PKP Kalisz

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 mar 2015, o 15:15

3 kwietnia 2000 roku to najtragiczniejszy dzień w historii kolei polskiej. Zawieszono kursowanie pociągów na trasach liczących ponad 1000 km
http://niezwykle.com/3-kwietnia-2000-ro ... d-1000-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 23 mar 2015, o 16:20

Caspress pisze:3 kwietnia 2000 roku to najtragiczniejszy dzień w historii kolei polskiej. Zawieszono kursowanie pociągów na trasach liczących ponad 1000 km
http://niezwykle.com/3-kwietnia-2000-ro ... d-1000-km/" onclick="window.open(this.href);return false;
Najtragiczniejszym dniem w historii polskiej kolei byl dzien, w ktorym uprawomocnila sie decyzja o podziale PKP na pierdyliard mniejszych spolek, typu PKP schody ruchome itp.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: milo » 23 mar 2015, o 16:52

<Przemek> pisze:
Najtragiczniejszym dniem w historii polskiej kolei byl dzien, w ktorym uprawomocnila sie decyzja o podziale PKP na pierdyliard mniejszych spolek, typu PKP schody ruchome itp.
Możliwe , choć w zasadzie struktura organizacyjna niemieckich kolei jest podobna http://pl.wikipedia.org/wiki/Deutsche_Bahn" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 8 kwie 2015, o 18:39

Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 8 kwie 2015, o 19:07

:D Normalnie czuc wiatr zmian w Przewozach Regionalnych :D

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 14 kwie 2015, o 16:16

Posklejałem screeny i zrobiłem chyba największą mapę kolejową Polski, chodź i tak niektórych rzeczy brakuje...
Mimo to mapa jest tak duża że na strony hostingowe od zdjęć się nie zmieściła a więc zapraszam do pobierania
http://www.speedyshare.com/3g5Mz/mapa-kolejowa.png" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 16 kwie 2015, o 12:41

Pięć głównych tras. Pociągi nawet co kwadrans
Obrazek
Kolej metropolitalna ma opierać się na pięciu trasach:
1. Wągrowiec - Poznań - Grodzisk Wlkp.,
2. Gniezno - Poznań - Kościan,
3. Września - Poznań - Opalenica (docelowo Nowy Tomyśl),
4. Szamotuły - Poznań - Września,
5. Rogoźno - Poznań - Jarocin.
Wszystkie pociągi, zamiast kończyć bieg na Poznaniu Głównym, mają zatem jechać przez Poznań "przelotowo" do kolejnych miejscowości.
Priorytetem mają być częste kursy w regularnych odstępach. Już w 2025 r. na najbardziej obłożonej trasie Gniezno - Poznań - Kościan w godzinach szczytu, razem z pociągami regionalnymi, miałyby być aż cztery połączenia na godzinę. Czyli co 15 minut. Na trasach do Wrześni i do Opalenicy - co 20 minut. Na pozostałych co pół godziny. Na odcinku Września - Swarzędz, który obejmują dwie trasy, pociągi kursowałyby wtedy de facto co 10 minut!
http://poznan.gazeta.pl/poznan/56,36001 ... s_,,2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 17 kwie 2015, o 16:36

http://epoznan.pl/news-news-57132-Kolej ... w_80_minut" onclick="window.open(this.href);return false;

W 2020 z Poznania do Wrocławia w 1h 20 min. A w ile do Kalisza? 5h? :)

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 21 kwie 2015, o 14:15

Niegdyś niesamowicie rozwinięta sieć kolejowa po Prusach/Niemcach
Obrazek

Która z lata na lata znikała...
Obrazek

I wciąż znika...

Nigdzie indziej kolej nie straciła tak na znaczeniu jak w Polsce. Nie musimy porównywać się z Niemcami czy Francją – wystarczy porównać się z innymi krajami naszego regionu. Oto mapa kolejowych połączeń pasażerskich w krajach regionu Europy Centralnej na 2013 rok (bez połączeń sezonowych). Widać, że Polska stała się na mapie kolejowej białą plamą.
Obrazek

Tak dramatyczny upadek kolei nastąpił tylko w Polsce. I to tym większy, że w 1990 Polska miała prawdopodobnie najwyższy w Europie udział kolei w transporcie osób (30,5%, przewyższać nas mogła tylko Rumunia, ale Eurostat nie dysponuje dla niej danymi za 1990 r., w roku 1995 udział kolei w transporcie pasażerskim w Rumunii wynosił 26,5%, w tym czasie w Polsce już tylko 15,5%). W ciągu 20 lat staliśmy się krajem, gdzie rola kolei w transporcie jest znikoma (5,2% przewozów pasażerskich). Mniejszy udział kolei w przewozach osób notuje w UE tylko kilka krajów najmniejszych pod względem ludności, a zwykle też i obszaru (czyli których uwarunkowania nie uzasadniają transportu kolejowego). Żaden ze średnich i dużych krajów UE, żadna z liczących się gospodarek nie ma tak słabej kolei jak Polska.
Obrazek

Oto spadek udziałów przewozów pasażerskich....
Obrazek
Wniosek? Byliśmy na swój sposób mocarstwem w tym fachu dziś wyprzedziły nas małe kraje....

Dziesięć największych miast Europy Środkowej bez pasażerskich połączeń kolejowych to:

Jastrzębie-Zdrój 92 tys.
Lubin 75 tys.
Siemianowice Śląskie 70 tys.
Łomża 63 tys.
Mielec 61 tys.
Bełchatów 60 tys.
Piekary Śląskie 58 tys.
Knurów 39 tys.
Police 34 tys.
Czeladź 33 tys.
Całe top 10 zabrała sobie Polska :lol:
Obrazek

I niestety to nie koniec złych wieści od PKP....
Poznań tym razem uderza w północną Wielkopolskę...
Usuwa połączenia Krzyż Wlkp. - Piła Gł.
No to ciekawy dostęp do Szczecina będą mieli mieszkańcy Piły :roll:

W wielu miejscowościach przewozy pasażerskie znikną między innymi w 16 tysięczne Trzciance obecnie kursuje tam 16 pociągów w ciągu dnia...
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

klocek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 392
Rejestracja: 22 wrz 2009, o 19:55
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: klocek » 21 kwie 2015, o 17:49

Przecież chcieli wyrównać poziom kolei Polski B do Polski A. I wyszło im :D szkoda, że w drugą stronę.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: K-man » 21 kwie 2015, o 21:19

Europejski Kongres Gospodarczy: Miliardy na kolej z UE, ale czy wykorzystamy?
Mariusz Piotrowski

PKP PLK inwestuje w infrastrukturę kolejową.

PKP PLK inwestuje w infrastrukturę kolejową. (Fot. Przemek Wierzchowski / Agencja Gazeta)
Do 2020 roku PKP PLK wyda 50 mld zł na wiele modernizacji, inwestycji i remontów na kolei. Najpierw jednak musi zakończyć inwestycje z poprzedniej unijnej perspektywy. - Zostało bardzo mało czasu na wykorzystanie tych pieniędzy, ale chcemy wykorzystać całą dostępną alokację. Nie wszystko jednak zależy od nas - powiedział Andrzej Wojciechowski, wiceprezes PKP PLK na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach.
Artykuł otwarty w ramach bezpłatnego limitu prenumeraty cyfrowej
Ostatnie lata upłynęły pod znakiem poprawy jakości polskich kolei. Tylko w ubiegłym roku PKP PLK zmodernizował 1,3 tys. km torów kolejowych, a plan inwestycyjny na ten rok zakłada wydatki na poziomie 8,5 mld zł, za co m.in. zmodernizowane będzie kolejne 1000 km torów. - W ostatnich latach modernizacje linii skupione były na transporcie pasażerskim. Widać to po takich liniach jak Warszawa - Gdańsk, Kraków - Rzeszów czy Wrocław - Poznań - mówił podczas debaty na Europejskim Kongresie Gospodarczym w Katowicach Maciej Gładyga z Departamentu Transportu Kolejowego w resorcie infrastruktury.

Mimo to PKP PLK ma problem z wydawaniem unijnych funduszy przeznaczonych na modernizację kolei - do końca ub. roku wykorzystano tylko jedna trzecią dostępnych funduszy. - Na teraz wykorzystaliśmy 45 proc. dostępnej alokacji na kolej. Reszta pieniędzy nie przepadnie, bo choć zostało mało czasu, chcemy w pełni wykorzystać pieniądze z UE i złożyć wszystkie faktury do końca roku. Ale jest cała masa zagrożeń, które mogą pokrzyżować nasze plany - przyznał Andrzej Wojciechowski, wiceprezes PKP PLK, i dodał, że PLK boryka się z problemem źle skonstruowanych umów czy zmowami cenowymi producentów.

To ledwie powrót?

- Dzisiaj walczymy o to, by przywrócić stan rzeczy, który mieliśmy 30 lat temu. Ale musimy patrzeć do przodu: kolej musi odzyskać zaufanie pasażerów, którzy się od niej odwrócili. Jeśli tego nie zmienimy, to po wyczerpaniu środków UE wrócimy do początku lat 90., kiedy Leszek Balcerowicz powiedział kolejarzom, że nie da im ani złotówki, i zaczęła się powolna agonia kolei - mówił prof. Wojciech Paprocki z Katedry Transportu SGH.

Na kiepski stan infrastruktury i problemy związane z remontami torów narzekał z kolei Wojciech Derda, członek zarządu PKP Cargo. - Transport kolejowy to 15 proc. transportu towarowego w Polsce. Tylko tyle, bo przy obecnej prędkości pociągów i stanie torów trudno nam pozyskiwać nowe kontrakty. Mamy duże możliwości, choćby patrząc na sytuację polskich portów, które mogą stanowić tańszą alternatywę dla Europy Zachodniej. Ale warunkiem jest to, że pociągi będą przejeżdżały przez Polskę w kilkanaście, a nie kilkadziesiąt godzin - stwierdził.

Wiceprezes PLK przekonywał, że kolej ma dobry plan na przyszłość. - Po raz pierwszy w historii PLK podpisze wieloletnią umowę z MIR na utrzymanie infrastruktury. Jesteśmy dobrze przygotowani na nową perspektywę unijną - jest już gotowych 13 postępowań przetargowych o łącznej wartości 11 mld zł - powiedział Wojciechowski.

W latach 2014-20 PKP PLK chce wydać na modernizację infrastruktury 50 mld zł, z czego ponad 40 mld zł to środki unijne.

Co z koleją dużych prędkości? Szansą plan Junckera

W dyskusji rozmawiano też o planach na bardziej odległą przyszłość, przede wszystkich o zamrożonych planach budowy kolei dużych prędkości, czyli osławionego Y, który miałby łączyć Poznań i Wrocław z Warszawą. - Nie wyobrażam sobie, żeby w ciągu najbliższych 20 lat stolica Polski nie była połączona z Berlinem szybkim pociągiem. Moim zdaniem popełniliśmy błąd, bo teraz, gdy Unia Europejska lansuje duże projekty transgraniczne, my przedstawiamy KDP jako naszą wewnętrzną linię - powiedział Krzysztof Niemiec, wiceprezes zarządu Track Tec. - W strategii rozwoju transportu jest zapisane, że decyzja o budowie KDP zostanie podjęta do 2020 roku. Ten projekt nie umarł, a obecnie PLK opracowuje studium w sprawie opłacalności kolei dużych prędkości w kierunku Berlina i Pragi - powiedział Gładyga. I dodał, że projekt budowy KDP został już zgłoszony do Komisji Europejskiej z dużą szansą na wpisanie do planu Junckera.


http://wyborcza.biz/biznes/1,144885,177 ... z3XyO2jZtW" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: K-man » 23 kwie 2015, o 12:14

A kiedy i nas takie prędkości? :lol: :lol: :lol:
http://pieniadze.gazeta.pl/pieniadz/56, ... #BoxBizImg" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 23 kwie 2015, o 22:41

15 sierpnia przejedzie przez Kalisz pociąg Pielgrzym
Trasa przejazdu: Poznań Główny - Gądki - Kórnik - Środa Wlkp. - Jarocin - Ostrów Wlkp. - Kalisz - Zduńska Wola Karsznice - Częstochowa.
Częstochowa - Zduńska Wola Karsznice - Kalisz - Ostrów Wlkp. - Jarocin - Środa Wlkp. - Kórnik - Gądki - Poznań Główny.
http://turkol.pl/index.php?option=com_c ... cle&id=143" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10958
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: K-man » 29 kwie 2015, o 16:47

http://www.kresy.pl/wydarzenia,spolecze ... ic-pociagi" onclick="window.open(this.href);return false;
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 2 maja 2015, o 15:17

`Pendolino w Ostrowie
https://www.facebook.com/InfOstrow/vide ... 7/?fref=nf" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 3 maja 2015, o 18:28

http://i.imgur.com/CjhxfhU.png" onclick="window.open(this.href);return false;
Skomentuje to ktoś jakoś? :twisted:
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 3 maja 2015, o 18:51

Ja skomentuje. Jeżeli Gatersleben ma (zgodnie z Wikipedią) ma 2.272 mieszkańców, a Kalisz ma "o 100 000 więcej populacji" to wychodzi na to, że Wikipedia kłamie, bowiem Gatersleben ma 227.000 000 mieszkańców, co w sumie daje największe miasto świata. :lol:

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 4 maja 2015, o 08:50

W Sezonie ciekawy ruch z Poznania do Wrocławia p. Ostrów
Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 6 maja 2015, o 22:46

Miliony złotych na tablety, a teczki wypchane papierem
http://kurierkolejowy.eu/aktualnosci/24 ... ierem.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Kolej

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 19 maja 2015, o 22:23

Jak to Niemiecki skład kursował szybciej przed wojna po Polsce jak dziejesz PKP
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=KIBpoN5RwZ4[/youtube]
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

ODPOWIEDZ