DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 5 sie 2017, o 23:08

ambrotos pisze:Powiedzcie mi gdzie tam miedzy cmentarzem a blokami znajdziecie miejsce na 2 pasy?
"kto szuka, ten znajdzie" :wink:
Między cmentarzem a blokami jest jakieś 100 metrów. Studium, mpzp - wszystkie obowiązujące dokumenty uwzględniają w tym miejscu teren drogi o standardzie GP
A myślisz, że dlaczego zabudowa Dobrzeca zatrzymała się na wysokości cmientarza. W tym miejscu wyczerpał się teren pod zabudowę, a granicę wyznacza własnie planowana droga.

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ambrotos » 5 sie 2017, o 23:16

Moim zdaniem pomysl na droge tam jest stary. Pewnie powstal z 40 lat temu kiedy osiedle bylo jeszcze w powijakach. Teraz osiedle sie rozbudowalo i trzeba uaktualnic plany, albo moze realizujmy zalozenia jeszcze z czasow zaborow nie zwracajac uwagi na obecne uwarunkowania?

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 5 sie 2017, o 23:39

ambrotos pisze:JP- dzieki za komentarz. Nie zgadzam sie z Toba ale doceniam kunszt:)
Pozostane jednak przy swoim zdaniu. Obecnie duza czesc tranzytu idzie przez Podmiejska i Stanczukowskiego.
Zbudowanie obwodnicy 1 czy 2 km dalej przez to samo osiedle wg mnie nie jest rozwiazaniem z punktu widzenia poprawienia jakosci powietrza w miescie. TO juz rownie dobrze mozna dobudowac drugi pas do Podmiejskiej i Stanczukowskiego i wszyscy zwolennicy beda mieli obwodnice miasta idaca przez srodek miasta:) Do tego byloby to rozwiazanie duzo tansze. Ja po prostu pamietam zimowe pomiary smogu na Dobrzecu a wydaje mi sie ze przy okazji lata wiele osob o tym zapomnialo.
Odpowiadajac na inne komentarze - nie , nie widze problemu w dojechaniu paru km do wezla w Ociazu i wjechaniu tam na obwodnice.
Fajnie ze sie rozpetala dyskusja bo juz przysypialiscie;p
no i masz lato i jest przekroczeniu poziomu smogu? Nie ma. Dlatego ze jest mniejszy ruch samochodowy? NIE tzn ze ten smog jest z ogrzewan domow a nie spalin samochodowych.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 5 sie 2017, o 23:49

ambrotos pisze: Fajnie ze sie rozpetala dyskusja bo juz przysypialiscie;p
Fajnie to by było gdyby Twoje wpisy wnosiły coś nowego do dyskusji. Wszystko zostało już wcześniej sto razy omówione
ambrotos pisze:Moim zdaniem pomysl na droge tam jest stary. Pewnie powstal z 40 lat temu kiedy osiedle bylo jeszcze w powijakach. Teraz osiedle sie rozbudowalo i trzeba uaktualnic plany, albo moze realizujmy zalozenia jeszcze z czasow zaborow nie zwracajac uwagi na obecne uwarunkowania?
Pomysł na drogę jest jak najbardziej aktualny. Planując osiedla wyznacza się docelową siatkę ulic. Na tym własnie polega planowanie. Osiedle budowano w oparciu o planowane drogi, w tym drogę GP. Sorry, ale nie chce mi się już któryś raz pisać dlaczego droga GP powinna biec własnie w tym a nie innym miejscu.

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ambrotos » 5 sie 2017, o 23:56

Jp z ktorej dzielnicy jestes

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 208
Rejestracja: 6 lut 2016, o 20:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Piob » 6 sie 2017, o 09:27

@ambrotos
Polecam cofnąć się kilka stron w tył w tym wątku, tam wiele osób przytoczyło merytoryczne argumenty, których nie będziemy powtarzać drugi raz. Jak chcesz podyskutować to się odnieś do nich, bo na razie trolujesz :)

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 875
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Jacenty » 6 sie 2017, o 10:30

kaliszanin2 pisze:
milo pisze:Jaka znowu poznańska dywersja? To Sapinski i jego ekipa lansują tę wersję, jedna z trzech przecież.
W takim razie to dywersja Sapińskiego i jego niewydarzonego układu.
Swoją drogą nasz Prezydent za rok kończy kadencje, PEWNIE SWOJĄ OSTATNIĄ, a sprawy stoją nadal w miejscu... Gdyby rok temu przygotowali porządny wniosek, a nie najgorszy ze wszystkich złożonych, droga dziś była by w budowie.
Nie moge uwierzyć w to że przez tyle lat nie możemy dobudować chociaż kawałka do Poznańskiej

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1943
Rejestracja: 12 lut 2006, o 12:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: ANewDay » 6 sie 2017, o 16:07

zbędna dyskusja się zrobila :roll:

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 6 sie 2017, o 16:13

ambrotos pisze:Moim zdaniem pomysl na droge tam jest stary. Pewnie powstal z 40 lat temu kiedy osiedle bylo jeszcze w powijakach. Teraz osiedle sie rozbudowalo i trzeba uaktualnic plany, albo moze realizujmy zalozenia jeszcze z czasow zaborow nie zwracajac uwagi na obecne uwarunkowania?
Właśnie o to chodzi,że osiedle budowano właśnie wg założeń sprzed 40 lat uwzględniających powstanie tej drogi.Podobnie było np. z Trasą Bursztynową.Też negujesz jej przebieg przez niemal centrum miasta ?A plany na jej budowę są z okresu II wojny światowej o ile pamiętam.

Jaki wobec tego masz pomysł na organizację ruchu w rejonie węzła przy Castoramie uwzględniając wariant obwodnicy poza miastem ?

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 6 sie 2017, o 20:24

Obwodnice przeprowadzić przez miasto,to tak jakby przez środek podwórka wybudować sobie płot i cieszyć się,że będę przechodził furtką z prawej na lewo.Korzyści z takiej arterii to takie,że mieszkańcy będą podziwiać przejeżdżające samochody,zbierać śmieci wyrzucane przez kierowców,wdychać smród i partycypować w budowie tej drogi.
Z obwodnicy Ostrowa w większym stopniu korzystają Kaliszanie niż Ostrowianie.Pilnowali jednak by 11 przechodziła jak najbliżej ich miasta,ale nikt nie wrzeszczał,że ma przechodzić na terenach miasta,dlatego Ostrów obwodnice ma a Kalisz nie
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

kaczorkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1873
Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
Lokalizacja: XXV lecia

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: kaczorkalisz » 6 sie 2017, o 20:27

o Trasie Bursztynowej tez mowili ze co to za droga jak przez miasto idzie. A teraz sobie nie wyobrazamy ruchu bez tej trasy

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 6 sie 2017, o 20:39

Trasa Bursztynowa nie jest obwodnicą.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 6 sie 2017, o 21:09

Stanis pisze:Obwodnice przeprowadzić przez miasto,to tak jakby przez środek podwórka wybudować sobie płot i cieszyć się,że będę przechodził furtką z prawej na lewo.Korzyści z takiej arterii to takie,że mieszkańcy będą podziwiać przejeżdżające samochody,zbierać śmieci wyrzucane przez kierowców,wdychać smród i partycypować w budowie tej drogi.
Z obwodnicy Ostrowa w większym stopniu korzystają Kaliszanie niż Ostrowianie.Pilnowali jednak by 11 przechodziła jak najbliżej ich miasta,ale nikt nie wrzeszczał,że ma przechodzić na terenach miasta,dlatego Ostrów obwodnice ma a Kalisz nie
Przecież obwodnica Ostrowa częściowo przebiega w granicach miasta.Po drugie u nas mamy niejako zbudowany nazwijmy go I etap obwodnicy zakończony węzłem przy Castoramie dlatego naturalnym jest, że oczekujemy kontynuacji tej inwestycji.I tu jest pies pogrzebany.Wariant omijający miasto sprawi, że nigdy nie doczekamy się połączenia Castorama-Poznańska.A jeśli nie stworzymy takiego połączenia obsługa terenów inwestycyjnych nadal będzie odbywała się w 90% Alejami Wojska Polskiego.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2506
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jp » 6 sie 2017, o 21:50

Pawel pisze:Wariant omijający miasto sprawi, że nigdy nie doczekamy się połączenia Castorama-Poznańska.A jeśli nie stworzymy takiego połączenia obsługa terenów inwestycyjnych nadal będzie odbywała się w 90% Alejami Wojska Polskiego.
I to jest sedno sprawy. Obwodnica omijająca miasto nie zastąpi połączenia Castorama-Poznańska. Podobnie jak południowa obwodnica nie zastąpi Trasy Bursztynowej. Trasa Bursztynowa była potrzebna żeby odciążyć centrum miasta. Podobnie jest w przypadku połączenia Castorama-Poznańska.

Niektórym to się chyba wydaje, że wyrzucenie DK 25 poza Kalisz spowoduje zauważalne zmniejszenie ruchu samochodowego w centrum. Tak jakby Kalisz był pokroju Skalmierzyc albo Jarocina.

Kalisz jest dużym miastem, które żeby funkcjonować i się rozwijać, potrzebuje SIECI głównych dróg. Kalisz jak powietrza potrzebuje tras: Stanczukowskiego, Bursztynowej, jej kontynuacji na wschodzie i północy, wewnętrznej obwodnicy na południu, oraz połączenia Castorama –Poznańska. I to jest absolutne minimum niezbędne do wyprowadzenia części ruchu z centrum miasta.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 7 sie 2017, o 08:52

Odnoszę nieodparte wrażenie, że niektórym wydaje się iż ta droga to będzie autostrada na której będą korki od świtu do nocy :lol:
Gdyby to miała być autostrada i ruch miałby się zwiększyć to OK, niech idzie poza granicami miasta, ale to NIE BĘDZIE AUTOSTRADA i ruch na tej drodze się nie zwiększy bo kierowcy mają szereg innych możliwości dojazdu z północy na południe czy ze wschodu na zachód. Kalisz ma takie położenie, że tu nigdy nie będzie tras przelotowych. Dlatego też, planowany odcinek drogi, powinien służyć również kaliszanom i być przeprowadzony tak jak w pierwotnych planach czyli od wybudowanego węzła przy Castoramie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 7 sie 2017, o 09:19

jasiek20 pisze: ruch na tej drodze się nie zwiększy bo kierowcy mają szereg innych możliwości dojazdu z północy na południe czy ze wschodu na zachód. Kalisz ma takie położenie, że tu nigdy nie będzie tras przelotowych.
ambrotos pisze: Obecnie duza czesc tranzytu idzie przez Podmiejska i Stanczukowskiego.
Tu jest piesek pogrzebany.
Zwolennicy odsunięcia drogi jak najdalej od granic miasta uważają, że tranzyt przez Kalisz na linii północ-południe jest istotną częścią ruchu w Kaliszu. W takiej sytuacji rzeczywiście droga mogłaby by być w wariancie takim jaki popierają.

Uczciwie planując tę drogę, należałoby zrobić dość proste badanie wielkości tego tranzytu. I to powinno zrobić miasto wypowiadając się na temat wariantów.

Moim zdaniem tranzyt północ-południe przez Kalisz jest stosunkowo niewielki, znacznie mniejszy niż ten przebiegający np. przez Jarocin czy Ostrów.
Większość ruchu w ciągu Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego to ruch aglomeracyjny - generowany przez Kalisz, osiedla podmiejskie i sąsiednie gminy z powiatu kaliskiego oraz NS.

Obwodnica odsunięta od granic Kalisza z węzłami w Ociążu i Kokaninie zmniejszy w małym stopniu ruch na ciągu dróg Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego. Zaryzykowałbym twierdzenie, że przy 2x2 będzie ona "pusta".
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 7 sie 2017, o 12:20

milo pisze:
Tu jest piesek pogrzebany.
Zwolennicy odsunięcia drogi jak najdalej od granic miasta uważają, że tranzyt przez Kalisz na linii północ-południe jest istotną częścią ruchu w Kaliszu. W takiej sytuacji rzeczywiście droga mogłaby by być w wariancie takim jaki popierają.

Uczciwie planując tę drogę, należałoby zrobić dość proste badanie wielkości tego tranzytu. I to powinno zrobić miasto wypowiadając się na temat wariantów.

Moim zdaniem tranzyt północ-południe przez Kalisz jest stosunkowo niewielki, znacznie mniejszy niż ten przebiegający np. przez Jarocin czy Ostrów.
Większość ruchu w ciągu Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego to ruch aglomeracyjny - generowany przez Kalisz, osiedla podmiejskie i sąsiednie gminy z powiatu kaliskiego oraz NS.

Obwodnica odsunięta od granic Kalisza z węzłami w Ociążu i Kokaninie zmniejszy w małym stopniu ruch na ciągu dróg Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego. Zaryzykowałbym twierdzenie, że przy 2x2 będzie ona "pusta".
I tyle w temacie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: milo » 7 sie 2017, o 12:49

Tylko jeszcze dodam, że obwodnica położona bliżej zabudowy miejskiej z węzłami w Kaliszu : Dobrzec, Poznańska/Północna oraz DW 442 ( pomiędzy granicą miasta a Pawłówkiem ) ma jakąś szansę przejęcia tego ruchu "aglomeracyjnego" + zapewnia rozbudowę obwodnicy NS do zaplanowanego wcześniej 2x2.

Jeżeli się mylę/mylimy i nawet bliższe zabudowy poprowadzenie obwodnicy nie przejmie części ruchu aglomeracyjnego, to rzeczywiście opcja Ociąż-Kokanin będzie ok, a już własnymi środkami trzeba rozbudować ramę do 2x2.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 7 sie 2017, o 16:54

Osobiście również jestem zwolennikiem koncepcji zbliżonej miastu.
Jednak przy obecnej ilości węzłów to zbyt wielu Kaliszan z tej koncepcji i tak nie skorzysta.

Moim zdaniem warto byłoby pomyśleć o dodatkowych węzłach

Priorytetem jak dla mnie byłby tu węzeł Dobrzec w okolicach cmentarza
Obrazek
Dzięki takiemu rozwiązaniu z obwodnicy skorzystali by mieszkańcy os. Dobrzec jak i mieszkańcy ul. Dobrzeckiej czy Korczak, idąc dalej również służyła by mieszkańcom Biskupic itd.


Warto byłoby też pomyśleć w końcu nad rozwojem sieci dróg na prawobrzeżnym Kaliszu.
Dodatkowo droga ta mogłaby być alternatywą dla wyjazdu z centrum bo niestety ale Majkowska jest zamknięta.

Obrazek
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 213
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 7 sie 2017, o 22:17

Pies jest pogrzebany w tym,że jadąc z Wrocławia do Torunia,z Częstochowy do Poznania,kierowcy mając na uwadze przeciskanie się ulicami miasta wybierają drogi alternatywne.
Takim to sposobem,Kalisz będąc w środku Polski stoi na uboczu.Nie zmienimy tego,do puki nie zmienimy mentalności,że drogi krajowe mają zastąpić drogi miejskie.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

ODPOWIEDZ