Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Ja myślę, że nie wszystkie partie opozycyjne są przeciwko CPK. Pytanie tylko czy wygra populizm czy merytoryka
https://www.instagram.com/p/CyvoOKrokVy ... I0NzZiOA==
https://www.instagram.com/p/CyvoOKrokVy ... I0NzZiOA==
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Trzeba zrobić pierwszy krok, sfinalizować budowę "Y".
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Widziałem i cieszyłem się, że w bloku opozycyjnym jest jakiś mądry głos w tej sprawie, bo już się obawiałem.wollny pisze: ↑24 paź 2023, o 08:25Ja myślę, że nie wszystkie partie opozycyjne są przeciwko CPK. Pytanie tylko czy wygra populizm czy merytoryka
https://www.instagram.com/p/CyvoOKrokVy ... I0NzZiOA==
Tu nie chodzi o populizm, a o postrzeganie roli państwa i transportu. A nie ma co ukrywać, że pomiędzy Razem, a resztą partii w Polsce, czy nawet opozycji jest duży rozdźwięk…
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Zabezpieczają budowe CPK jak kiedyś budowe gazoportu
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Biała księga rozwoju kolei
https://www.cpk.pl/pl/biala-ksiega-rozw ... rWdv0HRLxk
PS. Nie wiem, czy to było już tutaj wrzucane, ale CPK zakłada, że w Kaliszu będzie największy wzrost (dobowych) pasażerów w kraju (przynajmniej z tych wymienionych stacji). Tym samym mocno wyprzedzilibyśmy w tym zakresie Ostrów. Model uwzględnia zmiany demograficzne, więc jestem ciekawy skąd, aż taki wysoki wzrost.
https://www.cpk.pl/pl/biala-ksiega-rozw ... rWdv0HRLxk
PS. Nie wiem, czy to było już tutaj wrzucane, ale CPK zakłada, że w Kaliszu będzie największy wzrost (dobowych) pasażerów w kraju (przynajmniej z tych wymienionych stacji). Tym samym mocno wyprzedzilibyśmy w tym zakresie Ostrów. Model uwzględnia zmiany demograficzne, więc jestem ciekawy skąd, aż taki wysoki wzrost.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czy chodzi o pasażerów wsiadających/wysiadających w Kaliszu, czy o wszystkich podróżujących przez Kalisz? Jeśli to drugie, to sprawa jest oczywista - wielu podróżujących na trasie Warszawa-Poznań pojedzie przez Kalisz zamiast przez Kutno.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Źle się wam lata Aeroflot / Аэрофлот ?
Jest lotnisko w Berlinie!
Świetni eksperci się wypowiadają, cała prawda całą dobę.
Jest lotnisko w Berlinie!
Świetni eksperci się wypowiadają, cała prawda całą dobę.
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Jest napisane, że chodzi o pasażerów, po przeliczeniu wartości się zgadzają.kaliszanin2 pisze: ↑28 paź 2023, o 09:12Czy chodzi o pasażerów wsiadających/wysiadających w Kaliszu, czy o wszystkich podróżujących przez Kalisz? Jeśli to drugie, to sprawa jest oczywista - wielu podróżujących na trasie Warszawa-Poznań pojedzie przez Kalisz zamiast przez Kutno.
Przeliczanie wszystkich przejeżdżających przez poszczególne stacje i później przypisywanie do konkretnej stacji nie ma żadnego sensu. W sensie czemu miałoby to służyć? Jak już to można zrobić modele ruchu ile ludzi będzie przemieszczało się na danej linii, CPK też coś takiego zrobiło w PMT.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Chodzi o wsiadających/wysiadających, tak wyglądają dane dla stacji Kalisz od 2017 r.kaliszanin2 pisze: ↑28 paź 2023, o 09:12Czy chodzi o pasażerów wsiadających/wysiadających w Kaliszu, czy o wszystkich podróżujących przez Kalisz? Jeśli to drugie, to sprawa jest oczywista - wielu podróżujących na trasie Warszawa-Poznań pojedzie przez Kalisz zamiast przez Kutno.
https://dane.utk.gov.pl/sts/przewozy-pa ... html#PLIKI
2017 - 1200 pasażerów
2018 - 1500
2019 - 1500
2020 - 700-1000
2021 - 1100
2022 - 1700
Jak widać liczby wahają się, rok 2022 był dość szczególny - po wybuchu wojny przyjeżdzający do Polski Ukraińcy mieli, jeżeli się nie mylę, uprawnienie do darmowych biletów przez pewien okres.
Wzrost w prognozie na lata 2019-2050 się zgadza - rok bazowy to 2019 i 1500 pasażerów, wzrost o 533% daje 9500 pasażerów.
Skąd miałby być tak duży wzrost wymiany pasażerów?
Skokowy wręcz rozwój oferty przewozowej ( takt, prędkość/czas podróży ) na kierunkach Poznań i dalej oraz Łódż/Warszawa i dalej, powinien spowodować to że część jadących w tych kierunkach przesiądzie się z aut/autobusów na tory.
Dodatkowo może dla pasażerów szprychy 9 ( Zielona Góra-Leszno-Ostrów-Kalisz ) Kalisz mógłby być stacją przesiadkową.
Ale i tak te 9 500 dziennie wydaje się mało możliwe.
Czy model uwzględnia dane demograficzne?
Plik "Biała Księga" pochodzi z 2023 r - nie ma daty dokładnej publikacji. Prognoza ludności na lata 2023-2060 została opublikowana 31.08.2023.
Nie sądzę by bazowali na tej najnowszej prognozie, tylko na starszej wersji z 2014 r ( prognoza do 2050 r ).
Zresztą ta nowa prognoza bazuje z kolei na spisie, który jak wiadomo...jest jaki jest.
Nawiasem mówiąc, GDDKiA w swoich prognozach ruchu do roku bodajże 2040 też przewiduje wzrost ruchu na drogach, całkowicie pomijając dane demo, a bazując na wzroście PKB.
Reasumując- zarówno drogowcy jak i kolejarze prognozują wzrost ruchu w kraju, w którym demografowie prognozują spadek liczby ludności i jej starzenie się.
W przypadku ruchu lotniczego też prognozy w górę - tu akurat sądzę jest duże pole do wzrostów.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Zredukowanie sieci kolei do Y to pomysł debilny. Odetnie dostępność do lotniska i dla ludzi i dla transportu wysokomarżowych towarów. A lotnisko tez się nie podoba. Jedna z liczb jaka pada: Polska będąc na 5 miejscu wg liczby ludności w UE i będąc geograficznie na kluczowej pozycji (przecięcie szlaków północ-południe, wschód zachód) w obsługuje tylko 1% europejskiego ruchu cargo.... Towary są clone w Niemczech i tam te pieniądze zostają....
TAK DLA Szybkiej Kolei w Kaliszu i CPK!
Mapka DK25 + KDP
Mapka DK25 + KDP
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Z punktu widzenia Kalisza "Y" jest inwestycją dużo ważniejszą niż lotnisko. Zachowanie "Y" jest sprawą kluczową dla przyszłości Kalisza, ważniejszą niż np. inwestycje drogowe, mimo ich pilności. Porównywalne znaczenie ma tylko utrzymanie Uniwersytetu Kaliskiego, uchronienie go przed atakami korporacji próbujących ustawiać się jako fałszywi sojusznicy nowej większości. Kaliscy posłowie tej większości powinni pamiętać, dlaczego głosowali za tym uniwersytetem oraz interweniować w sprawie ataków korporacyjnych u swoich liderów. Mogliby też lobbować za jego wzmocnieniem i zachęcać WPA do udziału w tym procesie (oczywiście nie na zasadzie prostej inkorporacji). Gdyby nie rozumieli dlaczego, to podpowiadam: dłużej klasztora, niż przeora (chociaż z przeorem jak najbardziej da się porozumieć). Przepraszam, że odbiegam od głównego tematu wątku, ale chciałem przedstawić swój pogląd na hierarchię kaliskich interesów.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Pomijasz dwa bardzo istotne czynniki.milo pisze: ↑30 paź 2023, o 00:13Wzrost w prognozie na lata 2019-2050 się zgadza - rok bazowy to 2019 i 1500 pasażerów, wzrost o 533% daje 9500 pasażerów.
Skąd miałby być tak duży wzrost wymiany pasażerów?
Skokowy wręcz rozwój oferty przewozowej ( takt, prędkość/czas podróży ) na kierunkach Poznań i dalej oraz Łódż/Warszawa i dalej, powinien spowodować to że część jadących w tych kierunkach przesiądzie się z aut/autobusów na tory.
Dodatkowo może dla pasażerów szprychy 9 ( Zielona Góra-Leszno-Ostrów-Kalisz ) Kalisz mógłby być stacją przesiadkową.
Ale i tak te 9 500 dziennie wydaje się mało możliwe.
Czy model uwzględnia dane demograficzne?
Plik "Biała Księga" pochodzi z 2023 r - nie ma daty dokładnej publikacji. Prognoza ludności na lata 2023-2060 została opublikowana 31.08.2023.
Nie sądzę by bazowali na tej najnowszej prognozie, tylko na starszej wersji z 2014 r ( prognoza do 2050 r ).
Zresztą ta nowa prognoza bazuje z kolei na spisie, który jak wiadomo...jest jaki jest.
Nawiasem mówiąc, GDDKiA w swoich prognozach ruchu do roku bodajże 2040 też przewiduje wzrost ruchu na drogach, całkowicie pomijając dane demo, a bazując na wzroście PKB.
Reasumując- zarówno drogowcy jak i kolejarze prognozują wzrost ruchu w kraju, w którym demografowie prognozują spadek liczby ludności i jej starzenie się.
W przypadku ruchu lotniczego też prognozy w górę - tu akurat sądzę jest duże pole do wzrostów.
Pierwszy to taki, że wraz z bogaceniem się wzrasta mobilność (Polska wypada bardzo kiepsko na tle reszty UE, a np. takiej Szwajcarii to łohoho już lepiej się nic nie mówić).
Dwa, że infrastruktura transportowa i oferta mogą indukować pewne zachowania transportowe (co już zauważyłeś), ale też mogą spowodować to, że ci co normalnie by nie podróżowali np. do Warszawy zaczną to robić, ponieważ czas dojazdu jest bardzo dobry.
Dlatego ruch na kolei na pewno będzie rósł, bez względu na demografię (ona może jedynie warunkować tempo).
Ja podejrzewam, że dane są aktualne. Dlaczego? Ponieważ taki model się przelicza maksymalnie kilka godzin w odpowiednich programach, więc to żaden problem go zrobić. Poza tym nie wiem, czy osoby przeglądające ten dokument widziały, ale zmienił się HRJ (jest rozmazany, ale widać co nieco), a on też ma wpływ na model ruchu.
Nie wiem, czy dobrze kojarzę, ale w poprzednim modelu na kaliskiej stacji miało być ok. 5 tys. pasażerów i miało to być mniej, niż na ostrowskiej. Coś więc musiało się zmienić.
Ja nie wiem, czy to w GazWybie nie potrafią pisać, czy ja czytać nie umiem ze zrozumieniem, ale to trochę zabrzmiało jakby Ygrek był nadal w Kaliszu. Nie mają dostępu do świeżych informacji, czy może my czegoś nie wiemy?kaliszanin2 pisze: ↑30 paź 2023, o 15:16W ramach inwestycji w Centralny Port Komunikacyjny zaplanowano również program budowy tzw. kolejowych szprych. Największą z nich jest trasa kolejowa z Wrocławia i Poznania przez Kalisz do Łodzi i Warszawy.
Ale Ygrek w Kaliszu byłby lepszy z punktu widzenia sieci i tańszy, choć nieco wydłużałby czas.
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
To wrocławska redakcja wspomina o Kaliszu, więc może oni chcieliby jednak to połączenie z Kaliszem mieć, bo to kwestia wpływów regionalnych. A może chodzi tylko o to, że linia z Poznania jest przez Kalisz. Jeśli to pierwsze, to byleby tylko "Y" w Kaliszu nie oznaczało "Y" w Śliwnikach, czyli kaliskiego dworca na uboczu i poharatania południowych dzielnic miasta. Gdyby rozwidlenie miało być w Kaliszu, to linia powinna iść wg wariantu W9, z wyprowadzeniem odnogi wrocławskiej z dworca kaliskiego na dworzec ostrowski (wtedy tam przesiadki z Zielonej Góry i Leszna). Na powrót do masakrowania miasta nie ma zgody.filip pisze: ↑30 paź 2023, o 21:21Ja nie wiem, czy to w GazWybie nie potrafią pisać, czy ja czytać nie umiem ze zrozumieniem, ale to trochę zabrzmiało jakby Ygrek był nadal w Kaliszu. Nie mają dostępu do świeżych informacji, czy może my czegoś nie wiemy?
Ale Ygrek w Kaliszu byłby lepszy z punktu widzenia sieci i tańszy, choć nieco wydłużałby czas.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Czemu tak uważasz? W sensie ja się zgadzam, ale jestem ciekawy twojego zdania.kaliszanin2 pisze: ↑30 paź 2023, o 20:36Z punktu widzenia Kalisza "Y" jest inwestycją dużo ważniejszą niż lotnisko. Zachowanie "Y" jest sprawą kluczową dla przyszłości Kalisza, ważniejszą niż np. inwestycje drogowe, mimo ich pilności.
Ygrek w Śliwnikach to byłby powrót do przestarzałej koncepcji KDP wyrzucającej ją poza miasto, jeszcze by brakowało do kompletu obwodnicy Łodzi.kaliszanin2 pisze: ↑30 paź 2023, o 22:12Jeśli to pierwsze, to byleby tylko "Y" w Kaliszu nie oznaczało "Y" w Śliwnikach, czyli kaliskiego dworca na uboczu i poharatania południowych dzielnic miasta. Gdyby rozwidlenie miało być w Kaliszu, to linia powinna iść wg wariantu W9, z wyprowadzeniem odnogi wrocławskiej z dworca kaliskiego na dworzec ostrowski (wtedy tam przesiadki z Zielonej Góry i Leszna). Na powrót do masakrowania miasta nie ma zgody.
LK86 nie mogłaby wjeżdżać do Ostrowa, ponieważ to byłoby ponad trzydzieści kilometrów konwencjonalnej linii. Strasznie by to wydłużało czas przejazdu i zarazem czyniło inwestycję mniej opłacalną. Imho znacznie lepszym pomysłem byłoby zrobienie łącznic na przecięciu z LK272. Tym samym pociągi relacji Poznań-Wrocław (np. IR) mogłyby zjeżdżać do Ostrowa.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Specjaliści z CPK przez 3 dni pracowali w Kaliszu. Co ustalali?
półka CPK do wspólnego stołu zaprosiła przedstawicieli Urzędu Miasta, jej jednostek jak Zarząd Dróg Miejskich czy władze PKP. W sali konferencyjnej hotelu Hampton by Hilton w kompleksie Calisii One dyskutowano o tym, jak zagospodarować otoczenie Dworca Kolejowego i węzła przesiadkowego, by dostosować je do nitki szybkiej kolei.
Ważną informacją jest to, że perony będą w dość dużej odległości – o kilkaset metrów - oddalone od budynku Dworca. Musimy pomyśleć, wspólnie z Urzędem Miasta i pozostałymi interesariuszami, jak zaprojektować przestrzeń, żeby to dojście do pociągu było optymalne – mówi nam Michał Kmiecik ekspert ds. relacji z otoczeniem inwestycji kolejowych w CPK.W wielki skrócie Wariant nr 9 przebiega w dużej części w obecnym torze kolei PKP. By pociągi szybkiej kolei mogły z większą prędkością niż obecnie wjeżdżać do Kalisza od strony Sieradza, projektant musiał ominąć obecną krzywiznę toru jazdy na osiedlu Piwonice. Nowe tory pobiegną w linii prostej od Winiar do ulicy Torowej. W związku z tym powstaną dwa duże wiadukty, jeden nad Prosną, na tyłach WSK Kalisz, a drugi nad ulicą Częstochowską, po sąsiedzku z cmentarzem.Po 15 października szybko pojawiły się pytania, co dalej z tą sztandarową inwestycją PiS. Największa krytyka spada na część lotniskową tego wielkiego projektu, ale wielu opozycyjnych do tej pory polityków podważało zasadność również kwestii szybkiej kolei…
My pracujemy dalej niezależnie od tego, co się dzieje w mediach. Jesteśmy spółką celową, powołaną do tego, żeby wybudować linie kolejowe (…) Pamiętajmy też o tym, że linia kolejowa nr 85, cały „Igrek” jest wpisany do sieci europejskiej, sieci TEN-T, także patrząc też na drożność obecnej linii kolejowej nr 14, myślę, że ta kolej po prostu jest potrzebna – mówi nam Michał Kmiecik ze spółki CPK.
Obecnie – jeśli chodzi o odcinek dotyczący Kalisza i naszego regionu spółka CPK jest na etapie wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej. Formalności zajmą jeszcze co najmniej 4 lata – wg aktualnego harmonogramu prace w terenie miałyby zacząć się w 2027 roku.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... o-ustalali
półka CPK do wspólnego stołu zaprosiła przedstawicieli Urzędu Miasta, jej jednostek jak Zarząd Dróg Miejskich czy władze PKP. W sali konferencyjnej hotelu Hampton by Hilton w kompleksie Calisii One dyskutowano o tym, jak zagospodarować otoczenie Dworca Kolejowego i węzła przesiadkowego, by dostosować je do nitki szybkiej kolei.
Ważną informacją jest to, że perony będą w dość dużej odległości – o kilkaset metrów - oddalone od budynku Dworca. Musimy pomyśleć, wspólnie z Urzędem Miasta i pozostałymi interesariuszami, jak zaprojektować przestrzeń, żeby to dojście do pociągu było optymalne – mówi nam Michał Kmiecik ekspert ds. relacji z otoczeniem inwestycji kolejowych w CPK.W wielki skrócie Wariant nr 9 przebiega w dużej części w obecnym torze kolei PKP. By pociągi szybkiej kolei mogły z większą prędkością niż obecnie wjeżdżać do Kalisza od strony Sieradza, projektant musiał ominąć obecną krzywiznę toru jazdy na osiedlu Piwonice. Nowe tory pobiegną w linii prostej od Winiar do ulicy Torowej. W związku z tym powstaną dwa duże wiadukty, jeden nad Prosną, na tyłach WSK Kalisz, a drugi nad ulicą Częstochowską, po sąsiedzku z cmentarzem.Po 15 października szybko pojawiły się pytania, co dalej z tą sztandarową inwestycją PiS. Największa krytyka spada na część lotniskową tego wielkiego projektu, ale wielu opozycyjnych do tej pory polityków podważało zasadność również kwestii szybkiej kolei…
My pracujemy dalej niezależnie od tego, co się dzieje w mediach. Jesteśmy spółką celową, powołaną do tego, żeby wybudować linie kolejowe (…) Pamiętajmy też o tym, że linia kolejowa nr 85, cały „Igrek” jest wpisany do sieci europejskiej, sieci TEN-T, także patrząc też na drożność obecnej linii kolejowej nr 14, myślę, że ta kolej po prostu jest potrzebna – mówi nam Michał Kmiecik ze spółki CPK.
Obecnie – jeśli chodzi o odcinek dotyczący Kalisza i naszego regionu spółka CPK jest na etapie wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej. Formalności zajmą jeszcze co najmniej 4 lata – wg aktualnego harmonogramu prace w terenie miałyby zacząć się w 2027 roku.
https://www.faktykaliskie.info/artykul/ ... o-ustalali
- gawronik13kalisz
- Moderator
- Posty: 9019
- Rejestracja: 4 lis 2009, o 17:24
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Kilkaset metrów? To nieźle się rozciągnie przestrzeń pasażerska
g13k
-
- Użytkownik
- Posty: 3667
- Rejestracja: 20 kwie 2006, o 12:47
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Po przedstawieniu wariantu W9 od razu było widoczne, że perony (w liczbie 4) mają zaczynać się na samym końcu obecnej stacji. Gdyby dworzec miał pozostać w obecnym miejscu, to chyba trzeba byłoby go połączyć z peronami ruchomym chodnikiem. To już lepiej wybudować dalej nowy dworzec, a zabytkowy przeznaczyć na inne cele i ożywić jako obiekt śródmiejski. Plusem takiego rozwiązania będzie lepsza integracja nowego dworca z dworcem autobusowym.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
No z tym przesunięciem o kilkaset metrów to nieźle przesadzili, ja tam na oko widzę ze 100 metrów max od wejścia na stację. Za to znacznie wydłużą się perony - będą miały około 400 metrów, w tym jeden będzie dłuższy o ok. 50 metrów, niż trzy pozostałe. No i w końcu będą to normalne perony, bo te obecne to mało zabawny żart.
Według mnie powinni przesunąć obecny dworzec lub wybudować nowy, ponieważ droga do przejścia będzie sztucznie wydłużona. Opcja nr 1 jest na pewno tańsza, choć zapewne dość uciążliwa i nie zwiększa powierzchni dworca (tylko czy to jest potrzebne?). Opcja nr 2 byłaby droższa, łatwiejsza do wykonania, a obecny budynek mógłby dostać nową funkcję (np. gastro + kultura). Tylko, że w drugiej opcji zagrożeniem jest to, że powstałby gargamel. Przynajmniej tak wnioskuję po tym jak wyglądają projektowane nowe dworce w Polsce i już te zrealizowane. Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć jakieś zadaszenie nad peronami, ponieważ obecnie go brakuję (jest tylko nad peronem 1).
Wypadałoby też wywalić stamtąd te parkingowisko i zrobić porządny plac dworcowy z zielenią (drzewami). Od razu lepiej by to wyglądało. Tam starczyłby niewielki parking podziemny, oczywiście na koszt CPK. Tylko, że ten parking musiałby być płatny, a darmowy dla ludzi, którzy mają bilet (tak, aby ludzie z Amber tam nie parkowali). Potrzebny byłby też parking rowerowy, on już jak najbardziej może być na powierzchni, ale nie centralnie przed dworcem (mam tu na myśli nowy lub przesunięty), raczej lekko na uboczu.
Bardzo ciekawi mnie jak chcą zrobić to nowe centrum przesiadkowe. Myślę, że obecne po przesunięciu peronów (i może dworca) jest w niezłym miejscu, choć nieidealnym.
Według mnie powinni przesunąć obecny dworzec lub wybudować nowy, ponieważ droga do przejścia będzie sztucznie wydłużona. Opcja nr 1 jest na pewno tańsza, choć zapewne dość uciążliwa i nie zwiększa powierzchni dworca (tylko czy to jest potrzebne?). Opcja nr 2 byłaby droższa, łatwiejsza do wykonania, a obecny budynek mógłby dostać nową funkcję (np. gastro + kultura). Tylko, że w drugiej opcji zagrożeniem jest to, że powstałby gargamel. Przynajmniej tak wnioskuję po tym jak wyglądają projektowane nowe dworce w Polsce i już te zrealizowane. Nie ukrywam, że chciałbym zobaczyć jakieś zadaszenie nad peronami, ponieważ obecnie go brakuję (jest tylko nad peronem 1).
Wypadałoby też wywalić stamtąd te parkingowisko i zrobić porządny plac dworcowy z zielenią (drzewami). Od razu lepiej by to wyglądało. Tam starczyłby niewielki parking podziemny, oczywiście na koszt CPK. Tylko, że ten parking musiałby być płatny, a darmowy dla ludzi, którzy mają bilet (tak, aby ludzie z Amber tam nie parkowali). Potrzebny byłby też parking rowerowy, on już jak najbardziej może być na powierzchni, ale nie centralnie przed dworcem (mam tu na myśli nowy lub przesunięty), raczej lekko na uboczu.
Bardzo ciekawi mnie jak chcą zrobić to nowe centrum przesiadkowe. Myślę, że obecne po przesunięciu peronów (i może dworca) jest w niezłym miejscu, choć nieidealnym.
Re: Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Gdyby mieli zbudować nowy dworzec + centrum przesiadkowe to zapewne będzie to wiązało się z kilkoma wyburzeniami w tej okolicy
Budynek serwisowy PKP, Poczta Polska oraz słynny barak socjalny.
No chyba że dworzec znajdowałby się jeszcze bardziej na zachód, jednak wtedy zanika główny plus, możliwości stworzenia dworca kolejowego vis-a-vis autobusowego.
Jak dla mnie sama lokalizacja zdecydowanie gorsza, oddalona od Górnośląskiej, Szlaku Bursztynowego, co za tym idzie jeszcze dalej od centrum,
Główną drogą dojazdową do dworca, byłaby ta która, aktualnie znajduje się za dworcem autobusowym?
Oddalenie dworca na zachód wiązałoby się też z oddaleniem dworca od głównego szlaku komunikacji miejskiej bądź wydłużeniem linii autobusowych tak by obsługiwały dworzec.
Tak że autobusy musiałby zacząć kursować dalej prosto Podmiejską następnie skręcać w ul. Miast Partnerskich następnie Dworcową i Trasę Bursztynową by wrócić na Górnośląską.
I to jeszcze w tej optymistycznej wersji bo gorzej jakby ten dworzec rzeczywiście z tym centrum przesiadkowym tam powstał a autobusy miejskie by miały na nie wjeżdżać wtedy od Podmiejskiej skręcamy we Wrocławską pierwsze światła w prawo i jedziemy za dworce autbusowym.
Co do parkingów rowerowych, to na aktualnym dworcu kolejowym są, jeden jest nawet z wiatą od strony ul. Dworcowej.
Zaś na skwerku który powstał po wyburzeniu dworca tymczasowego, jest sporo stojaków na rower.
Budynek serwisowy PKP, Poczta Polska oraz słynny barak socjalny.
No chyba że dworzec znajdowałby się jeszcze bardziej na zachód, jednak wtedy zanika główny plus, możliwości stworzenia dworca kolejowego vis-a-vis autobusowego.
Jak dla mnie sama lokalizacja zdecydowanie gorsza, oddalona od Górnośląskiej, Szlaku Bursztynowego, co za tym idzie jeszcze dalej od centrum,
Główną drogą dojazdową do dworca, byłaby ta która, aktualnie znajduje się za dworcem autobusowym?
Oddalenie dworca na zachód wiązałoby się też z oddaleniem dworca od głównego szlaku komunikacji miejskiej bądź wydłużeniem linii autobusowych tak by obsługiwały dworzec.
Tak że autobusy musiałby zacząć kursować dalej prosto Podmiejską następnie skręcać w ul. Miast Partnerskich następnie Dworcową i Trasę Bursztynową by wrócić na Górnośląską.
I to jeszcze w tej optymistycznej wersji bo gorzej jakby ten dworzec rzeczywiście z tym centrum przesiadkowym tam powstał a autobusy miejskie by miały na nie wjeżdżać wtedy od Podmiejskiej skręcamy we Wrocławską pierwsze światła w prawo i jedziemy za dworce autbusowym.
Co do parkingów rowerowych, to na aktualnym dworcu kolejowym są, jeden jest nawet z wiatą od strony ul. Dworcowej.
Zaś na skwerku który powstał po wyburzeniu dworca tymczasowego, jest sporo stojaków na rower.
- Załączniki
-
- Bez nazwy 2.png (1.03 MiB) Przejrzano 1026 razy