Strona 25 z 34

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 25 sty 2016, o 21:40
autor: Cristof
milo pisze:
ANewDay pisze:nie, ale wszelkie przewody i to, co jest "w powietrzu" jeśli chodzi o tramwaje psuje dla mnie krajobraz miejski, zabytki itd...
Są rozwiązania bez trakcji napowietrznej.
Byłem ciekaw jak to jest rozwiązane technicznie. Póki co mało rozpowszechnione. No i koszty.
Adaptacja do zasilania z sieci dolnej podrożyła pojazd o 100 tys. euro, a sam system zasilania jest 3-krotnie droższy w wykonaniu niż budowa sieci napowietrznej.

Czytaj więcej: http://infotram.pl/tramwaje-zasilane-be ... 50166.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 26 sty 2016, o 15:50
autor: MIKI
Zawsze myślałem że nic bardziej absurdalnego niż metro we Wrocławiu nie da się wymyślić. A jednak! Tramwaj w Kaliszu... :D

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 21 lut 2016, o 09:35
autor: Vocatont
Wieści z Francji
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 51329.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 9 wrz 2016, o 21:07
autor: kaczorkalisz
KrzysztofCzaj pisze:tak, sieć tramwajowa to najlepszy pomysł - jednak dla miasta to spora inwestycja, nie wiem czy kiedykolwiek się doczekamy.
wiesz kiedy? nigdy. Wladza nie potrafi zoorgranizowac remontu ulicy osiedlowej a co dopiero taka gruba inwestycja

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 8 lis 2016, o 08:44
autor: Vocatont
Obrazek

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 8 lis 2016, o 18:15
autor: kreatywny
Tramwaje w Kaliszu .... to miasto nie jest w ogole przystosowane do tego transportu , jest za malo miejsca wiec to nie wina wladzy tu sie po prostu nie da

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 5 gru 2016, o 09:05
autor: Vocatont
Plan rozwoju Olsztyna zakłada 8 linii tramwajowych

http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... 53687.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 5 gru 2016, o 09:32
autor: milo
Caspress - skąd to info, że cały Ostrów z nas się śmieje ? :lol:

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 5 gru 2016, o 22:23
autor: Vocatont
milo pisze:Caspress - skąd to info, że cały Ostrów z nas się śmieje ? :lol:
autor anonimowy

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 1 mar 2017, o 11:39
autor: milo
Dla zwolenników tramwajów - w Kaliszu planowano 2 linie tramwajowe
1/ ul. sukiennicza i prawdopodobnie przedłużenie z jednej strony do łódzkiej a z drugiej Al.Wolności/bankowa
2/ ul. Śródmiejska i Górnoślaska

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 1 mar 2017, o 11:47
autor: gawronik13kalisz
Sukienniczą dziś byłoby ciężko ale Górnośląską wygląda wręcz na to ze miałaby mieć na sobie tramwaje. Może kiedyś... :D

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 1 mar 2017, o 11:50
autor: jasiek20
W Kaliszu to ludzie mają problem z budową niewysokiego bloku to co dopiero miałoby być gdyby budowali tramwaj... :roll:

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 1 mar 2017, o 12:55
autor: milo
gawronik13kalisz pisze:Sukienniczą dziś byłoby ciężko ale Górnośląską wygląda wręcz na to ze miałaby mieć na sobie tramwaje. Może kiedyś... :D
To były projekty po zburzeniu Kalisza w 1914, planowano pewne odsunięcie linii zabudowy na Sukienniczej i Śródmiejskiej do dzisiejszej Rogatki.

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 6 maja 2017, o 08:11
autor: Vocatont
Na tramwaje niema miejsca ale na ścieżkę rowerową szerszą od samej drogi na górnośląskiej jest miejsce
http://www.calisia.pl/articles/gornosla ... iska-prasa" onclick="window.open(this.href);return false;
Jak podaje Życie Kalisza, miasto ma plany wobec ul. Górnośląskiej. Polegają one na tym, że powstaną ścieżki rowerowe w obu kierunkach, co spowoduje zwężenie ulicy. Zmiany te związane są z Koncepcją przebiegu tras rowerowych dla Miasta Kalisza, która została klepnięta przez wiceprezydent Barbarę Gmerek.

W koncepcji zaproponowano m. in., by główna ścieżka rowerowa biegła wzdłuż całej ulicy Górnośląskiej. Jak zaznacza Życie Kalisza, realizacja zadania spowoduje likwidację dwóch z czterech pasów ruchu oraz redukcję około połowy parkingów. Skrajne pasy zwykle blokują samochody dostawcze oraz osoby wyjeżdżające z parkingu bądź szukające miejsca. Skupienie ruchu tylko na dwóch pasach w obu kierunkach może spowodować spore utrudnienia oraz korki, mieszkańcy oraz klienci sklepów zostaną bez parkingów ponadto wzrośnie spalanie samochodów.
Po co ścieżka rowerowa na ul. Górnośląskiej? Jednym z celów autorów koncepcji jest połączenie ścieżką rowerową Skalmierzyc z Żelazkowem.
Więcej o sprawie przeczytacie w Życiu Kalisza.

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 6 maja 2017, o 13:37
autor: ANewDay
masakra! :shock: :shock: :shock: :shock: :shock:

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 6 maja 2017, o 20:45
autor: K-man
Caspress no bez jaj. Porównujesz koszty budowy i utrzymania ścieżki rowerowej z trasą tramwajową?

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 7 maja 2017, o 09:10
autor: Stanis
Biorąc pod uwagę ilość przemieszczających się osób na projektowanych ścieżkach rowerowych a tramwajami,to z ekonomicznego punktu widzenia budowa linii tramwajowych ma sens.
Patrząc na poczynania władz to Kalisz jest baaardzo bogatym miastem.Prezydent wygląda jakby nie z Radomia przyjechał a z odpustu wrócił a obserwując panią prezydent to mam wrażenie,jakby usilnie myślała nad wydaniem pieniędzy na inwestycje,które przynosiły by miastu jak najmniej korzyści,a wręcz straty.

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 7 maja 2017, o 09:14
autor: K-man
Tylko, że kaliszanie chyba nie lubią korzystać z komunikacji miejskiej. Do KLA dopłacamy mln i nie stać nas na tramwaje. A zwężanie Górnośląskiej to bardzo zły pomysł. Choć z chęcią zlikwidowałbym obecnie parkingi, które powstały kosztem zieleni. Tylko, że w zamian miasto powinno dać nowe parkingi.

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 7 maja 2017, o 09:33
autor: K-man
Bardzo ciekawy pomysł, oby nie został tylko na etapie projektu.
http://kresy.pl/wydarzenia/naukowcy-z-p ... fotovideo/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: Sieć Tramwajowa w Kaliszu

: 7 maja 2017, o 09:49
autor: jasiek20
Na Górnośląskiej wystarczy zmienić parkowanie na równoległe i dla kontrapasów będzie miejsce. Bez absurdalnych pomysłów zwężania ulicy w mieście, które przoduje w liczbie aut w przeliczeniu na liczbę mieszkańców i w którym brak obwodnic.