Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
-
Cristof
- Użytkownik
- Posty: 3288
- Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42
Nieprzeczytany post
autor: Cristof » 25 sty 2016, o 21:40
milo pisze:ANewDay pisze:nie, ale wszelkie przewody i to, co jest "w powietrzu" jeśli chodzi o tramwaje psuje dla mnie krajobraz miejski, zabytki itd...
Są rozwiązania bez trakcji napowietrznej.
Byłem ciekaw jak to jest rozwiązane technicznie. Póki co mało rozpowszechnione. No i koszty.
Adaptacja do zasilania z sieci dolnej podrożyła pojazd o 100 tys. euro, a sam system zasilania jest 3-krotnie droższy w wykonaniu niż budowa sieci napowietrznej.
Czytaj więcej:
http://infotram.pl/tramwaje-zasilane-be ... 50166.html" onclick="window.open(this.href);return false;
-
MIKI
- Użytkownik
- Posty: 323
- Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
- Lokalizacja: Kaliniec
Nieprzeczytany post
autor: MIKI » 26 sty 2016, o 15:50
Zawsze myślałem że nic bardziej absurdalnego niż metro we Wrocławiu nie da się wymyślić. A jednak! Tramwaj w Kaliszu...
-
kaczorkalisz
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Nieprzeczytany post
autor: kaczorkalisz » 9 wrz 2016, o 21:07
KrzysztofCzaj pisze:tak, sieć tramwajowa to najlepszy pomysł - jednak dla miasta to spora inwestycja, nie wiem czy kiedykolwiek się doczekamy.
wiesz kiedy? nigdy. Wladza nie potrafi zoorgranizowac remontu ulicy osiedlowej a co dopiero taka gruba inwestycja
-
kreatywny
- Użytkownik
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 lis 2016, o 18:14
Nieprzeczytany post
autor: kreatywny » 8 lis 2016, o 18:15
Tramwaje w Kaliszu .... to miasto nie jest w ogole przystosowane do tego transportu , jest za malo miejsca wiec to nie wina wladzy tu sie po prostu nie da
-
milo
- Moderator
- Posty: 5401
- Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Nieprzeczytany post
autor: milo » 5 gru 2016, o 09:32
Caspress - skąd to info, że cały Ostrów z nas się śmieje ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
-
Vocatont
- Użytkownik
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
- GG: 24732954
- Lokalizacja: WDK
Nieprzeczytany post
autor: Vocatont » 5 gru 2016, o 22:23
milo pisze:Caspress - skąd to info, że cały Ostrów z nas się śmieje ?
autor anonimowy
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie
-
milo
- Moderator
- Posty: 5401
- Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Nieprzeczytany post
autor: milo » 1 mar 2017, o 11:39
Dla zwolenników tramwajów - w Kaliszu planowano 2 linie tramwajowe
1/ ul. sukiennicza i prawdopodobnie przedłużenie z jednej strony do łódzkiej a z drugiej Al.Wolności/bankowa
2/ ul. Śródmiejska i Górnoślaska
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
-
jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Nieprzeczytany post
autor: jasiek20 » 1 mar 2017, o 11:50
W Kaliszu to ludzie mają problem z budową niewysokiego bloku to co dopiero miałoby być gdyby budowali tramwaj...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
-
milo
- Moderator
- Posty: 5401
- Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30
Nieprzeczytany post
autor: milo » 1 mar 2017, o 12:55
gawronik13kalisz pisze:Sukienniczą dziś byłoby ciężko ale Górnośląską wygląda wręcz na to ze miałaby mieć na sobie tramwaje. Może kiedyś...
To były projekty po zburzeniu Kalisza w 1914, planowano pewne odsunięcie linii zabudowy na Sukienniczej i Śródmiejskiej do dzisiejszej Rogatki.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
-
Vocatont
- Użytkownik
- Posty: 5013
- Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
- GG: 24732954
- Lokalizacja: WDK
Nieprzeczytany post
autor: Vocatont » 6 maja 2017, o 08:11
Na tramwaje niema miejsca ale na ścieżkę rowerową szerszą od samej drogi na górnośląskiej jest miejsce
http://www.calisia.pl/articles/gornosla ... iska-prasa" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak podaje Życie Kalisza, miasto ma plany wobec ul. Górnośląskiej. Polegają one na tym, że powstaną ścieżki rowerowe w obu kierunkach, co spowoduje zwężenie ulicy. Zmiany te związane są z Koncepcją przebiegu tras rowerowych dla Miasta Kalisza, która została klepnięta przez wiceprezydent Barbarę Gmerek.
W koncepcji zaproponowano m. in., by główna ścieżka rowerowa biegła wzdłuż całej ulicy Górnośląskiej. Jak zaznacza Życie Kalisza, realizacja zadania spowoduje likwidację dwóch z czterech pasów ruchu oraz redukcję około połowy parkingów. Skrajne pasy zwykle blokują samochody dostawcze oraz osoby wyjeżdżające z parkingu bądź szukające miejsca. Skupienie ruchu tylko na dwóch pasach w obu kierunkach może spowodować spore utrudnienia oraz korki, mieszkańcy oraz klienci sklepów zostaną bez parkingów ponadto wzrośnie spalanie samochodów.
Po co ścieżka rowerowa na ul. Górnośląskiej? Jednym z celów autorów koncepcji jest połączenie ścieżką rowerową Skalmierzyc z Żelazkowem.
Więcej o sprawie przeczytacie w Życiu Kalisza.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie
-
K-man
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Nieprzeczytany post
autor: K-man » 6 maja 2017, o 20:45
Caspress no bez jaj. Porównujesz koszty budowy i utrzymania ścieżki rowerowej z trasą tramwajową?
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
Stanis
- Użytkownik
- Posty: 215
- Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
- Lokalizacja: Środkowopolskie
Nieprzeczytany post
autor: Stanis » 7 maja 2017, o 09:10
Biorąc pod uwagę ilość przemieszczających się osób na projektowanych ścieżkach rowerowych a tramwajami,to z ekonomicznego punktu widzenia budowa linii tramwajowych ma sens.
Patrząc na poczynania władz to Kalisz jest baaardzo bogatym miastem.Prezydent wygląda jakby nie z Radomia przyjechał a z odpustu wrócił a obserwując panią prezydent to mam wrażenie,jakby usilnie myślała nad wydaniem pieniędzy na inwestycje,które przynosiły by miastu jak najmniej korzyści,a wręcz straty.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.
-
K-man
- Użytkownik
- Posty: 10978
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Nieprzeczytany post
autor: K-man » 7 maja 2017, o 09:14
Tylko, że kaliszanie chyba nie lubią korzystać z komunikacji miejskiej. Do KLA dopłacamy mln i nie stać nas na tramwaje. A zwężanie Górnośląskiej to bardzo zły pomysł. Choć z chęcią zlikwidowałbym obecnie parkingi, które powstały kosztem zieleni. Tylko, że w zamian miasto powinno dać nowe parkingi.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Nieprzeczytany post
autor: jasiek20 » 7 maja 2017, o 09:49
Na Górnośląskiej wystarczy zmienić parkowanie na równoległe i dla kontrapasów będzie miejsce. Bez absurdalnych pomysłów zwężania ulicy w mieście, które przoduje w liczbie aut w przeliczeniu na liczbę mieszkańców i w którym brak obwodnic.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln