jasiek20 pisze: ruch na tej drodze się nie zwiększy bo kierowcy mają szereg innych możliwości dojazdu z północy na południe czy ze wschodu na zachód. Kalisz ma takie położenie, że tu nigdy nie będzie tras przelotowych.
ambrotos pisze: Obecnie duza czesc tranzytu idzie przez Podmiejska i Stanczukowskiego.
Tu jest piesek pogrzebany.
Zwolennicy odsunięcia drogi jak najdalej od granic miasta uważają, że tranzyt przez Kalisz na linii północ-południe jest istotną częścią ruchu w Kaliszu. W takiej sytuacji rzeczywiście droga mogłaby by być w wariancie takim jaki popierają.
Uczciwie planując tę drogę, należałoby zrobić dość proste badanie wielkości tego tranzytu. I to powinno zrobić miasto wypowiadając się na temat wariantów.
Moim zdaniem tranzyt północ-południe przez Kalisz jest stosunkowo niewielki, znacznie mniejszy niż ten przebiegający np. przez Jarocin czy Ostrów.
Większość ruchu w ciągu Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego to ruch aglomeracyjny - generowany przez Kalisz, osiedla podmiejskie i sąsiednie gminy z powiatu kaliskiego oraz NS.
Obwodnica odsunięta od granic Kalisza z węzłami w Ociążu i Kokaninie zmniejszy w małym stopniu ruch na ciągu dróg Podmiejska-Stańczukowskiego-Piłsudskiego. Zaryzykowałbym twierdzenie, że przy 2x2 będzie ona "pusta".