Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1814
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: jp » 12 gru 2017, o 13:33

<Przemek> pisze:
12 gru 2017, o 11:19
Myślę, że koledze glootechowi chodzi w domyśle o to, że sensowniej byłoby wyekspediować ten ruch poza miasto, na obwodnicę i to na tym powinniśmy się skupić, a nie na poszerzaniu Podmiejskiej...
Gdyby ruch miejski można było wyekspediować poza miasto, ulice w mieście byłyby niepotrzebne ;) Ruch miejski na Podmiejskiej/Stanczukowskiego jest ogromny. Tranzyt dalekobieżny to margines całego ruchu, jest tylko bardziej uciążliwy (tiry)

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3413
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: <Przemek> » 12 gru 2017, o 14:28

jp pisze:
12 gru 2017, o 13:33
<Przemek> pisze:
12 gru 2017, o 11:19
Myślę, że koledze glootechowi chodzi w domyśle o to, że sensowniej byłoby wyekspediować ten ruch poza miasto, na obwodnicę i to na tym powinniśmy się skupić, a nie na poszerzaniu Podmiejskiej...
Gdyby ruch miejski można było wyekspediować poza miasto, ulice w mieście byłyby niepotrzebne ;) Ruch miejski na Podmiejskiej/Stanczukowskiego jest ogromny. Tranzyt dalekobieżny to margines całego ruchu, jest tylko bardziej uciążliwy (tiry)
Oczywiście, pełna zgoda. Ja nie bronię argumentu glootecha, raczej staram się zrozumieć z czego on wynika :)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4042
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: jasiek20 » 12 gru 2017, o 14:37

Myślę, że ten użytkownik sam tego nie wie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3413
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: <Przemek> » 12 gru 2017, o 14:51

jasiek20 pisze:
12 gru 2017, o 14:37
Myślę, że ten użytkownik sam tego nie wie.
Oj tam, nie ma co naskakiwać na kolegę, wszak długoletniego forumowicza :) Co nie zmienia faktu, że z jego argumentacją w tym przypadku się nie zgadzam :)

Maciek62800
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 497
Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
Lokalizacja: Zagorzynek

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: Maciek62800 » 12 gru 2017, o 15:08

glootech pisze:
12 gru 2017, o 00:25
Przecież korek się zwiększy, bo auta będą stały na dwóch pasach, a nie na jednym.
Oczywiście, sznur np. 100 aut na jednym pasie będzie miał powiedzmy 500 metrów, a tyle samo aut rozstawionych na dwóch pasach będzie się ciągnąć przez kilometr :lol:
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4063
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: milo » 12 gru 2017, o 15:09

jasiek20 pisze:
12 gru 2017, o 14:37
Myślę, że ten użytkownik sam tego nie wie.
Są podstawy teoretyczne myślenia glootecha np. że nowa, szersza droga zbiera ruch z innych dróg i i tak się zapełni, ale osobiście uważam że w tej konkretnej sytuacji nie znajdą one zastosowania.

Dlatego zadałem pytanie : z jakich ulic miałby się przenieść ruch samochodowy na ten poszerzony ciąg by ulica się ponownie zakorkowała ?
Czy uważa że w razie poszerzenia, na tym odcinku ludzie przeniosą się ze zbiorkomu na jazdę własnym samochodem co wpłynęło by na ponowne zakorkowanie tej ulicy ?

p.s. zupełnie niepotrzebnie poszerzono jezdnię do 2x2 przy rondzie Korczaka. W godzinach szczytu pas wewnętrzny jest nieużytkowalny.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2650
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: Pawel » 12 gru 2017, o 15:49

Niestety rondo Dobrzeckie swoją słabą przepustowością idealnie blokuje nowe rondo Korczak.W pierwszej kolejności należałoby przebudować rondo Dobrzeckie łącząc je z rondem Korczak dwoma pasami ruchu oraz jednocześnie przebudować skrzyżowanie Podmiejska/Wyszyńskiego na rondo.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3413
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: <Przemek> » 12 gru 2017, o 16:03

Milo, a niech poszerzają nawet fragmentami, ważne aby docelowo dojść do 2x2 na całym odcinku Trasy. Także nic niepotrzebnie nie zrobiono

@Pawel
Tylko dlaczego nie ma takich planów miasto? Dlaczego tylko na forum o tym mówimy...?

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: barnaba42 » 14 gru 2017, o 12:08

Uspokaja się ruch zbyt szybki! Takiego nie ma na podmiejskiej! Zdecydowanie poszerzyć aby zlikwidować korki. Nie róbmy z Kalisza pupidówy!

Awatar użytkownika
glootech
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 257
Rejestracja: 31 sie 2006, o 14:44
Lokalizacja: Kalisz
Kontakt:

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: glootech » 17 gru 2017, o 22:47

milo pisze:
12 gru 2017, o 01:49
glootech pisze:
12 gru 2017, o 00:25
A ja ponawiam pytanie, w jaki sposób poszerzenie Podmiejskiej pomoże rozładować ten korek? Przecież korek się zwiększy, bo auta będą stały na dwóch pasach, a nie na jednym.
Żeby tak się stało to na ten ciąg ulic Podmiejska-Stanczukowskiego-Pilsudskiego musiałby przenieść się ruch z innych ulic. Z jakich wg Ciebie?
Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Ale nawet bez dodatkowego ruchu który potencjalnie przeniesie się z innych ulic, poszerzona Podmiejska zachęci mieszkańców okolicznych bloków (a umówmy się, jest ich całkiem sporo) do tego by przesiąść się do samochodu. Dodatkowy ruch nie powstanie więc w wyniku tego, że przeniesie się z innych ulic, ale także z powodu tego, że więcej osób wsiądzie do samochodu. W dodatku trąbię od dawna o tym, że ruch z poszerzonej Podmiejskiej po prostu nie ma gdzie się rozładować. Popatrzcie proszę jak Podmiejska wygląda na mapie i pomyślcie co stanie się ze Stanczukowskiego i Piłsudskiego, kiedy zachęcicie dodatkowe osoby do tego by pojechać autem. Przecież pomiędzy rondem Westerplatte, a Złotą jest jeden większy zjazd, który może odebrać część ruchu z Podmiejskiej. Cała reszta to mniej lub bardziej ulice osiedlowe.
Proponuję przenieść wszystkie odpowiedzi do tematy który ktoś tu linkował (poszerzenie Podmiejskiej czy uspokojenie ruchu), bo tu jest kompletnie nie na temat. Adminowi z góry dziękuję.
(edit)I żeby nie było, po prostu ostatnio nie mam czasu odpisywać regularnie na forum. Ale cieszę sobie nasze dyskusje, nie zgadzam się z wami zazwyczaj, ale mi też zależy na tym, żeby z Podmiejskiej pozbyć się korków.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1814
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: jp » 17 gru 2017, o 23:58

glootech pisze:
17 gru 2017, o 22:47
milo pisze:
12 gru 2017, o 01:49
glootech pisze:
12 gru 2017, o 00:25
A ja ponawiam pytanie, w jaki sposób poszerzenie Podmiejskiej pomoże rozładować ten korek? Przecież korek się zwiększy, bo auta będą stały na dwóch pasach, a nie na jednym.
Żeby tak się stało to na ten ciąg ulic Podmiejska-Stanczukowskiego-Pilsudskiego musiałby przenieść się ruch z innych ulic. Z jakich wg Ciebie?
Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Przecież po to została zaprojektowana, żeby przejąć część ruchu z w.w. ulic i odciążyć śródmieście. A Ty chciałbyś ograniczać ruch na głównej arterii miasta/obwodnicy śródmieścia żeby ponownie wprowadzać ruch międzydzielnicowy do śródmieścia?
glootech pisze:Ale nawet bez dodatkowego ruchu który potencjalnie przeniesie się z innych ulic, poszerzona Podmiejska zachęci mieszkańców okolicznych bloków (a umówmy się, jest ich całkiem sporo) do tego by przesiąść się do samochodu. Dodatkowy ruch nie powstanie więc w wyniku tego, że przeniesie się z innych ulic, ale także z powodu tego, że więcej osób wsiądzie do samochodu. W dodatku trąbię od dawna o tym, że ruch z poszerzonej Podmiejskiej po prostu nie ma gdzie się rozładować. Popatrzcie proszę jak Podmiejska wygląda na mapie i pomyślcie co stanie się ze Stanczukowskiego i Piłsudskiego, kiedy zachęcicie dodatkowe osoby do tego by pojechać autem.
Po Kaliszu już prawie wszyscy przemieszczają się własnymi autami, więc dodatkowy wzrost nie jest już możliwy :wink: Ze zbiorkomu korzystają tylko nieliczni, głównie młodzież i emeryci. Jest wiele sposobów na zmianę tych niekorzystnych proporcji, ale na pewno nie poprzez rezygnację z rozbudowy śródmiejskiej ramy kom.
Ruch na Podmiejskiej i Stanczukowskiego może się jeszcze zwiększyć z powodu rozbudowy miasta (Korczak, Dobrzec )

barnaba42
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 42
Rejestracja: 10 paź 2017, o 15:08

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: barnaba42 » 21 gru 2017, o 16:58

Jechałem wczoraj Podmiejską ok. 16.00, było bardzo spokojnie 10 km/h.... :)

rym-ek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 664
Rejestracja: 30 gru 2005, o 12:51
Lokalizacja: Kalisz - Dobrzec

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: rym-ek » 21 gru 2017, o 17:15

W celu uspokojenia ruchu rozstali szkło na drodze. ;) Podmiejska powinna mieć po 2 pasy w każdym kierunku.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2650
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: Pawel » 21 gru 2017, o 17:38

glootech pisze:
17 gru 2017, o 22:47
milo pisze:
12 gru 2017, o 01:49
glootech pisze:
12 gru 2017, o 00:25
A ja ponawiam pytanie, w jaki sposób poszerzenie Podmiejskiej pomoże rozładować ten korek? Przecież korek się zwiększy, bo auta będą stały na dwóch pasach, a nie na jednym.
Żeby tak się stało to na ten ciąg ulic Podmiejska-Stanczukowskiego-Pilsudskiego musiałby przenieść się ruch z innych ulic. Z jakich wg Ciebie?
Przeniesie się ruch dojazdowy do Wyszyńskiego z Alei Wojska Polskiego, co nie tylko dodatkowo dociąży Podmiejską, ale też zakorkuje wlot do Wyszyńskiego od strony Podmiejskiej. Oprócz tego oczywiście Podmiejska przyjmie ruch w stronę centrum (dalej przez Poznańska), realizowany do tej pory przez Al. Wojska Polskiego i Górnośląską.
Ale nawet bez dodatkowego ruchu który potencjalnie przeniesie się z innych ulic, poszerzona Podmiejska zachęci mieszkańców okolicznych bloków (a umówmy się, jest ich całkiem sporo) do tego by przesiąść się do samochodu. Dodatkowy ruch nie powstanie więc w wyniku tego, że przeniesie się z innych ulic, ale także z powodu tego, że więcej osób wsiądzie do samochodu. W dodatku trąbię od dawna o tym, że ruch z poszerzonej Podmiejskiej po prostu nie ma gdzie się rozładować. Popatrzcie proszę jak Podmiejska wygląda na mapie i pomyślcie co stanie się ze Stanczukowskiego i Piłsudskiego, kiedy zachęcicie dodatkowe osoby do tego by pojechać autem. Przecież pomiędzy rondem Westerplatte, a Złotą jest jeden większy zjazd, który może odebrać część ruchu z Podmiejskiej. Cała reszta to mniej lub bardziej ulice osiedlowe.
Proponuję przenieść wszystkie odpowiedzi do tematy który ktoś tu linkował (poszerzenie Podmiejskiej czy uspokojenie ruchu), bo tu jest kompletnie nie na temat. Adminowi z góry dziękuję.
(edit)I żeby nie było, po prostu ostatnio nie mam czasu odpisywać regularnie na forum. Ale cieszę sobie nasze dyskusje, nie zgadzam się z wami zazwyczaj, ale mi też zależy na tym, żeby z Podmiejskiej pozbyć się korków.
Ruch w stronę centrum przez Aleje WP i Górnośląską to najkrótszy i najszybszy sposób dostania się do centrum.Poszerzenie Podmiejskiej nic w tej kwestii nie zmieni.Bo nie widzę osobiście jako kierowca sensu jechać zakładając dwujezdniową Podmiejską do Poznańskiej i tą dalej do centrum.Bezsensowne nadkładanie drogi.Nikt rozsądny tak nie pojedzie bo nic nie zyska.

Czy wybudowanie dwujezdniowej Trasy Bursztynowej spowodowało przeniesienie ruchu z innych ulic i jej zakorkowanie ?

Awatar użytkownika
Cristof
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2085
Rejestracja: 7 wrz 2013, o 20:42

Re: Podmiejska - poszerzenie czy uspokojenie ruchu

Post autor: Cristof » 22 gru 2017, o 10:21

Pawel pisze:
21 gru 2017, o 17:38
Czy wybudowanie dwujezdniowej Trasy Bursztynowej spowodowało przeniesienie ruchu z innych ulic i jej zakorkowanie ?
Na pewno odciążyło w pewnym stopniu drogi w śródmieściu które by się całkowicie zakorkowało. Ja zawsze wybieram TB jadąc z Tyńca czy z al.Wolności na Dobrzec bo mam w miarę płynną jazdę . Natomiast wąskim gardłem TB jest właśnie odcinek jednopasmowy z mostami. Tam w godzinach szczytu tworzą się korki. Najgorzej jest na wlocie w Łódzką. Odcinek dwupasmowy jest tam ewidentnie za krótki i długi rząd pojazdów skręcających w lewo w Łódzką blokuje całkowicie tych chcących jechać w prawo. Powinno się tam wydłużyć przynajmniej doraźnie ten dwupasmowy krótki odcinek bo nasyp tam istnieje i porasta trawą. Ja tam bym widział nawet trzy pasy. Dwa do skrętu w lewo tak jak przy wjeździe z TB z Łódzkiej i jeden w prawo .

ODPOWIEDZ