Strona 2 z 5

: 30 paź 2010, o 22:46
autor: cheetah
ANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz
I o to chodzi w obwodnicach miast :wink:

: 31 paź 2010, o 01:07
autor: MirekDB
ANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz i jak zwykle nic byśmy nie mieli
My tu drogi kolego dyskutujemy na temat obwodnic; Obwodnica to takie ustrojstwo, które powoduje, że kiedy jedziesz z Kalisza do Zakopanego na narty to jedyne miasta, które zwiedzasz samochodem to właśnie Kalisz i Zakopane no chyba, że chcesz w Krakowie zwiedzić świeżo wyremontowane sukiennice to wtedy zjeżdżasz z obwodnicy w Krakowie i stoisz w korkach z tubylcami.

: 31 paź 2010, o 08:13
autor: szymkalisz
Jeszcze w Częstochowie trzeba się przez Wojska Polskiego przebijać.

: 31 paź 2010, o 10:35
autor: Vocatont
hehe już nie bombardujcie tak kolegi :lol:
Skoro mowa o korkach
To w Kaliszu są w sumie tylko w śródmieściu korki ;>
rzadko kiedy żeby były gdzieś na wylocie bądż coś ;>
Jedynie tylko światła są ;p

: 31 paź 2010, o 11:15
autor: Mariusz
ANewDay pisze:III zupełnie omijałby Kalisz i jak zwykle nic byśmy nie mieli
Uwaga nie jest wcale nietrafna, jak komentują niektórzy. Idąc tropem myślenia, że obwodnica winna być tylko i wyłącznie realizacją celów minimalizacji kosztów (i czasu) transportu i komunikacji z ośrodków ponadregionalnych (A) i (B), a nie dodatkowo, czynnikiem miastotwórczym dla innych istotniejszych jednostek osadniczych, to równie dobrze możemy się cieszyć np. z obwodnicy Ostrowa Wlkp. i przemianować ją na obwodnicę Kalisza, wszak omija nasze miasto szerokim łukiem. Konkludując, jestem zwolennikiem takich dróg tranzytowych, które będą prowadzone możliwie najbliżej terenów zurbanizowanych oraz przewidzianych do zainwestowania, w oparciu o analizę istniejącej zabudowy i obszarów możliwych do uzbrojenia w perspektywie najbliższych lat po oddaniu takiej drogi do użytku. Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.

: 31 paź 2010, o 12:18
autor: jp
Zgadzam się w 100 % z Mariuszem. Dodam tylko, że długo zastanawiałem się nad przebiegiem DK 25. Brałem pod uwagę różne możliwe warianty i doszedłem do wniosku, że przebieg opracowany przez Instytut Rozwoju Miast z Krakowa, jest zdecydowanie najkorzystniejszy dla Kalisza. A przy tym nie wydłuża czasu przejazdu i nie pogarsza komfortu tranzytu międzymiastowego. Dlatego opracowanie ze SUiKZP przyjąłem jako bazę do dyskusji nad przebiegiem DK 12.

Jeśli chodzi o DK 12, to wariant III(południowy) jest ukłonem w kierunku ewentualnej stacji KDP na południu Kalisza. Część trasy można by np. poprowadzić wspólnym śladem z KDP. W wariancie południowym, poprowadzenie trasy bliżej zurbanizowanych terenów Kalisza jest niemożliwe (moim skromnym zdaniem). Dlatego z powodów opisanych przez Mariusza, preferuję warianty północne. Oczywiście najlepiej byłoby wybudować zarówno północną jak i południową obwodnicę i stworzyć ring wokół Kalisza.
Może za 50 lat :wink:
Mariusz pisze:Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.
Żeby taka droga w ogóle mogła kiedyś powstać, już dziś potrzebne są nie tylko rozważania, ale i konkretne działania (studium, mpzp)

: 2 lis 2010, o 00:52
autor: cheetah
Mariusz pisze:równie dobrze możemy się cieszyć np. z obwodnicy Ostrowa Wlkp. i przemianować ją na obwodnicę Kalisza, wszak omija nasze miasto szerokim łukiem. Konkludując, jestem zwolennikiem takich dróg tranzytowych, które będą prowadzone możliwie najbliżej terenów zurbanizowanych oraz przewidzianych do zainwestowania, w oparciu o analizę istniejącej zabudowy i obszarów możliwych do uzbrojenia w perspektywie najbliższych lat po oddaniu takiej drogi do użytku. Uważam zatem, że przedstawione przez jp trasowanie drogi nr 12 w trzecim wariancie może być rozważane za jakieś 50 lat, po zasadniczej reorganizacji sieci dróg w południowej części Kalisza.
Nie popadajmy w skrajności. Jest mała różnica między 5 a 25 km od centrum. Trzeba tylko uważać, żeby przy zbliżaniu się do terenów zurbanizowanych nie powielić wariantu warszawskiego, czyli obwodnicy niemal przez środek miasta. Ponadto same plany budowy obwodnicy mogą wpłynąć na "reorganizację sieci dróg w południowej części Kalisza". Ze względu na kierunek rozwoju miasta uważam wariant I za najkorzystniejszy, ale biorąc pod uwagę stację KDP (jeśli powstanie w Skalmierzycach/Śliwnikach) logiczniejszy wydaje się być wariant III.

: 2 lis 2010, o 12:08
autor: MirekDB
MirekDB pisze:JP mnie się najbardziej podoba wariant III czyli południowy
Może uzasadnię swoją wcześniejszą wypowiedż w temacie: wariant III daję nam możliwość łatwiejszego dojazdu do południowych części miasta jak wiadomo są problemy żeby przedostać się samochodem ciężarowym w te rejony miasta gdzie znajdują się spore tereny niezagospodarowane nadające się na działalność gospodarczą, ostatnio tereny te stały się też atrakcyjne pod względem zabudowy indywidualnej sporo terenów przeznaczono na działki budowlane.
Wystarczy popatrzeć na plan Kalisza gdzie 1/3 terenu miasta ma tylko dwie drogi dojazdu z tego jedna, czyli ulica Zachodnia to wąska droga jak na razie bez możliwości poprowadzenia tam ruchu ciężarowego druga to ulica Częstochowska, która już jest zapchana a przede wszystkim konieczne jest objechanie sporej części miasta żeby się przedostać Częstochowską do Sulisławic a po drodze mamy kolejny wiadukt kolejowy 3m, co powoduję odizolowanie tych terenów dla ruchu ciężarowego.

: 2 lis 2010, o 15:00
autor: Vocatont
Ale za to z
I i II planu
by było można zrobić jakieś odejście
viewtopic.php?t=1764

: 15 lis 2010, o 13:10
autor: Vocatont
Czy zaczęła się już nowa budowa nowego przebiegu DK25 nie miałem czasu przeczytać ale na mapce jest napisane w budowie!

http://www.kalisz.pl/files/118950053646 ... Zachod.pdf

Obwodnice

: 22 lis 2010, o 13:02
autor: Piekarz
Można zamknąć ten temat na cztery lata .

Re: Obwodnice

: 22 lis 2010, o 14:37
autor: milo
Piekarz pisze:Można zamknąć ten temat na cztery lata .
Eee tam , plan przewiduje rozpoczęcie prac nad odcinkiem do Poznańskiej i prace nad koncepcją obwodnicy północnej od Opatówka do Kuchar.
Uwierzcie nowemu prezydentowi. ;-)

Obwodnice

: 22 lis 2010, o 16:01
autor: Piekarz
A ...w planach to nawet było przejście podziemne pod TB.

: 28 gru 2010, o 18:38
autor: milo
jp pisze: Proszę zwrócić uwagę na wylot DK 12 w kier. Poznania. Oznaczyłem go Sobótka S11. Uważam, że docelowo korzystne byłoby połączenie 12 z 11 w rejonie miejscowości Sobótka. Skróciłoby to drogę z Kalisza do Poznania, a co bardziej istotne, kilkunastokilometrowy odcinek w ciągu DK 12, stałby się jednocześnie obwodnicą Pleszewa, Gołuchowa i Kościelnej Wsi.
Rolę nowego przebiegu DK12 dostrzeżono także w innym miejscach niż nasze forum.
W linku znajduje się plan orientacyjny przebiegu S11 ( uwaga 8 mb )
http://www.gddkia.gov.pl/auctions/index ... e_id/60463

W nim znajduje sie z kolei propozycja starostwa powiatowego w Pleszewie i gminy Gołuchów odnośnie całkiem nowego przebiegu DK12 , nie po dotychczasowym śladzie ale "skrótem" biegnącym od rejonu pomiędzy KW a Kucharami i dalej przez okolice wsi Kucharki/Szkudła aż do wsi Kuczków gdzie byłby węzeł DK12 z S11/DK11.

Proponowany przez pleszewian przebieg jest również sensowny , choć propozycja jp z węzłem w Sobótce jest IMO jeszcze lepsza.

I tutaj pan poseł mógłby się wykazać gdyż :

GDDKiA w Poznaniu ogłosiła przetarg na:

"Opracowanie projektowe dla potrzeb uzyskania Decyzji o Środowiskowych Uwarunkowaniach na budowę drogi ekspresowej S11 Poznań- Ostrów Wlkp. dł. 86,5 km"

Gdy nie zaplanują odpowiedniego węzła to propozycja pleszewian przepadnie...

: 29 gru 2010, o 13:41
autor: szymkalisz
Przecież ta mapka ma już n lat, jednak uważam, ze jest to dobry, więcej bardzo dobry pomysł.

: 29 gru 2010, o 14:08
autor: Gumiś
Przy dzisiejszych zawirowaniach jakie panują w tym kurniku na Wiejskiej w stolicy to już nic nie jest pewne,i podejrzewam,że plany te odejdą do lamusa na X lat.
milo pisze: W linku znajduje się plan orientacyjny przebiegu S11 ( uwaga 8 mb )
http://www.gddkia.gov.pl/auctions/index ... e_id/60463
Aby nie trzeba było ściągać pliku zrobiłem screeny.

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Proponowany przebieg DK12 przez starostwo powiatowe w Pleszewie - granatowa przerywana linia.

: 29 gru 2010, o 16:45
autor: milo
szymkalisz pisze:Przecież ta mapka ma już n lat, jednak uważam, ze jest to dobry, więcej bardzo dobry pomysł.
Oczywiscie , ze ma kilka lat ale na forum opracowanie było nieznane i jak na razie jest aktualne.
Najważniejsze , że będzie robione DŚU dla tego odcinka m.in. na podstawie tego opracowania.
Gumiś pisze:Przy dzisiejszych zawirowaniach jakie panują w tym kurniku na Wiejskiej w stolicy to już nic nie jest pewne,i podejrzewam,że plany te odejdą do lamusa na X lat.
Plany budowy na pewno , zreszta tego odcinka S11 nie planowano zaczynać nawet do roku 2015.
Natomiast jak już raz będzie określony przebieg drogi w dokumentach , to nikt go potem nie będzie zmieniał. Także teraz jest czas na proponowanie przebiegu , a nie za kilka lat.

Prezydent o obwodnicach

: 21 kwie 2011, o 14:33
autor: cheetah
Na pytania posła Adama Rogackiego dotyczące obwodnic Kalisza odpowiadał podczas Sesji Rady Miasta prezydent Kalisza Janusz Pęcherz. W swoim obszernym wystąpieniu przedstawiał kroki podjęte w tej ważnej dla naszego miasta sprawie dotyczącej komunikacji.

Poseł Adam Rogacki zwrócił się do władz Kalisza z dwoma pytaniami:

1. Czy władze miasta podjęły jakiekolwiek działania w sprawie umieszczenia budowy obwodnicy Kalisza w Programie Budowy Dróg Krajowych na lata 2011-2015?
2. W jakiej perspektywie czasowej przewiduje się budowę obwodnicy Kalisza?

Na pierwsze z nich prezydent odpowiadał zdecydowanie:

Tak, podjęły, o czym wielokrotnie z tego choćby miejsca informowałem Radę i obywateli Miasta Kalisza. Miasto Kalisz złożyło w 2008 roku wniosek aplikacyjny na budowę odcinka drogi krajowej nr 25 od węzła przy al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej – do Ministerstwa Infrastruktury, a ściślej do Centrum Unijnych Projektów Transportowych, na ogłoszony w tym czasie konkurs preselekcyjny. Od tego momentu możemy mówić, że Miasto Kalisz rozpoczęło starania o tę inwestycję, o czym zarówno Ministerstwo, jak i Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad były poinformowane. Dlaczego nasz wniosek nie został uwzględniony w konkursie? Otóż podstawowym kryterium oceny miała być waga projektu dla rozwiązania istotnego problemu komunikacyjnego o znaczeniu krajowym. I to kryterium nasz wniosek spełniał. Niestety, w trakcie trwania postępowania konkursowego zmienione zostały warunki: ocenie poddane zostały tylko wnioski z gotową dokumentacją projektową. Władze miasta, świadome wagi problemu, nie pozostały bezczynne. W wieloletnim planie inwestycyjnym znalazł się projekt budowlano – wykonawczy odcinka drogi krajowej nr 25 od węzła przy al. Wojska Polskiego do ul. Poznańskiej, a następnie ogłoszony został przetarg na jego wykonanie, a obecnie trwają prace projektowe. Projekt przewiduje w pierwszym etapie wybudowanie jednej jezdni (przy zarezerwowaniu terenu pod drugą), która przebiegać będzie estakadą nad ulicami Dobrzecką i Korczak, a połączenie z ulicą Poznańską będzie miało postać ronda. Koszt budowy I etapu szacowany jest na 110 mln zł. Termin wykonania projektu przewidziany jest na koniec 2011 r., po czym Miasto wystąpi do wojewody wielkopolskiego w sprawie uzyskania zezwolenia na realizację inwestycji (ZRID) w oparciu o specustawę drogową. Te dokumenty stanowić będą podstawę do wystąpienia do ministra infrastruktury o ujęcie tej inwestycji wraz z perspektywą jej rozszerzenia o kolejny odcinek (o czym będzie mowa dalej) w „Programie budowy dróg krajowych na lata 2011-2015”. Jeśli to zadanie znajdzie się w „Programie”, określony zostanie tym samym czas jego realizacji, co ostatecznie wyczerpuje odpowiedż na Pańskie drugie pytanie: W jakiej perspektywie czasowej przewiduje się budowę obwodnicy Kalisza? Harmonogram prac przedstawiłem wyżej. Nasza koncepcja nie kończy się na wybudowaniu odcinka: węzeł al. Wojska Polskiego – rondo Poznańska. Idzie dalej i przewiduje w II etapie:
- wybudowanie bezkolizyjnego węzła komunikacyjnego na skrzyżowaniu dróg krajowych 25 i 12 przy ul. Poznańskiej;
- wybudowanie odcinka drogi krajowej nr 25 od węzła przy ul. Poznańskiej do węzła w okolicy Niedżwiad/Kokanina, już poza granicami miasta.
W tej sprawie Miasto Kalisz usilnie zabiegało w wprowadzenie stosownego zapisu w „Regionalnej Strategii Rozwoju Transportu w województwie wielkopolskim w latach 2007-2020”. I taki zapis został w „Strategii” umieszczony. Oznacza to, że droga krajowa nr 25 przebiegać będzie tylko na krótkim odcinku na obszarze miasta (do ul. Poznańskiej), a następnie wyprowadzona zostanie poza jego granice (s. 104). Jest i drugi zapis w tym fundamentalnym dla nas dokumencie, dotyczący północnej obwodnicy Kalisza w ciągu drogi krajowej nr 12, której przebieg wyznaczony został poza granicami miasta: od węzła w okolicy Kuchar do węzła na wschód od Opatówka. Brzmi on następująco: „Ponadto po roku 2013 na drodze nr 12 należy zbudować obwodnice: Północną Obwodnicę Kalisza…” (s. 104). W „Strategii” znalazły się ponadto jeszcze trzy dotyczące i interesujące nas zapisy:
1. W zadaniach inwestycyjnych – „Dobudowa drugiej jezdni pomiędzy Kaliszem a Ostrowem Wielkopolskim” (s. 104);
2. „Ponadto do 2020 roku należy zrealizować następujące zadania: 1. Modernizacja drogi krajowej nr 25 i doprowadzenie jej na całej długości do parametrów drogi ekspresowej” (s. 108);
3. „Budowa wspólnej obwodnicy Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego tworzącej warunki do rozbudowy przyszłej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej” (s. 109).

Prezydent wspominał także o podjętych działaniach, których celem jest rozwiązanie pozostałych problemów komunikacyjnych Kalisza.

Jednym z nich jest uruchomienie trasy południowej, czyli przejście przez linię kolejową poprzez rozbudowę wiaduktu w ulicy Zachodniej. Pozwoli to w przyszłości na połączenie dwóch węzłów komunikacyjnych: przy ul. Częstochowskiej/ks. Jolanty i węzła przy ul. Zachodniej/Wrocławskiej. Usprawni to ruch transportowy w mieście i dogodny dojazd do strefy gospodarczej przy ulicach Piwonickiej, Metalowców, Obozowej i dalszych obszarów, w tym do Sulisławic.
http://www.calisia.pl/articles/10322-pr ... e-obwodnic

: 21 kwie 2011, o 16:54
autor: Vocatont
3. „Budowa wspólnej obwodnicy Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego tworzącej warunki do rozbudowy przyszłej Aglomeracji Kalisko-Ostrowskiej” (s. 109).
ciekawe :)

Re: Prezydent o obwodnicach

: 21 kwie 2011, o 17:08
autor: Gumiś
cheetah pisze:Koszt budowy I etapu szacowany jest na 110 mln zł. Termin wykonania projektu przewidziany jest na koniec 2011 r
O jakim projekcie mowa :?: w postaci papierowej czy może o namacalnym istnieniu tej drogi się tutaj rozpisują :?: