Komunikacja Miejska w Kaliszu

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Komunikacja Miejska w Kaliszu

Nieprzeczytany post autor: mlody » 1 gru 2005, o 17:53

Autorstwa Dawida i Pozbusa:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 4 gru 2005, o 21:31

Jeszcze coś ode mnie ;)
Obrazek
Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Volvo zwycięzca

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 5 gru 2005, o 08:04

Volvo zwycięzca - oczywiście mowa o autobusie z numerem 100, który od początku eksploatacji bił rekordy przebiegu za co trafił do oficjalnych reklamówek firmy VOLVO. Ostatnio padł kolejny rekord - 1 mln km :!: Oto fragment tekstu o tym fakcie:


1 milion kilometrów. Taką trasę przebyło Volvo B10BLE użytkowane przez kaliskiego przewożnika - Kaliskie Linie Autobusowe - w ciągu 8 lat eksploatacji. To także pierwszy autobus miejski wyprodukowany we wrocławskiej fabryce Volvo, którego przebieg przekroczył 1 mln kilometrów. Volvo B10BLE to niskowejściowy (niska podłoga w pierwszych i środkowych drzwiach) autobus miejski. Rekordowy egzemplarz użytkowany przez KLA to jednocześnie pierwszy autobus 12-metrowy wyprodukowany w fabryce Volvo we Wrocławiu. Jego dostawa miała miejsce w grudniu 1996 r., zatem na przejechanie 1 mln kilometrów potrzebował nieco ponad 8 lat. Daje to średnią ok. 125 tys. km rocznie, znacznie więcej niż wynosi średni przebieg autobusów komunikacji miejskiej (ok. 80 000 km). Świadczy to o efektywnym wykorzystaniu autobusu przez przewożnika, a także o niezawodności autobusu i możliwości jego wykorzystywania praktycznie non-stop. Potwierdza to Piotr Bewziuk, kierownik ds. marketingu w KLA: „Autobus pracował codziennie przez wiele miesięcy, nawet w dniach obsługi technicznej. Przeprowadzono nawet miesięczną próbę maksymalnego wykorzystania autobusu. Okazało się, że jest możliwość, aby przy intensywnej eksploatacji przepracował ponad 700 godzin i przejechał ponad 16.000 kilometrów.” Kaliskie Volvo B10BLE rocznie przewozi około 250 tys. osób. Gazeta Dolnośląska, dodatek do Gazety Wyborczej pisała w dniu przekazania autobusu, 6 grudnia 1996 r.: „... Dla kaliskiego zakładu komunikacyjnego nabytek ten jest tak ważny, że kierowcami będą osoby wyłonione w konkursie. Mogli w nim startować pracownicy z przynajmniej pięcioletnim stażem w firmie, którzy tyle samo przejeżdzili bez wypadku i dbają o powierzone autobusy. Brano także pod uwagę miłą aparycję, kulturę osobistą, dobry stan zdrowia i dobrą prezencję w służbowym stroju. ...”. Od dnia zakupu autobus jest eksploatowany głównie przez dwóch kierowców: Edwarda Stawowskiego i Ryszarda Klimka.

Zdaniem Mirosława Gila, przedstawiciela serwisowego Volvo Polska Autobusy, to właśnie doświadczeniu kierowców i dbałości o pojazdy, autobus zawdzięcza dobry stan i wyjątkowo efektywną eksploatację. „Autobusy Volvo są bardzo wytrzymałe i niezawodne. Milion kilometrów przebiegu nie jest niczym szczególnym. Jednak nie odnotowano, aby autobus Volvo obsługujący linie komunikacji miejskiej wykonał taki przebieg w okresie zaledwie 8 lat. Żeby taki wynik osiągnąć trzeba przestrzegać kilku podstawowych zasad: regularnie przeprowadzać przeglądy, przeprowadzać codzienne kontrole stanu płynów, ogumienia itp., szybko usuwać ewentualne usterki, dbać o nie przeciążanie pojazdu i dostosowywać prędkość jazdy do warunków drogowych – pędzenie na dziurawej nawierzchni na pewno pojazdom nie służy. W KLA dba się o flotę. I to się przekłada póżniej na rekordowe przebiegi.” komentuje Mirosław Gil.

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Odeszły ze służby

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 5 gru 2005, o 13:27

Zdjęcia - Dawid Frątczak

Jelcz PR110 #447 z MZK Kalisz na złomowisku we Wrocławiu (26.02.2003)
Obrazek

Jelcz PR110 #454 z MZK Kalisz na złomowisku we Wrocławiu (06.03.2003)
Obrazek

Jelcz PR110 #455 z MZK Kalisz na złomowisku we Wrocławiu (06.03.2003)
Obrazek

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 5 gru 2005, o 15:31

Oj aż się łezka w oku kręci, dziękuję za te zdjęcia :)

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 5 gru 2005, o 18:07

harnaś zdjęcia robiłęs telefonem?

potem dorzuce pare moich fotek,

ps: MZK było lepsze niż KLA, bynajmniej bya normalna numeracja autobusów a nie jakikieś A B C D E F :o... :?

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 5 gru 2005, o 20:34

Zdjęcia telefonem ;)
No jasne że mzk lepsze od kla, a jeżeli chodzi o kulturę kierowców to brak mi słow :roll:

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 11 gru 2005, o 20:23

troche moich fotek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 18 gru 2005, o 17:12

a tak prezentowała się komunikacja miejska w połowie lat 60.
Obrazek
i co wiecie co to za wozy?

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 18 gru 2005, o 18:56

Ogórki :D

Gość

Nieprzeczytany post autor: Gość » 18 gru 2005, o 20:12

HARNAŚ pisze:Ogórki :D
Żadne ogórki. Z daleka wyglądają jak Sany, ale nie jestem pewien.

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 18 gru 2005, o 20:37

Gość popisał się wiedzą. Oczywiście to autobusy San

Autobus San
żródło : infobus.pl
Obrazek

dla porównania
autobus Jelcz "ogórek"
żródło : przegubowiec.com
Obrazek

pejol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1008
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:41
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: pejol » 21 gru 2005, o 16:38

A oto moj ulibiony autobus(ikarus)z gory :D
Obrazek

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 21 gru 2005, o 18:58

ja też lubie Ikarusy... One są the best! szkoda ze ich coraz mniej w mieście...:( z tego co wiem to zostało ich już u nas około 7-8

Awatar użytkownika
Mariusz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2300
Rejestracja: 29 lis 2005, o 11:26

Nieprzeczytany post autor: Mariusz » 21 gru 2005, o 19:04

chyba najlepsza w ikarusie była jazda "na karuzeli"

HARNAŚ
Site Admin
Site Admin
Posty: 677
Rejestracja: 25 lis 2005, o 18:35
Lokalizacja: Gdynia/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: HARNAŚ » 21 gru 2005, o 20:02

Albo na samym tyle, zwłaszcza na zakrętach :twisted:

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 21 gru 2005, o 22:17

Obrazek

Obrazek

Obrazek

GOSC

Nieprzeczytany post autor: GOSC » 27 gru 2005, o 17:47

Tylko one sie ciesza.

http://svt.se/hogafflahage/hogafflaHage ... tekor.html

Pozdrawiam GOSC

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 29 gru 2005, o 17:12

Szkoda, że w Kaliszu mamy tyle starych busów.

mlody
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1508
Rejestracja: 26 lis 2005, o 12:16
Lokalizacja: Wrocław/Kalisz

Nieprzeczytany post autor: mlody » 1 sty 2006, o 10:59

fotki Dawida

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

ODPOWIEDZ