Rozbudowa ul. Podmiejskiej

Inwestycje które nie zostały zrealizowane.
pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 6 sty 2009, o 00:24

Dokładnie Gumiś, zawsze mam taki dylemat! Ale ostatnio paliwko zdecydowanie potaniało, to wybieram oszczędność zawieszenia ;)

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 24 mar 2009, o 23:04

Czyli Kalisz nie dostał pieniędzy na obwodnice, to będzie musieli pomyśleć o rozbudowie ul. Podmiejskiej i Stanczukowskiego bo jazda tymi ulicami to już udręka :roll: :roll:
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 9 kwie 2009, o 23:46

andrzej pisze:Czyli Kalisz nie dostał pieniędzy na obwodnice, to będzie musieli pomyśleć o rozbudowie ul. Podmiejskiej i Stanczukowskiego bo jazda tymi ulicami to już udręka :roll: :roll:
Oj Andrzej myślę że jeszcze długo będziemy tak dręczyć nasze samochody i samych siebie.Ale bądż dobrej myśli.Jest takie przysłowie; Co się odwlecze to nie uciecze.

Tylko jak długo przyjdzie nam dręczyć siebie i nasze samochody???
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 3 gru 2009, o 22:06

I tu wrzucę koncepcję o której pisałem w temacie o Rondach.
Obrazek

Zielone - ocenie
Czane - po przebudowie
żólte linie na jezdni - oznakowanie tymczasowe (po samym poszerzenu tego odc. drogi)

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 3 gru 2009, o 22:15

Koncepcja ciekawa ale i tak pozostają światła które będą wstrzymywały ruch,a nie o to tutaj chodzi.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sowa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 cze 2008, o 13:05
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: sowa » 6 gru 2009, o 15:05

A co myślicie o pomyśle likwidacji skrzyżowania z Hanki i włączenie drogi w ulice Dobrzecką (teren dzisiejszego strzeżonego parkingu i dalej równolegle do Podmiejskiej w stronę Dobrzeckiej) a następnie przez nowe rondo.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 6 gru 2009, o 16:45

Pomysł na prawdę ciekawy, tylko kosztowny, likwidujący trochę zieleni. mieszkańcy by się burzyli a KLA miałoby problem.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 6 gru 2009, o 17:29

sowa pisze:A co myślicie o pomyśle likwidacji skrzyżowania z Hanki i włączenie drogi w ulice Dobrzecką (teren dzisiejszego strzeżonego parkingu i dalej równolegle do Podmiejskiej w stronę Dobrzeckiej) a następnie przez nowe rondo.
W przyszłym roku będzie budowany trzeci wjazd/wyjazd z osiedla właśnie od ul.Dobrzeckiej. Połączenie ul.H.Sawickiej z Dobrzecką - gdzieś jest już taki temat na forum. Likwidacji skrzyżowania sobie nie wyobrażam :wink:

sowa
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 8
Rejestracja: 21 cze 2008, o 13:05
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: sowa » 6 gru 2009, o 21:40

Jp, czemu sobie nie wyobrażasz przecież na pewno to było by lepsze rozwiązanie niż dzisiejsza sytuacja, która panuje w tym rejonie a przy dobrym projekcie mieszkańcy na pewno nie straciliby miejsc parkingowych. Nowy przebieg ulicy na pewno usprawniłby komunikacje w tym miejscu nawet przy tym rondzie, które zostało właśnie oddane. Podstawowy plus tego to likwidacja głównej przyczyny korków, czyli świateł i płynny ruch a jednocześnie zachowanie wjazdu na osiedle.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 6 gru 2009, o 22:45

W sumie to pomysł jest ciekawy, ale wątpliwosci sporo. Wjazdu od Dobrzeckiej nie można zrobić przy samym rondzie. Najbliższa możliwa odległośc, to miejsce w którym planowane jest połączenie H.Sawickej z Dobrzecką. Ulica pobiegnie od pętli autobosowej przy Hanki równolegle do Dobrzeckiej i po skręcie połaczy prostopadle z Dobrzecką ok.300 m od ronda.
Po proponowanej przez Ciebie likwidacji wjazdu od Podmiejskiej, najbliższy byłby dopiero od al.WP. Czy to wystarczy dla wciąż rozwojowego osiedla?
Poza tym wjazd i wyjazd z osiedla skumulował by się właśnie na al.WP, gdyż połączenie osiedla z rondem Westerplatte przez Dobrzecką byłoby długie i bardzo kręte.

Zgadzam się co do tego, ze usprawniłoby to tranzyt przez Podmiejską, ale kosztem obsługi osiedla. Nie ma nic za darmo :wink:
Jedynym sposobem na poprawę sytuacji są niestety kosztowne inwestycje, czyli budowa II etapu obwodnicy oraz drugiej jezdni Podmiejskiej.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 7 gru 2009, o 09:48

Czy naprawdę taki ciekawy? Osobiście , nie wyobrażam sobie aby można było jeszcze bardziej przysunąć do wieżowców jezdnię ulicy Podmiejskiej. Mieszkiam tam ,,okazjonalnie'' od trzech tygodni. i na III-cim piętrze hałas obecnie jest nie do zniesienia, zwłaszcza wtedy, kiedy w godz. 4.oo - 7.00 podjeżdżaja tam pod cmentarną górkę przełładowane TIR-y. Miasto poprosdtu staje się coiraz mnierj przyjazne dla swoich mieszkańców.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
sector-kalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 39
Rejestracja: 4 gru 2009, o 13:18
Lokalizacja: KALISZ

Nieprzeczytany post autor: sector-kalisz » 7 gru 2009, o 10:54

Jak najbardziej budowa drugiej jezdni między rondem solidarności a rondem westerplatte jest niezbędna i powinna być dla mista priorytetem wśród inwestycji drogowych

phrenic
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 358
Rejestracja: 7 maja 2006, o 09:15
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: phrenic » 7 gru 2009, o 14:33

po ewentualnej rozbudowie podmiejskiej do dwóch jezdni nawet gdyby pozostawić światła na skrzyżowaniu z sawickiej dwa pasy ruchu w jednym kierunku i tak spowodowałyby skrócenie się korków o połowę, i 2x większą przepustowość na podmiejskiej

ps. poza tym nasze miesto nie ma żadnych priorytetów... no może jeden - utrzymanie pierdzistołków przy korytach...

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 7 gru 2009, o 16:28

sobieray-3 pisze:Czy naprawdę taki ciekawy? Osobiście , nie wyobrażam sobie aby można było jeszcze bardziej przysunąć do wieżowców jezdnię ulicy Podmiejskiej...
Jeśli chodzi o wieżowce na Widoku, to nie ma takiej potrzeby. Drugą jezdnię Podmiejskiej przewidziano po stronie os.Dobrzec.

Dalej jezdnie powinny odbić w kier Polifarbu, co pozwoliłby oddalić je od zabudowy i wyprostować. Po stronie zabud. jednorodzinnej można zastosować ekrany.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 8 gru 2009, o 20:29

Czyli tak jak żem rozrysował z 7-8 metrowym pasem zieleni (perspektywa) kto wie... może dla tramwaju ;)
Z resztą jeżeli miasto "nie ma kasy" to może budować sukcesywnie. najpierw przesunąc te budy przy przystanku, wyburzyc posesję przy Podmiejskiej i zacząc budowę szosy (gdzie się da) potem włączyc ten odcinek, a na starym poprawic np. nawierzchnię, likwidowac wyspy, niepotrzebną zatoczkę i włączyc.
Nie byłoby większych utrudnień.
Z resztą ile może kosztować 500 metrów drogi 1x2 budowanej na działkach miejskich? Grosze (nie więcej jak 3 mln zł)

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 26 gru 2009, o 09:12

Wcześniej czy póżniej Miasto będzie musiało podjąć decyzje o budowie drugiej nitki to jest nieuniknione :wink: :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Rozbudowa ul podmiejskiej

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 26 gru 2009, o 13:58

Dokładnie tak.Zycie wymusi budowę 2 nitki-oby było to zrobione fachowo.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Rozbudowa ...

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 1 maja 2010, o 15:22

Panowie jestem skromnym użytkownikiem dróg i czytając niektóre posty widzę sporą wiedzę w temacie drogownictwa.Proszę wyjaśnijcie mi jak będzie odbywał się ruch pojazdów w obrębie ulic :Dworcowej Wrocławskiej ,Podmiejskiej,Górnośląskiej i Serbinowskiej po otwarciu Bursztynowej? Obecnie w godzinach szczytu jazda tamtędy to udręka a jak będzie w niedalekiej przyszłości ?
JP - WRÓĆ !!!!!!

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Lokalizacja: W-w Różanka

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 4 maja 2010, o 19:04

Będzie jeszcze gorzej ;) Tyle co Gałka obiecał, że po wybudowaniu Galerii Amber ma być wybudowany konkretniejszy prawoskręt Górnośląska/Podmiejska

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Rozbudowa ..

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 6 cze 2010, o 17:25

W mediach lokalnych można wyczytać o łataniu dziur po zimie,frezowaniu Al.WP,budowie Bursztynowej i dróg osiedlowych.Mnie natomiast interesowałoby co będzie się działo w drogownictwie kaliskim w ciągu kilku lat,jakaś strategia rozwoju ,cele do zrealizowania a o tym cisza.Może ktoś wie lub widział takie plany?Doskonale rozumiem,że pan Gałka musi pracować w takich warunkach jakie zastał ale bez dalekosiężnych planów to nawet budżet domowy trudno prowadzić.
JP - WRÓĆ !!!!!!

ODPOWIEDZ