Droga krajowa 43

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 3 wrz 2009, o 17:26

i zlikwidować 11

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 3 wrz 2009, o 17:55

Co ty wypisujesz? Kto ci zlikwiduje DK wiodącą od Kołobrzegu do Bytomia :) ???
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 3 wrz 2009, o 17:57

Kiedy będzie S11 GDDKiA nie będzie miała argumentów za trzymaniem (obok S11) DK11. Zgodnie z ustawą tylko autostrada musi mieć drogę alternatywną, bezpłatną.

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, o 20:10
Lokalizacja: Kaliniec

Post autor: MirekDB » 3 wrz 2009, o 21:45

milo pisze:Za póżno szymkalisz , nie po to buduje się obwodnicę Ostrowa i zaraz zaczyna Kępna by zmieniać przebieg S11.
Tym bardziej, że trasa Poznań Katowice jadąc DK11 to 320 km natomiast przez Kalisz i dalej ewentualnym szlakiem Kalisko-Wieluńskim będzie to 350 km.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3923
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 3 wrz 2009, o 22:07

Co prawda temat dotyczy dk43 ale krótko na temat s11.

Szymku :
- S11 jest w obecnym kształcie zapisana w strategiach i planach zagospodarowania województw wlpk , opolskiego i slaskiego oraz ogólnopolskich - inny przebieg wymagałby zmiany tego wszystkiego

- s11 jest budowana metodą budowy kolejnych obwodnic , które na koniec mają być połączone w całość - są to obw. Ostrowa , Kępna , Lublińca . Olesna itd. Nie wyrzuci się w błoto tych pieniędzy by budować S11 nowym szlakiem.

[ Dodano: Czw, 03.09.2009, 22:12 ]
Mirku - co do Twojej odpowiedzi kto będzie tą trasą jeżdził.

Teoretycznie - Kalisz , powiat kaliski , gminy wzdłuż drogi na Wrześnię , Słupca , Września , Gniezno. Po wybudowaniu S11 większość z nich wybrałaby s11 z uwagi na wygodę jazdy , nie patrząc na to że dłuższa to trasa. Dziś np. wielu poznaniaków jeżdzi do Krakowa/Katowic przez Wrocław lub Łódż z uwagi na autostrady.

Wtedy traktem wielunskim jeżdziłby tylko Kalisz i okolice.
Ostatnio zmieniony 3 wrz 2009, o 22:42 przez milo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 962
Rejestracja: 10 lis 2007, o 20:10
Lokalizacja: Kaliniec

Post autor: MirekDB » 3 wrz 2009, o 22:25

Dodał bym jeszcze Konin i dla mnie jest to wystarczający powód żeby ta droga powstała.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 3923
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Post autor: milo » 3 wrz 2009, o 22:41

Konin jeżdzi przez Turek i Sieradz , kilometrowo tyle samo.

Ja nie mówię , że ta droga nie powinna powstać. Natomiast w hierarchii celów moim zdaniem stoi niżej niż kilka innych dróg , a wiadomo że wszystkiego zrealizować się nie da.

Za 7-8 lat na tle sąsiadów Kalisz będzie drogową prowincją : Konin - A2 , Ostrów s11 , Sieradz S8. Wolałbym się skupic na połączeniu z tymi drogami przez dk12 i 25 niz walczyć dw/dk do Wielunia.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1263
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Post autor: sector-ostrow » 4 wrz 2009, o 00:09

Z wymienionych przez milo polaczen z Kalisza wiele pokrywa sie tez z interesami Ostrowa. Np. DK/S25 do Konina ( i najlepiej dalej) oraz DK/S12 do Sieradza ( i dalej S8 na Warszawe). Jedyne co nie odgrywa roli dla Ostrowa to DK/S12 z Kalisza do Pleszewa (i wezla z S11 na Poznan). Co nie znaczy osczywiscie, ze ten ostatni odcinek nie powinen powstac. Pisze o tym, bo zawsze lepiej lobbowac wspolnie, co zwieksza szanse na sukces. Dodatkowo np. w sprawie DK/S25 na pewno wlczyl by sie Konin

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 4 wrz 2009, o 16:54

A gdyby w to wszystko Bydgoszcz wciągnąc - Byłby pretekst kolejny (*in plus) jako droga alternatywna dla A1 czy S5

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 15 wrz 2009, o 20:45

Drogowe plany starosty
15 września, 2009 - 16:10 — torbiarczyk@rc.fm

Kolejne pieniądze na drogi chce pozyskać Starostwo Powiatowe w Kaliszu. W przygotowaniu są wnioski na przebudowę trzech dróg, o łącznej długości ponad 17 kilometrów. "Na dwie z nich będziemy starać się o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Dróg Lokalnych" - mówi starosta kaliski Krzysztof Nosal:
"Pierwszy projekt dotyczy przebudowy Traktu Wieluńskiego, na odcinku od granicy miasta Godziesz Wielkich. Remont obejmować będzie ok. 9-kilometrowy odcinek i realizowany ma być wspólnie z gminą Godziesze Wielkie. Drugi projekt to przebudowa 1,5-kilometra drogi z Opatówka do Borowa. To najstarsza trasa w powiecie, budowana jeszcze za czasów okupacji niemieckiej z betonowych płyt. Ten projekt realizowany będzie wspólnie z gminą Opatówek. Natomiast trzeci wniosek dotyczyć będzie drogi z Kożminka do Gaci Kaliskiej, do granicy z powiatem sieradzkim. I będzie to 7-kilometrowa trasa."

Pieniądze na ostatnią drogę powiat chce pozyskać z rezerwy Ministerstwa Infrastruktury. Na złożenie wniosków w ramach tzw. "schetynówek" jest czas do końca września, a do ministerstwa - do końca listopada. Na każdą tę inwestycję powiat ma szansę uzyskać 50-procentowe dofinansowanie.

marciniak@rc.fm


Plany,marzenia,pobożne życzenia....
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: KL

Post autor: szymkalisz » 15 wrz 2009, o 20:49

Może i pobożne życzenia, ale widac, że powiat chce.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 15 wrz 2009, o 21:58

Już gdzieś o tym czytałem,to nasza powiatowa polityka ,,małych kroków'' w odniesieniu do Traktu Wieluńskiego. Sprawdziłem właśnie - w ostatnim Życiu Kalisza jest taka notatka p,Schetyna dołoży do Traktu Wieluńskiego?'', której zabrakło w wersji elektronicznej ŻK. Tylko nie wiem czy Starosta Nosal bęzie miał więcej szczęścia od Aleksandrzaka?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3564
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Droga krajowa 43

Post autor: Caspress » 18 lip 2016, o 21:59

Kiedyś również myślałem by otworzyć temat własnie o tej drodze ale widzę że ktoś mnie wyprzedził :)

Milo prawdą jest to że rzeczywiście plany słynnej S11 są nam dobrze znane.
Jednak samo zagęszczenie dróg w tym miejscu wskazuje na brak takiej drogi pomijam już nawet słowa linii kolejowej.


S11 na chwilę obecną jest w nieosiągalnych planach bez właściwie żadnych większych nakładów inwestycyjnych.
Największa inwestycją na tym odcinku jest rzeczywiście obwodnica Ostrowa jednak sądzę że w normalnym kraju, obwodnica miasta takiej wielkości to powinna być norma. (Tutaj zarazem należy dodać że obecna droga naprawdę idzie przez środek Ostrowa a nie jak w Kaliszu przez ubocza pseudo obwodnicami)

Po za obwodnicą Ostrowa w bliskich planach jest budowa obw. Kępna.
Jednak najdroższa część czyli sama budowa jeszcze się nie rozpoczęła.
Warto również dodać że tak naprawdę w najbliższym czasie prawdopodobnie budowa obwodnicy Kępna nie ruszy ponieważ jeszcze wiele etapów papierkowych przednią.
W najbliższych planach jedynie co to powstanie to łącznik S11 od S8 do obecnej 11 ale nie obw. Kępna tylko krótki łącznik w stronę Ostrzeszowa/Ostrowa czyli już nad Kępnem.

Poza tym jest jeszcze plan 2km jedno jezdni w okolicach Kluczborka jednak tutaj warto dodać że takich planów było więcej w tej okolicy i ze wszystkich się wycofano a sam odcinek nadal jest przed etapem walki o decyzje środowiskom czyli jest na jednym z 1 etapów i wgl. od lat się nic w tym temacie nie dzieje.

Więc krótko mówiąc S11 jest jeszcze niewyrysowana jedyny co to obw. Ostrowa i Kępna jednak sądzę że to w 21 wieku to standard.

Przypomnę że słynne plany KDP (TGV) również wskazywały na Kalisz i co się z tym stało??

Rozumiem jakby były grube plany to okej.
Ale jeszcze ich niema na nasze szczęście ale zarazem niema ekipy która chciałaby walczyć o zmianę przebiegu.

Tutaj fajny przykładem Milo jest Płock.
Przypomnę że słynna S10 miała iść przebiegiem DK10 czyli na odcinku Warszawa - Toruń przez Drobin, Sierpc.

Jednak w końcu Płock doczekał się jakieś poważnej ekipy i zaczęto walczyć o kolej jak i drogi.
Tutaj Płock powinien być przykład również jest stutysięcznym miastem jak Kalisz no minimalnie większy mimo to zmienił przebieg DK10 na DK62 w banderze S10

Jeszcze ciekawszym przykładem jest S8 (Pominę tutaj również nieudolność Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej która nic nie zrobiła by niegdyś historyczna planowana autostrada (ekspresówka) szła właśnie przez Kalisz i Ostrów wystarczyło przeciągnąć 20km drogi co wydłużyło by tylko 10 min jazdy a tak zamiast tego mamy wielkie gówno. Najgorsze jest to że kolejne ekipy również nic z tym nie robią bo jak wiemy niema dziś linii aka Wrocław-Łodź-Warszawa zamiast walczyć o ten status to chyba czekamy aż wielka Polska w końcu się obudzi i zacznie inwestować w Kolej i powstanie w końcu słynny łącznik Wieruszów-Sieradz a my wtedy zostaniemy z placem w nocniku tak własnie znikają miasta przez brak ważnych szlaków inwestycyjnych)
Jednak nie o tym chciałem napisać na pewno każdy kto zerknął kiedyś na mapę dostrzegł dziwny przebieg S8.
Gdzie to jedna końcówka kończy się w Łodzi (wpada w A1) i znów wyłania się w Piotrkowie Trybunalskim.
A no bo za dawnych czasów S8 miała iść standardowo jak DK8 czyli nie na Sieradz, Łódź tylko nad Wieluniem przez Bełchatów do Piotrkowa i wtedy to miało jakiś sens.

A więc są przykłady że jak się chce to można.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

ODPOWIEDZ