Węzeł autobusowy
: 19 kwie 2014, o 23:04
Witam
Poniosła mnie może troszeczkę fantazja...
Proponował bym stworzyć węzeł autobusowy-przesiadkowy na plantach..
O co chodzi a więc może najpierw mój rysuneczek
Objaśnienie:
pomarańczowy: parking
czerwony: peron
Na czerwony:
zielony - ławki
niebieski - tablica informacyjna...
brązowy- kioski
Perony oczywiście całe zadaszone...
A teraz przejdźmy do rzeczy...
Denerwuje mnie to w Śródmieściu że więcej autobusów na przystanek przypada na zachodnim Kalisz niż w centrum...
Druga sprawa to duża ilość przystanków w małej odległości które oferują nam nagminne przystanki lub ich brak...
Jak zapewne wiecie ma zniknąć ten dziwny peron w czasie remontu parczewskiego..
Najpierw myślałem tam nad takim węzłem przez co na parczewskiego z 2 stron parking bo na tym odcinku tam tak jest.
Potem jednak stwierdziłem że lepiej było by gdyby stał mniej więcej na środku między Kanonicką a pl. Klińskiego...
Węzeł miał by zastąpić nam takie przystanki jak: Parczewskiego,Babina,Nowy Rynek i Jana Pawła II (2str.)
Oczywiście sam perony niebyły by duże miał by być to odpowiednik wysepki który obecnie jest na parczewskiego...
Z tym że miał by być podwójny
Kioski miały by być przeniesione z obecnych przystanków przynajmniej 2..
Są 2 perony każdy peron jest podzielony na 4 wewnętrzne przystanki...
Do czego zmierzam?
Dziś na parczewskiego mamy 2 przystanki tu są obu stronę więc były by 4.
Przykładowy podział:
W stronę zachodnią: 1Zew. Hanki 2Zew.Cm. Komunalny 1.Wew.- Obozowa 2.Wew. - Bażancia + PKSy
W stronę wschodnią: 1. Zew.- Częstochowska 2.Zew.- Winiary 1.Wew. - Majków 2.Wew.- Warszawska + PKSy
Tablice informacyjne nie były by związane tylko z komunikacją bo były by też troszkę z historią przykładowo że dawniej kawałek dalej był dworzec Autobusowy że dawniej płynęła tędy rzeka...
Oczywiście wszystkie autobusy jadące od al. Wolności w stronę Stawiszyńskiej jechały by na węzeł...
To samo tyczy się licznych PKSów które jadą Parczewskiego i odbijają przed Galerię...
(-) - Podróż dłuższa o 1 minutę...
(+) - Koniec spekulacji i nerwów gdzie pierwszy autobus przyjedzie gdzie się wybrać...\
Jeszcze mamy takie fioletowe linie a na środku jasny niebieski prostokąt...
Jest to torowisko a na nim zabytkowy tramwaj bądź jakiś parowóz..
Oczywiście nie na chodzie...
Skąd wgl. ten pomysł?
- Poprawa komunikacji w śródmieściu...
- Nawiązanie do starych dziejów na tym terenie...
A więc:
Sama lokalizacja ma przypominać dawny dworzec autobusowy...
Powiem szczerze że myślałem o jeszcze jakimś stawie by nawiązać do kanału babinki lub moście by do naszej Wenecji ale to zbyt ambitne...
A tym czasem tramwaj miał by przypomnieć że jakby nie wojna to taki transport najprawdopodobniej kwitną by w naszym mieście..
Jeśli nieda rady tramwaju to parowóz wąskotorowy by nawiązać do naszej KKD którą straciliśmy dodam tylko że nasz parowóz stoi w Ostrowie Wlkp. w parku a nic wspólnego z nim niema...
Ewentualnie uratować jakiś zabytek zwykło torowy Ale tak jak mówię bez bebechów czyli tylko miał by wyglądać
Poniosła mnie może troszeczkę fantazja...
Proponował bym stworzyć węzeł autobusowy-przesiadkowy na plantach..
O co chodzi a więc może najpierw mój rysuneczek
Objaśnienie:
pomarańczowy: parking
czerwony: peron
Na czerwony:
zielony - ławki
niebieski - tablica informacyjna...
brązowy- kioski
Perony oczywiście całe zadaszone...
A teraz przejdźmy do rzeczy...
Denerwuje mnie to w Śródmieściu że więcej autobusów na przystanek przypada na zachodnim Kalisz niż w centrum...
Druga sprawa to duża ilość przystanków w małej odległości które oferują nam nagminne przystanki lub ich brak...
Jak zapewne wiecie ma zniknąć ten dziwny peron w czasie remontu parczewskiego..
Najpierw myślałem tam nad takim węzłem przez co na parczewskiego z 2 stron parking bo na tym odcinku tam tak jest.
Potem jednak stwierdziłem że lepiej było by gdyby stał mniej więcej na środku między Kanonicką a pl. Klińskiego...
Węzeł miał by zastąpić nam takie przystanki jak: Parczewskiego,Babina,Nowy Rynek i Jana Pawła II (2str.)
Oczywiście sam perony niebyły by duże miał by być to odpowiednik wysepki który obecnie jest na parczewskiego...
Z tym że miał by być podwójny
Kioski miały by być przeniesione z obecnych przystanków przynajmniej 2..
Są 2 perony każdy peron jest podzielony na 4 wewnętrzne przystanki...
Do czego zmierzam?
Dziś na parczewskiego mamy 2 przystanki tu są obu stronę więc były by 4.
Przykładowy podział:
W stronę zachodnią: 1Zew. Hanki 2Zew.Cm. Komunalny 1.Wew.- Obozowa 2.Wew. - Bażancia + PKSy
W stronę wschodnią: 1. Zew.- Częstochowska 2.Zew.- Winiary 1.Wew. - Majków 2.Wew.- Warszawska + PKSy
Tablice informacyjne nie były by związane tylko z komunikacją bo były by też troszkę z historią przykładowo że dawniej kawałek dalej był dworzec Autobusowy że dawniej płynęła tędy rzeka...
Oczywiście wszystkie autobusy jadące od al. Wolności w stronę Stawiszyńskiej jechały by na węzeł...
To samo tyczy się licznych PKSów które jadą Parczewskiego i odbijają przed Galerię...
(-) - Podróż dłuższa o 1 minutę...
(+) - Koniec spekulacji i nerwów gdzie pierwszy autobus przyjedzie gdzie się wybrać...\
Jeszcze mamy takie fioletowe linie a na środku jasny niebieski prostokąt...
Jest to torowisko a na nim zabytkowy tramwaj bądź jakiś parowóz..
Oczywiście nie na chodzie...
Skąd wgl. ten pomysł?
- Poprawa komunikacji w śródmieściu...
- Nawiązanie do starych dziejów na tym terenie...
A więc:
Sama lokalizacja ma przypominać dawny dworzec autobusowy...
Powiem szczerze że myślałem o jeszcze jakimś stawie by nawiązać do kanału babinki lub moście by do naszej Wenecji ale to zbyt ambitne...
A tym czasem tramwaj miał by przypomnieć że jakby nie wojna to taki transport najprawdopodobniej kwitną by w naszym mieście..
Jeśli nieda rady tramwaju to parowóz wąskotorowy by nawiązać do naszej KKD którą straciliśmy dodam tylko że nasz parowóz stoi w Ostrowie Wlkp. w parku a nic wspólnego z nim niema...
Ewentualnie uratować jakiś zabytek zwykło torowy Ale tak jak mówię bez bebechów czyli tylko miał by wyglądać