DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4015
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 13 wrz 2017, o 09:11

Tak czy inaczej byłaby to olbrzymia strata najlepszych terenów inwestycyjnych w mieście.
Gdyby nawet zbudowano drogę 1x1 od Castoramy do Dobrzeckiej, byłaby to zwykła ulica zbiorcza, która dla potencjalnych inwestorów zupełnie nie byłaby atrakcyjna, a nawet jeśli to nasze ulice nadal byłyby rozjeżdżane przez firmy ulokowane w okolicach Inwestorskiej. Tak więc Wojska Polskiego, Podmiejska, Stanczukowskiego, Piłsudskiego itd. nadal z tirami.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4061
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 13 wrz 2017, o 09:22

Mniejsza o atrakcyjność dla inwestorów - wpięcie tej ulicy w lokalną Dobrzecką i potem w Stańczukowskiego to zwiększenie tam ruchu itd.

Tak czy inaczej bawi mnie ta niekonsekwencja :
a/ nie chcemy budować DK25 w tym rejonie z uwagi na bliskość zabudowy ( ten obszar jest jedynym w Kaliszu gdzie miałaby być blisko zabudowań, na pozostałym odcinku nie ma konfliktu )
b/ i tak chcemy w tym rejonie Dobrzeca kiedyś budować drogę o dużym natężeniu ruchu
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4015
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 13 wrz 2017, o 09:55

Dajcie spokój już z tym pocieszaniem się byle gównem. Kalisz zasługuję na drogę z prawdziwego zdarzenia, a nie hurraoptymizm pseudo włodarzy, którzy w zamian za to obiecują w dalekiej przyszłości zbudowanie pseudo uliczki o randze uliczki osiedlowej. Inne miasta budują na potęgę tylko my jesteśmy w czarnej dupie i mówi nam się, że będzie wszystko fajnie. W czym jesteśmy gorsi od wielu innych miasta (czasem nawet trzykrotnie mniejszych od Kalisza)?

Droga musi iść według pierwotnego planu czyli właśnie od Castoramy.
Jeśli nie pójdzie to można się ogłosić nie tylko najstarszym miastem w Polsce, ale też najbardziej wydymanym miastem w Polsce o randze niższej niż choćby Jarocin.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 13 wrz 2017, o 12:23

milo pisze:
13 wrz 2017, o 08:55
dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Należy liczyć 15 % z tej sumy czyli maksymalne dofinansowanie ze strony państwowo/unijnej.

Na konsultacjach prezydent w ogóle nie wspomniał o tym, tylko o konieczności utrzymania drogi - być może są jakieś odmienne ustalenia co do pokrycia kosztów budowy.
Zgodnie z art.19 punkt 5 Ustawy o drogach publicznych w granicach miast na prawach powiatu zarządcą wszystkich dróg publicznych, z wyjątkiem autostrad i dróg ekspresowych, jest prezydent miasta.
Jednak droga GP Ostrów-Konin to nietypowy przypadek. Inwestorem jest przecież Skarb Państwa - GDDKiA, nie Miasto! Załóżmy, że realizowany jest Wariant 1 lub 2. Dochodzi do przetargu. Czy wtedy GDDKiA ogłosiłaby przetarg na całą drogę (Ostrów-Konin), czy tylko na odcinki poza granicami Kalisza, pozostawiając niedokończoną część do realizacji miastu?

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 13 wrz 2017, o 17:28

dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.

Dawiol
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 20 lut 2017, o 18:45

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Dawiol » 13 wrz 2017, o 17:33

kaliszanin2 pisze:
13 wrz 2017, o 17:28
dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Psim obowiązkiem kolejnych prezydentów było staranie się, żeby na kaliskim odcinku droga 25 była klasy S! To jest jedyne sensowne rozwiązanie tej sprawy, ale żaden nawet się nie zająknął.
U nas jakby im zaproponowali Drogę wojewódzką 1974 to by nawet nie zająknęli ;) Więc ciężko o S wymagać.

Piob
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 182
Rejestracja: 6 lut 2016, o 21:28

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Piob » 13 wrz 2017, o 18:10

dybek pisze:
13 wrz 2017, o 08:22
W przypadku wyboru wariantu 1 lub 2 to Kalisz jako miasto na prawach powiatu ponosi koszty budowy tej drogi w jego granicach, tak?
Jeśli tak to o jakiej kwocie mniej więcej jest mowa - 50 milionów, 200 milionów, 300 milionów ? Koszty zależą zapewne od tego ile gruntów trzeba wykupić, ile będzie mostów, wiaduktów i węzłów na trasie.
Całość będzie finansowana z budżetu inwestora czyli GDDKiA (która i tak 85 % środków będzie miała zrefundowane z EU). Tylko pozostaje teraz kwestia dalszego utrzymania drogi. Jeżeli powstała by droga klasy GP, to Kalisz jako miasto na prawach powiatu będzie ponosić koszty na utrzymanie/remonty drogi, dlatego trzeba lobbować o drogę klasy S jakby przeszedł wariant 1 lub 2.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4015
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 14 wrz 2017, o 08:57

Zobaczcie jaki przekręt w ankiecie na faktach. Do wczoraj znacznie prowadził wariant niebieski, dziś z rana już 74% na żółty - http://faktykaliskie.pl/ankiety/dk-25/
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 14 wrz 2017, o 09:33

jasiek20 pisze:
14 wrz 2017, o 08:57
Zobaczcie jaki przekręt w ankiecie na faktach. Do wczoraj znacznie prowadził wariant niebieski, dziś z rana już 74% na żółty - http://faktykaliskie.pl/ankiety/dk-25/
Nocne głosowania :? :shock:
Ostatnio zmieniony 14 wrz 2017, o 09:49 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4015
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jasiek20 » 14 wrz 2017, o 09:45

Zmienne IP. Na starym kompie także można było głosować kilkadziesiąt razy w podobnych ankietach. Wystarczyło poklikać myszką :mrgreen:
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

mapiet
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5
Rejestracja: 18 sie 2017, o 12:50

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: mapiet » 14 wrz 2017, o 10:23

W wynikach oprócz procentów przydałby się wykres ilości głosów w funkcji czasu za każdą opcją - wtedy by było widać, że coś ktoś nabroił.

ambrotos
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 20
Rejestracja: 10 lip 2017, o 23:14

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ambrotos » 14 wrz 2017, o 16:38

Mysle ze to glosowanie to spisek miedzynarodowy.

marekchelsea
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 31
Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: marekchelsea » 14 wrz 2017, o 18:27

To jest już parodia, kilka domów na dobrzecu nie można wyburzyć, ale np. na Białej Panieńskiej chcą zrobić węzeł w środku wsi, zamiast gdzieś w polu, to jest mądrość?! Ile zabudowań trzeba będzie tam zniszczyć...

W Zbiersku jest tyle pustego pola pod lasem akurat na węzeł...

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 4061
Rejestracja: 24 lis 2008, o 03:30
Lokalizacja: Kondominium rosyjsko-niemieckie pod żydowskim zarządem powierniczym :-)
Kontakt:

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: milo » 14 wrz 2017, o 19:30

ambrotos pisze:
14 wrz 2017, o 16:38
Mysle ze to glosowanie to spisek miedzynarodowy.
O dziwo wyjątkowo tutaj masz rację, wynik zmienił się diametralnie pomiędzy 24 a 8. Pewnie głosy z USA, no bo raczej ludzie w Kaliszu o tej porze śpią lub mają ciekawsze zajęcia niż głosowanie :-)
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1730
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 14 wrz 2017, o 19:33

to ja już wolę, żeby żadnej drogi nie bylo

Awatar użytkownika
kaliszanin2
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1969
Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: kaliszanin2 » 14 wrz 2017, o 21:15

ANewDay pisze:
14 wrz 2017, o 19:33
to ja już wolę, żeby żadnej drogi nie bylo
Do chwili spławienia Sapińskiego zapewne nie będzie.

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1811
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: jp » 14 wrz 2017, o 21:53

ANewDay pisze:
14 wrz 2017, o 19:33
to ja już wolę, żeby żadnej drogi nie bylo
Obyś nie wykrakał. Kalisz nie chce drogi w granicach miasta, a gminy na swoim terenie. Poza tym droga nie ma zapewnionego finansowania (jest na liście rezerwowej)

Wracając do wariantów – nie ma idealnego.
Opowiedziałem się za drugim i podtrzymuję zdanie, że jest najkorzystniejszy, a dokładniej to kompilacja wariantów 1 i 2 byłaby najkorzystniejsza, ale gdyby wariant 3 zmodyfikować (przesunąć rozwidlenie w kier. Kalisza poprzez wykorzystanie części obwodnicy NS) miałbym większe wątpliwości, który wybrać.

Nie popadajmy też w paranoję, Wybór wariantu 3 to jeszcze nie tragedia. Zbrodnią byłaby dopiero decyzja o przeznaczeniu na inne cele niż droga, korytarza łączącego węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską.
Droga łącząca bezpośrednio węzeł przy Castoramie z ul. Poznańską powinna powstać niezależnie od ewentualnej drogi omijającej miasto. Jest konieczna dla odciążenia ulic centrum miasta, oraz warunkuje rozwój Kalisza w kier. zachodnim (w klinie Wojska Polskiego- Poznańska ) Nie można przecież intensywnie rozwijać miasta w kier. w którym nie planuje się żadnych ważnych dróg!

ANewDay
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1730
Rejestracja: 12 lut 2006, o 13:10
Lokalizacja: xxxx

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: ANewDay » 14 wrz 2017, o 22:40

tylko nie rozumiesz jednego, dla obecnej władzy wariant 3. od razu wyklucza jakiekolwiek powstanie drogi łączącej Castoramę z Poznańską, a zawsze będzie argument, że "obwodnica" już jest. Musimy pamiętać, że tak naprawdę ta droga jest dla NAS bardziej ważna niż dla kogokolwiek innego, tranzyty i tak wybiorą częściej S11, S8 czy A2, a my i tak nie będziemy mieli korzystnego do tych dróg dojazdu. Poza tym cały czas podkreślam, że ruch między Kaliszem a Ostrowem jest w dużej mierze osobowy i się wcale nie zmniejszy, a te osoby będą nadal korzystać ze starej drogi, a nie wariantu 3.

Problem jest cały czas w tym, że wariant 3 nie będzie służył mieszkańców ani ułatwiał im wydostania się z miasta, tak naprawdę każdy będzie jeździł starymi drogami, bo nikt nie będzie nadrabiał km, żeby wjechać na "obwodnicę". Wariant 3. jest niepraktyczny i bezsensowny na tę chwilę.

Co innego gdyby wybudować drogę od Castoramy, a w odległej przyszłości pokusić się o wariant omijający miasto dalej... Ale w tej kolejności na pewno to się nie stanie.

Jacenty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 643
Rejestracja: 11 wrz 2014, o 14:02

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Jacenty » 17 wrz 2017, o 18:26

Śmieszy mnie to że Pan Sapiński walczył o obwodnice przy Catoramie, a teraz jest za wariantem 3.
Myślę że czas wybrać kogoś kto załatwi nam to. Obecne władze w swoich działaniach okazały się nie udolne, źle przygotowując wniosek.
W ogole wiadomo w jakich latach przewidziana jest relizacja????
Wariant bliżej centrum wydaje się korzystniejszy dla miasta, natomast finansowo dla miasta, najlepiej obowdnica nie w jego granicach pewnie...
Żenada miasto na prawach powiatu nadal nie ma kawałka obwodnicy

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 151
Rejestracja: 22 lis 2015, o 07:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin

Post autor: Kamil1989 » 17 wrz 2017, o 19:34

Wiesz co Jacenty jakby nie było za rok wybory. Władze za bardzo by się naraziły mieszkańcom jakby nie było najludniejszej dzielnicy w Kaliszu forsując warianty I i II. Niestety to tylko kampania wyborcza nic więcej. Niestety nieudolność tej władzy to coś strasznego. Aby przybliżyć swoje "sukcesy" muszą organizować przejazdy inwestycyjne, ale to nie temat na ten wątek.

ODPOWIEDZ