Zgadza się też widziałem coś takiego w jednej z gazet.
A wracając do naszych pomysłów.
Z obwodnicami przez rajsków to nie jaja!
Na pewno koszty by były duże ale etapami dało by rade...
Dodam tylko że z tego co pamiętam na planach szymkalisz były też linie kolejowe i dodał tak że linie na Konin-Inowrocław o której tyle się mówi...
Na tej linij miały by śmigać pociągi Wrocław-Gdynia...
A więc ważne połączenie D.Ślaska z trójmiastem...
Zgodzę się że dla pociągów regio by był lepszy wariant przez Dobrzec bo mają tam szanse na większą frekwencje na dworcu...
Ale pociągi pospieszne składają się z pudeł czyli mają podczepioną lokomotywę przez co śmigając od strony Ostrowa musiały by mieć zmieniany czoło w Kaliszu zmiana czoła =20min stania na stacji.
A więc przy polskiej infrastrukturze kolejowej szukamy najkrótszych wariantów.
Jest to jeden z powodów dlaczego nie ma pociągów pos. od strony Jarocina przez Kalisz bo w Ostrowie by traciły czas na zmianę czoła.
Regio pewnie by śmigało z wroc/os to wariant przez Dobrzec opłacał by się tylko jeśli regio by puszczało EZT.
A tym czasem staną by przystanek na rajskowie a tam dróg nie ma