DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Mam wrażenie, że albo mówimy różnymi językami, albo ktoś rozmyślnie próbuje nie zrozumieć.
Ostatni raz, droga ekspresowa/krajowa/obwodnica - super, niech będzie, czy bliżej czy dalej o 8 km, nie robi różnicy rozwojowi miasta a już na pewno nie rozwojowi regionu. Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Natomiast w wielu wypowiedziach widzę oczekiwanie, że to w końcu będzie ten przełom, Kalisz zacznie się rozwijać i będzie super. Nie będzie, Kalisz zacznie się rozwijać jak znajdzie swoją niszę w nowoczesnej gospodarce.
Więcej nie powtarzam tego samego, pozostaję przy swoim zdaniu i kończę mój udział w tej dyskusji.
Pozdrawiam
Ostatni raz, droga ekspresowa/krajowa/obwodnica - super, niech będzie, czy bliżej czy dalej o 8 km, nie robi różnicy rozwojowi miasta a już na pewno nie rozwojowi regionu. Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Natomiast w wielu wypowiedziach widzę oczekiwanie, że to w końcu będzie ten przełom, Kalisz zacznie się rozwijać i będzie super. Nie będzie, Kalisz zacznie się rozwijać jak znajdzie swoją niszę w nowoczesnej gospodarce.
Więcej nie powtarzam tego samego, pozostaję przy swoim zdaniu i kończę mój udział w tej dyskusji.
Pozdrawiam
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Całe szczęście.Panmik pisze: kończę mój udział w tej dyskusji.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Moim skromnym zdaniem nie ma takiego wyboru. Wydawało mi się, że wcześniej wyjaśniłem dlaczego.Panmik pisze:Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Pozdrawiam
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Mieli do wyboru wojnę lub hańbę, wybrali hańbę, a wojnę będą mieli i tak.jp pisze:Moim skromnym zdaniem nie ma takiego wyboru. Wydawało mi się, że wcześniej wyjaśniłem dlaczego.Panmik pisze:Wybór dotyczy droga na którą wydamy pieniądze miejskie albo droga na którą ich nie wydamy, więc będziemy mogli te pieniądze zamienić na inne inwestycje.
Pozdrawiam
I tak wydamy podobne pieniądze, nie będzie żadnych oszczędności.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/ob ... id,tm.html" onclick="window.open(this.href);return false;
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
niech wykonają w końcu ten wariant, który planowany jest od 20 lat, a nie będą teraz znowu kilka lat debatować nad jeszcze innym wariantem.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No jeśli przed niedobrym, trzecim wariantem zamiast władz Kalisza będą nas bronić rolnicy z Kościelnej Wsi to ja mogę powiedzieć tylko tyle:Mieszkańcy Kościelnej Wsi sprzeciwiają się budowie odcinka drogi krajowej nr 25 przez ich miejscowość w nowym, trzecim wariancie. Zbierają podpisy przeciwko inwestycji w ich okolicy. Wysłali już też list do Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad.
Dobre pytanie, a może zamiast prezydenta potrzebujemy sołtysa?- Mamy wysokie, drugie i trzecie klasy gruntów. A teraz droga ma poprzecinać gospodarstwa. Mnóstwo gospodarzy ma zrobione biznesplany, ma zobowiązania z tytułu pobranych funduszy unijnych - wylicza sołtys Tomasz Pawlak. - Po co w takim razie budowano węzeł przy Castoramie?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
W gminie Blizanów
http://www.blizanow.ug.gov.pl/index.php ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;
Załączona jest mapka: http://www.blizanow.ug.gov.pl/images/fo ... mapka.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; (duża)
Poglądowo:
czyli ruszają Konsultacje Społecznew lipcu planowane są spotkania informacyjne z udziałem jednostek samorządowych (gminy) i społeczeństwa.
http://www.blizanow.ug.gov.pl/index.php ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;
Załączona jest mapka: http://www.blizanow.ug.gov.pl/images/fo ... mapka.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false; (duża)
Poglądowo:
Ostatnio zmieniony 10 cze 2017, o 18:46 przez satori, łącznie zmieniany 1 raz.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Powiało świeżością i żaden z wariantów nie zgrywa się z dotychczasową planowaną obwodnicą. na początku myślałem że wariant Niebieski to ten o którym się mówi od lat jednak minimalnie jest bardziej odsunięty od miasta.satori pisze:W gminie Blizanówczyli ruszają Konsultacje Społecznew lipcu planowane są spotkania informacyjne z udziałem jednostek samorządowych (gminy) i społeczeństwa.
http://www.blizanow.ug.gov.pl/index.php ... owej-nr-25" onclick="window.open(this.href);return false;
Załączona jest mapka: http://www.blizanow.ug.gov.pl/images/fo ... mapka.jpeg" onclick="window.open(this.href);return false;
Za to kompletną świeżością jest wariant różowy który najbliżej jest zbliżony miastu.
Postarałem się to nanieść na foto z satelity.
Bez wariantu (chyba z Ociąża czyli żółtego)
Wariant czerwony to ta nowość zbliżona najbliżej do miasta.
Wariant pomarańczowy to wersja z MSIP czyli tą którą zakładano i gadano od zawsze.
Wariant Niebieski taki jak na pierwszej mapce
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wariant pomarańczowy nie jest możliwy do zrealizowania gdyż biegnie po/blisko 3 nitkach gazociągu wysokiego ciśnienia, rury mają po 40-80cm a są obostrzenia co do strefy ochronnej gazociągów. Poza tą strefą jest zabudowa mieszkaniowa więc znaleziono nowe korytarze w bliskości dawnego planowanego przebiegu.
Nawet na twoim screenie widać ślad po ostatnio budowanej nitce. Zmiany struktury gleby wpłynęły na wzrost roślin.
Tu z MSIPu screen: A tu SUiKZP z 2009r.
Nawet na twoim screenie widać ślad po ostatnio budowanej nitce. Zmiany struktury gleby wpłynęły na wzrost roślin.
Tu z MSIPu screen: A tu SUiKZP z 2009r.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Naniosłem warianty na zdjęcia satelitarne:
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://mib.gov.pl/2-514324a4ec938-1797817-p_1.htm" onclick="window.open(this.href);return false;Rząd zwiększył limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych do 135 mld zł
Do 135 mld zł ze 107 mld zł podniósł rząd limit finansowy Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.). 20 czerwca 2017 r. Rada Ministrów przyjęła zmianę uchwały w sprawie ustanowienia wieloletniego programu budowy dróg krajowych, która zakłada m.in. przedstawienie do końca roku listy inwestycji jakie zostaną sfinansowane w ramach nowego limitu w formie projektu zmian do Programu Budowy Dróg Krajowych na lata 2014-2023 (z perspektywą do 2025 r.) i przygotowanie odrębnego programu wieloletniego wskazującego zadania na sieci dróg krajowych zarządzanych przez GDDKiA, zapewniające ich dostosowanie do przenoszenia nacisku 11,5 t/oś wraz z rozwiązaniami zabezpieczającymi jego finansowanie ze środków budżetu państwa.
Wobec alarmów podnoszonych przez ekspertów drogownictwa to bardzo dobra wiadomość!
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Dla fanów inwestycji drogowych polecam: https://www.facebook.com/gddkia/" onclick="window.open(this.href);return false; super zdjęcia!
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://www.money.pl/gospodarka/wiadomos ... 35151.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Program budowy dróg droższy o prawie 30 mld zł. Mimo tego nie wszystkie ekspresówki powstaną
[...]
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie ze źródła zbliżonego do GDDKiA, najlepiej wszystkie drogi zaznaczane na czerwono i zielono potraktować jako te, które mieszczą się w limicie i powstawać będą w pierwszej kolejności. Te oznaczone kolorem niebieskim będą powstawały później i na nie zwyczajnie może nie starczyć pieniędzy.
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 6_2017.pdf
Program budowy dróg droższy o prawie 30 mld zł. Mimo tego nie wszystkie ekspresówki powstaną
[...]
Jak dowiedzieliśmy się nieoficjalnie ze źródła zbliżonego do GDDKiA, najlepiej wszystkie drogi zaznaczane na czerwono i zielono potraktować jako te, które mieszczą się w limicie i powstawać będą w pierwszej kolejności. Te oznaczone kolorem niebieskim będą powstawały później i na nie zwyczajnie może nie starczyć pieniędzy.
https://www.gddkia.gov.pl/userfiles/art ... 6_2017.pdf
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Na dysku dostępny jest cały przebieg drogi od Ostrowa do Konina w 3 wariantach.
https://drive.google.com/folderview?id= ... nhUNUhQSDA" onclick="window.open(this.href);return false;
https://drive.google.com/folderview?id= ... nhUNUhQSDA" onclick="window.open(this.href);return false;
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Te mapki pokazują jak beznadziejny dla miasta jest wariant nr 3. Przecież z takiego przebiegu trasy Kalisz nie miałby NIC, kompletnie NIC...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przecież jest ulica dojazdowa i będzie budowany jej kolejny odcinek, obsługujący powstałe i planowane tam firmy.Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
Po prostu miasto jest zbyt leniwe i idzie po najmniejszej linii oporu co oznacza jego dalszą degradację.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie, miasto optuje za wariantem 3, ponieważ w całości przebiega poza granicami.Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Niestety zbyt daleko od tych granic Kalisza.jp pisze:Nie, miasto optuje za wariantem 3, ponieważ w całości przebiega poza granicami.Piob pisze:A może miasto optuje za wariantem 3, bo w przypadku 1 i 2 wariantu, gdy droga zostanie przedłużona od węzła Castorama do Poznańskiej to wtedy ulica Inwestorska zostaje odcięta komunikacyjnie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln