Kaliskie drogi żelazne

GOSC

Nieprzeczytany post autor: GOSC » 10 sty 2006, o 19:48

Zauwaz ,,ww'' , ze Dworzec Kaliski w stolycy polozony byl u zbiegu ulic Zelaznej i al.Jerozolimskich.Droga Zelazna Warszawsko - Kaliska winna byc bliska wszystkim ,,wykolejonym'' Milosnikom Kolei z naszego regionu.Dla przykladu podam jeszcze taki link strony nalezacej do naszych pobratymcow :

http://www.kolejkalisz.prv.pl/

Oni tez na swoj sposob okazuja ta sympatie.

Pozdrawiam. GOSC

Dawid

Nieprzeczytany post autor: Dawid » 12 sty 2006, o 20:58

Obrazek
Dworzec równą godzine temu :)

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 13 sty 2006, o 09:47

ten nasz dworzec to anty wizytówka naszego pięknego miasta...

MK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2005, o 15:42
Lokalizacja: Kalisz-Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MK » 13 sty 2006, o 10:03

mlody napisał/a:
ten nasz dworzec to anty wizytówka naszego pięknego miasta...
Wiesz jak by u nas chodz było ze 2 SOK-istów i by sobie wychodzili na perony jak pociągi by jechały to by tego nie było a tak to jest samowolka.... :x :?
:) Aktywny MK :)

GOSC

Nieprzeczytany post autor: GOSC » 13 sty 2006, o 10:17

Tak ,,mlody'',
ta rdza z pierwszego planu wlazi brutalnie w oczy.Co najgorsze , nie jest to slad patyny XVIII wiekow Calissi..To brak kasy i ludzi w PKP.Poza tym sadze , ze nasz kaliski dworzec nie zakwalifikowal sie do wybranej przez nowa spolke PKP Dworce SA ,,piecsetki'' i wczesniej czy pozniej zostanie przejety za tzw,dlugi przez samorzad Miasta.Poki co szef dworca powinien dogadac sie z wolontariatem ( a taki sie tworzy )i np w zamian za bezplatny lokalik czy uzyczony wagon mialby odsniezone perony,odnowione tablice i plansze,wybielone wapnem krawedzie peronow czy wyciete trawsko.Napewno musialby zapewnic sprzet i materialy a wolontariusze dali by wlasne rece , wlasny wolny czas i serce Milosnikow Kolei albo ,,wykolejencow'' - jak kto woli. UTOPIA ???

MK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2005, o 15:42
Lokalizacja: Kalisz-Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MK » 13 sty 2006, o 10:20

Tak ,,mlody'',
ta rdza z pierwszego planu wlazi brutalnie w oczy.Co najgorsze , nie jest to slad patyny XVIII wiekow Calissi..To brak kasy i ludzi w PKP.Poza tym sadze , ze nasz kaliski dworzec nie zakwalifikowal sie do wybranej przez nowa spolke PKP Dworce SA ,,piecsetki'' i wczesniej czy pozniej zostanie przejety za tzw,dlugi przez samorzad Miasta.Poki co szef dworca powinien dogadac sie z wolontariatem ( a taki sie tworzy )i np w zamian za bezplatny lokalik czy uzyczony wagon mialby odsniezone perony,odnowione tablice i plansze,wybielone wapnem krawedzie peronow czy wyciete trawsko.Napewno musialby zapewnic sprzet i materialy a wolontariusze dali by wlasne rece , wlasny wolny czas i serce Milosnikow Kolei albo ,,wykolejencow'' - jak kto woli. UTOPIA ???
Zgadam sie w 100000% z GOŚCIEM :lol:
:) Aktywny MK :)

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 14 sty 2006, o 09:39

a ma ktoś fotki wnętrza naszego "pięknego" dworca?:)

Dawid

Nieprzeczytany post autor: Dawid » 14 sty 2006, o 20:06

Obrazek
poc. Łódż - Poznań. Dwa dni temu po 19 jechał ED72-019.

Gość

Nieprzeczytany post autor: Gość » 14 sty 2006, o 21:48

Hej, tutaj ex GOSC.Wlasnie postanowilem wyjsc z podziemia i zarejestrowalem sie jako ,,&y M''Witam w nowym wcieleniu.Czy moge prosic Admina o podliczenie i zaliczenie moich wczesniejszych postow sygnowanych jako GOSC.Moze kiedys dostane swoj pierwszy w zyciu bonus? :D Sorry za 1/2 off topic. Ale,ale ...do rzeczy.

Jak wiesc gminna niesie , a i ,,szwagier,, podszepnal - w niedlugim czasie ma isc ,,pod topor'' bocznica idaca na polnoc i przecinajaca ul.Wroclawska w kierunku al.Wojska Polskiego.
Postanowilismy z grupa MK-ow przejsc dzisiaj i sie rozpatrzec w terenie.Nie mam skanu planu Kalisza z tym fragmentem miasta ,ale wtajemniczeni znaja jej przebieg.Zaczelismy od ul.Wroclawskiej ,gdzie bocznica przecina jezdnie i dalej idac w kieronku Pn . Tor polozony na podkladach strunobetonowych w stanie dobrym , od jakiegos czasu nie uzywany,zasypany sniegiem. Po ok. 150 - 200m natrafiamy na zwrotnice , a za chwile druga , to odbijaja w prawo 2 tory - pierwszy krotszy do ......? i drugi w kierunku ZMERu , wzdluz ul.Energetykow.Idziemy dalej prosto. Po kilkudziesieciu metrach natrafiamy na otwarta wykolejnice.Urzadzenia te maja zdemolowane czesci ziemne i nadziemne (wskazniki).Po chwili tor biegnacy prosto lekko sie rozwidla .Prawa odnoga prowadzi do PEC i STW (zamyka ja druga wykolejnica[zamknieta]i brama z siatki) , a lewa ,biegnaca wzdluz ogrodzenia NOMI konczy sie kozlem oporowym.Tory na tym fragmencie bocznic nie wykazuja zadnych ubytkow.Jednak odczytujac mape zauwazamy , ze wycieta jest calkowicie odnoga biegnaca na zachod w kierunku GS ,,SCH''.Zawracamy nastepnie do miejsca startu na ul.Wroclawska.Krzyze sw.Andrzeja stoja lekko pochylone,jakby przeczuwajac swoj los.Idziemy w kierunku torow glownych linii 14 .Jednotorowa nitka bocznicy biegnie nienaruszona na calym odcinku lekkim lukiem , pomiedzy plotami przylegajacych do niej firm i laczy sie z torem odstawczym.Przy okazji , konczac eskapade zagladamy jeszcze - przechodzac przez wyrwe w parkanie = na teren po PZZ. Brama zamykajaca ta bocznice jest zamknieta, ale ta wyrwa w plocie pozwala dojsc okolicznym zulom na nocleg w cieplejsze noce .Jednostanowiskowa szopa ,ktora kryla kiedys w swym wnetrzu jakas lokomotywke manewrowa zdemolowana , podobnie jak pozostale pomieszczenia niemal doszczetnie.Porzucone i niedopilnowane mienie znika bezpowrotnie.
W TEN SPOSOB TRWONI SIE NASZ ,SPOLECZNY MAJATEK. KTO PONIESIE KONSEKWENCJE TAKIEGO STANU RZECZY???

Zasmucony (lecz dotleniony ) pozdrawiam w imieniu wszystkich MK..

&y M

MK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 18
Rejestracja: 22 gru 2005, o 15:42
Lokalizacja: Kalisz-Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MK » 14 sty 2006, o 22:41

Fakt te budynki na terenie PZZ wyglądają fatalnie.. :? :x :cry: Pewnie mieli swojego kogucika(SM03) nasza Stonka (SM42) podpychała wag. pod brame a oni sobie wciągali je na zakład tam manewrowali, rozładowywali, załadowywali, przeładowywali potem odstawiali za brame i Stonka je zabierała.Świadczyła o tym tablica na płocie "Nie zostawaiaj wagonów nie zabezpieczonych płozą" lub coś podobnego odstawiali za brame zabezpieczli płozą i Stoneczka je odberała :) ale wycieczka sie udała jeszcze zapomniałeś p. &y M o jeżdzie w perony naszym szynobusikiem SA108-005 :) a po tym spacerze jak obiad smakował :lol:
:) Aktywny MK :)

Dawid

Nieprzeczytany post autor: Dawid » 15 sty 2006, o 10:08

Anonymous pisze: Po ok. 150 - 200m natrafiamy na zwrotnice , a za chwile druga , to odbijaja w prawo 2 tory - pierwszy krotszy do ......?
Zdaje się, że do obecnej Betonowni Kalisz.
i drugi w kierunku ZMERu , wzdluz ul.Energetykow.Idziemy dalej prosto. Po kilkudziesieciu metrach natrafiamy na otwarta wykolejnice.Urzadzenia te maja zdemolowane czesci ziemne i nadziemne (wskazniki).Po chwili tor biegnacy prosto lekko sie rozwidla .Prawa odnoga prowadzi do PEC i STW (zamyka ja druga wykolejnica[zamknieta]i brama z siatki) , a lewa ,biegnaca wzdluz ogrodzenia NOMI konczy sie kozlem oporowym.
A mnie się wydaje, że ten tor biegnący do ZMERu prowadzi właśnie do PEC (zresztą jakiś czas temu można tam było spotkać stonkę z węglarkami).
Tory na tym fragmencie bocznic nie wykazuja zadnych ubytkow.Jednak odczytujac mape zauwazamy , ze wycieta jest calkowicie odnoga biegnaca na zachod w kierunku GS ,,SCH''
Na ten fragment bocznicy można było wjechać tylko tyłem, bo zwrotnica była zamontowana od strony kozła. Jeszcze w zeszłym roku tor był kompletny.

&y M

Nieprzeczytany post autor: &y M » 15 sty 2006, o 18:13

Sadze Dawidzie ,ze masz racje , lecz jak nie mozna tego swobodnie obejrzec , popytac i pogadac z kims na ten temat , to pozostaja tylko domysly.Musimy porozmawiac z PKP PLK i Cargo .Moze odtajnia nam swoje plany??? W ZESPOLE LATWIEJ! Na nastepna sobote musimy sprawdzic czy Dworzec Cesarski w NS jeszcze stoi. Na jesieni bedziemy swietowac 100 rocznice polaczenia torow carskich z cesarskimi.
ZAPRASZAMY NIEZDECYDOWANYCH. I wam obiadek moze lepiej smakowac. :D

Pozdrawiam &y M

Awatar użytkownika
TomS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 22 gru 2005, o 13:49
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kalisz

Nieprzeczytany post autor: TomS » 15 sty 2006, o 18:33

Piszecie o tym neogotyckim dworcu w NS? Pewnie, że stoi, tylko jest zaniedbany nieco (no chyba, że myślę o innym dworcu).

PS. &y M - zaloguj się :)
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl

Jasiek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2006, o 18:32
Lokalizacja: N.S

Nieprzeczytany post autor: Jasiek » 15 sty 2006, o 18:44

TomS pisze:Piszecie o tym neogotyckim dworcu w NS? Pewnie, że stoi, tylko jest zaniedbany nieco (no chyba, że myślę o innym dworcu).

PS. &y M - zaloguj się :)
Tak, to na pewno ten dworzec. Poszukałem troche po necie i znalazłem te zdjecia: http://www.powiatostrowski.friko.pl/galeria/nowe10.htm i http://www.powiatostrowski.friko.pl/galeria/nowe11.htm Dałbym je wam na serwer ale po pierwsze nie umiem, a do drugie nie wiem czy autor by sie zgodził. Sądząc po fotkach nie jest znowu az taki zaniedbany, teraz produkują tam fortepiany czy cos takiego...

Awatar użytkownika
TomS
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 845
Rejestracja: 22 gru 2005, o 13:49
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kalisz

Nieprzeczytany post autor: TomS » 15 sty 2006, o 18:49

Z daleka ładnie wygląda z tej strony, gorzej jak się koło niego przejeżdża. No i nie wiem jak wygląda wewnątrz.
Kalisz w obiektywie aparatu i na kartach historii:
http://www.kalisz.9o.pl

Dawid

Nieprzeczytany post autor: Dawid » 15 sty 2006, o 20:49

Dach wygląda na wyremontowany, a wnętrze dworca jest zagospodarowane przez firmę związaną z produkcją lub dystrybucją pianin/fortepianów. Gorzej z glazurą na zewnątrz budynku...

Jasiek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 15 sty 2006, o 18:32
Lokalizacja: N.S

Nieprzeczytany post autor: Jasiek » 15 sty 2006, o 21:07

Fakt, na zdjeciach obiekty wygladją zazwyczaj lepiej niz w rzeczywistosci. Szkoda, ze nie ma nigdzie fotki z boku, a moze wiecie gdzie taką mozna znależc?? Bo wnętrz to pewnie nikt od dawna nie fotografował ,z tego co wiem, to nie mozna wejsc do srodka. A szkoda... widok z wiezy byłby pewnie świetny :)

&y M

Nieprzeczytany post autor: &y M » 15 sty 2006, o 22:59

Jasiek , mam troche fot z Waszego dworca ale mam jeszcze nie poskanowane .Robilem wtedy pozytywy na papierze do albumu.Byc moze ,ze w przyszla sobote bedziemy w NS na dworcu,wpadnij to poogladasz.Wezme je ze soba.A czy ty orientujesz sie jak wyglada sytuacja ze skalmierzycka szopa (lokomotywownia)???Czy mozna tam wejsc pofocic i rozejrzec sie?.Znasz moze jakichs MK lub ludzi zwiazanych z PKP ? Mam troche fot black&white z 1992-94 by Pawel Mieroslawski z parowozami.Moge puscic ci na priva via moj GG 6910125.

Pozdrawiam

&y M

&y M

Nieprzeczytany post autor: &y M » 16 sty 2006, o 11:45

Zeby czytajacy to Forom kaliskich drog zelaznych nie mieli pretensji , ze foty z N.Skalmierzyc dla wybrancow - podaje dla wszystkich link , ktory udalo mi sie odszukac :

http://www.holdys.pl/tomi/index.php?gal=psmknowosci

Widac tam foty z 1990 r zrobione w Nowych Skalmierzycach przez Kol.Pawla Mieroslawskiego , obecnego Prezesa Polskiego Stowarzyszenia Milosnikow Kolei.

Pozdrawiam &y M :D

Szycha
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 26
Rejestracja: 16 sty 2006, o 13:25
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Nieprzeczytany post autor: Szycha » 16 sty 2006, o 13:45

Pozwolicie, że dodam kilka groszy od siebie. Jasiek, mój znajomy z sieci lokalnej poinformował mnie o tym wątku, bo wie, że trochę się tym interesuje :) Kilka dni temu byłem na małej sesji foto na tym dworcu, wiec mam aktualne zdjęcia. Jak będzie pogoda to pójdę drugi raz, może nawet w sobotę :) Co do szopy, niestety kilka miesięcy temu ogrodzono teren i aktualnie wejść raczej nie można, a wcześniej było możliwe bez ograniczeń, nawet do wnętrz. PKP i Policja pewnie zorientowali się, że młodzież organizuje tam zawody paintball czy cos w tym stylu i zakazali wejścia. Szkoda, bo stamtąd był całkiem dobry widok na tory i samą lokomotywownie. Nie jestem pewien czy ktoś pilnuje teraz tego obiektu, ale lepiej nie ryzykować. W każdym razie można zobaczyć trochę przez płot, przejść dalej do kolejowej wieży ciśnień i popatrzeć z tej perspektywy na dworzec, póżniej na wiadukt i podejść pod sam obiekt. Niestety nie mam znajomych na PKP, a szkoda bo pewnie pozwoliliby wejść do rozdzielni ruchu (tak to się chyba nazywa). Byłem tam kiedyś w czasie wycieczki i strasznie mi się spodobało. Prowadzę stronę o powiecie ostrowskim, w tym o N.S, ma zamiar zamieścić linka do tych starych zdjęć, chyba, że autor miałby coś przeciwko?
Pozdr.

ODPOWIEDZ