ambrotos pisze:Kaliszanie do obwodnicy w kaliszu jak i ociazu beda musieli dojechac. Jesli nie mieszkaja przy niej. Nie wiem czego nie rozumiesz. Chodzi o to ze ruch tranzytowy nie bedzie smrodzil w miescie. To chyba jasne?
Wielu ludzi myśli podobnie jak Ty i wcale im się nie dziwie. W mniemaniu większości, obwodnica poza miastem spowoduje zmniejszenie ruchu w centrum miasta- stereotypowe myślenie. Na pozór tak to wygląda i wydaje się logiczne. Jednak w tym konkretnym przypadku to tak nie zadziała, a przynajmniej nie w satysfakcjonującym stopniu. Nie chce mi się od nowa tłumaczyć dlaczego. Jeżeli chcesz dyskutować, to proszę zapoznaj się z moimi wcześniejszymi wpisami (jest tego na forum sporo) Odnieś się do konkretów, wtedy będziemy mogli dyskutować.
Proszę zapoznaj się także z najnowszym Studium Uwarunkowań i Kierunków Zagospodarowania Przestrzennego Kalisza. Autorzy dokumentu uważają co prawda, że w celu poprawy warunków technicznych dróg krajowych nr 12 i 25, należy wyprowadzić ruch poza obszar zabudowy i docelowo także poza granice miasta, ale…
ze Studium wyraźnie wynika także, że do wyprowadzenia ruchu tranzytowego z centrum miasta, nie wystarczy nowy odcinek drogi nr 25 od węzła w NS do węzła w Kokaninie z przebiegiem poza granicami miasta. Nowy przebieg drogi poza granicami miasta poprawi jedynie warunki techniczne drogi krajowej, ale nie wyprowadzi większości ruchu tranzytowego z centrum miasta. Do tego potrzebna jest zachodnia obwodnica przebiegająca przez węzeł przy Castoramie. Ta zachodnia obwodnica w Studium jest oczywiście zaznaczona i jest to jedyna droga GP przebiegająca przez Kalisz.
Kaliszowi powinno zależeć nie tylko na poprawie warunków technicznych drogi nr 25, ale przede wszystkim na zbudowaniu obwodnicy, która pozwoli wyprowadzić ruch tranzytowy z centrum miasta, a to może zapewnić jedynie przedłużenie obwodnicy NS w kier. ul. Poznańskiej.
Mnie droga poza granicami miasta nie wadzi. Fajnie, że pojawiła się szansa zbudowania nowej drogi nr 25. Tak naprawdę to nie miałbym nic przeciwko pozamiejskiemu przebiegowi obwodnicy od węzła w NS do węzła w Kokaninie, ale obawiam się, że zrealizowanie tego wariantu zmniejszy szanse na przedłużenie obwodnicy NS do ul. Poznańskiej. Chyba, że za realne uznamy wybudowanie obu tych odcinków, ale ja w to nie wierzę i dlatego właśnie preferuję wariant ze Studium, czyli poprzez węzeł na Dobrzecu.
jasiek20 pisze:Nie karmcie trolla
Ostatni raz, już więcej nie będę