Zdjęcia współczesnej koleji w Kalisz

Awatar użytkownika
Caspress
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3564
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Zdjęcia współczesnej koleji w Kalisz

Post autor: Caspress » 2 lut 2011, o 09:31

To nie są moje foty tylko są z neta głównie z oj-kolej.

1.to kawałek mapy radzieckiej 1973r.
Obrazek

2.Nie było opisu tej foty ale zapewne to gmach dzielniejszego banku prze mostem kamiennym.
Obrazek

3.Kolejne tory prowadziły od św.Józefa koło Kolegium Karnkowskiego, ale w czasie odbudowy, a właściwie odgruzowywania Kalisza po WW1.
Obrazek

4.Następne, 3-cie prowadziły (zbudowane przez magistrat !) do cegielni E.Pedy, ale Miasto ,,oszwabiło'' Pedę i szef zwinął miejskie tory. Wtedy Miasto zerwało umowę z Pedą i ulokowało zamówienie u (chyba ?) Kaczorowskiego , a Pedzie wytoczyło proces .Potem Miasto mściło się jeszcze na Pedzie i doprowadziło do rozwalenia jego dworku przy Częstochowskiej 78
i usypało z gruzów developerów ,,nibyplatformę'' widokową z widokiem na Rezerweat Piastów na Zawodziu.
Rodzina Pedy zyje w Gostyniu i prowadzi tam Prywatne Muzeum Starych Pojazdów ( Maciej Peda) smiley
Obrazek

5.zbiegu ulic Młynarska/Serbinowska
Obrazek

6.Odnośnie tej odnogi przecinającej ul.Górnośląską.
Na mapce z 1973r. tor kończy się zaraz za ulicą, tymczasem w 1939r.
tor skręcał w prawo w kierunku obecnej KSML-W.
Obrazek

7.A natomiast w 1940r była za ul.Górnośląską jeszcze jedna odnoga.
Obrazek

8.W okolicy dworca jeszcze w 1937 roku była ,,bocznica własna'' - Nowoczesnego Pszennego Młyna - Chaima Nowaka , ale nie znam jej dokładniejszej lokalizacji.
Obrazek
Obrazek

9.wąskotorowej tze. ,,gruzbany'' z pocz,lst 30-=tych ub wieku. Pamiętać należy, że torowisko wtedy układało się z ok.10 m odcinków praktycznie mocowanych tylko do podkładów drewnianych, bez podtorza.
Obrazek

10.Magazyn/Szopa
Obrazek

11.Ruska szyna z 1902r.
ktoś rozszyfruje skrót WWBS?
Obrazek

12.Resztki krążków pędniowych
Obrazek

13.Niemiecki hydrant z oznaczeniami producenta "Zjednoczenie Armatury Sp. z o.o. w Mannheim" i oznaczenie katalogowe - DRP 38
Obrazek
Obrazek

14.To jakiś zawór służył raczej na pewno do odkręcania i zakręcania wody.Ale nasuwa się następne pytanie.Do zakręcania konkretnie czego służył .Czy był jakiś podziemny rurociąg i odcinano nim wodę.I czy był to rurociąg zaopatrujący krany wodne do wodowania parowozów.
znajduje się on jakieś 10m od wierzy wodnej.
Obrazek

15.2 pocztówki Kolej warszawsko kaliskiej.
Obrazek
Obrazek

16.Jeż cze parę starych fotek tej 1 wierzy ciśnień kolejowej w Kaliszu której już nie ma.
Obrazek
Obrazek
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6892
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Kontakt:

Post autor: sobieray-3 » 2 lut 2011, o 10:21

Przejrzyj najpierw to forum, zanim zdecydujesz sie wstawic tak duzo ,,koksu'' tmbardzuehm że się nudzisz. Ten material ,,poszedl'' z naszego forum na OK-Kolej .
Moderatora prosze o zrobienie ,,porzadku''.

Awatar użytkownika
euty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 141
Rejestracja: 11 mar 2010, o 15:22
Lokalizacja: XXXV-lecia PRL

Post autor: euty » 2 lut 2011, o 16:32

gimnazjum ma ferie?
:evil:

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 23 mar 2008, o 22:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz
Kontakt:

Post autor: Gumiś » 2 lut 2011, o 17:07

Administrację forum uprasza się o zrobienie porządku na forumObrazek
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

ODPOWIEDZ