DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Argumenty Misia, pomimo że są merytoryczne, są całkowicie chybione. O jakim rozwoju miasta mowa? Jeśli chodzi o demografię Kalisza jest ona dramatyczna. Miasto wyludnia się i starzeje szybciej niż było to prognozowane. I to od kilkunastu lat. Nie widać żadnej iskierki nadziei do odwrotu tej negatywnej tendencji. To po pierwsze. Po drugie rozwój miasta powinien być równomierny. Mieszkaniówka ma rozwijać się w kierunku północnym. Stąd inwestycje na Tyńcu. Mam nadzieję, że w niedalekiej przyszłości przyłączymy Niedźwiady, Pólko itd.i właśnie tam będą budowane domy i mieszkania. Jeśli zaś chodzi o zakłady to ich miejsce wyznaczono przy Inwestorskiej, Zachodniej, Obozowej, a więc południe .
To o czym pisałeś byłoby zasadne gdyby Kalisz się rozwijał tempem Wrocławia czy Krakowa. Odsunięcie drogi tyle km.od miasta to zamknięcie szansy na inwestycje w rejonie pól dobrzeckich. Gdyby wygrał wariant 1 lub 2 to byłaby szansa na budowę drogi dojazdowej do firm, które mogłyby się tam kiedyś ulokować. Wariant 3 to uniemożliwienie tego całkowicie i perspektywa ucieczki inwestorów do sąsiednich gmin.
To o czym pisałeś byłoby zasadne gdyby Kalisz się rozwijał tempem Wrocławia czy Krakowa. Odsunięcie drogi tyle km.od miasta to zamknięcie szansy na inwestycje w rejonie pól dobrzeckich. Gdyby wygrał wariant 1 lub 2 to byłaby szansa na budowę drogi dojazdowej do firm, które mogłyby się tam kiedyś ulokować. Wariant 3 to uniemożliwienie tego całkowicie i perspektywa ucieczki inwestorów do sąsiednich gmin.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zgadzam się, że należałoby już od tej chwili zabiegać o korzystne dla Kalisza i Ostrowa rozwiązanie, ale tak jak napisałem wcześniej, obawiam się optymalizacji kosztów. W przypadku wyboru wariantu 3, korzystny dla Kalisza układ geometryczny węzła w Skalmierzycach/Ociążu wymagałaby budowy dodatkowych wiaduktów estakad. Obawiam się, że najbardziej realne jest to fatalne, pogmatwane rozwiązanie z wykorzystaniem obecnych dróg lokalnychMiś pisze: ↑2 wrz 2017, o 15:57Nie dla wszystkich mieszkańców miasta węzeł w Ociążu będzie tym kluczowym.kaliszanin2 pisze: ↑2 wrz 2017, o 13:53Najbardziej groteskowym efektem wariantu 3 będzie to, że NIE SKRÓCI on podróży z Kalisza do Ostrowa. Co się zyska na dwujezdniowym odcinku Ociąż- Czekanów, to się straci na dziwacznych wjazdach/zjazdach na węźle Ociąż.
Druga sprawa to kwestia samego węzła... O ile kojarzę to aktualnie jest to tylko zarys a nie finalny projekt. Należałoby monitorować tą sprawę już od tej chwili.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeśli zamiast uproszczenia drogi z Kalisza do Ostrowa nastąpi jej pogmatwanie, to będzie to najbardziej spektakularna porażka władz Kalisza. Skoro to miała być droga Ostrów-KALISZ-Konin, to efektem realizacji tej inwestycji musi być przyspieszenie połączeń Kalisz-Ostrów i Kalisz-Konin, a nie zbudowanie drogi Ostrów-Konin z pominięciem Kalisza. Nie rozumiem, dlaczego Sapiński nie chce szybkich tras Kalisz-Ostrów i Kalisz-Konin. On chyba nie wie, co robi.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie, droga Ostrów-Kalisz-Konin ma przede wszystkim ułatwić przejazd pomiędzy tymi trzema miastami oraz skrócić jego czas i powinna być tak zaplanowana, żeby ten efekt dotyczył także, a może nawet przede wszystkim Kalisza, pozbawionego dróg ruchu przyspieszonego. Gdyby nie było tu Kalisza, ta droga w ogóle nie znalazłaby się w planach, więc wyłączanie z niej Kalisza jest całkowicie niezrozumiałe.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
najczęstszym skojarzeniem całej dyskusji w tym temacie to krótkowzroczność kilku idiotów na temat wariantów 1i2 którzy to idiocici chcieliby nawet do kibla wjechać gablotą.
-
- Użytkownik
- Posty: 1873
- Rejestracja: 31 mar 2009, o 14:47
- Lokalizacja: XXV lecia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
kaliszanin2 pisze: ↑2 wrz 2017, o 18:26Nie, droga Ostrów-Kalisz-Konin ma przede wszystkim ułatwić przejazd pomiędzy tymi trzema miastami oraz skrócić jego czas i powinna być tak zaplanowana, żeby ten efekt dotyczył także, a może nawet przede wszystkim Kalisza, pozbawionego dróg ruchu przyspieszonego. Gdyby nie było tu Kalisza, ta droga w ogóle nie znalazłaby się w planach, więc wyłączanie z niej Kalisza jest całkowicie niezrozumiałe.
bardzo duzo samochodow ciezarowych zjezdza do Kalisza bo jakby nie patrzac jest duzo firm. Jadac od Konina bedzie jechac do Ociaza zeby wrocic sie do Kalisza? NIE bedzie pchac sie przez stara droge czyli Wojska Polskiego.
Przypominam ta droga ma sluzyc rowniez nam mieszkancow w formie takiej ze zmniejszy sie ruch tranzytowy. A co do tego ze ma nam skrocic czas przejazdu to masz racje nam nie bedzie sluzyc.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No proszę jakie bluzgi. Zaczyna być nerwowo? Kampania wyborcza na horyzoncie? Jest oczywiste, że wariant 3 to nie jest droga Ostrów-Kalisz-Konin, tylko Ostrów-Konin. Ten wariant w ogóle nie ułatwi komunikacji Kalisza z Ostrowem, a z Koninem niewiele.
Ta droga nie była planowana jako obwodnica Kalisza (chociaż jej przebieg miał odciążyć centrum Kalisza), bo to nie jest autostrada ani droga ekspresowa. Od początku była planowana przede wszystkim jako dobre połączenie Kalisza z Ostrowem (aglomeracyjne) i Koninem (regionalne). Wariant 3 to jest odejście od tego założenia, położenie lagi na faktycznych potrzebach Kalisza tylko po to, żeby móc się pochwalić rzekomym sukcesem w kampanii wyborczej, którą Sapiński i tak przegra, ale z nieopanowanej żądzy władzy odbierającej trzeźwość sądu zaszkodzi na odchodnym miastu.kaczorkalisz pisze: ↑2 wrz 2017, o 21:16ta droga ma sluzyc rowniez nam mieszkancow w formie takiej ze zmniejszy sie ruch tranzytowy.
Ostatnio zmieniony 2 wrz 2017, o 21:33 przez kaliszanin2, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zlokalizowanie obwodnicy bliżej nie rozwiązuje sprawy dostaw na terenie miasta... kto ma wjechać i tak wjedzie!kaczorkalisz pisze: ↑2 wrz 2017, o 21:16
bardzo duzo samochodow ciezarowych zjezdza do Kalisza bo jakby nie patrzac jest duzo firm. Jadac od Konina bedzie jechac do Ociaza zeby wrocic sie do Kalisza? NIE bedzie pchac sie przez stara droge czyli Wojska Polskiego.
Dodatkowy węzeł w Biskupicach w przypadku wariantu 3 oraz skomunikowanie go z AWP w okolicach Castoramy to konieczność... nie wiem tylko czy samorządowcy ja zauważają.
Faktycznie niepotrzebnie atmosfera rozmowy gęstnieje.kaliszanin2 pisze: ↑2 wrz 2017, o 21:22No proszę jakie bluzgi. Zaczyna być nerwowo? Kampania wyborcza na horyzoncie?
Ta droga nie była planowana jako obwodnica Kalisza (chociaż jej przebieg miał odciążyć centrum Kalisza), bo to nie jest autostrada ani droga ekspresowa. Od początku była planowana przede wszystkim jako dobre połączenie Kalisza z Ostrowem (aglomeracyjne) i Koninem (regionalne). Wariant 3 to jest odejście od tego założenia, położenie lagi na faktycznych potrzebach Kalisza tylko po to, żeby móc się pochwalić rzekomym sukcesem w kampanii wyborczej, którą Sapiński i tak przegra, ale z nieopanowanej żądzy władzy odbierającej trzeźwość sądu zaszkodzi na odchodnym miastu.
Nie wiem jak droga była planowana kiedyś ale aktualnie jest planowana jako droga podniesiona do rangi drogi ekspresowej a to narzuca zmianę pewnych rozwiązań.
Należałoby zauważyć plusy jakie daje taka sytuacja i je wykorzystać a nie upierać się przy dalszym prowadzeniu tranzytu w granicach administracyjnych miasta.
"To jest miś na skalę naszych możliwości..."
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jeżeli powstałoby przedłużenie obwodnicy Skalmierzyc do ul. Poznańskiej, to dojazd do stref przemysłowych na Dobrzecu oraz na południu miasta odbywałby się poprzez obwodnice a nie przez Wojska Polskiego i śródmiejski ring (TS)Miś pisze: ↑2 wrz 2017, o 23:00Zlokalizowanie obwodnicy bliżej nie rozwiązuje sprawy dostaw na terenie miasta... kto ma wjechać i tak wjedzie!kaczorkalisz pisze: ↑2 wrz 2017, o 21:16
bardzo duzo samochodow ciezarowych zjezdza do Kalisza bo jakby nie patrzac jest duzo firm. Jadac od Konina bedzie jechac do Ociaza zeby wrocic sie do Kalisza? NIE bedzie pchac sie przez stara droge czyli Wojska Polskiego.
Moim zdaniem nie ma najmniejszych szans na taką drogę.
Nie wiem co zauważają samorządowcy, ale urbaniści i drogowcy zauważają, że lepiej przedłużyć obwodnicę Skalmierzyc do ul. Poznańskiej (patrz Studium)
Gdyby istniały plany podniesienia drogi do rangi ekspresowej, to prawdopodobnie władze nie optowałyby za wariantem 3. Może w ogóle nie byłoby takiego wariantu..? Jedynym argumentem przemawiającym za przebiegiem w całości poza granicami miasta jest aspekt finansowy. Więcej plusów nie dostrzegam. Za to minusów jest sporo. Wszystkie zostały wcześniej omówione.Miś pisze: ↑2 wrz 2017, o 23:00Nie wiem jak droga była planowana kiedyś ale aktualnie jest planowana jako droga podniesiona do rangi drogi ekspresowej a to narzuca zmianę pewnych rozwiązań.
Należałoby zauważyć plusy jakie daje taka sytuacja i je wykorzystać a nie upierać się przy dalszym prowadzeniu tranzytu w granicach administracyjnych miasta.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Miś ciekawe argumenty podajesz. Wiele z nich do mnie trafia.
Jedyna ich słabość to wiara że nasi samorządowcy Są aktywni w sprawie tej inwestycji za przeszło 1,1mld zł.
A nie widać żeby byli... Żeby nie być gołosłownym, prezydent miasta, to co zaprojektował Transprojekt na zlecenie GDDKiA, nazwał rysunkami - twórczością internauty - bo sądził że to czyjeś wymysły. A to był projektowany węzeł w Ociążu. Prezydent widać nie zna projektu który od około miesiąca jest znany w internecie. I to jest porażające i świadczy o tym ze miasto nie jest stroną w rozmowach z projektantem i GDDKiA.
Jedni nie wierzą że samorządowcy przekonają do tego węzła i jedyną szanse widzą w wariancie 1 i 2.
Ty Miś, wierzysz że to się uda.
A ja widzę że Sapinski nie zna projektu bo nie rozpoznaje węzła w Ociążu. Ciężko więc sądzić że był zaanagazowany na wcześniejszych etapach projektowych. Ciężko mi sobie wyobrazić że ktokolwiek robi w sprawie wspomnianego przez Ciebie węzła w Biskupicach. A czas na takie propozycje już chyba się skończył.
I będziemy mieli wielkie magazyny (8ha?) firmy P. i bedą dojeżdżać tiry od Konina przez Ociąż i drogę lokalną (bo do takakiej bedzie zdegradowana obwodnica NS) albo przez ul. Poznańską, Stańszukowskiego, Podmiejską i AWP...
Garść linków:
Tu komentarz prezydenta na uwagi mieszkańca o węźle https://web.facebook.com/inwestycjekali ... %22R%22%7D
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 22#p124822
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 56#p124656
Jedyna ich słabość to wiara że nasi samorządowcy Są aktywni w sprawie tej inwestycji za przeszło 1,1mld zł.
A nie widać żeby byli... Żeby nie być gołosłownym, prezydent miasta, to co zaprojektował Transprojekt na zlecenie GDDKiA, nazwał rysunkami - twórczością internauty - bo sądził że to czyjeś wymysły. A to był projektowany węzeł w Ociążu. Prezydent widać nie zna projektu który od około miesiąca jest znany w internecie. I to jest porażające i świadczy o tym ze miasto nie jest stroną w rozmowach z projektantem i GDDKiA.
I o to nam wszystkim chodzi. Dobre skomunikowanie z węzłem przy castoramie/ulicą Inwestorską/AWP.Miś pisze:c) zaprojektowanie dodatkowego węzła na wysokości Biskupic tak aby w przyszłości można było ten teren skomunikowac z obwodnicą Skalmierzyc i ulicą Inwestorską.
Jedni nie wierzą że samorządowcy przekonają do tego węzła i jedyną szanse widzą w wariancie 1 i 2.
Ty Miś, wierzysz że to się uda.
A ja widzę że Sapinski nie zna projektu bo nie rozpoznaje węzła w Ociążu. Ciężko więc sądzić że był zaanagazowany na wcześniejszych etapach projektowych. Ciężko mi sobie wyobrazić że ktokolwiek robi w sprawie wspomnianego przez Ciebie węzła w Biskupicach. A czas na takie propozycje już chyba się skończył.
I będziemy mieli wielkie magazyny (8ha?) firmy P. i bedą dojeżdżać tiry od Konina przez Ociąż i drogę lokalną (bo do takakiej bedzie zdegradowana obwodnica NS) albo przez ul. Poznańską, Stańszukowskiego, Podmiejską i AWP...
Garść linków:
Tu komentarz prezydenta na uwagi mieszkańca o węźle https://web.facebook.com/inwestycjekali ... %22R%22%7D
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 22#p124822
http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... 56#p124656
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Pomysł drogi do ewentualnego węzła w okolicach Biskupic wygląda mi na usprawiedliwianie wyboru niekorzystnego dla miasta Wariantu 3. Poza tym wydaje się mało realny.
Mamy obwodnicę Skalmierzyc w standardzie GP, po zrealizowaniu Wariantu 3 będziemy mieli drugą GP równoległą do obwodnicy Skalmierzyc, a Miś chciałby pomiędzy nimi wcisnąć jeszcze trzecią. Po co, żeby zaorać obwodnicę Skalmierzyc, czy przerobić ją na ścieżkę rowerową?
Dobra, potraktujmy pomysł poważnie. Rozpatrzmy najpierw wariant paralelny (równoległy) do obwodnicy Skalmierzyc, z węzłem za Biskupicami (patrząc od strony Kalisza). Kto miałby wybudować tę drogę, GDDKiA w ramach budowy DK 25 Ostrów-Konin? Zakładając hojność Gdaki zdecydowanie wolałbym drugą nitkę obwodnicy Skalmierzyc.
W przypadku wariantu prostopadłego do obwodnicy, droga przebiegałaby prawie w całości w granicach Kalisza. Trzeba by przebić się przez Św. Michała, podobnie jak w przypadku przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc do Poznańskiej. Jeżeli inwestorem miałoby być Miasto, to tym bardziej nie ma to sensu. Zdecydowanie bardziej przydatna jest droga łącząca węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską. Wynika to z geometrii układu drogowego.
No ale przynajmniej ciekawiej się zrobiło, bardziej merytorycznie
Mamy obwodnicę Skalmierzyc w standardzie GP, po zrealizowaniu Wariantu 3 będziemy mieli drugą GP równoległą do obwodnicy Skalmierzyc, a Miś chciałby pomiędzy nimi wcisnąć jeszcze trzecią. Po co, żeby zaorać obwodnicę Skalmierzyc, czy przerobić ją na ścieżkę rowerową?
Dobra, potraktujmy pomysł poważnie. Rozpatrzmy najpierw wariant paralelny (równoległy) do obwodnicy Skalmierzyc, z węzłem za Biskupicami (patrząc od strony Kalisza). Kto miałby wybudować tę drogę, GDDKiA w ramach budowy DK 25 Ostrów-Konin? Zakładając hojność Gdaki zdecydowanie wolałbym drugą nitkę obwodnicy Skalmierzyc.
W przypadku wariantu prostopadłego do obwodnicy, droga przebiegałaby prawie w całości w granicach Kalisza. Trzeba by przebić się przez Św. Michała, podobnie jak w przypadku przedłużenia obwodnicy Skalmierzyc do Poznańskiej. Jeżeli inwestorem miałoby być Miasto, to tym bardziej nie ma to sensu. Zdecydowanie bardziej przydatna jest droga łącząca węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską. Wynika to z geometrii układu drogowego.
No ale przynajmniej ciekawiej się zrobiło, bardziej merytorycznie
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wszystko ładnie, ale proponowałbym zejść na ziemię i nie marzyć, planowanie węzła w Biskupicach nie jest ujęte w ogóle na obecnym etapie projektowania, taki węzeł to kilkadziesiąt mln złotych dodatkowych kosztów, a obecnie w dobie optymalizacji kosztów budowy dróg to GDDKiA nie wybuduje. Jeżeli miałby kiedykolwiek powstać to miasto by musiało ponieść jego koszty i łącznika do ul. Iinwestorskiej.
Poza tym jakoś mało wspominane jest, że w wariancie 1 i 2 jest węzeł na przecięciu z DW442 w Pawłówku, w wariancie 3 jest dopiero w Kokaninie.
Dla mieszkanca Kalisza wjazd na nową drogę DK25 wiązałby się w dojazdem do Ociąża, Kościelnej Wsi, Kokanina ...
Poza tym jakoś mało wspominane jest, że w wariancie 1 i 2 jest węzeł na przecięciu z DW442 w Pawłówku, w wariancie 3 jest dopiero w Kokaninie.
Dla mieszkanca Kalisza wjazd na nową drogę DK25 wiązałby się w dojazdem do Ociąża, Kościelnej Wsi, Kokanina ...
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Jestem ciekawy co powiedzą przy tym punkcie mieszkańcom Kalisza jezeli obdowdnica bedzie w takiej odleglosci od miasta3. W skazanie korzyści dla społeczności lokalnej płynących zrealizacji inwestycji.
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Zwróćcie uwagę w którą stronę skierowany jest węzeł typu „trąbka” przy Castoramie w Wariantach 1 B oraz 2 B. Trąbkę, w zależności od sytuacji można skierować w dwie różne strony. Węzły tego typu zawsze projektuje się tak, aby z jazdy po łuku 3/4 korzystało mniej pojazdów. W tej chwili trąbka przy Castoramie skierowana jest prawidłowo.
W Wariantach 1 B i 2 B zrobiono na odwrót! Mało tego, trąbka skierowana w drugą stronę zajmuje część terenu na którym ma inwestować Panattoni, a miasto ogłosiło przetarg na budowę drogi wraz z rondem, mającej obsługiwać te tereny inwestycyjne: http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... f=3&t=3206
Rozumiem, że jesteśmy dopiero na etapie wyznaczania przebiegu a nie projektowania węzłów, ale nawet przy opracowywaniu wariantów przebiegu wypadałoby chociaż trochę przyłożyć się do pracy i mieć jako takie rozeznanie w terenie...
W Wariantach 1 B i 2 B zrobiono na odwrót! Mało tego, trąbka skierowana w drugą stronę zajmuje część terenu na którym ma inwestować Panattoni, a miasto ogłosiło przetarg na budowę drogi wraz z rondem, mającej obsługiwać te tereny inwestycyjne: http://www.inwestycje.kalisz.pl/viewtop ... f=3&t=3206
Rozumiem, że jesteśmy dopiero na etapie wyznaczania przebiegu a nie projektowania węzłów, ale nawet przy opracowywaniu wariantów przebiegu wypadałoby chociaż trochę przyłożyć się do pracy i mieć jako takie rozeznanie w terenie...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://www.calisia.pl/articles/droga-k ... -obwodnice
Witczak i Grodziński jednak przeciwko oddaleniu obwodnicy od miasta
Witczak i Grodziński jednak przeciwko oddaleniu obwodnicy od miasta
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
można ich nienawidzić czy lubić, wszystko jedno, ale naprawdę mają rację, jak zresztą podzielając opinię większości forum. Tylko i tak zrobią na przekór nim bo są z PO...
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No tak jest w cąłej Polsce jak tylko pisiory dorwały się do władzy to w imię chorych ambicji debila z drabiny niszczą wszystko tylko żeby jakiś pomysł opozycji nie przeszedł
I COULD HAVE EVERYTHING BY DISEASES I HAVE NOTHING
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
No tak opozycje w Polsce mamy bardzo "mądrą", chyba upośledzoną. A jeśli chodzi o to czy mają rację czy jej nie mają. Rządzili Państwem 8 lat i ograbili ze wszystkiego jak tylko się dało, natomiast Kalisz za czasów powiedzmy również Peło bardzo dużo zyskał . Ci panowie, którzy tak teraz oceniają czyli Witczaki i inne Godzińskie już bardzo dawno temu powinni się starać o obwodnice a nie tylko w przypadku kiedy stołek ucieka . Mam nadzieje, że na wieczność...