Aglomeracja Kalisko - Ostrowska przespała wszystko i nadal śni na jawie, takie jest moje zdanie
Mówię tu oczywiście o S8
Przypomnę że za II RP, autostrada z Łodzi do Wrocławia miała przebiegać przez Kalisz.
Warianty różnią/różniły się gdzieś od Oleśnicy do Sieradza...
Z Oleśnicy do Sieradza obecną S8 jest ok 120km
Tym czasem jadąc DK25-DK12 przez Kalisz wychodzi jakieś 140km
Tylko 20km różnicy a jak to wygląda w liczbie ludności miast?
S8:
Syców 10 469
Kępno 14 713
Wieruszów 8 745
Złoczew 3 449
-------------------------------------
37 376
DK25/12 z koncepcją przed Odolanów:
Międzybórz 2 375
Granowiec 1 360
Odolanów 5 089
Ostrów Wlkp. 72 890
Nowe Skalmierzyce 4 854
Kalisz 103 620
+ Kościelna Wieś 2 800
Opatówek 3 856
Błaszki 2 132
------------------------------------------
Prawie 200tyś
I co lepsze 40tyś mieszkańców + droga o 20km krótsza?
Czy 200tyś mieszkańców czy droga dłuższa o 20km?
Niestety wielką szanse rozwoju miasta jaką jest ważna droga straciliśmy bo już po wszystkim...
I raczej takiej szansy już nigdy nie otrzymamy...
Czy stare władze walczyły w ogóle o zmianę wariantu?
Czy nowe władze również coś robią??
Nie mówię już tu o drodze oczywiście a o kolei...
Co prawda sam zbytnio w to niewierze ale...
PKP chciało by w końcu utworzyć prawdziwą linię Wrocław-Łódź Warszawa
Ich wariant jest dojść podobny do S8 Czyli Syców-Kępno-Wieruszów i tu zamiast takiej wielkiej zatoki proponują prostą linię z Wieruszowa do Sieradza...
Czy to powstanie wątpię...
Ale do dziś niema żadnej ważne Europejskiej linii łączącej Wrocław z Warszawą....
I czemu nikt z Kalisza ani Ostrowa nie walczy o modernizację i o statut linii "E"
Byśmy mieli znów Expressy ale po co?
Po co komu ważne szlaki komunikacyjne w Kaliszu...
Nie daj boże zrobią tą linię to już w ogóle w Kaliszu nie będzie wiadomo co to jest Kolej.