Reorganizacja linii KLA

Wszystko o naszych lokalnych przewoźnikach.
RodowityKaliszanin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2018, o 20:44

Nowa linia komunikacyjna nr 5 przez ul. Braci Niemojowskich

Nieprzeczytany post autor: RodowityKaliszanin » 12 sty 2018, o 20:46

Ma powstać nowa linia komunikacyjna przez ul. Braci Niemojowskich.

Awatar użytkownika
gawronik13kalisz
Moderator
Moderator
Posty: 8994
Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: gawronik13kalisz » 12 sty 2018, o 20:56

Pewnie pojedzie jak większość linii do Parczewskiego, z Parczewskiego w Jana Pawła II potem w Warszawską i Niemojowskich? ;)
g13k

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 sty 2018, o 21:04

To dziwne. Od kilku lat była mowa, że nie ma tam miejsca na autobus i nie ma opcji żeby tam coś kursowało. Jakie źródło tej info?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 12 sty 2018, o 21:27

jasiek20 pisze:
12 sty 2018, o 21:04
To dziwne. Od kilku lat była mowa, że nie ma tam miejsca na autobus i nie ma opcji żeby tam coś kursowało. Jakie źródło tej info?
Czy ja wiem, że dziwne. Akurat na potrzeby rozwoju Tyńca jak najbardziej powinna tam kursować jakaś linia. Z resztą gdzieś niedawno już o tym słyszałem, że takie są właśnie plany miasta, już nie pamiętam czy nawet na forum nie było o tym mowy.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 sty 2018, o 21:30

Przemku, ja o tym wiem. Kilka miesięcy pisząc w tej sprawie po raz kolejny otrzymałem odpowiedź, że nie ma tam miejsca na autobusy bo np.z Braci Niemojowskich nie mogłyby wjechać w Hożą itd.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 12 sty 2018, o 21:30

Na dobrą sprawę to można tam skierować linię 11. Ludzie i tak dotarliby do centrum z Winiar, czas przejazdu byłby nieznacznie krótszy, a tak na moje "oko" to przy Niemojewskich mieszka więcej ludzi niż na odcinku Łódzkiej od Sportowej do Warszawskiej. W sumie nie spowodowałoby to też odcięcia mieszkańców tego odcinka Łódzkiej od linii nr 11 bo te ulice dzieli około dwustu metrów. Ciekawe co wymyśli ZDMiK.

Awatar użytkownika
<Przemek>
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 3488
Rejestracja: 2 kwie 2013, o 15:19

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: <Przemek> » 12 sty 2018, o 21:51

@jaśku, to teraz już rozumiem twoje zdziwienie. Widać jednak da się tam puścić autobusy :)

Swoją drogą ochotnik dobrze prawi. Nawet gdyby skierować tam 11 to i tak na Łódzkiej zostanie jeszcze "1"

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4995
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 12 sty 2018, o 22:10

jasiek20 pisze:
12 sty 2018, o 21:30
Przemku, ja o tym wiem. Kilka miesięcy pisząc w tej sprawie po raz kolejny otrzymałem odpowiedź, że nie ma tam miejsca na autobusy bo np.z Braci Niemojowskich nie mogłyby wjechać w Hożą itd.
Ale przecież ul. Hożą to praktycznie ślepa uliczka to po co miałby tam wjeżdżać?
Fakt Braci Niemojewskich nie należy do najszerszych alteri ale ruch na niej też jest spokojniejszy.
Na pewno niema szans na zatoczki.

Ale ciekawi mnie którędy miałyby wracać autobusy do Łodzkiej i tutaj rzeczywiście mógłby być problem
Największą szansą byłoby w końcu połączenie TB z Moniuszki wtedy była by na pewno możliwość obsłużyć cześć Tyńca.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 12 sty 2018, o 22:11

Pisząc Hoża miałem na myśli Żwriki i Wigury ;)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

RodowityKaliszanin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2018, o 20:44

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: RodowityKaliszanin » 12 sty 2018, o 23:54

Pętla ma być przy Cegielni na Tyńcu.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 13 sty 2018, o 17:40

To ma być nowa linia autobusowa czy któraś z istniejących ma tam jeździć?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Kamil1989
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 167
Rejestracja: 22 lis 2015, o 06:45
Lokalizacja: Kalisz

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: Kamil1989 » 14 sty 2018, o 08:02

Ma to być nowa linia numer 5

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 14 sty 2018, o 08:26

5? Czyli druga pętla przy PKP?
Bo jeśli jej trasa w ogóle nie będzie się pokrywała ze starą "piątką" to mogli dać nr 14, 20, 21.
Wiadomo kiedy ma ruszyć?
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 14 sty 2018, o 10:55

Mogliby wykorzystać linię nr 5 do obsługi ul. Korczak i Centrum Przesiadkowego na Majkowskiej, a przy okazji poprowadzić ją w jakimś stopniu starym "śladem" tej linii :wink:

Mój pomysł na przebieg trasy:
Dworzec PKP - Podmiejska - Korczak - Chopina - Wojska Polskiego - Majkowska - 3-go Maja - Braci Niemojewskich
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

RodowityKaliszanin
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4
Rejestracja: 12 sty 2018, o 20:44

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: RodowityKaliszanin » 14 sty 2018, o 14:40

Słyszałem, że ma ruszyć od 1 lutego.

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 14 sty 2018, o 14:53

matteo94 pisze:
14 sty 2018, o 10:55

Mój pomysł na przebieg trasy:
Dworzec PKP - Podmiejska - Korczak - Chopina - Wojska Polskiego - Majkowska - 3-go Maja - Braci Niemojewskich
Dworzec PKP- Serbinowska-Wojska Polskiego-Skłodowskiej-Armii Krajowej-Wyszyńskiego-Podmiejska-Korczak-Chopina-Wojska Polskiego-Majkowska- 3go Maja- Tyniec ;)
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

Awatar użytkownika
ochotnik
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2004
Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
GG: 9270210
Lokalizacja: Śródmieście I

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: ochotnik » 14 sty 2018, o 14:55

Niedługo to przez Skłodowskiej i Wojciechowskiego częstotliwość kursowania komunikacji miejskiej będzie porównywalna, a może nawet większa niż przez Wyszyńskiego :)

Awatar użytkownika
jasiek20
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 7136
Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: jasiek20 » 14 sty 2018, o 15:02

Z Tyńca widziałbym jeszcze dwie linie autobusowe. Jedna przez nowy odcinek Trasy Bursztynowej, a druga po trasie: Tyniec-Toruńska-Skarszewska-Stawiszyńska-Babina-Nowy Rynek-Chopina-Górnośląska-Podmiejska-Wyszyńskiego-Skłodowskiej-Inwestorska pętla.

Trzeba mieć na uwadze, że obecnie na Tyńcu mieszka więcej osób niż na Winiarach, Majkowie, Chmielniku czy Zagorzynku. Jak nowe inwestycje zostaną zrealizowane, liczba mieszkańców jeszcze sporo wzrośnie.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".

— Abraham Lincoln

MIKI
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 323
Rejestracja: 15 sty 2010, o 11:30
Lokalizacja: Kaliniec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: MIKI » 14 sty 2018, o 15:24

Jeśli pojedzie ciągiem Podmiejska-Górnośląska-Parczewskiego będzie jeździło puste bo obecna oferta komunikacyjna w tym kierunku zdecydowanie zaspokaja zapotrzebowanie na KM.

Jeśli ominie Górnośląską lub Legionów też będzie jeździło puste, przykłady takich linii są i pokazują że do niczego to nie prowadzi.

Złoty środek? Przetrasować 11 i zwiększyć częstotliwość ;)

Przez Korczak powinna jechać linia typu Cmentarz-Poznańska-Korczak-Podmiejska-Górnośląska-Parczewskiego-Częstochowska-Księżnej Jolanty (reaktywacja pętli). Trójka to bardzo słaba oferta dla okolic Częstochowskiej, szczególnie w weekendy.

matteo94
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 183
Rejestracja: 5 paź 2011, o 19:42
Lokalizacja: Dobrzec

Re: Reorganizacja linii KLA

Nieprzeczytany post autor: matteo94 » 14 sty 2018, o 16:14

Nie po to KLA wprowadziło bilet jednodniowy (szkoda, że nie całodobowy, ale cóż...) żeby każdą nową linię ładować ciągiem Skłodowskiej - Armii Krajowej - Wojciechowskiego - Wyszyńskiego. Wystarczy odpowiednio skorelować linie autobusowe na najważniejszych przystankach, tak jak ma to miejsce w większych miejscowościach, gdzie przesiadka z jednego autobusu komunikacji miejskiej na drugi to rzecz normalna :wink:
Życie to gra w której jesteś tylko pionkiem

ODPOWIEDZ