ma zamienić się w S5.

Niema planów na odcinek DK16 Ostróda - Olsztyn
A więc po dojechaniu do Ostódy jeżeli będzie się chciało dalej jechać standardem Eski będzie trzeba jechać kawałek S7 następnie S51

No i tutaj największa niespodzianka Od Olsztyna do Ełku ma powstać S16
Taką mapkę przygotowałem
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3078
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: S12

Post autor: jasiek20 » 14 paź 2015, o 14:43

Oczywiście, że kasa jest. Tylko nie dla Kalisza i regionu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 15 paź 2015, o 01:04

Fatalnie wyglada brak lacznika Sobotka - Sieradz, fatalnie...

Juliusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2013, o 14:30

Re: S12

Post autor: Juliusz » 16 paź 2015, o 13:53

A ja uważam że najważniejszy jest odcinek 25 do Ostrowa. Po zbudowaniu S11 mielibyśmy połączenie z północą przez S11 i S5, następnie już zbudowana S3 daje na dojazd do pól-zach, S11 i S8 daje nam zachód a A4 i S11 południe. I zaczyna się problem co zrobić następne 25 do A2 czy 470 do A2 lub (jestem za tym) 12 do S8 gdzie mamy dostęp do reszty połączeń wschodnich.
Objechałem je wszystkie i uważam że i tak jest o wiele lepiej i szybciej, a zmiany idą, tylko to wymaga czasu.
Pozdrawiam
Juliusz

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 16 paź 2015, o 14:12

S11 daje nam S8, ale S12 również dałoby S8 i to e dogodniejszym wydaniu. :) Kwestia rozchodzi sie o raptem 50 km drogi ekspresowej, która naprawdę byłaby zbawienna dla Kalisza. Z całym szacunkiem, ale zadowalanie się tym, że mamy blisko do S11 i do S8 i kto tam jeszcze co chce, to jest jakiś żart. Przypominam, że nasze miasto w tym momencie jest jednym z nielicznych miast grodzkich, 100-tysięcznych, które do drogi szybkiego ruchu ma ''blisko''. Nie interesuje mnie bliskość do innych dróg, mnie interesują drogi, które prowadzą do nas. A z odcinkiem DK25 do Ostrowa zgadzam się w pełni, to dla nas kluczowy temat. Nie żaden Konin czy Bóg wie co. S11 zapewni dojazd na północ i do autostrady, a S12 zapewniłaby dojazd na wschód, a po drodze również do autostrady.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1833
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 16 paź 2015, o 23:19

Pierwszym krokiem do S12 mogłoby być wybudowanie łącznika do S11 na odcinku od węzła z [DK/S]25 (gdzieś pomiędzy Poznańską a Korczakiem) do Sobótki. Uzasadnieniem budowy takiego łącznika jest potrzeba skrócenia drogi z Kalisza do S11 z ominięciem gęsto zabudowanych miejscowości położonych na trasie Kalisz-Pleszew, w tym Kościelnej Wsi i Gołuchowa. Na początku taka droga mogłaby być jednojezdniowa, ale jezdnia powinna być od razu w standardzie drogi S, powinna też powstać rezerwa pod drugą jezdnię. Gdyby coś takiego powstało, to byłby to bardzo poważny argument za przedłużeniem S12 do Kalisza.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3771
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 17 paź 2015, o 00:42

Juliusz pisze:A ja uważam że najważniejszy jest odcinek 25 do Ostrowa.
Juliusz
Ten odcinek jest poza sporem , choćby z uwagi na wielkość ruchu z pomiarów i to , że łączy 3 blisko leżące miasta.
Pytanie jest o to co bardziej potrzebne : 12 czy 25 do Konina.
kaliszanin2 pisze:Pierwszym krokiem do S12 mogłoby być wybudowanie łącznika do S11 na odcinku od węzła z [DK/S]25 (gdzieś pomiędzy Poznańską a Korczakiem) do Sobótki.
Ostanio co do takiego rozwiązania mam wątpliwości.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 17 paź 2015, o 12:12

Milo ale wątpliwości a propos pociągnięcia S12 do Sobótki, czy rozwiązania, o którym mówi kaliszanin?

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 17 paź 2015, o 14:23

Moim zdaniem niema sensu przekształcać całej 12 w S.
Sens ten jest jedynie na odcinku Sieradz-Kalisz-Pleszew dalej do Jarocina S11.

Zamiast budować S12 od Jarocina.

Lepiej zmienić 25 na S na odcinku Kalisz- Ostrów następnie
Następnie całą DK35 na S i od miejscowości Lubin stworzyć drogę do łącznika A4-A18 przez Chocianów.

Dlaczego?

Przede wszystkim odcinek byłby krótszy więc zarazem mniej kosztowny.

W dodatku jego najmocniejszą stroną byłby odcinek od A4/A18 do Rawicza czyli łącznika z S5

Ponieważ dzisiaj brakuje łącznika Drezna z Poznaniem/Bydgoszczą itd. a ten właśnie taki by przyjął.
To samo tyczy się S3 łącznik Czech z Poznaniem, Bydgoszczą, Gdańskiem itd.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 17 paź 2015, o 14:33

Caspress, ale nikt z nas tu nie mowi o tym (przynajmniej z tego co widze), aby ciagnac S12 az do Jarocina, ale zeby wlasnie wybudowac ten odcinek Sobotka - Sieradz. To jest optymalne rozwiazanie :)

Juliusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2013, o 14:30

Re: S12

Post autor: Juliusz » 17 paź 2015, o 22:25

Czy kiedyś jechaliście całą droga 25 ?
Jeśli tak to wiecie że od Żagania do Jarocina jest spokojnie na tyle że można spokojnie wyprzedzać nawet ciężarówką. Następnie zrobiona S8 pozwala na dojazd do starej 8 w okolicy Łasku, a potem też jest dość spokojnie .Wiec wybaczcie mi, ale nie zgadzam się z tym że jest nam potrzeba zbudować S12 do Pleszewa. Jest to wydanie kasy w błoto.
Jak już pisałem i wielu z Was że pierwszeństwo ma S12 do Sieradza. A teraz do Przemka, czy jadąc do Wrocławia w którym nie studiujesz :P chciałbyś jechać przez Sieradz nadkładając 100km dając po garach (prawidłowo :twisted: ) czy też spokojnie do Kępna S11 a dalej 120km na spokojnie do zjazdu? Drezno ma z nami połączenie znakomite jadąc A4 więc nie wiem o co pytanie?
Jechałeś ostatnio A18 w stronę kraju?

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1833
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 17 paź 2015, o 22:37

Na razie udało się wydusić od decydentów [DK/S]25 Ostrów-Konin. Byłoby głupotą dobijanie się teraz o zamianę tego wróbla w garści (prawie) na niepewnego kanarka S12 Sieradz-Sobótka. Za duże ryzyko, że mogłoby się to zakończyć zaniechaniem wróbla bez wzlotu kanarka. Trzeba więc brać, co dają, a następnie, mając już S25, dobijać się o dojazd do S11 z ominięciem Kościelnej Wsi i Gołuchowa, co najprościej zrobić budując odjazd od zachodniej obwodnicy (S25) do Sobótki (który, nawiasem mówiąc, Kościelnej Wsi i Gołuchowowi też trochę ułatwi dojazd do S11) starając się go zakwalifikować jako S12, żeby w ciągu S12 powstała dziwna luka wołająca o uzupełnienie. Trzeba przy tym brać pod uwagę ewentualne stanowisko woj. wielkopolskiego, któremu o wiele trudniej będzie przeszkadzać w budowie dojazdu z Kalisza do S11 niż w modernizacji odcinka Kalisz-Sieradz. Taka kolejność zadań jest tym bardziej wskazana, że wybudowanie kiedyś kolejnego 40 km odcinka S25 Antonin-Zawady stworzyłoby też połączenie Kalisza, Ostrowa i Konina S-ką z Wrocławiem. Jak widać, uzyskanie pierwszego konkretu może ułatwić kolejne starania. Trzeba też brać pod uwagę, że niezależnie od tego, czy główną siłą nowego rządu będzie PiS czy PO, to pojawią się w jego zapleczu nowe siły, poprzez które będzie okazja wzmocnić lobbing argumentując "ci nam uznali chociaż to, a od was nie mamy jeszcze kompletnie nic". To, żeby nie bić głową w mur, to jest elementarz. A strategicznym celem musi być uzyskanie połączeń S-kami z wierzchołkami "diabelskiego trójkąta".

ODPOWIEDZ