S12

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3614
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 14 paź 2015, o 12:47

Będzie jeszcze więcej dróg ekspresowych
http://www.rynekinfrastruktury.pl/wiado ... 51376.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Nowe plany dróg...
Więcej dróg Ekspresowych...
Niestety oczywiście Kalisz może o nich zapomnieć związku z nowościami Kalisz będzie jedynym 100 tysięcznym miastem w Polsce które nie będzie położone przy drodze Ekspresowej lub Autostradzie.

Do niedawna było można powiedzieć że Kalisz z Płockiem sunie na jednym wózku.
Jedyne tak wielkie miasta położone daleko od głównych tras.

Płock jednak postawił na swoje.
Nie pozwolił by szosy mknęły wsiami zamiast koło miasta. (Niestety na Kalisz (S8) już za późno.)

A więc o to zmiany:
Główną zamianą jest zmiana przebiegu "10" na odcinku Warszawa - Toruń

Dotychczasowe plany trasy "Warszawa - Toruń" były podobne do przebiegu drogi krajowej nr 10.
Czyli Warszawa- Nowy Dwór Mazowiecki - Płońsk (początek 10 od 7) - Drobin - Sierpc - Skępe - Lipno - Toruń.

Jednak Płock powalczył o swoje i trasa przejdzie przez niego.
Zakładam że S10 pójdzie miej więcej śladami DK62

Czyli rozwidlenie będzie wcześniej bo przy miejscowości Nowy Dwór Mazowiecki następnie S10 będzie biegła przez Płock - Dobrzyń nad Wisłą - Włocławek.

I zagadką moim zdaniem jest połączenie S10 Włocławka z Toruniem.
Najkrótszym rozwiązaniem byłoby podłączenie pod A1 jednak jeżeli miałby być to również ciąg Eski to parę węzłów na autostradzie musiałoby być darmowe więc wydaje się to dojść niemożliwe na dodatek wymagałoby to budowy mostu przez Wisłę.

Budowa w miarę najkrótszego połączenie w linii prostej tez niema sensu ponieważ ludzie z A1 przesiadali by się na S10.

Więc zakładam że w Włocławku z DK62 droga będzie skręcać w DK67 i w miejscowości Lipno wracałaby do starego przebiegu DK10

Dodatkową nowością w S10 jest to że nie będzie się zaczynała na S7 tylko S8 w Wołominie.
Można powiedzieć że jest to jakiś plan kolejnego ringu Warszawy w tym wypadku planowana część północna.

I największą nowością jest DK16 w wersji "S"

Odcinek DK16 "(A1/S5) Grudziądz - (S7) Ostróda) Ma zamienić się w S5.

Niema planów na odcinek DK16 Ostróda - Olsztyn
A więc po dojechaniu do Ostódy jeżeli będzie się chciało dalej jechać standardem Eski będzie trzeba jechać kawałek S7 następnie S51

No i tutaj największa niespodzianka Od Olsztyna do Ełku ma powstać S16
Taką mapkę przygotowałem
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3998
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: S12

Post autor: jasiek20 » 14 paź 2015, o 14:43

Oczywiście, że kasa jest. Tylko nie dla Kalisza i regionu.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 15 paź 2015, o 01:04

Fatalnie wyglada brak lacznika Sobotka - Sieradz, fatalnie...

Juliusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2013, o 14:30

Re: S12

Post autor: Juliusz » 16 paź 2015, o 13:53

A ja uważam że najważniejszy jest odcinek 25 do Ostrowa. Po zbudowaniu S11 mielibyśmy połączenie z północą przez S11 i S5, następnie już zbudowana S3 daje na dojazd do pól-zach, S11 i S8 daje nam zachód a A4 i S11 południe. I zaczyna się problem co zrobić następne 25 do A2 czy 470 do A2 lub (jestem za tym) 12 do S8 gdzie mamy dostęp do reszty połączeń wschodnich.
Objechałem je wszystkie i uważam że i tak jest o wiele lepiej i szybciej, a zmiany idą, tylko to wymaga czasu.
Pozdrawiam
Juliusz

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 16 paź 2015, o 14:12

S11 daje nam S8, ale S12 również dałoby S8 i to e dogodniejszym wydaniu. :) Kwestia rozchodzi sie o raptem 50 km drogi ekspresowej, która naprawdę byłaby zbawienna dla Kalisza. Z całym szacunkiem, ale zadowalanie się tym, że mamy blisko do S11 i do S8 i kto tam jeszcze co chce, to jest jakiś żart. Przypominam, że nasze miasto w tym momencie jest jednym z nielicznych miast grodzkich, 100-tysięcznych, które do drogi szybkiego ruchu ma ''blisko''. Nie interesuje mnie bliskość do innych dróg, mnie interesują drogi, które prowadzą do nas. A z odcinkiem DK25 do Ostrowa zgadzam się w pełni, to dla nas kluczowy temat. Nie żaden Konin czy Bóg wie co. S11 zapewni dojazd na północ i do autostrady, a S12 zapewniłaby dojazd na wschód, a po drodze również do autostrady.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 16 paź 2015, o 23:19

Pierwszym krokiem do S12 mogłoby być wybudowanie łącznika do S11 na odcinku od węzła z [DK/S]25 (gdzieś pomiędzy Poznańską a Korczakiem) do Sobótki. Uzasadnieniem budowy takiego łącznika jest potrzeba skrócenia drogi z Kalisza do S11 z ominięciem gęsto zabudowanych miejscowości położonych na trasie Kalisz-Pleszew, w tym Kościelnej Wsi i Gołuchowa. Na początku taka droga mogłaby być jednojezdniowa, ale jezdnia powinna być od razu w standardzie drogi S, powinna też powstać rezerwa pod drugą jezdnię. Gdyby coś takiego powstało, to byłby to bardzo poważny argument za przedłużeniem S12 do Kalisza.
Linki mogłyby otwierać się w nowej karcie.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4061
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 17 paź 2015, o 00:42

Juliusz pisze:A ja uważam że najważniejszy jest odcinek 25 do Ostrowa.
Juliusz
Ten odcinek jest poza sporem , choćby z uwagi na wielkość ruchu z pomiarów i to , że łączy 3 blisko leżące miasta.
Pytanie jest o to co bardziej potrzebne : 12 czy 25 do Konina.
kaliszanin2 pisze:Pierwszym krokiem do S12 mogłoby być wybudowanie łącznika do S11 na odcinku od węzła z [DK/S]25 (gdzieś pomiędzy Poznańską a Korczakiem) do Sobótki.
Ostanio co do takiego rozwiązania mam wątpliwości.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 17 paź 2015, o 12:12

Milo ale wątpliwości a propos pociągnięcia S12 do Sobótki, czy rozwiązania, o którym mówi kaliszanin?

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3614
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 17 paź 2015, o 14:23

Moim zdaniem niema sensu przekształcać całej 12 w S.
Sens ten jest jedynie na odcinku Sieradz-Kalisz-Pleszew dalej do Jarocina S11.

Zamiast budować S12 od Jarocina.

Lepiej zmienić 25 na S na odcinku Kalisz- Ostrów następnie
Następnie całą DK35 na S i od miejscowości Lubin stworzyć drogę do łącznika A4-A18 przez Chocianów.

Dlaczego?

Przede wszystkim odcinek byłby krótszy więc zarazem mniej kosztowny.

W dodatku jego najmocniejszą stroną byłby odcinek od A4/A18 do Rawicza czyli łącznika z S5

Ponieważ dzisiaj brakuje łącznika Drezna z Poznaniem/Bydgoszczą itd. a ten właśnie taki by przyjął.
To samo tyczy się S3 łącznik Czech z Poznaniem, Bydgoszczą, Gdańskiem itd.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 17 paź 2015, o 14:33

Caspress, ale nikt z nas tu nie mowi o tym (przynajmniej z tego co widze), aby ciagnac S12 az do Jarocina, ale zeby wlasnie wybudowac ten odcinek Sobotka - Sieradz. To jest optymalne rozwiazanie :)

Juliusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 24
Rejestracja: 15 gru 2013, o 14:30

Re: S12

Post autor: Juliusz » 17 paź 2015, o 22:25

Czy kiedyś jechaliście całą droga 25 ?
Jeśli tak to wiecie że od Żagania do Jarocina jest spokojnie na tyle że można spokojnie wyprzedzać nawet ciężarówką. Następnie zrobiona S8 pozwala na dojazd do starej 8 w okolicy Łasku, a potem też jest dość spokojnie .Wiec wybaczcie mi, ale nie zgadzam się z tym że jest nam potrzeba zbudować S12 do Pleszewa. Jest to wydanie kasy w błoto.
Jak już pisałem i wielu z Was że pierwszeństwo ma S12 do Sieradza. A teraz do Przemka, czy jadąc do Wrocławia w którym nie studiujesz :P chciałbyś jechać przez Sieradz nadkładając 100km dając po garach (prawidłowo :twisted: ) czy też spokojnie do Kępna S11 a dalej 120km na spokojnie do zjazdu? Drezno ma z nami połączenie znakomite jadąc A4 więc nie wiem o co pytanie?
Jechałeś ostatnio A18 w stronę kraju?

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 17 paź 2015, o 22:37

Na razie udało się wydusić od decydentów [DK/S]25 Ostrów-Konin. Byłoby głupotą dobijanie się teraz o zamianę tego wróbla w garści (prawie) na niepewnego kanarka S12 Sieradz-Sobótka. Za duże ryzyko, że mogłoby się to zakończyć zaniechaniem wróbla bez wzlotu kanarka. Trzeba więc brać, co dają, a następnie, mając już S25, dobijać się o dojazd do S11 z ominięciem Kościelnej Wsi i Gołuchowa, co najprościej zrobić budując odjazd od zachodniej obwodnicy (S25) do Sobótki (który, nawiasem mówiąc, Kościelnej Wsi i Gołuchowowi też trochę ułatwi dojazd do S11) starając się go zakwalifikować jako S12, żeby w ciągu S12 powstała dziwna luka wołająca o uzupełnienie. Trzeba przy tym brać pod uwagę ewentualne stanowisko woj. wielkopolskiego, któremu o wiele trudniej będzie przeszkadzać w budowie dojazdu z Kalisza do S11 niż w modernizacji odcinka Kalisz-Sieradz. Taka kolejność zadań jest tym bardziej wskazana, że wybudowanie kiedyś kolejnego 40 km odcinka S25 Antonin-Zawady stworzyłoby też połączenie Kalisza, Ostrowa i Konina S-ką z Wrocławiem. Jak widać, uzyskanie pierwszego konkretu może ułatwić kolejne starania. Trzeba też brać pod uwagę, że niezależnie od tego, czy główną siłą nowego rządu będzie PiS czy PO, to pojawią się w jego zapleczu nowe siły, poprzez które będzie okazja wzmocnić lobbing argumentując "ci nam uznali chociaż to, a od was nie mamy jeszcze kompletnie nic". To, żeby nie bić głową w mur, to jest elementarz. A strategicznym celem musi być uzyskanie połączeń S-kami z wierzchołkami "diabelskiego trójkąta".
Linki mogłyby otwierać się w nowej karcie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: S12

Post autor: jp » 17 paź 2015, o 23:51

Podłączenie S12 do S11 w okolicy Sobótki lub nieco wyżej ma przede wszystkim ekonomiczne uzasadnienie i na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż budowa S12 pomiędzy DK 12 i S11 aż do samego Pleszewa. Jest także sensowniejsze niż budowa obwodnic Pleszewa i Gołuchowa dla DK12. Można jeszcze rozważać obejście Pleszewa, Gołuchowa i KW od strony wschodniej..., ale to też wyjdzie drożej i chyba nawet dalej.
A co do wątpliwości, to też je mam, ale dotyczą one jedynie przebiegu drogi w granicach Kalisza. Problematyczne jest np. rozwidlenie w ok. ul.Poznańskiej. Musiałby tam powstać bardzo duży, skomplikowany węzeł, gdyż standard drogi ekspresowej raczej wyklucza budowę dwóch węzłów w bliskim sąsiedztwie. Chyba, że dla Kalisza zrobiono by wyjątek ;)
Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy ul.Poznańską a Korczakiem ma też swoje zalety:
- w przypadku zakwalifikowania 12 do kat.S, budowa zach. obwodnicy spoczęłaby na barkach GDDKiA (odcinek od ul.Poznańskiej w górę)
- obwodnica blisko miasta. To zaleta, nie wada, gdyby ktoś pytał :)
- w przypadku prawdopodobnego alternatywnego przebiegu z węzłem gdzieś w okolicy Kuchar, dojazd z Kalisza do S12 w kier. Poznania odbywał by się starą drogą przez KW, a tego wolałbym uniknąć. Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy Poznańską a Korczakiem ma tutaj przewagę, gdyż łączy eskę z Trasą Stanczukowskiego poprzez niezabudowany jeszcze odcinek ul.Poznańskiej, który można w przysłości przerobić na 2x2.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 18 paź 2015, o 01:09

Juliusz ja rozumiem o co ci chodzi oczywiscie :) Tylko nie wiem czy ty dobrze zrozumiales mnie. Chodzi mi po prostu o to, ze takie miasto jak Kalisz, drugie co do wielkosci miasto wojewodztwa, nie moze zaslaniac sie argumentami, ze przeciez mamy, a w zasadzie bedziemy miec S11 niedaleko, wiec jest dobrze. O to mi sie najbardziej rozchodzi bo i takie glosy juz w tej dyskusji slyszalem :) Ja sie bede cieszyl jesli kiedys, pewnie w dalszej przyszlosci, S11 zostanie zrealizowana na calym odcinku do Poznania, ale i do Kepna i dalej. Ale nie ukrywam, ze w moim odczuciu Kaliszowi potrzebna jest droga ekspresowa, nie 25 km pod sasiednim miastem, lecz tuz za miastem. A o Dreznie pisal Caspress :)

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 18 paź 2015, o 11:55

jp pisze:Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy Poznańską a Korczakiem ma tutaj przewagę, gdyż łączy eskę z Trasą Stanczukowskiego poprzez niezabudowany jeszcze odcinek ul.Poznańskiej, który można w przysłości przerobić na 2x2.
Oprócz przebudowy Poznańskiej od ronda do węzła z S25 można by też zaplanować ulicę od Stanczukowskiego (między KIA a Decathlonem) prosto do węzła S25/S12 i wybudować ją w razie poprawy koniunktury jako główną arterię dzielnicową, co bardzo podniosłoby wartość terenów pomiędzy Poznańską a Korczakiem.
Linki mogłyby otwierać się w nowej karcie.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3614
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 18 paź 2015, o 12:27

Powiem szczerze nie śledzę zbytnio tego wątku ponieważ nie wieżę w realizacje tego pomysłu...
Więc nie chce mi się czytać paru stron do tyłu.

A więc tak moim zdaniem najważniejsze jest połączenie Kalisza z Sieradzem takie połączenie poprawiłoby dojazd do Łodzi,Stolicy,Radomia itd.

Jakby S12 Kalisz-Sieradz powstała warto byłby walczyć o S25 Kalisz - Ostrów w celu podłączenia Ostrowa i okolic również pod ten standard do Warszawy.

Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki to jedynie miałoby sens wtedy kiedy droga szłaby dalej prosto w stronę Niemiec.

A Podłączenie do Pleszewa dałoby S11 Poznań - Koszalin - Kołobrzeg jak również A2 do Berlina czy dojazd do Szczecina.

Nierozumień przede wszystkim parcia niektórych osób na S25 Kalisz - Konin bo co A2 to ważniejsza droga jak S?
Pamiętajcie że ta droga jest również płatna.
Dziś głównie myślimy o podłączeniu pod największych miasta czyli Wrocław-Poznań-Łódź/Warszawa.
Więc po co nam ta S na północ?
Dzisiejsze plany skupiają się na drodze do Konina a więc niema mowy o dużej Bydgoszczy.
A z A2 dokąd chcecie jechać? do Poznania/Berlina?
Każdy z Kalisza jeździ 12/11 by tam dojechać.
To co może do Łodzi?
Każdy woli przejechać 50km do Sieradza jeszcze w kierunku Łodzi i w Łodzi jechać na A2 ewentualnie na S8 i do Warszawy.

Juliusz jeżeli ta wypowiedź była skierowana do mnie to tak.
Przede wszystkim pisałem o Połączeniu Drezna z Poznaniem a nie z Kaliszem.
Jechałeś ostatnio A18 w stronę kraju?
Wiem rozumiem chodzi ci o stan jednej jezdni i nie w stronę kraju ponieważ ona mieści się w tym kraju :)
Jednak o A18 wspominałem jedynie to że drogi miałby się tam krzyżować.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: S12

Post autor: jp » 18 paź 2015, o 12:45

kaliszanin2 pisze:Na razie udało się wydusić od decydentów [DK/S]25 Ostrów-Konin. Byłoby głupotą dobijanie się teraz o zamianę tego wróbla w garści (prawie) na niepewnego kanarka S12 Sieradz-Sobótka. Za duże ryzyko, że mogłoby się to zakończyć zaniechaniem wróbla bez wzlotu kanarka.
Też się tego obawiam, ale nie mamy wyjścia. Kanarkowi trzeba po prostu wyznaczyć pas startowy. Po to żeby gminy przez które przeleci, mogły planować i budować gniazda zgodnie z rozsądkiem i porządkiem (mpzp).
A problem jest poważny, ponieważ coraz więcej tych dzikich terenów lęgowych pojawia się w sąsiedztwie Kalisza.
Oby nie okazało się, ze za parę lat nie będzie już miejsca na ten pas i jedynym „wygodnym” korytarzem przelotu pozostają: Łódzka, Warszawska, Sikorskiego itd. :wink:

A co do wróbla, hmm... tak naprawdę nie wiemy jakie piskle wykluje się z jaja pt. „witczakówka”. Może trzymamy w garsci koliberka? Dobra, już nie kracze, dość tej ornitologii. :lol:
Mam nadzieję, ze z tą 25 to nie jest blew. Mam na myśli szacunkową kwotę inwestycji, ale nie mam pojęcia jak to zweryfikować.
Caspress pisze:Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki
Bo to najkrótszy odcinek łączący Kalisz z S11 w kier. Poznania
Poza tym zastępuje obwodnice miejscowości leżących na trasie z Kalisza do Pleszewa z Pleszewem włącznie. To jest jeden z nielicznych przykładów rozwiązań, kiedy tanio znaczy dobrze :lol:

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3407
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 18 paź 2015, o 14:26

Kaliszanin, a mnie zastanawia dlaczego tak pewnie juz w tym momencie poslugujesz sie wyrazeniem S12 :) ? Musimy pamietac, ze jak na razie nikt nam tu zadnej eSki nie obiecal. Natenczas chodzi o dostosowanie drogi do standardu eS, a to troche co innego. Sa miejsca, w ktorych ekspresowka moglaby powstac, ale przeciez z drugiej strony caly czas jest mowione, ze droga pojdzie po starym szlaku.

Co do tematu ornitologii. Mysle, ze tu nie chodzi o zamienianie S25 (a raczej DK25 w standardzie S) na S12, ale raczej na zagwarantowanie, aby DK25 na odcinku Kalisz - Ostrow stala sie wlasnie pelnowymiarowa droga ekspresowa. Jesli juz mamy tego wrobla to przynajmniej go troche utuczmy, a moze wyjdzie z tego golab. :) A nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednoczesnie starac sie o S12.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 18 paź 2015, o 14:36

jp pisze:
Caspress pisze:Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki
Bo to najkrótszy odcinek łączący Kalisz z S11 w kier. Poznania
Poza tym zastępuje obwodnice miejscowości leżących na trasie z Kalisza do Pleszewa z Pleszewem włącznie. To jest jeden z nielicznych przykładów rozwiązań, kiedy tanio znaczy dobrze :lol:
Ten odcinek S12 łączyłby z S11, najkrótszą drogą, nie tylko Kalisz, ale i rozbudowującą się Kościelną Wieś oraz okoliczne miejscowości. Także ze Skalmierzyc byłoby trochę bliżej do Poznania, nie zawracałoby się do Czekanowa. Ponadto wybór tego odcinka jest właściwy ze względów taktycznych - łatwo byłoby go promować jako dobrze uzasadnione uzupełnienie budowy S25. Zacząć interesujący nas odcinek S12 w inny sposób będzie bardzo trudno z powodu braku dostatecznie wpływowych sojuszników. Najlepiej rokującą taktyką jest trzymanie się kolejności: najpierw S25 Ostrów-Konin (połączenie AKO z A2), potem łącznik S12 do Sobótki (pełne połączenie AKO S-ką z Poznaniem), wreszcie w dowolnej kolejności odcinki S12 Kalisz-Sieradz (połączenie AKO S-ką z Łodzią) i S25 Antonin-Zawada (połączenie AKO S-ką z Wrocławiem). Inna kolejność to narażenie się na silne kontry, prawdopodobnie skuteczne.
Linki mogłyby otwierać się w nowej karcie.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4061
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 8 lis 2015, o 12:25

Mamy kolejne poparcie dla idei budowy S12 w naszym regionie , kolejne po posłach PIS-u.
http://www.calisia.pl/articles/kropka-n ... a-opozycja" onclick="window.open(this.href);return false;
"Wśród najpilniejszych spraw do załatwienia w naszym regionie członkowie Nowoczesnej wskazują wybudowanie dróg S-11, S-12 i obwodnic."

W tej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie do poprawek budzetowych w roku 2016 dotyczacych wykupu i zaprojektowania tego odcinka oraz obwodnicy Kalisza. :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ODPOWIEDZ