PKP Kalisz
po zgłoszeniu Andrzeja TVN24 dzwoniło do RC a Ci przypisali sobie zasługi
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Kibelki już otwarte
PKP
mam nadzieje że MM za te wycinki się nie wkurzą ale myślę że oni także z nas czerpią informacje dla swoich wiadomości
PKP
mam nadzieje że MM za te wycinki się nie wkurzą ale myślę że oni także z nas czerpią informacje dla swoich wiadomości
http://www.ermail.pl/klik/VXFQa2UB" onclick="window.open(this.href);return false;
Ciekawe rzeczy wypisują,ci prezesi z PKP PLK to mają nieżle porąbane.W świetle ich oświadczeń wynika że oni sami finansują remonty....Ciekawe w tym przypadku gdzie idą pieniążki z opłaty paliwowej zawartej w cenie paliwa.Gdzieś już pisałem ile kasy idzie z Waszych portfeli na utrzymanie tej bandy nierobów i nieudaczników.
Zresztą........poczytajcie i oceńcie sami.
Wydzielenie PKP PLK ze struktur grupy PKP realne w drugiej połowie 2010 r.
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 24-04-2009 11:37
Trwają prace nad wydzieleniem PLK PKP ze struktur grupy PKP. W zależności od przyjętego wariantu, powinno to poprawić warunki do remontów znacznie dłuższych odcinków torów niż obecnie, a zarazem obniżyć stawki dostępu do nich dla przewożników.
Według opinii Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa zarządu Polskie Linie Kolejowe PKP, tory podlegają nadal szybszej degradacji, niż są poddawane zabiegom ich renowacji. Powodem są zbyt szczupłe środki własne PLK (w tym roku 300 mln zł) wraz z dotacjami budżetowymi, nie osiągającymi jeszcze wysokości wartości amortyzacji (w br. 680 mln zł).
– Wydawaliśmy na ten cel tyle, ile mieliśmy, a nie, ile należało – powiedział nam prezes PLK – Mało tego, przez lata w wielu przypadkach to my zastępowaliśmy budżet państwa, finansując z własnych środków inwestycje na liniach o znaczeniu państwowym. W przeciwieństwie do dróg krajowych, których utrzymanie i prace inwestycyjne są domeną budżetu.
Według niego, nadmierną wagę przywiązywano też do możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne na kolei. Są one niemałe (4,9 mld euro w okresie 2008-2013), ale przeznaczane na rozwój i skokową poprawę jakości na szlakach kolejowych, czyli bardzo kosztowne zadania. Dzięki tym środkom i finansowemu wkładowi krajowemu, PLK zmodernizuje gruntownie jednak tylko 800-850 km linii.
– Uzyskamy więc wysoką jakość, ale tylko na wybranych liniach kolejowych – komentuje Zbigniew Szafrański – Na niektóre zadania z listy indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jednak nie starczy już środków, więc albo zostaną one przesunięte do realizacji po 2013 roku, albo zmniejszymy zakres robót, ograniczając je do remontów.
Dla przykładu, na odcinku Kraków-Rzeszów-Medyka planowano uzyskać prędkość podróżną pociągów do 160 km/h, ale odtworzona będzie prędkość 120 km, podobnie jak na odcinku Radom-Kielce, Opole-Gliwice itp. Pozostaje jednak ciągle sprawa utrzymania pozostałych 8000 km linii o znaczeniu państwowym oraz drugie tyle pozostałych. Rozwiązaniem może być zmiana formuły działania PLK.
Jedna z koncepcji zakłada, że nastąpi wydzielenie tej spółki ze struktur Grupy PKP jako spółki akcyjnej (co daje spore możliwości do samodzielnego podejmowania inwestycji) i przeniesienie tytułu własności linii kolejowych na Skarb Państwa. Inna koncepcja zakłada przekształcenie PLK w agencję rządową, o charakterze podobnym jak GDDKiA. Z budżetu państwa finansowane byłyby prace remontowe i inwestycyjne na kolejowych szlakach o znaczeniu państwowym, dzięki czemu minister infrastruktury mógłby prowadzić na nich odpowiednią politykę taryfowania. Pozostałe linie utrzymywałaby nadal PLK, ale część z nich mogłyby przejąć także samorządy, które obecnie o to zabiegają, w celu rozwoju kompleksowego transportu szynowego. Liniami tzw. III grupy, czyli dojazdowymi do kopalni, hut, kamieniołomów, itp. mogłaby zarządzać PLK na zasadach pełnego rachunku ekonomicznego.
Opracowanie modelu wydzielenia PLK z grupy PKP, a także finansowania infrastruktury kolejowej, jest nadal przedmiotem prac. W grę wchodzą interesy i PKP SA, innych podmiotów (TP SA, sieci energetycznych), jak również sześciu zarządców niezależnych już szlaków kolejowych, typu linii szerokotorowej LHS, SKM w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
– Sądzę, że wydzielenie PLK ze struktur PKP może realnie nastąpić w drugiej połowie 2010 roku. – ocenia prezes Szafrański.
Zresztą........poczytajcie i oceńcie sami.
Wydzielenie PKP PLK ze struktur grupy PKP realne w drugiej połowie 2010 r.
wnp.pl (Piotr Stefaniak) - 24-04-2009 11:37
Trwają prace nad wydzieleniem PLK PKP ze struktur grupy PKP. W zależności od przyjętego wariantu, powinno to poprawić warunki do remontów znacznie dłuższych odcinków torów niż obecnie, a zarazem obniżyć stawki dostępu do nich dla przewożników.
Według opinii Zbigniewa Szafrańskiego, prezesa zarządu Polskie Linie Kolejowe PKP, tory podlegają nadal szybszej degradacji, niż są poddawane zabiegom ich renowacji. Powodem są zbyt szczupłe środki własne PLK (w tym roku 300 mln zł) wraz z dotacjami budżetowymi, nie osiągającymi jeszcze wysokości wartości amortyzacji (w br. 680 mln zł).
– Wydawaliśmy na ten cel tyle, ile mieliśmy, a nie, ile należało – powiedział nam prezes PLK – Mało tego, przez lata w wielu przypadkach to my zastępowaliśmy budżet państwa, finansując z własnych środków inwestycje na liniach o znaczeniu państwowym. W przeciwieństwie do dróg krajowych, których utrzymanie i prace inwestycyjne są domeną budżetu.
Według niego, nadmierną wagę przywiązywano też do możliwości pozyskania środków unijnych na inwestycje infrastrukturalne na kolei. Są one niemałe (4,9 mld euro w okresie 2008-2013), ale przeznaczane na rozwój i skokową poprawę jakości na szlakach kolejowych, czyli bardzo kosztowne zadania. Dzięki tym środkom i finansowemu wkładowi krajowemu, PLK zmodernizuje gruntownie jednak tylko 800-850 km linii.
– Uzyskamy więc wysoką jakość, ale tylko na wybranych liniach kolejowych – komentuje Zbigniew Szafrański – Na niektóre zadania z listy indykatywnej Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko jednak nie starczy już środków, więc albo zostaną one przesunięte do realizacji po 2013 roku, albo zmniejszymy zakres robót, ograniczając je do remontów.
Dla przykładu, na odcinku Kraków-Rzeszów-Medyka planowano uzyskać prędkość podróżną pociągów do 160 km/h, ale odtworzona będzie prędkość 120 km, podobnie jak na odcinku Radom-Kielce, Opole-Gliwice itp. Pozostaje jednak ciągle sprawa utrzymania pozostałych 8000 km linii o znaczeniu państwowym oraz drugie tyle pozostałych. Rozwiązaniem może być zmiana formuły działania PLK.
Jedna z koncepcji zakłada, że nastąpi wydzielenie tej spółki ze struktur Grupy PKP jako spółki akcyjnej (co daje spore możliwości do samodzielnego podejmowania inwestycji) i przeniesienie tytułu własności linii kolejowych na Skarb Państwa. Inna koncepcja zakłada przekształcenie PLK w agencję rządową, o charakterze podobnym jak GDDKiA. Z budżetu państwa finansowane byłyby prace remontowe i inwestycyjne na kolejowych szlakach o znaczeniu państwowym, dzięki czemu minister infrastruktury mógłby prowadzić na nich odpowiednią politykę taryfowania. Pozostałe linie utrzymywałaby nadal PLK, ale część z nich mogłyby przejąć także samorządy, które obecnie o to zabiegają, w celu rozwoju kompleksowego transportu szynowego. Liniami tzw. III grupy, czyli dojazdowymi do kopalni, hut, kamieniołomów, itp. mogłaby zarządzać PLK na zasadach pełnego rachunku ekonomicznego.
Opracowanie modelu wydzielenia PLK z grupy PKP, a także finansowania infrastruktury kolejowej, jest nadal przedmiotem prac. W grę wchodzą interesy i PKP SA, innych podmiotów (TP SA, sieci energetycznych), jak również sześciu zarządców niezależnych już szlaków kolejowych, typu linii szerokotorowej LHS, SKM w Trójmieście, Warszawskiej Kolei Dojazdowej.
– Sądzę, że wydzielenie PLK ze struktur PKP może realnie nastąpić w drugiej połowie 2010 roku. – ocenia prezes Szafrański.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.
Jesteśmy historią dla tych co po nas nadejdą
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Toż to normalnie żywcem wzięte z filmu ;Pieniądze to nie wszystko;.mik pisze:Byłem przedwczoraj na dworcu PKP. To już boczny tor. Czasem oglądałem przez okna pociągu małe, zapuszczone stacyjki. Teraz nie muszę ruszać się z Kalisza. Mam taką stacyjkę pod bokiem. Zarośnięte torowiska, zaniedbane perony z kwietnikami które kwiatów raczej w tym sezonie nie zobaczą. Ktoś kto przegrał walkę z promilami drzemał na ławce. Senna zapomniana stacyjka.
Eeeee przesadzasz w Kaliszu nie jest jeszcze tak żle,zresztą jak Milo napisał niedługo już towarzystwo ze socjalki rozrusza tą bude...
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
:) Napewno trzeba będzie przywrócić ,,TOALETTES OPEN NON STOP'' i to na koszt Miasta. Może Italianiec się dołoży, jak p.Sztandera dobrze wynegocjuje?
Ruch pociagów pasażerskich ,,zzip-owano'' do granic możliwości tak, że na każdy pociąg troche pasażerów wsiada i trochę wysiada. Nie mają innego wyjścia, więc się z konieczności tłoczą. Komunikacja KLA praktycznie nie istnieje, jedna ,,5B'' /h to za skromnie tymbardziej, że zwykle podjeżdża jak pociągi już odjechały .
Kolejarzy nie widać zupełnie - ani zawiadowcy, ani dyżurnego peronowego z lizakiem i gwizdkiem. Nie ma też ,,szufelkowego'', który zamiatał co i rusz pety. Na RoundUp nie ma kasy, a sprejarze szaleją. Nie ma tez żadnego pracownika czy SOK-a, ktory przeprowadziłby pasażerów przyjeżdżających KLA nr ,,16'' na Obozówą i muszą z bagażami ,,dyrdać'' do przejazdu, nadkładając z 300 m.
Byłem wczoraj z wnusiem - młodym MK-iem i zaobserwowaliuśmy pomiędzy godz. 11.oo i 12.3o takie pociągi :
- osob.,,kibelek'' rel.Poznań - Łódż Kal.
- brutto z Łodzi,
- ,,stonka'' SM32 manewrowa stojąca jakiś czas ,,pod dyspozytorami''
- pośp. Sudety rel. W-wa Wsch. - Zgorzelec via Wrocek
- pośp. do Warszawy via Łódż Kal.
oraz jakieś towarowe Fallsy czekające na Kalisz Towarowy.
Niby dużo, ale to tylko złudzenie. Totalny upadek.
Rp1
Ruch pociagów pasażerskich ,,zzip-owano'' do granic możliwości tak, że na każdy pociąg troche pasażerów wsiada i trochę wysiada. Nie mają innego wyjścia, więc się z konieczności tłoczą. Komunikacja KLA praktycznie nie istnieje, jedna ,,5B'' /h to za skromnie tymbardziej, że zwykle podjeżdża jak pociągi już odjechały .
Kolejarzy nie widać zupełnie - ani zawiadowcy, ani dyżurnego peronowego z lizakiem i gwizdkiem. Nie ma też ,,szufelkowego'', który zamiatał co i rusz pety. Na RoundUp nie ma kasy, a sprejarze szaleją. Nie ma tez żadnego pracownika czy SOK-a, ktory przeprowadziłby pasażerów przyjeżdżających KLA nr ,,16'' na Obozówą i muszą z bagażami ,,dyrdać'' do przejazdu, nadkładając z 300 m.
Byłem wczoraj z wnusiem - młodym MK-iem i zaobserwowaliuśmy pomiędzy godz. 11.oo i 12.3o takie pociągi :
- osob.,,kibelek'' rel.Poznań - Łódż Kal.
- brutto z Łodzi,
- ,,stonka'' SM32 manewrowa stojąca jakiś czas ,,pod dyspozytorami''
- pośp. Sudety rel. W-wa Wsch. - Zgorzelec via Wrocek
- pośp. do Warszawy via Łódż Kal.
oraz jakieś towarowe Fallsy czekające na Kalisz Towarowy.
Niby dużo, ale to tylko złudzenie. Totalny upadek.
Rp1
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
http://biznes.onet.pl/0,1970859,wiadomosci.html
Kaliski dworzec pod samorząd ? Czemu nie - byłaby szansa na jego lepszy stan.
Kaliski dworzec pod samorząd ? Czemu nie - byłaby szansa na jego lepszy stan.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59