S12

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: S12

Post autor: jp » 17 paź 2015, o 23:51

Podłączenie S12 do S11 w okolicy Sobótki lub nieco wyżej ma przede wszystkim ekonomiczne uzasadnienie i na pewno jest lepszym rozwiązaniem niż budowa S12 pomiędzy DK 12 i S11 aż do samego Pleszewa. Jest także sensowniejsze niż budowa obwodnic Pleszewa i Gołuchowa dla DK12. Można jeszcze rozważać obejście Pleszewa, Gołuchowa i KW od strony wschodniej..., ale to też wyjdzie drożej i chyba nawet dalej.
A co do wątpliwości, to też je mam, ale dotyczą one jedynie przebiegu drogi w granicach Kalisza. Problematyczne jest np. rozwidlenie w ok. ul.Poznańskiej. Musiałby tam powstać bardzo duży, skomplikowany węzeł, gdyż standard drogi ekspresowej raczej wyklucza budowę dwóch węzłów w bliskim sąsiedztwie. Chyba, że dla Kalisza zrobiono by wyjątek ;)
Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy ul.Poznańską a Korczakiem ma też swoje zalety:
- w przypadku zakwalifikowania 12 do kat.S, budowa zach. obwodnicy spoczęłaby na barkach GDDKiA (odcinek od ul.Poznańskiej w górę)
- obwodnica blisko miasta. To zaleta, nie wada, gdyby ktoś pytał :)
- w przypadku prawdopodobnego alternatywnego przebiegu z węzłem gdzieś w okolicy Kuchar, dojazd z Kalisza do S12 w kier. Poznania odbywał by się starą drogą przez KW, a tego wolałbym uniknąć. Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy Poznańską a Korczakiem ma tutaj przewagę, gdyż łączy eskę z Trasą Stanczukowskiego poprzez niezabudowany jeszcze odcinek ul.Poznańskiej, który można w przysłości przerobić na 2x2.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 18 paź 2015, o 01:09

Juliusz ja rozumiem o co ci chodzi oczywiscie :) Tylko nie wiem czy ty dobrze zrozumiales mnie. Chodzi mi po prostu o to, ze takie miasto jak Kalisz, drugie co do wielkosci miasto wojewodztwa, nie moze zaslaniac sie argumentami, ze przeciez mamy, a w zasadzie bedziemy miec S11 niedaleko, wiec jest dobrze. O to mi sie najbardziej rozchodzi bo i takie glosy juz w tej dyskusji slyszalem :) Ja sie bede cieszyl jesli kiedys, pewnie w dalszej przyszlosci, S11 zostanie zrealizowana na calym odcinku do Poznania, ale i do Kepna i dalej. Ale nie ukrywam, ze w moim odczuciu Kaliszowi potrzebna jest droga ekspresowa, nie 25 km pod sasiednim miastem, lecz tuz za miastem. A o Dreznie pisal Caspress :)

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1835
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 18 paź 2015, o 11:55

jp pisze:Rozwiązanie z rozwidleniem pomiędzy Poznańską a Korczakiem ma tutaj przewagę, gdyż łączy eskę z Trasą Stanczukowskiego poprzez niezabudowany jeszcze odcinek ul.Poznańskiej, który można w przysłości przerobić na 2x2.
Oprócz przebudowy Poznańskiej od ronda do węzła z S25 można by też zaplanować ulicę od Stanczukowskiego (między KIA a Decathlonem) prosto do węzła S25/S12 i wybudować ją w razie poprawy koniunktury jako główną arterię dzielnicową, co bardzo podniosłoby wartość terenów pomiędzy Poznańską a Korczakiem.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 18 paź 2015, o 12:27

Powiem szczerze nie śledzę zbytnio tego wątku ponieważ nie wieżę w realizacje tego pomysłu...
Więc nie chce mi się czytać paru stron do tyłu.

A więc tak moim zdaniem najważniejsze jest połączenie Kalisza z Sieradzem takie połączenie poprawiłoby dojazd do Łodzi,Stolicy,Radomia itd.

Jakby S12 Kalisz-Sieradz powstała warto byłby walczyć o S25 Kalisz - Ostrów w celu podłączenia Ostrowa i okolic również pod ten standard do Warszawy.

Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki to jedynie miałoby sens wtedy kiedy droga szłaby dalej prosto w stronę Niemiec.

A Podłączenie do Pleszewa dałoby S11 Poznań - Koszalin - Kołobrzeg jak również A2 do Berlina czy dojazd do Szczecina.

Nierozumień przede wszystkim parcia niektórych osób na S25 Kalisz - Konin bo co A2 to ważniejsza droga jak S?
Pamiętajcie że ta droga jest również płatna.
Dziś głównie myślimy o podłączeniu pod największych miasta czyli Wrocław-Poznań-Łódź/Warszawa.
Więc po co nam ta S na północ?
Dzisiejsze plany skupiają się na drodze do Konina a więc niema mowy o dużej Bydgoszczy.
A z A2 dokąd chcecie jechać? do Poznania/Berlina?
Każdy z Kalisza jeździ 12/11 by tam dojechać.
To co może do Łodzi?
Każdy woli przejechać 50km do Sieradza jeszcze w kierunku Łodzi i w Łodzi jechać na A2 ewentualnie na S8 i do Warszawy.

Juliusz jeżeli ta wypowiedź była skierowana do mnie to tak.
Przede wszystkim pisałem o Połączeniu Drezna z Poznaniem a nie z Kaliszem.
Jechałeś ostatnio A18 w stronę kraju?
Wiem rozumiem chodzi ci o stan jednej jezdni i nie w stronę kraju ponieważ ona mieści się w tym kraju :)
Jednak o A18 wspominałem jedynie to że drogi miałby się tam krzyżować.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1741
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: S12

Post autor: jp » 18 paź 2015, o 12:45

kaliszanin2 pisze:Na razie udało się wydusić od decydentów [DK/S]25 Ostrów-Konin. Byłoby głupotą dobijanie się teraz o zamianę tego wróbla w garści (prawie) na niepewnego kanarka S12 Sieradz-Sobótka. Za duże ryzyko, że mogłoby się to zakończyć zaniechaniem wróbla bez wzlotu kanarka.
Też się tego obawiam, ale nie mamy wyjścia. Kanarkowi trzeba po prostu wyznaczyć pas startowy. Po to żeby gminy przez które przeleci, mogły planować i budować gniazda zgodnie z rozsądkiem i porządkiem (mpzp).
A problem jest poważny, ponieważ coraz więcej tych dzikich terenów lęgowych pojawia się w sąsiedztwie Kalisza.
Oby nie okazało się, ze za parę lat nie będzie już miejsca na ten pas i jedynym „wygodnym” korytarzem przelotu pozostają: Łódzka, Warszawska, Sikorskiego itd. :wink:

A co do wróbla, hmm... tak naprawdę nie wiemy jakie piskle wykluje się z jaja pt. „witczakówka”. Może trzymamy w garsci koliberka? Dobra, już nie kracze, dość tej ornitologii. :lol:
Mam nadzieję, ze z tą 25 to nie jest blew. Mam na myśli szacunkową kwotę inwestycji, ale nie mam pojęcia jak to zweryfikować.
Caspress pisze:Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki
Bo to najkrótszy odcinek łączący Kalisz z S11 w kier. Poznania
Poza tym zastępuje obwodnice miejscowości leżących na trasie z Kalisza do Pleszewa z Pleszewem włącznie. To jest jeden z nielicznych przykładów rozwiązań, kiedy tanio znaczy dobrze :lol:

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 18 paź 2015, o 14:26

Kaliszanin, a mnie zastanawia dlaczego tak pewnie juz w tym momencie poslugujesz sie wyrazeniem S12 :) ? Musimy pamietac, ze jak na razie nikt nam tu zadnej eSki nie obiecal. Natenczas chodzi o dostosowanie drogi do standardu eS, a to troche co innego. Sa miejsca, w ktorych ekspresowka moglaby powstac, ale przeciez z drugiej strony caly czas jest mowione, ze droga pojdzie po starym szlaku.

Co do tematu ornitologii. Mysle, ze tu nie chodzi o zamienianie S25 (a raczej DK25 w standardzie S) na S12, ale raczej na zagwarantowanie, aby DK25 na odcinku Kalisz - Ostrow stala sie wlasnie pelnowymiarowa droga ekspresowa. Jesli juz mamy tego wrobla to przynajmniej go troche utuczmy, a moze wyjdzie z tego golab. :) A nic nie stoi na przeszkodzie, aby jednoczesnie starac sie o S12.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1835
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 18 paź 2015, o 14:36

jp pisze:
Caspress pisze:Nie do końca rozumiem czemu chcecie S12 do Sobótki
Bo to najkrótszy odcinek łączący Kalisz z S11 w kier. Poznania
Poza tym zastępuje obwodnice miejscowości leżących na trasie z Kalisza do Pleszewa z Pleszewem włącznie. To jest jeden z nielicznych przykładów rozwiązań, kiedy tanio znaczy dobrze :lol:
Ten odcinek S12 łączyłby z S11, najkrótszą drogą, nie tylko Kalisz, ale i rozbudowującą się Kościelną Wieś oraz okoliczne miejscowości. Także ze Skalmierzyc byłoby trochę bliżej do Poznania, nie zawracałoby się do Czekanowa. Ponadto wybór tego odcinka jest właściwy ze względów taktycznych - łatwo byłoby go promować jako dobrze uzasadnione uzupełnienie budowy S25. Zacząć interesujący nas odcinek S12 w inny sposób będzie bardzo trudno z powodu braku dostatecznie wpływowych sojuszników. Najlepiej rokującą taktyką jest trzymanie się kolejności: najpierw S25 Ostrów-Konin (połączenie AKO z A2), potem łącznik S12 do Sobótki (pełne połączenie AKO S-ką z Poznaniem), wreszcie w dowolnej kolejności odcinki S12 Kalisz-Sieradz (połączenie AKO S-ką z Łodzią) i S25 Antonin-Zawada (połączenie AKO S-ką z Wrocławiem). Inna kolejność to narażenie się na silne kontry, prawdopodobnie skuteczne.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3774
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: S12

Post autor: milo » 8 lis 2015, o 12:25

Mamy kolejne poparcie dla idei budowy S12 w naszym regionie , kolejne po posłach PIS-u.
http://www.calisia.pl/articles/kropka-n ... a-opozycja" onclick="window.open(this.href);return false;
"Wśród najpilniejszych spraw do załatwienia w naszym regionie członkowie Nowoczesnej wskazują wybudowanie dróg S-11, S-12 i obwodnic."

W tej sytuacji nic nie stoi na przeszkodzie do poprawek budzetowych w roku 2016 dotyczacych wykupu i zaprojektowania tego odcinka oraz obwodnicy Kalisza. :lol:
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1521
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: S12

Post autor: kaczorkalisz » 9 lis 2015, o 07:54

bedac w opozycji to w kazdym miescie chce sie zbudowac obwodnice i inne wazne panstwowe inwestycje

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 2 gru 2015, o 21:06

Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 2 gru 2015, o 23:08

Jedna uwaga - Kalisz z Ostrowem powinien BYL walczyc o jak najkrotsza przeprawe z Wroclawia do Warszawy, bo teraz, po wybudowaniu za S8 to juz po przyslowiowych ptakach. Natomiast w kwestii S12 mozna jeszcze duzo zdzialac, dlatego cieszy mnie, ze miasto zaczelo podejmowac kroki w tym celu.

A tak jeszcze a propos S8. O jej przebiegu pisalem juz kilkakrotnie, ale to powtorze raz jeszcze - to jest po prostu skandal. I dobrze Caspress pisze, skoro nagieli przebieg starej 8 dla Sieradza, to co stalo na przeszkodzie aby odgiac droge dla Kalisza.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 3 gru 2015, o 17:56

<Przemek> pisze:Jedna uwaga - Kalisz z Ostrowem powinien BYL walczyc o jak najkrotsza przeprawe z Wroclawia do Warszawy, bo teraz, po wybudowaniu za S8 to juz po przyslowiowych ptakach. Natomiast w kwestii S12 mozna jeszcze duzo zdzialac, dlatego cieszy mnie, ze miasto zaczelo podejmowac kroki w tym celu.

A tak jeszcze a propos S8. O jej przebiegu pisalem juz kilkakrotnie, ale to powtorze raz jeszcze - to jest po prostu skandal. I dobrze Caspress pisze, skoro nagieli przebieg starej 8 dla Sieradza, to co stalo na przeszkodzie aby odgiac droge dla Kalisza.
Przemku zgadza się ale mówię tutaj o tzw. wariancie S8 kolejowym do dziś niema wyznaczonego korytarzu europejskiego w Polsce na odc. Wrocław-Łodź-Warszawa jak wiem najważniejsze składy z Wrocławia do Warszawy śmigają okrężnymi trasami przez Poznań czy Katowice a w planach jest przecież jest planowany taki korytarz tylko brakuje linii kolejowej z Wieruszowa do Sieradza więc może warto by było powalczyć by to własnie nasza linia kolejowa objęła ten standard europejski :roll:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 3 gru 2015, o 22:16

Caspress pisze:
<Przemek> pisze:Jedna uwaga - Kalisz z Ostrowem powinien BYL walczyc o jak najkrotsza przeprawe z Wroclawia do Warszawy, bo teraz, po wybudowaniu za S8 to juz po przyslowiowych ptakach. Natomiast w kwestii S12 mozna jeszcze duzo zdzialac, dlatego cieszy mnie, ze miasto zaczelo podejmowac kroki w tym celu.

A tak jeszcze a propos S8. O jej przebiegu pisalem juz kilkakrotnie, ale to powtorze raz jeszcze - to jest po prostu skandal. I dobrze Caspress pisze, skoro nagieli przebieg starej 8 dla Sieradza, to co stalo na przeszkodzie aby odgiac droge dla Kalisza.
Przemku zgadza się ale mówię tutaj o tzw. wariancie S8 kolejowym do dziś niema wyznaczonego korytarzu europejskiego w Polsce na odc. Wrocław-Łodź-Warszawa jak wiem najważniejsze składy z Wrocławia do Warszawy śmigają okrężnymi trasami przez Poznań czy Katowice a w planach jest przecież jest planowany taki korytarz tylko brakuje linii kolejowej z Wieruszowa do Sieradza więc może warto by było powalczyć by to własnie nasza linia kolejowa objęła ten standard europejski :roll:
No chyba na uwzględnienie Twojej koncepcji się nie zanosi, zwłaszcza, że niestety dla nas, bardzo realne jest wybudowanie tego łącznika do Wieruszowa. A to dla nas oznacza jedno - kaplica!

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 5 gru 2015, o 22:10

A co byście powiedzieli na taką poprawę dojazdu do Wrocławia?
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1835
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 5 gru 2015, o 22:34

Caspress pisze:A co byście powiedzieli na taką poprawę dojazdu do Wrocławia?
Obrazek
Ta propozycja już padła w trochę bardziej rozwiniętej wersji (ostatni mój post w tym wątku):
kaliszanin2 pisze:S25 Antonin-Zawada (połączenie AKO S-ką z Wrocławiem)

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 5 gru 2015, o 23:05

Kaliszanin domyślam się jednak nie myślałem tu od razu o S która by połączyła Ostrów.

A jedynie wziąłem ten odcinek na ostrzał ponieważ dziś krajowa 25 idzie jakieś 20km obok S8

A gdyby zbudować ten 5km odcinek to te 20km jechało się by ekspresówką no chyba że łącznik byłby o normalnym standardzie to 15KM .
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3219
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19
Lokalizacja: Kalisz (Rogatka /Szczypiorno), Poznań (Jeżyce/Naramowice), Bergen (Årstad)

Re: S12

Post autor: <Przemek> » 5 gru 2015, o 23:18

No mniej wiecej tak to powinno wygladac. Ale nie wydaje sie, aby w najblizszym czasie cos w tej sprawie mialo sie zmienic.

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1835
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: S12

Post autor: kaliszanin2 » 5 gru 2015, o 23:44

Caspress pisze:ten 5km odcinek to te 20km jechało się by ekspresówką no chyba że łącznik byłby o normalnym standardzie to 15KM
Te 5 km to mógłby być dobry początek S25 Antonin-Zawady. Zacząć można od jednej jezdni i rezerwy na drugą. Wiele S-ek tak się buduje etapami, np. S10. Wygrywając atut AKO powinniśmy jako cel strategiczny postawić realizację trzech ekspresówek: S12 Sieradz-Sobótka, oraz odcinkami już istniejących S25 Wrocław-Konin i S11 Poznań-Kępno. Można dyskutować o tempie dochodzenia do celu i kolejności realizacji, ale jak się nie sformułuje kompleksowego postulatu, co do którego byłby konsensus wszystkich gmin aglomeracji i głównych działających tu sił, to nic się nigdy nie osiągnie poza okazjonalnie rzucanymi ochłapami.

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3547
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: S12

Post autor: Caspress » 6 gru 2015, o 10:36

kaliszanin2 pisze:
Caspress pisze:ten 5km odcinek to te 20km jechało się by ekspresówką no chyba że łącznik byłby o normalnym standardzie to 15KM
Te 5 km to mógłby być dobry początek S25 Antonin-Zawady. Zacząć można od jednej jezdni i rezerwy na drugą. Wiele S-ek tak się buduje etapami, np. S10. Wygrywając atut AKO powinniśmy jako cel strategiczny postawić realizację trzech ekspresówek: S12 Sieradz-Sobótka, oraz odcinkami już istniejących S25 Wrocław-Konin i S11 Poznań-Kępno. Można dyskutować o tempie dochodzenia do celu i kolejności realizacji, ale jak się nie sformułuje kompleksowego postulatu, co do którego byłby konsensus wszystkich gmin aglomeracji i głównych działających tu sił, to nic się nigdy nie osiągnie poza okazjonalnie rzucanymi ochłapami.
Cieszę się że w Kaliszanach nadzieja umiera ostatnia...
Jednak prawda jest taka że wszystkie inwestycje drogowe przespaliśmy...
Kaliszanie i Ostrowianie przekazali pałeczkę Kępnu i jak tak dalej będzie to będziemy mieć województwo Kępińskie :lol:

Wydaje mi się że niema sensu dyskutować o kolejności realizacji 11/12/25 bo to 11 jest tutaj priorytetem na skale krajową, no cóż za 2 RP to Kalisz miał mieć miano autostrady (Katowice [Silesia])-Częstochowa-Wieluń-Kalisz-Pleszew-Poznań jednak czy przez lata ktoś w władz działał w tym kontekście? do dziś niema nawet linii kolejowej ani drogi krajowej na odcinku Wieluń - Kalisz a zarówno autostrada jak i linia kolejowa była planowana.

Tak dla uświadomienia bogata sieć Niemieckich autostrad w wielu miejscach nie posiada takiego zagęszczenia o jakim my marzymy.
Obrazek
Może warto powiedzieć że według planu pani Kopcz http://www.fakt.pl/wydarzenia/te-drogi- ... 04270.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Od 2014r. do 2023r. miałoby powstać 1800km autostrad i dróg ekspresowych oczywiście plany PO są nad wyrost.

Tak dla uświadomienia według ambitnych planów Polska przez 8lat zbuduje 1.800km autostrad.
Tym czasem Niemcy budowali niegdyś po 1000km autostrad rocznie...
Tak wyglądały początku autostrad w Niemczech:
1935r. -108km
1936r.- 1086km
1937r.- 2010km
1938r.- 3300km

Dla porównania Polska obecnie posiada ok. 3400KM autostrad, Niemcy przed 2 wojną światową posiadali już więcej autostrad niżmy obecnie a warto dodać że jednak parę autostrad w Polsce jest po nich.

Więc Kaliski optymizm niema końca.
Kiedy był czas o walkę o S8 i inne drogi to gdzie wtedy były władze Kalisza?

Kaliszanin co do S10 to warto jednak wspomnieć że realizacja S10 nie jest planowana w najbliższym czasie związku z tym powstają tam właśnie takie mniejsze odcinki jak chociaż by dziś obw. Wałcza.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1994
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: S12

Post autor: Cristof » 12 gru 2015, o 16:04

4 samorządy - Kalisz, Powiat Kaliski, Błaszki i Leszno przystąpiły w piątek do Stowarzyszenia Jednostek Samorządu Terytorialnego na Rzecz Budowy Drogi Ekspresowej S12.
http://www.rc.fm/polityczne/kalisz-na-rzecz-s12.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ODPOWIEDZ