Sieć tramwajowa w Kaliszu

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
Annika
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1
Rejestracja: 19 paź 2012, o 16:31
Lokalizacja: Zawodzie

Nieprzeczytany post autor: Annika » 19 paź 2012, o 16:44

Pierwszą myślą było u mnie, że kompletnie nie ma warunków. Ale jakby się nad tym zastanowić... Pytanie tylko, czy takie pojedyncze linie tramwajowe odpowiadałyby zapotrzebowaniom ludzi.

Najważniejsze też, żeby jechały po niezależnych torach i pozwalały omijać korki, a to już w wielu miejscach będzie kompletnie nie do zrealizowania.

Ciekawe też, ile taka inwestycja by kosztowała.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 paź 2012, o 16:57

faust pisze:Te które się konczą na osiedlu 35 lecia nie weszłyby tak daleko, wąskie ulice.

Realne byłoby puszczenie torów do Podmiejskiej, ostatni przystanek przy orliku/ul. Graniczna, a w tamte rejony tramwaj musiałby się przebuć od strony Wojska Polskiego i to za Tesco.
Moim zdaniem jeśli chcemy na prawdę myśleć o tramwajach to zacznijmy w końcu coś robić w tym kierunku.
Bo parę fajnych możliwości nie dawno mieliśmy.
Budowa szlaku bursztynowego.
Podmiejska
I było można już coś rozplanować na przyszłe tramwaje :)

Co jak co ale chodź raz można pochwalić Sieradz.
I pozazdrościć im ul.Grunwaldzkiej.
Jedynej drogi 2 pasmowej w Sieradzu ale jak wiem panuje tam głupie sieradzkie rozstawienie gdzieś o tym wspominałem

Ale chodzi mi o dzielącą ich przestrzeń:
Obrazek
Co prawda że zdjęcia słabe ale daleko w prawo nie co widać :0
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 paź 2012, o 18:01

Takie małe porównanie

Polska:
Grudziądz 98 726tyś ludności dawniej ponad 103tyś.
2 linie
łącznie 9 km linij
Liczba przystanków: 20
Rozstaw szyn: 1000 mm
tabor: (stary) np:
Obrazek

Francja:
Valenciennes 42 426ludności
1linia
łącznie 18,3 km linii
Liczba przystanków: 28
Rozstaw szyn: 1435 mm (warto dodać że to rozkład naszej kolei :) )
Przykładowy tabor:
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 19 paź 2012, o 18:54 przez Vocatont, łącznie zmieniany 2 razy.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 19 paź 2012, o 18:10

Matko znowu absurdalny błąd ortograficzny. Co to jest "linij" ? :shock:

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 20 paź 2012, o 17:34

Wiele z pomysłów ludzi zmierza tramwajami do NWS/OS.WLKP.

A myślał ktoś o wykorzystaniu torów??

Myślałem od Szczypiorna do Wojska Polskiego.
A więc linia już by była wystarczyło by zrobić dojście czyli około 100m od Wrocławskiej do Torów i porobić dodatkowe przystanki ale by było trzeba pomyśleć bo na tym odcinku tory są na wzniesieniu.

Taki mały pomysł ale bez szans bo pewnie nie miał by frekwencji:
Torami od Szczypiorna do Głównego dworca następnie Szlakiem Bursztynowy-Łódzką-Os.Winiary
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 22 paź 2012, o 19:30

dziś mnie te tramwaje jeszcze bardziej nakręciły bo byłem w wawie dziś : D
Po z za tym nie zawsze tory muszą iść przez drogę
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 23 paź 2012, o 03:25

cheetah pisze:Musi minąć co najmniej kilkadziesiąt lat, żeby coś takiego się stało.
Autobusy miejskie zasilane ogniwem wodorowym (Wasserstoffbusse) jeżdżą już m.in. w Berlinie, Hamburgu, Monachium. W tym miesiącu Honda, Toyota, Nissan i Hyundai podpisały w Kopenhadze porozumienie o wprowadzeniu w latach 2014–2017 na rynek krajów nordyckich samochodów zasilanych ogniwem wodorowym oraz budowy sieci stacji wodorowych.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 23 paź 2012, o 09:42

Caspress pisze: szymkalisz:
Ja mam pomysł na ok. 18 km linii tramwajowych w Kaliszu. Dzięki nim można byłoby zamknąć autobusowe:
1,2,11,19,ew.5 (jako trasę zasadniczą, która nie istnieje).
W ogóle załączam mapkę z moimi planami:
Obrazek

[/quote]

linia tramwajowa przez ul. Stawiszyńską , na Majków - osiedle stricte jednorodzinne? . Zwężanie Łódzkiej, żeby puścić tramwaje na Winiary ?( osiedle które ma niewiele ponad 2 tys mieszkańców , również jest jednorodzinne i podejrzewam, że większość osób tam mieszkających nie zamieniłaby swojego samochodu nawet jakby wybudowali tam metro).

Linie tramwajowe powinny powstawać na trasach gdzie są największe potoki pasażerskie. W Kaliszu jest tylko jedna opcja: Dobrzec - Śródmieście.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 paź 2012, o 14:57

A o to mój pomysł na 1 linię
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: faust » 23 paź 2012, o 18:16

Malujecie te kreski, jakbyście nie znali realiów Kalisza. Skręt z podmiejskiej w Hanki Sawickiej, to jakiś żart:) Do tego 18 lini, dobrze, że nie 180, chyba Wrocław nawet tylu nie ma. W Kaliszu wystarczyłyby dwie linie.

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 paź 2012, o 21:22

faust pisze:Malujecie te kreski, jakbyście nie znali realiów Kalisza. Skręt z podmiejskiej w Hanki Sawickiej, to jakiś żart:) Do tego 18 lini, dobrze, że nie 180, chyba Wrocław nawet tylu nie ma. W Kaliszu wystarczyłyby dwie linie.
Mój skręt to nie żart to szybki skrót wypełnienie luki w tam tym obszarze
Obrazek
Za kolegę szymkalisza nie będę się tłumaczył.
Chodź nie wiem skąd wgl. wytrzasnąłeś te 18.
Na mapie nie jest nawet narysowane 10 połączeń.
Co do Wrocławia to nie wiem skąd masz takie info ale tam jest ponad 20lini.

szym co prawda użył liczby 18 ale to był km nie linie
Jeśli chodzi o km to na zachodzie w miastach o połowę mniejszych od Kalisza znajdują się dłuższe linie...
Ale jak na razie jest to tylko POLAND!
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: faust » 23 paź 2012, o 21:29

Fakt we Wrocławiu dodano ostatnio Plusy, które miały jeździć szybko, a stoję w nich w korkach jadąc do centrum;0 Linia 0L i 0P to jedna linie.

Jak już tak malujecie, to zapomnieliście o Częstochowskiej.

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 676
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 23 paź 2012, o 21:56

Zaglądam do tego tematu raz kiedyś i tak się zastanawiam. Wprowadzenie tramwajów do Kalisza to na pewno żadna zdroworozsądkowa kalkulacja, bo po pierwsze raczej NIGDY się to nie zwróci, a po drugie czy autobusy nie wystarczają? Zwłaszcza w dobie gdzie prawie każdy ma auto, a KLA kasuje przegubowe autobusy. Jedyna zaleta jaką można znaleźć po dłuższej chwili zastanowienia - na pewno dodaloby to nam wielkomiejskości, ale czy cena za to nie jest zbyt wielka?

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: ww » 24 paź 2012, o 02:46

Problem, poza tym finansowym oczywiście (który przenosi całą sprawę w sferę zabawy w malowanie kolorowych szlaczków), jest taki, że w Kaliszu ludzie nie korzystają z komunikacji miejskiej. Nie dziwię się temu, bo transport publiczny w Kaliszu jest fatalny. Czy uważacie zatem, że ludzie zaczną jeździć tramwajem? Ile, przez miesiąc, dla rozrywki? A co później?

Inna kwestia, już czysto planistyczna, to niemożność budowy ringu śródmiejskiego, od którego promieniście mogłyby rozchodzić się linie tramwaju (a czy dwie linie czy więcej, to już i tak nie jest ważne). W Kaliszu mamy tylko dwa kawałki potencjalnego ringu śródmiejskiego, wytyczone w XIX wieku: ulice Babiną/Alfonsa Parczewskiego oraz aleję Wolności. Nadto nawet te dwa kawałki nie pełnią swojej zaplanowanej funkcji, bo nie są ze sobą sprzężone.

Linia tramwaju, oprócz funkcji czysto transportowej, ma jeszcze inną: miastotwórczą. Moim zdaniem rację ma Faust, pisząc o ul. Częstochowskiej. Jeśli spojrzymy na tramwaj nie tylko jako środek komunikacji miejskiej, ale także jako środek organizujący miasto, to proponowałbym zastanowić się nad linią Poznańska (WSZ)—Harcerska—rogatka wrocławska (węzeł komunikacyjny)—Nowy Świat (PWSZ, uniwersytet, węzeł komunikacyjny na d. pl. Rypinkowskim)—Częstochowska (WSK).

Ale w Kaliszu nikt nie myśli o budowie tramwaju (np. http://www.rc.fm/polityczne/inwestycyjny-duet.html), więc dalej możecie się spokojnie bawić w malowanie kolorowych szlaczków. :wink:
Ostatnio zmieniony 24 paź 2012, o 17:20 przez ww, łącznie zmieniany 1 raz.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 24 paź 2012, o 10:00

Oczywiście, że w Kaliszu tramwaje nie miałyby racji bytu.
Jednak jak każdy wie komunikacja zbiorowa w mieście jest kompletną klapą. Autobusy jeżdżące raz na godzinę (albo rzadziej), słabo zsynchronizowane rozkłady, brak linii nocnej (ta leży w gestii miasta i to miasto powinno podjąć decyzję o jej uruchomieniu - mogłaby być obsługiwana Kapenami).
Jest także kilka osiedli, które autobusów nie mają - np. Korczak czy Tyniec.
Istnieje spory problem z kupnem biletów - brak biletomatów (problem dla turystów, dla korzystających z komunikacji miejskiej od czasu do czasu).

Opłata manipulacyjna u kierowcy to jakiś żart.
W dodatku obsługa WSZYSTKICH linii tylko TRZEMA autobusami przegubowymi.

W Kaliszu potrzebna jest reorganizacja transportu zbiorowego. Tak aby faktycznie KLA było "dla dobra mieszkańców , z korzyścią dla miasta"- obecnie te słowa mają się nijak to rzeczywistości.
Gdyby komunikacja autobusowa w mieście funkcjonowała jak należy, wtedy jestem przekonany, że w związku z galopującymi cenami paliw, dużo osób przesiadłoby się właśnie do autobusów. Niestety w celu usprawnienia komunikacji miejskiej nie jest robione kompletnie NIC.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: ww » 24 paź 2012, o 16:02

W innych miastach mieszkańcy korzystają z transportu publicznego dla wygody, w Kaliszu odwrotnie, z niewygody. :?
W Kaliszu nie ma nawet zarządu transportu miejskiego (mylę się?), który (być może) ogarnąłby jakoś np. te na pół dzikie linie prywatne. Potrzebne są główne linie autobusowe o częstotliwości kursów 7—10 min, przecież inaczej nikt nie będzie korzystać z transportu publicznego; itd, itp.

Natomiast uważam, że tramwaj w Kaliszu ma rację bytu, choćby (lub głównie) ze względu na funkcję, o której pisałem wyżej. Tylko że w Kaliszu nawet nie rezerwuje się miejsca dla ewentualnej linii tramwajowej, a miasto z rachitycznym taborem miejskim i komicznymi rondelkami przypomina raczej dużą wieś. :(
Annika pisze:Ciekawe też, ile taka inwestycja by kosztowała.
W Płocku koszt budowy linii tramwajowej o długości 15 km szacowano na 350 mln zł, linia na Franowo w Poznaniu o długości 2,5 km kosztowała 270 mln zł (ale razem z budową tunelu itd.; bez kosztów budowy zajezdni na Franowie).

Trasa tramwajowa na Franowo: http://www.ztm.poznan.pl/inwestycje/zako-czone/franowo/

Na marginesie: bez działania społecznego, np. stowarzyszenia na rzecz rozwoju miasta, Kalisz będzie się dusić, a raczej będzie nieustannie duszony przez tandem P-Sz, aż w końcu zostanie zwykłym powiatowym miastem.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 24 paź 2012, o 16:52

Potrzebne są główne linie autobusowe o częstotliwości kursów 7—10 min, przecież inaczej nikt nie będzie korzystać z transportu publicznego; itd, itp.
Zmierzmy się z Kaliską rzeczywistością :lol:
Linia nr 7 kursuje tylko od Poniedziałku do piątku.
Hanki Sawickiej 5 -> Sulisławice (2 kursy)
Sulisławice -> Hanki Sawickiej 5 (i 2 powrotne)
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 30 paź 2012, o 06:00

"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 30 paź 2012, o 09:46

Oczywiście Olsztyn mógłby być wzorem dla Kalisza.

http://www.express.olsztyn.pl/artykuly/ ... sy-na-raty
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: faust » 30 paź 2012, o 11:32

Prawda jest taka, że na chwilę obecną gdziekolwiek powstaną, tramwaje to droga fanaberia. Miasta przeznaczają pieniądze na inwestycje, które nie są najbardziej pilne, a drogi,ich brak, infrastruktura są zaniedbywane. Gdyby Kalisz miał budżet miliard złotych, ogromne nadwyżki, drogi jak w Szwajcarii, wyremontowane centrum, to ewentualnie można by było pomyśleć o jednej czy dwóch trasach dla podiesienia rangi, w chwili obecnej byłoby to coś jak nasz park wodny - dach przecieka, ale nowym mercedesem jeździ.

ODPOWIEDZ