2-jezdniowa/4-pasmowa Poznańska

Wszystko to, co chcielibyśmy zobaczyć w naszym mieście.
gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 31 lip 2008, o 23:39

jp pisze: Po usunieciu tranzytu pozostaje jeszcze ruch lokalny. Kalisz jest na tyle sporym miastem, że generuje ruch miedzydzielnicowy. A co do Poznanskiej (od Stanczukowskiego do WP) to ruch tranzytowy został z niej wyrzucony po oddaniu do użytku Piłsudskiego. Dlaczego uwazam ten odcinek Poznanskiej za wazny i dlaczego panuje tam taki ruch, mam nadzieję wyjasniłem w pierwszym poscie.
Powinieneś pomysleć także o pieszych i rowerzystach. Wzrastający ruch nie może być uzasadnieniem dla poszerzania ulic wewnątrz miasta, bo takie zabiegi spowodują dalszy jego wzrost. Idea przedstawionego przeze mnie rozwiązania polega na zniechęcaniu kierowców do używania własnych samochodów jako śródmiejskiego środka lokomocji. Dlaczego? Ponieważ liczba pojazdów ciągle wzrasta, a tym samym rośnie zanieczyszczenie powietrza i pojawiają się korki. Im szersze arterie zrobisz w centrum miasta, tym bardziej zabijesz Kalisz w sensie urbanistyczno-społecznym. Szeroki Nowy Świat i Harcerska stracą uzasadnienie po wybudowaniu kolejnych odcinków obwodnicy. Już teraz ZDM wykorzystuje ich szerokość do tworzenia prawo- i lewoskrętów, które usprawniają ruch lokalny kosztem "przelotu".

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 sie 2008, o 14:07

Gawron

Powtarzam: NIE jestem zwolennikiem poszerzania ulic w Sródmiesciu. Tam gdzie jest to możliwe należy ruch ograniczać a nawet eliminować, zamieniając ulice w deptaki. Natomiast nie można wyrzucić ruchu z centrum. Poprzez centrum rozumie obszar znacznie większy niż zabytkowe sródmiescie.

Sródmiescie powinno byc otoczone pierscieniem własnie po to, aby ograniczyc ruch wewnątrz. Taki sródmiejski pierscien tworzą: Wojska Polskiego, Harcerska, Nowy Swiat, Tr.Bursztynowa, dalej brakuje kolejnego planowanego odcinka Bursztynowej, który przetnie Łódzką, Warszawską i zamknie pierscień na skrzyzowaniu W.P/Sikorskiego/Stawiszyńska.

Kolejny większy pierscien to: Piłsudskiego, Stańczukowskiego, Podmiejska, Tr.Bursztynowa, dalej tak jak w przypadku pierscienia sródmiejskiego, czyli planowaną Bursztynową, która przecina Łódzką i Warszawską do Sikorskiego z zamknięciem piersciena na węzle Piłsudskiego/Stawiszyńska/Godebskiego.

W/w pierscienie w zadnym przypadku nie powinny służyć tranzytowi! Do tranzytu powinny słuzyć obwodnice: w ciągu drogi "25" od budowanego węzla na Dobrzecu do Poznanskiej i dalej w kierunku Kokanina oraz "12", która częsciowo może pokrywac się z "25" by na północy odbić w kierunku Łodzi. Wylot np. gdzieś w okolicach Opatówka.

A dlaczego pomysł 4-pasmowej Poznanskiej? Ponieważ łączy 2 śródmiejskie pierscienie, podobnie jak Wojska Polskiego na odcinku od Poznanskiej do Ronda Westerplatte. Byc może 1-pasmowa Poznanska wystarczy (będzie musiała wystarczyć)
Ostatnio zmieniony 1 sie 2008, o 21:03 przez jp, łącznie zmieniany 2 razy.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 1 sie 2008, o 16:12

Okej, powiedzmy, że teraz widzę sens Twojego pomysłu, ale do tego nie potrzeba żadnego poszerzania. Wystarczy odpowiednia reorganizacja ruchu i pomysł (prawie) zrealizowany :) Jednocześnie wewnętrzne odcinki powinny przyjmować na siebie jak najmniejszy ruch, powiedzmy tylko ten śródmiejski. Podobnie jest z Podmiejską i najstarszym odcinkiem StaNczukowskiego.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 1 sie 2008, o 21:22

w pierscieniu sródmiejskim zamiast Harcerskiej błednie wpisałem Poznanską, już poprawione.

gawron
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 440
Rejestracja: 2 maja 2006, o 15:20
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: gawron » 3 sie 2008, o 22:39

wollny pisze: To jest dolina, a nie pradolina. Faktem jednak jest, że jest sporym utrudnieniem przy planowaniu tego terenu.
Prof. Kostrzewski chyba nie był na Zawodziu ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1377
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 4 sie 2008, o 16:21

gawron pisze:Prof. Kostrzewski chyba nie był na Zawodziu ;)
Obrazek
Może to i lepiej, bo nie widzi tych herezji :P A propos to pan Kościelniak to nie jest geograf, więc nie ma co się wzorować na jego pracach :P
Żeby obalić kolejne herezje,nie wymądrzając się przy tym( :) ), wystarczy spojrzeć na bieg pradolin (równoleżnikowy) i bieg doliny Prosny(południkowy).

ODPOWIEDZ