Czy może ktoś wrzucić proponowany plan węzła w Skalmierzycach, o którym rozmawiacie?jp pisze: ↑23 lip 2020, o 21:41Najpierw zakręt w lewo, potem ok. 200 metrów prostej do ronda, na rondzie w prawo i ul.Ostrowską do przejazdu kolejowego. Na skrzyżowaniu przed przejazdem kol. w prawo i prościutko wzdłuż torów pod wiaduktem, za wiaduktem kolejny raz w prawo i już będziemy na równoległej do nowej 25-tki, tyle tylko, że w kierunku przeciwnym do Ostrowa Jeszcze tylko jeden łuczek 180° i już będzie można włączyć się w wymarzoną obwodnicę
DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Stig, przypuszczam, że nie ma jeszcze nawet koncepcji. Obawiam się po prostu, że może zwyciężyć rozwiązanie najtańsze, czyli takie jak przedstawiłem, wykorzystujące obecny wiadukt i węzeł w Skalmierzycach jako zjazd do Kalisza. Podczas konsultacji w Stawiszynie (ze dwa lata temu chyba to było) zapytałem przedstawiciela Generalnej o ten nieszczęsny węzeł w NS i przedstawiłem swoje obawy. Być może był to tylko jakiś szeregowy pracownik, ale podczas rozmowy dało się odczuć, że liczy się głównie droga z Ostrowa do Konina, a nie jakieś tam miejscowości (Kalisze) po drodze...
- Martius777
- Użytkownik
- Posty: 24
- Rejestracja: 29 lip 2020, o 11:58
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Niedobrze mi się robi patrząc na to jak wybrali ten nieszczęsny wariant obwodnicy. lepszy był 1 i 2 wariant, ten trzeci to w ogóle porażka i praktycznie nie służy miastu. Po co wykupili ziemię na drugi pas od Skalmierzyc do Kalisza? Aby tam rosła trawa i krowy spacerowały? To jest niegospodarność!
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Krystian Kinastowski Prezydent Kalisza/FbW Ministerstwie Infrastruktury trwa spotkanie na temat kształtu i realizacji Programu budowy 100 obwodnic, w którym Kalisz znajduje się na podstawowej liście zadań do realizacji. W tej dyskusji nie mogło zabraknąć głosu Kalisza. W resorcie sekretarza stanu Rafał Weber zabiegam, by obwodnica powstała jak najszybciej! Obwodnica Kalisza to priorytet i cieszę się, że prace nad tą inwestycją w końcu nabrały odpowiedniego tempa.
I komentarz prezydenta spod innego posta, gdzie ktoś się zapytał o obwodnicę
Kamil Ch##### przetarg na obwodnice Kalisza planowany jest na czerwiec 2022. Inwestorem jest GDDKiA. Pozdrawiam
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Niektórzy lubią się lansować, a przed nami dopiero posiedzenie KOPI...
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
http://www.faktykaliskie.pl/wiadomosci/ ... ,1631.html
Czyli jednak chcą na siłę przepchnąć ten wariant. Będą protesty do RDOŚ...
Czyli jednak chcą na siłę przepchnąć ten wariant. Będą protesty do RDOŚ...
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
https://interwencja.polsatnews.pl/repor ... mowia-nie/
Rolnicy, którzy musieli oddać ziemie pod obwodnicę Nowych Skalmierzyc, przecierają oczy ze zdumienia. Bo droga, która miała przejść w obwodnicę Kalisza, nie zaczynałaby się na końcu tej, która już powstała, lecz kilka kilometrów wcześniej i prowadziłaby przez wysokiej klasy ziemie uprawne. A rolnicy, którzy już raz oddali grunty pod budowę pierwszej drogi, straciliby kolejne pola.
Rolnicy, którzy musieli oddać ziemie pod obwodnicę Nowych Skalmierzyc, przecierają oczy ze zdumienia. Bo droga, która miała przejść w obwodnicę Kalisza, nie zaczynałaby się na końcu tej, która już powstała, lecz kilka kilometrów wcześniej i prowadziłaby przez wysokiej klasy ziemie uprawne. A rolnicy, którzy już raz oddali grunty pod budowę pierwszej drogi, straciliby kolejne pola.
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 10973
- Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
- Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Idioci. I wcale nie myślę o rolnikach.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz
-
- Użytkownik
- Posty: 3662
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
- jasiek20
- Użytkownik
- Posty: 7143
- Rejestracja: 3 kwie 2009, o 13:08
- Lokalizacja: Kalisz/Wrocław/Warszawa
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
"- Oprócz Kalisza największym zwycięzcą przy tym trzecim wariancie są również Nowe Skalmierzyce, które zyskują niesamowicie atrakcyjne tereny pod względem mieszkaniowym, ale również usługowym i inwestycyjnym - przekonuje Krystian Kinastowski, prezydent Kalisza."
No nie wierzę...
No nie wierzę...
"To pięknie, gdy człowiek jest dumny ze swego miasta, lecz jeszcze piękniej, gdy miasto może być z niego dumne".
— Abraham Lincoln
— Abraham Lincoln
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Czy III wariant jest szkodliwy dla Kalisza? To nie jest takie oczywiste. Nie w samym przebiegu leży ewentualna szkodliwość. Szkodliwym może okazać się każdy wariant. Wszystko zależy od szczegółowych rozwiązań. Droga od Castoramy do Poznańskiej powinna powstać bezwarunkowo i niezależnie od wyboru wariantu DK 25. Droga ta, wraz z obwodnicą Skalmierzyc powinna stanowić kręgosłup zespołu miejskiego. Przebieg na terenie Kalisza wyznacza korytarz ze Studium. Powinna to być droga GP, czyli szybkiego ruchu, ale... z dużą ilością węzłów, zjazdów, czego niestety nie gwarantuje wybór wariantu I. W przypadku wyboru wariantu I konieczne byłoby przeforsowanie rozwiązań korzystnych dla Kalisza i zespołu miejskiego. I tutaj własnie upatrywałbym zagrożeń, chociaż byłem i jestem zwolennikiem I wariantu.
Bezpieczniejszym zatem wydaje się wariant pozamiejski, najlepiej IV, czyli zmodyfikowana III wykorzystujący w części obwodnicę Skalmierzyc. Tylko co wtedy z dobudową drugiej nitki obwodnicy Skalmierzyc i przedłużeniem chociażby do ul. Poznańskiej ?
Bezpieczniejszym zatem wydaje się wariant pozamiejski, najlepiej IV, czyli zmodyfikowana III wykorzystujący w części obwodnicę Skalmierzyc. Tylko co wtedy z dobudową drugiej nitki obwodnicy Skalmierzyc i przedłużeniem chociażby do ul. Poznańskiej ?
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Odnośnie "Pola poszatkowane przez obwodnice. Rolnicy mówią: nie" w https://interwencja.polsatnews.pl/repor ... mowia-nie/
nie wiem czemu nikt z rolnikami nie rozmawia o scaleniu i wymianie gruntów... robi sie takie przy budowie autostrad (z automatu) lub gdy działki są małe, na wniosek ludzi... następuje scalenia, budowy dróg, rowów etc a z wyników ludzie sa zadowoleni w bardzo wysokim procencie. W okolicy w miejscowości Kwileń jest postępowanie scaleniowe (koszt inwestycji 2.5mln zł) czyli kilka tyś zł na działkę... Jest masa materiałów w portalach rolniczych o pozytywnych skutkach... nowe szerokie drogi rowy , przepusty i uregulowany stan prawny działki co samo kosztuje co najmniej 2+ tys per działeczka...
Poza wymianą i scaleniami sa odszkodowania w których mogą dostać za ujęcia wody i wodociągi etc...
nie wiem czemu nikt z rolnikami nie rozmawia o scaleniu i wymianie gruntów... robi sie takie przy budowie autostrad (z automatu) lub gdy działki są małe, na wniosek ludzi... następuje scalenia, budowy dróg, rowów etc a z wyników ludzie sa zadowoleni w bardzo wysokim procencie. W okolicy w miejscowości Kwileń jest postępowanie scaleniowe (koszt inwestycji 2.5mln zł) czyli kilka tyś zł na działkę... Jest masa materiałów w portalach rolniczych o pozytywnych skutkach... nowe szerokie drogi rowy , przepusty i uregulowany stan prawny działki co samo kosztuje co najmniej 2+ tys per działeczka...
Poza wymianą i scaleniami sa odszkodowania w których mogą dostać za ujęcia wody i wodociągi etc...
Parcelacja ziemi to jest spory problem dla rolników bo efektywnie i bardzo realnie generuje spore dodatkowe koszty.
Jedyna opcja to by dokonać wyznaczenia pasa pod DK25/S25 i pod KDP i wtedy dokonać scaleń i wymiany gruntów.
Jest na to kasa z UE do chyba ~2tyś euro / ha. Zmniejsza się liczba parcel, powstają utwardzone drogi dostosowane do dużych maszyn rolniczych, melioracja. A bonusem jest to ze działki finalnie mają uregulowany stan prawny (temat rzeka i temat bardzo drogi - nawet kilka tyś zł od działki).
Wszędzie gdzie scalenia się odbyły - również ze względu na autostrady (wtedy GDDKiA scalenia finansuje) - jest pozytywna reakcja rolników bo otrzymują grunty jest samej wartości / jakości w mniejszej liczbie kawałków.
Jest masa materiałów i badań to potwierdzająca jak również wypowiedzi samych rolników.
Przy nowym przebiegu DK/S 25 tereny zajęte pod przyszłą rozbudowę istniejącej drogi mogą być włączone do scaleń i wrócić do rolniczego użytkowania.
https://www.agropolska.pl/aktualnosci/p ... ,3936.html
http://www.kbgitr.com.pl/index.php/scal ... en-gruntow
http://ksow.pl/fileadmin/user_upload/ks ... ki-min.pdf
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Tej drogi to chyba nie będzie za szybko... W każdym razie na przyszły rok jej nie planują:
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,4737243
https://motoryzacja.interia.pl/raporty/ ... Id,4737243
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9017
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Żadna nowość. Przecież pisałem parę postów wyżej że przetarg planują na '22 rok
g13k
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie będzie w 2022.gawronik13kalisz pisze: ↑17 wrz 2020, o 23:14Żadna nowość. Przecież pisałem parę postów wyżej że przetarg planują na '22 rok
Na wrzesień 2020 jesteśmy dopiero po STEŚ.
Uzyskanie DŚU to kolejny rok z groszami.
A ponieważ "nasz" STEŚ był "zwykły" to jeszcze KP czyli koncepcja programowa+ przetarg na jej wykonanie.
Oczywiscie gdyby był nacisk "z góry" to szło by szybko jak np. na S52 pod Krakowem. Ale u nas nie spodziewam się takich nacisków.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nie wprowadzajmy w błąd:
I. Etap w realizacji:
W dniu 07.10.2016r. podpisano umowę na opracowania projektowe obejmujące wykonanie Studium – Techniczno - Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ), materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z jej uzyskaniem oraz wykonanie Koncepcji Programowej (KP).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28131/p_s25_d01
I. Etap w realizacji:
W dniu 07.10.2016r. podpisano umowę na opracowania projektowe obejmujące wykonanie Studium – Techniczno - Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ), materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z jej uzyskaniem oraz wykonanie Koncepcji Programowej (KP).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28131/p_s25_d01
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Przepraszam, mój błąd.marekchelsea pisze: ↑18 wrz 2020, o 22:57Nie wprowadzajmy w błąd:
I. Etap w realizacji:
W dniu 07.10.2016r. podpisano umowę na opracowania projektowe obejmujące wykonanie Studium – Techniczno - Ekonomiczno –Środowiskowego (STEŚ), materiałów do decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach (DŚU) wraz z jej uzyskaniem oraz wykonanie Koncepcji Programowej (KP).
https://www.gddkia.gov.pl/pl/a/28131/p_s25_d01
Co nie zmienia faktu, że KOPI cały czas się chyba przesuwa, teraz na IV kw 2020.
A założenie uzyskania DŚU w I półroczu 2021 wieje zbytnim optymizmem. KP będą raczej robić po DŚU czyli kolejne miesiące.
Teoretycznie mogliby wystartować z przetargiem ZiZ w 2022 ale...
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 199
- Rejestracja: 31 maja 2017, o 16:08
Re: DK25 Ostrów-Kalisz-Konin
Nierealne jest uzyskanie DŚU w rok przy protestach, które na pewno będą...