Remonty dróg miejskich
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Szkoda, że nie wytypowano również ulicy Dworcowej, ale dobre i to
Ostatnio zmieniony 16 lut 2018, o 15:45 przez jasiek20, łącznie zmieniany 1 raz.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9024
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Remonty dróg miejskich
Fakt, gdy pociąg jest na stacji, a rogatki zamknięte przez dłuższy czas niezły paraliż się tam robi
g13k
Re: Remonty dróg miejskich
Dziwne to wszystko się w naszym mieście się robi. Nikt nie będzie władzy mówił co należy zrobić.gawronik13kalisz pisze: ↑16 lut 2018, o 15:44Fakt, gdy pociąg jest na stacji, a rogatki zamknięte przez dłuższy czas niezły paraliż się tam robi
Odrzucają nawet oficjalny wniosek mieszkańców o remont Pokrzywnickiej a wrzucają przetarg na dużą inwestycje budowę wiaduktu przejazdu kolejowego
Re: Remonty dróg miejskich
Przecież plany budowy tego typu przejazdu były i owszem ale były one wyznaczone nowym szlakiem co nawet jest na planach miasta zaznaczone połączenie Podmiejskiej z Piwonicką
Re: Remonty dróg miejskich
Nigdy wcześniej nie słyszałem o planach budowy wiaduktu nad/pod torami w ciągu ul. Księżnej Jolanty. Oczywiście mam na myśli realne plany, a nie stwierdzenia, że taki wiadukt bardzo by się przydał. Jeśli chodzi o połączenie Podmiejskiej z Piwonicką, to jak słusznie zauważyłeś, byłby to zupełnie nowy szlak. Księżnej Jolanty byłaby przedłużeniem tego szlaku. W związku z tym, budowy wiaduktu w ul. Księżnej nie można traktować jako rozwiązania zastępczego dla połączenia Podmiejskiej z Piwonicką.
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Remonty dróg miejskich
Ciężko mi sobie wyobrazić tam wiadukt ze względu na to, że od ronda na Częstochowskiej aż do mostu na Prośnie ulica idzie mocno w dół.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Remonty dróg miejskich
Droga pod torami?Maciek62800 pisze: ↑17 lut 2018, o 13:23Ciężko mi sobie wyobrazić tam wiadukt ze względu na to, że od ronda na Częstochowskiej aż do mostu na Prośnie ulica idzie mocno w dół.
-
- Użytkownik
- Posty: 579
- Rejestracja: 28 maja 2011, o 13:07
- Lokalizacja: Zagorzynek
Re: Remonty dróg miejskich
Tylko co to zmienia? Wiadukt oznaczałby bardzo dużą stromiznę za torami, a tunel przed torami. No i są jeszcze zabudowania tuż przy ulicy. Może przytoczę wysokości npm według MSIP:
rondo Częstochowska/Księżnej Jolanty - 128,5
przejazd kolejowy - 117
most na Prośnie - 107
No ale to już problem projektantów jak to ma być rozwiązane.
rondo Częstochowska/Księżnej Jolanty - 128,5
przejazd kolejowy - 117
most na Prośnie - 107
No ale to już problem projektantów jak to ma być rozwiązane.
Polak sam zeżre, a drugiemu nie da. Tak było, jest i będzie.
Marian Janusz Paździoch
Marian Janusz Paździoch
Re: Remonty dróg miejskich
Ta władza kompletnie zaczyna mnie się nie podobać. Mydlą nam oczy co chwila to nowym przetargiem drogowym, na coraz droższe inwestycje. Tymczasem w mieście tej wielkości nie robi się kompletnie nic!!!!!!
Przecież ten rok to miał być, przede wszystkim ciąg dalszy przebudowy DK 450, cały tamten rok gadali przecież o tym.
Przecież pamietam: "Tak tak .... Teraz przyszła kolej na Częstochowską"
A skoro tam, jak badania wykazały, występuje największe obciążenie ruchu pojazdów w mieście, tym bardziej powinni się tą ulicą zająć!
Przecież ten rok to miał być, przede wszystkim ciąg dalszy przebudowy DK 450, cały tamten rok gadali przecież o tym.
Przecież pamietam: "Tak tak .... Teraz przyszła kolej na Częstochowską"
A skoro tam, jak badania wykazały, występuje największe obciążenie ruchu pojazdów w mieście, tym bardziej powinni się tą ulicą zająć!
Re: Remonty dróg miejskich
JP szczerze też nigdy o nich nie słyszałem ale...jp pisze: ↑17 lut 2018, o 12:19Nigdy wcześniej nie słyszałem o planach budowy wiaduktu nad/pod torami w ciągu ul. Księżnej Jolanty. Oczywiście mam na myśli realne plany, a nie stwierdzenia, że taki wiadukt bardzo by się przydał. Jeśli chodzi o połączenie Podmiejskiej z Piwonicką, to jak słusznie zauważyłeś, byłby to zupełnie nowy szlak. Księżnej Jolanty byłaby przedłużeniem tego szlaku. W związku z tym, budowy wiaduktu w ul. Księżnej nie można traktować jako rozwiązania zastępczego dla połączenia Podmiejskiej z Piwonicką.
Tak się składa że jest tam idealny teren właśnie pod wiadukt.
Widać to nawet na tym naszym Kaliszu 3D google akurat tam kończy się jego granica.
Kolej w tym miejscu przechodzi wykopem więc korytarz kolejowy jest o wiele niżej niż reszta terenu.
Co prawda zawsze zastanawiało mnie dlaczego zadbali o ten wykop.
Tzn. w tym miejscu jest bardzo szeroki tak jakby miała przebiegać tam jakaś 2 nitka kolejowa może Kalisza Częstochowa
Tak jak widać na zdjęciu od strony Częstochowskiej tego terenu jest troszkę jednak granice uniesienia terenu stanowi ul. Krzywa
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Remonty dróg miejskich
Pora wreszcie chociaż mówić o tym wiadukcie. To jedno z tych rozwiązań, które zasadniczo zmieniają układ komunikacyjny miasta, np. może zdecydowanie odciążyć Częstochowską. Budowa tego wiaduktu stymulowałaby modernizację Piwonickiej, w przyszłości mogłaby też ułatwić starania o wiadukt Piwonicka-Podmiejska.
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: Remonty dróg miejskich
No tylko, że ten wiadukt (Księżnej Jolanty-Piwonicka) to na razie melodia przyszłości, a wiadukt planowany w ciągu starego szlaku to jest potrzebny na wczoraj. Dobrze, że chociaż są plany, bo wstyd żeby tak duże miasto nie miało bezkolizyjnych przejazdów pod/nad koleją...
Re: Remonty dróg miejskich
Hehehe, zapraszam do Poznania na ul. Lutycką (DK 92), ul. Naramowicką czy ul. Starołęckąmarekchelsea pisze: ↑18 lut 2018, o 00:29bo wstyd żeby tak duże miasto nie miało bezkolizyjnych przejazdów pod/nad koleją...
Niemniej, zgadzam się, że taki wiadukt na ks. Jolanty jest nam potrzebny niczym woda na pustyni...
Co do wiaduktu na przedlużeniu tej ulicy to najpierw skończmy, a w zasadzie zacznijmy w ogóle realizować inne bardzo istotne inwestycje drogowe w naszym mieście. Od lat nie potrafimy domknąć ramy komunikacyjnej, a zastanawiamy się nad nowym wiaduktem, który sam w sobie kosztowałby pewnie z 50 mln...
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Panowie, przeczytajcie o finansowaniu tego przedsięwzięcia - http://bip.mzdik.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/470 - ZAŁĄCZNIKI.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
-
- Użytkownik
- Posty: 3678
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Remonty dróg miejskich
Z tego, co tam napisano, można wnioskować, że głównym argumentem za finansowaniem budowy wiaduktu przez PLK byłoby odciążenie przejazdu na Dworcowej dzięki zmianie geografii strumieni transportowych. Na razie w zamian za wiadukt nie możemy zlikwidować żadnego przejazdu kolejowego, ale gdyby ten wiadukt powstał, to następnie można by się starać o wpisanie na listę i finansowanie budowy wiaduktu Podmiejska-Piwonicka oraz przebudowy wiaduktu Kresowa-Spółdzielcza w zamian za likwidację przejazdu na Dworcowej. Ze strony miasta powinno to być połączone z przebudową odcinka Torowej od Obozowej do Spółdzielczej, a docelowo także z wyprostowaniem Trasy Bursztynowej.jasiek20 pisze: ↑19 lut 2018, o 09:35Panowie, przeczytajcie o finansowaniu tego przedsięwzięcia - http://bip.mzdik.kalisz.pl/zamowienia-publiczne/470 - ZAŁĄCZNIKI.
Re: Remonty dróg miejskich
Jakieś 2 miesiące temu spotkałem panów którzy bardzo dokładnie wszystko oznaczali i wymierzali wokół przejazdu.
Myślę, że na 100% NIE chodzi o jakąś drogę górą jak tutaj
Swoją drogą jakieś pół roku temu p. Sapiński mówił że chciałby tędy puścić drugą / trzecią(?)(gubię się w jego pomysłach) obwodnicę od wrocławskiej przez metalowców - ks. Jolanty i wypuścić ją koło fabryki na winiarach, i właśnie wtedy wspominał o przebudowie tego przejazdu ale wydawało mi się wtedy to dość nierealne a tu proszę, czyżby jednak?
Myślę, że na 100% NIE chodzi o jakąś drogę górą jak tutaj
tylko o przebudowę wiecznie zakorkowanego i stojącego przejazdu między częstochowska a mostem.
Swoją drogą jakieś pół roku temu p. Sapiński mówił że chciałby tędy puścić drugą / trzecią(?)(gubię się w jego pomysłach) obwodnicę od wrocławskiej przez metalowców - ks. Jolanty i wypuścić ją koło fabryki na winiarach, i właśnie wtedy wspominał o przebudowie tego przejazdu ale wydawało mi się wtedy to dość nierealne a tu proszę, czyżby jednak?
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
Pierwszy przetarg nieograniczony na projekt budowlany i wykonawczy na budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z ul. Budowlanych w Kaliszu został unieważniony, ale od razu ogłoszono kolejny.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
Re: Remonty dróg miejskich
http://kalisz.naszemiasto.pl/artykul/zd ... m,zid.htmlMichał pisze: ↑13 wrz 2014, o 18:052 dni temu szedłem do Kauflanda na girach i musiałem przejść na światłach od osiedla XXV lecia. Jakież było moje zdziwienie gdy moim oczom ukazały się... koleiny wypełnione wodą, na świeżo wyremontowanym odcinku Podmiejskiej.
Daje jeszcze miesiąc i będą świetnie widoczne. W sam raz na wybory i pognanie tych partaczy i zgrai nieudaczników którzy nadzorują te fuszerki.
Jest okazja by zlikwidować powstałe zaraz po remoncie koleiny.
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
INFORMACJA Z OTWARCIA OFERT
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 14.03.2018r.
o godz. 12:15 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego na realizację zadania pn.: „Projekt budowlany i wykonawczy na budowę
połączenia ul. Księżnej Jolanty z ul. Budowlanych w Kaliszu”.
Zamawiający przeznaczył w budżecie miasta na realizację zamówienia następującą kwotę
brutto: 196.315,38 zł.
Jest jedna oferta
1. Pracownia Projektowa
Infrastruktury Drogowej
Marcin Kasałka
ul. Staroprzygodzka 25,
63-400 Ostrów Wielkopolski
184.500,00 zł
Zgodnie z art. 86 ust. 5 Prawa zamówień publicznych informuję, że w dniu 14.03.2018r.
o godz. 12:15 odbyło się otwarcie ofert w postępowaniu prowadzonym w trybie przetargu
nieograniczonego na realizację zadania pn.: „Projekt budowlany i wykonawczy na budowę
połączenia ul. Księżnej Jolanty z ul. Budowlanych w Kaliszu”.
Zamawiający przeznaczył w budżecie miasta na realizację zamówienia następującą kwotę
brutto: 196.315,38 zł.
Jest jedna oferta
1. Pracownia Projektowa
Infrastruktury Drogowej
Marcin Kasałka
ul. Staroprzygodzka 25,
63-400 Ostrów Wielkopolski
184.500,00 zł
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: Remonty dróg miejskich
INFORMACJA O WYBORZE OFERTY NAJKORZYSTNIEJSZEJ
Zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.),
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu zawiadamia, że w wyniku przeprowadzonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Projekt
budowlany i wykonawczy na budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z ul. Budowlanych w Kaliszu”
jako najkorzystniejsza została uznana oferta nr 1 złożona przez Pracownię Projektową Infrastruktury
Drogowej Marcin Kasałka ul. Staroprzygodzka 25, 63-400 Ostrów Wielkopolski
Cena oferty: 184.500,00 zł (brutto)
Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia – 60 m-cy
Doświadczenie projektantów:
1/ projektant branży drogowej – powyżej 5
2/ projektant branży sanitarnej – powyżej 5
Oferta spełnia wszystkie postanowienia i warunki określone w Siwz oraz uzyskała łącznie największą
liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z określonych w Siwz
kryteriów.
Termin zawarcia umowy został wyznaczony na dzień 10.04.2018r.
Zgodnie z art. 92 ust. 1 ustawy Prawo zamówień publicznych (Dz. U. z 2017r. poz. 1579 z późn. zm.),
Miejski Zarząd Dróg i Komunikacji w Kaliszu zawiadamia, że w wyniku przeprowadzonego
postępowania o udzielenie zamówienia publicznego w trybie przetargu nieograniczonego na „Projekt
budowlany i wykonawczy na budowę połączenia ul. Księżnej Jolanty z ul. Budowlanych w Kaliszu”
jako najkorzystniejsza została uznana oferta nr 1 złożona przez Pracownię Projektową Infrastruktury
Drogowej Marcin Kasałka ul. Staroprzygodzka 25, 63-400 Ostrów Wielkopolski
Cena oferty: 184.500,00 zł (brutto)
Okres rękojmi za wady i gwarancji jakości na wykonany przedmiot zamówienia – 60 m-cy
Doświadczenie projektantów:
1/ projektant branży drogowej – powyżej 5
2/ projektant branży sanitarnej – powyżej 5
Oferta spełnia wszystkie postanowienia i warunki określone w Siwz oraz uzyskała łącznie największą
liczbę punktów (P) stanowiących sumę punktów przyznanych w ramach każdego z określonych w Siwz
kryteriów.
Termin zawarcia umowy został wyznaczony na dzień 10.04.2018r.
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln