Strona 2 z 2

: 3 wrz 2009, o 17:26
autor: szymkalisz
i zlikwidować 11

: 3 wrz 2009, o 17:55
autor: sobieray-3
Co ty wypisujesz? Kto ci zlikwiduje DK wiodącą od Kołobrzegu do Bytomia :) ???

: 3 wrz 2009, o 17:57
autor: szymkalisz
Kiedy będzie S11 GDDKiA nie będzie miała argumentów za trzymaniem (obok S11) DK11. Zgodnie z ustawą tylko autostrada musi mieć drogę alternatywną, bezpłatną.

: 3 wrz 2009, o 21:45
autor: MirekDB
milo pisze:Za póżno szymkalisz , nie po to buduje się obwodnicę Ostrowa i zaraz zaczyna Kępna by zmieniać przebieg S11.
Tym bardziej, że trasa Poznań Katowice jadąc DK11 to 320 km natomiast przez Kalisz i dalej ewentualnym szlakiem Kalisko-Wieluńskim będzie to 350 km.

: 3 wrz 2009, o 22:07
autor: milo
Co prawda temat dotyczy dk43 ale krótko na temat s11.

Szymku :
- S11 jest w obecnym kształcie zapisana w strategiach i planach zagospodarowania województw wlpk , opolskiego i slaskiego oraz ogólnopolskich - inny przebieg wymagałby zmiany tego wszystkiego

- s11 jest budowana metodą budowy kolejnych obwodnic , które na koniec mają być połączone w całość - są to obw. Ostrowa , Kępna , Lublińca . Olesna itd. Nie wyrzuci się w błoto tych pieniędzy by budować S11 nowym szlakiem.

[ Dodano: Czw, 03.09.2009, 22:12 ]
Mirku - co do Twojej odpowiedzi kto będzie tą trasą jeżdził.

Teoretycznie - Kalisz , powiat kaliski , gminy wzdłuż drogi na Wrześnię , Słupca , Września , Gniezno. Po wybudowaniu S11 większość z nich wybrałaby s11 z uwagi na wygodę jazdy , nie patrząc na to że dłuższa to trasa. Dziś np. wielu poznaniaków jeżdzi do Krakowa/Katowic przez Wrocław lub Łódż z uwagi na autostrady.

Wtedy traktem wielunskim jeżdziłby tylko Kalisz i okolice.

: 3 wrz 2009, o 22:25
autor: MirekDB
Dodał bym jeszcze Konin i dla mnie jest to wystarczający powód żeby ta droga powstała.

: 3 wrz 2009, o 22:41
autor: milo
Konin jeżdzi przez Turek i Sieradz , kilometrowo tyle samo.

Ja nie mówię , że ta droga nie powinna powstać. Natomiast w hierarchii celów moim zdaniem stoi niżej niż kilka innych dróg , a wiadomo że wszystkiego zrealizować się nie da.

Za 7-8 lat na tle sąsiadów Kalisz będzie drogową prowincją : Konin - A2 , Ostrów s11 , Sieradz S8. Wolałbym się skupic na połączeniu z tymi drogami przez dk12 i 25 niz walczyć dw/dk do Wielunia.

: 4 wrz 2009, o 00:09
autor: sector-ostrow
Z wymienionych przez milo polaczen z Kalisza wiele pokrywa sie tez z interesami Ostrowa. Np. DK/S25 do Konina ( i najlepiej dalej) oraz DK/S12 do Sieradza ( i dalej S8 na Warszawe). Jedyne co nie odgrywa roli dla Ostrowa to DK/S12 z Kalisza do Pleszewa (i wezla z S11 na Poznan). Co nie znaczy osczywiscie, ze ten ostatni odcinek nie powinen powstac. Pisze o tym, bo zawsze lepiej lobbowac wspolnie, co zwieksza szanse na sukces. Dodatkowo np. w sprawie DK/S25 na pewno wlczyl by sie Konin

: 4 wrz 2009, o 16:54
autor: szymkalisz
A gdyby w to wszystko Bydgoszcz wciągnąc - Byłby pretekst kolejny (*in plus) jako droga alternatywna dla A1 czy S5

: 15 wrz 2009, o 20:45
autor: Gumiś
Drogowe plany starosty
15 września, 2009 - 16:10 — [email protected]

Kolejne pieniądze na drogi chce pozyskać Starostwo Powiatowe w Kaliszu. W przygotowaniu są wnioski na przebudowę trzech dróg, o łącznej długości ponad 17 kilometrów. "Na dwie z nich będziemy starać się o dofinansowanie w ramach Narodowego Programu Rozwoju Dróg Lokalnych" - mówi starosta kaliski Krzysztof Nosal:
"Pierwszy projekt dotyczy przebudowy Traktu Wieluńskiego, na odcinku od granicy miasta Godziesz Wielkich. Remont obejmować będzie ok. 9-kilometrowy odcinek i realizowany ma być wspólnie z gminą Godziesze Wielkie. Drugi projekt to przebudowa 1,5-kilometra drogi z Opatówka do Borowa. To najstarsza trasa w powiecie, budowana jeszcze za czasów okupacji niemieckiej z betonowych płyt. Ten projekt realizowany będzie wspólnie z gminą Opatówek. Natomiast trzeci wniosek dotyczyć będzie drogi z Kożminka do Gaci Kaliskiej, do granicy z powiatem sieradzkim. I będzie to 7-kilometrowa trasa."

Pieniądze na ostatnią drogę powiat chce pozyskać z rezerwy Ministerstwa Infrastruktury. Na złożenie wniosków w ramach tzw. "schetynówek" jest czas do końca września, a do ministerstwa - do końca listopada. Na każdą tę inwestycję powiat ma szansę uzyskać 50-procentowe dofinansowanie.

[email protected]


Plany,marzenia,pobożne życzenia....

: 15 wrz 2009, o 20:49
autor: szymkalisz
Może i pobożne życzenia, ale widac, że powiat chce.

: 15 wrz 2009, o 21:58
autor: sobieray-3
Już gdzieś o tym czytałem,to nasza powiatowa polityka ,,małych kroków'' w odniesieniu do Traktu Wieluńskiego. Sprawdziłem właśnie - w ostatnim Życiu Kalisza jest taka notatka p,Schetyna dołoży do Traktu Wieluńskiego?'', której zabrakło w wersji elektronicznej ŻK. Tylko nie wiem czy Starosta Nosal bęzie miał więcej szczęścia od Aleksandrzaka?

Re: Droga krajowa 43

: 18 lip 2016, o 21:59
autor: Vocatont
Kiedyś również myślałem by otworzyć temat własnie o tej drodze ale widzę że ktoś mnie wyprzedził :)

Milo prawdą jest to że rzeczywiście plany słynnej S11 są nam dobrze znane.
Jednak samo zagęszczenie dróg w tym miejscu wskazuje na brak takiej drogi pomijam już nawet słowa linii kolejowej.


S11 na chwilę obecną jest w nieosiągalnych planach bez właściwie żadnych większych nakładów inwestycyjnych.
Największa inwestycją na tym odcinku jest rzeczywiście obwodnica Ostrowa jednak sądzę że w normalnym kraju, obwodnica miasta takiej wielkości to powinna być norma. (Tutaj zarazem należy dodać że obecna droga naprawdę idzie przez środek Ostrowa a nie jak w Kaliszu przez ubocza pseudo obwodnicami)

Po za obwodnicą Ostrowa w bliskich planach jest budowa obw. Kępna.
Jednak najdroższa część czyli sama budowa jeszcze się nie rozpoczęła.
Warto również dodać że tak naprawdę w najbliższym czasie prawdopodobnie budowa obwodnicy Kępna nie ruszy ponieważ jeszcze wiele etapów papierkowych przednią.
W najbliższych planach jedynie co to powstanie to łącznik S11 od S8 do obecnej 11 ale nie obw. Kępna tylko krótki łącznik w stronę Ostrzeszowa/Ostrowa czyli już nad Kępnem.

Poza tym jest jeszcze plan 2km jedno jezdni w okolicach Kluczborka jednak tutaj warto dodać że takich planów było więcej w tej okolicy i ze wszystkich się wycofano a sam odcinek nadal jest przed etapem walki o decyzje środowiskom czyli jest na jednym z 1 etapów i wgl. od lat się nic w tym temacie nie dzieje.

Więc krótko mówiąc S11 jest jeszcze niewyrysowana jedyny co to obw. Ostrowa i Kępna jednak sądzę że to w 21 wieku to standard.

Przypomnę że słynne plany KDP (TGV) również wskazywały na Kalisz i co się z tym stało??

Rozumiem jakby były grube plany to okej.
Ale jeszcze ich niema na nasze szczęście ale zarazem niema ekipy która chciałaby walczyć o zmianę przebiegu.

Tutaj fajny przykładem Milo jest Płock.
Przypomnę że słynna S10 miała iść przebiegiem DK10 czyli na odcinku Warszawa - Toruń przez Drobin, Sierpc.

Jednak w końcu Płock doczekał się jakieś poważnej ekipy i zaczęto walczyć o kolej jak i drogi.
Tutaj Płock powinien być przykład również jest stutysięcznym miastem jak Kalisz no minimalnie większy mimo to zmienił przebieg DK10 na DK62 w banderze S10

Jeszcze ciekawszym przykładem jest S8 (Pominę tutaj również nieudolność Aglomeracji Kalisko - Ostrowskiej która nic nie zrobiła by niegdyś historyczna planowana autostrada (ekspresówka) szła właśnie przez Kalisz i Ostrów wystarczyło przeciągnąć 20km drogi co wydłużyło by tylko 10 min jazdy a tak zamiast tego mamy wielkie gówno. Najgorsze jest to że kolejne ekipy również nic z tym nie robią bo jak wiemy niema dziś linii aka Wrocław-Łodź-Warszawa zamiast walczyć o ten status to chyba czekamy aż wielka Polska w końcu się obudzi i zacznie inwestować w Kolej i powstanie w końcu słynny łącznik Wieruszów-Sieradz a my wtedy zostaniemy z placem w nocniku tak własnie znikają miasta przez brak ważnych szlaków inwestycyjnych)
Jednak nie o tym chciałem napisać na pewno każdy kto zerknął kiedyś na mapę dostrzegł dziwny przebieg S8.
Gdzie to jedna końcówka kończy się w Łodzi (wpada w A1) i znów wyłania się w Piotrkowie Trybunalskim.
A no bo za dawnych czasów S8 miała iść standardowo jak DK8 czyli nie na Sieradz, Łódź tylko nad Wieluniem przez Bełchatów do Piotrkowa i wtedy to miało jakiś sens.

A więc są przykłady że jak się chce to można.