Przebudowa 4 ulic Wrocławska,Harcerska,Górnośląska,Poznańska
Sector napiszę krótko i zwiężle--PIER....LICIE HIPOLICIE.sector-ostrow pisze:Nie, bo tam nie ma az tak malego ruchu jaki bedzie na omawianym fragmencie po oddaniu obwodnicy.milo pisze:Mniejszy ruch na odcinku od Wp do Podmiejskiej ( o którym pisałeś ) nie stwarza takiej pokusy ? Zadziwiające
Echhh. Przyznam, ze jak "zwezali" Wroclawska w Ostrowie to podobnie jak Wy ambicjonalnie podchodzilem do tematu. Ale teraz, z perspektywy czasu przyznaje, ze nowe rozwiazanie jest zdecydowanie lepsze. Nawet mimo tgo, ze jest tam bardzo duzy uch (wspolny przebig DK25 i DK11).Gumiś - przecież chyba się orientujesz ze sectorowi nie chodzi o poprawę bezpieczenstwa
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
- ochotnik
- Użytkownik
- Posty: 2004
- Rejestracja: 5 sie 2009, o 17:08
- GG: 9270210
- Lokalizacja: Śródmieście I
zwężanie, zwężaniem, ale pod warunkiem, że powstaną chodnik i ścieżki rowerowe, to jeszcze można przeboleć, bo powstałe korki , będzie można omijać rowerem
Proponuje jeszcze usunąć jedno pasmo na alei WP i stworzyć jakiś park wzdłuż drugiego, ruch się uspokoi i miasto zyska dodatkowe tereny rekreacyjne ':o'
Proponuje jeszcze usunąć jedno pasmo na alei WP i stworzyć jakiś park wzdłuż drugiego, ruch się uspokoi i miasto zyska dodatkowe tereny rekreacyjne ':o'
Ostatnio zmieniony 13 sie 2009, o 23:10 przez ochotnik, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Dodać należy, że na wspomnianym odcinku Wrocławskiej jest ograniczenie do 70 km/h a więc można zrobić drogę 1x4, na której jest bezpiecznie i to na tyle, że zwiększa się dopuszczalną prędkość?sector-ostrow pisze:Nie, bo tam nie ma az tak malego ruchu jaki bedzie na omawianym fragmencie po oddaniu obwodnicy.milo pisze:Mniejszy ruch na odcinku od Wp do Podmiejskiej ( o którym pisałeś ) nie stwarza takiej pokusy ? Zadziwiające
Co do natężenia ruchu na wspomnianym odcinku to nie jest on aż tak duży.
jakich logicznych argumentów? Ty bys od razu zweził Nowy Swiat, Gornoslaska, Al Wojska Polskiego...sector-ostrow pisze:"korki" to tam beda jak ktos zasnie z winem na srodku drogi. Zreszta spokojnie sie wyspi bez obawy, ze ktos o rozjedzie
Dobra, bo widze, ze i tak nie da sie Was przekonac do logicznych argumeentow... Koncze rozmowe z Wami na ten temat. Bedziemy ja kontynuowali po otwarciu obwodnicy NS.
wszystkie 4 pasmowe drogi w Kaliszu mozna zwezic, czemu nie, ale jaki jest w tym cel. Po budowie 3 odcinka Szlaku Bursztynowego okaze sie że ta ulica nie pasuje do pozostałych i równiez trzeba bedzie ja zwezic.
-
- Użytkownik
- Posty: 1879
- Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59
Zobaczmy jak wygląda teraz odcinek od Podmiejskiej do Wojska Polskiego - jest i tak zapchany (pomimo dróg 2x2 - Podmiejskiej i Wojska Polskiego). Jeżeli droga 2x2 nie zlikwidowała ruchu na drodze 1x4 to jak będzie się miała Obwodnica Skalmierzyc (1x2) do zwężonej Wrocławskiej (2x1)? Będzie tylko i wyłącznie większy tłok. P. Gałka równie dobrze mógł zwężyc Wrocławską podczas remontu 1. etapu - mając do dyspozycji biegnącą równolegle drogę 2x2, ale tego nie zrobił bo wtedy wiedział, że ruch jest duży (pomimo istnienia al. Wojska Polskiego) już od 30 lat z resztą. Jeżeli przez 30 lat ruch na Wrocławskiej się nie zmniejszył (pomimo oddana aWP) to co będziemy mięli na Obwodnicy Skalmierzyc i Wrocławskie? Pan Gałka myśli, że Skalmierzyce administracyjnie nie podlegają Kaliszowi dlatego nikt ze Skalmierzyc nic wspólnego z Kaliszem nie ma. I tu się myli. Gdyby to zrozumiał - nigdy by nie zwężył Wrocławskiej.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Prawda jest taka że na dzień dzisiejszy można tylko sobie gdybać.Nie wiadomo jaki procent ruchu stanowią pojazdy jadące od N.Skalmierzyc/Skalmierzyc/Szczypiorna a reszta bo nikt takich badań nie robił.
Za pół roku bedą jakieś pierwsze dane i wtedy można podejmować decyzję.Jeśli ZDM chce remontować Wrocławską z wykorzystaniem funduszy na tzw. uspokojenie ruchu to raczej nie będzie wyboru.Prawdopodobnie nie dostaniemy pieniędzy na zachowanie Wrocławskiej w obecnym kształcie jeśli miasto bedzie chciało korzystać z tego programu.
Trzeba jednak myśleć przyszłościowo.Nie wiemy co będzie np. za 5 lat a zwężoną jezdnię trudno będzie w razie czego poszerzyć.Stare przysłowie "od przybytku głowa nie boli" pasuje tutaj w sam raz.Samochodów na naszym rynku wciąż przybywa dlatego "zwężanie" ulic to imho krótkowzroczne rozwiązania.Tym bardziej biorąc pod uwagę brak info co do budowy drugiej nitki obwodnicy.
Za pół roku bedą jakieś pierwsze dane i wtedy można podejmować decyzję.Jeśli ZDM chce remontować Wrocławską z wykorzystaniem funduszy na tzw. uspokojenie ruchu to raczej nie będzie wyboru.Prawdopodobnie nie dostaniemy pieniędzy na zachowanie Wrocławskiej w obecnym kształcie jeśli miasto bedzie chciało korzystać z tego programu.
Trzeba jednak myśleć przyszłościowo.Nie wiemy co będzie np. za 5 lat a zwężoną jezdnię trudno będzie w razie czego poszerzyć.Stare przysłowie "od przybytku głowa nie boli" pasuje tutaj w sam raz.Samochodów na naszym rynku wciąż przybywa dlatego "zwężanie" ulic to imho krótkowzroczne rozwiązania.Tym bardziej biorąc pod uwagę brak info co do budowy drugiej nitki obwodnicy.
I tutaj jest całe sedno Naszej dyskusji,nikt nic nie wie o ilości i natężeniu strumienia pojazdów,gdyby takie badania były prowadzone można by było śmiało postawić tezę czy zwężenie Wrocławskiej ma sens czy nie.Pawel pisze:Nie wiadomo jaki procent ruchu stanowią pojazdy jadące od N.Skalmierzyc/Skalmierzyc/Szczypiorna a reszta bo nikt takich badań nie robił.
Tutaj właśnie jest największy problem.........Pawel pisze: Trzeba jednak myśleć przyszłościowo.
Ha tutaj Paweł się mylisz,mister Gałka ma szklaną kulę w gabinecie i On wie wszystkoPawel pisze:Nie wiemy co będzie np. za 5 lat a zwężoną jezdnię trudno będzie w razie czego poszerzyć.Stare przysłowie "od przybytku głowa nie boli" pasuje tutaj w sam raz.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 439
- Rejestracja: 17 cze 2009, o 22:05
- Lokalizacja: korczak
burton108 i tak tą ul.Wrocławską muszą wyremontować?Zobacz w jakim ona jest stanie same dziury i koleiny.To nie wiem czemu piszes niepotrzebna strata czasu i pieniedzy?Władze miasta mają się starać o finanosowanie z Uni Europejskiej.I mają na to wykorzystac program bezpiecniej na drogach czy cos takiego,dlatego pewnie zwezają bo nie mają pomysłu jak inacej zdobyć kasę na to.Ale mojim zdaniem jak zdobyli kasę na remont 1 odcinka ul.Wrocławskiej i zrobili ją 4 pasmową to jaki problem.Moze taki ze droga 2 pasmowa jest tansza w utrzymaniu.I ponoc za duzo osób tam zgineło tak mówią władze miasta.Choć ja się z nimi nie zgadzam
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Juz pisalem, ze remont polegajacy na "zwezeniu" czyli zrobienie pasa rozdielajacego, 2 jezdni + sciezki rowerowe, chodniki i zielen wcale nie musi byc tanszy od wylania plasko asfaltu przez 4 pasy ruchu.
A to, ze obwodnica bedzie miala 2 pasy ruchu wcale nie oznacza, ze bedzie miala mniejsza przepustowosc niz dzisiejsza, czteropasmowa Wroclawska. Niektorzy zapominaja, ze tam nie beda wpuszczane pojazdy wolnobiezne ani rowerzysci. Nie trzeba tez bedzie sie zatrzymywac co chwile za pojazdem skrecajacym w lewo (bo nie bedzie zadnych drog poprzecznych). Caly ruch na obwodnicy odbywac sie bedzie o wiele plynniej i szybciej niz na Wroclawskiej. To bedzie szeroka droga z szerokimi poboczami. W dodatku autobusy miejskie tez tam nie beda jezdzily, wiec odpadnie problem wleczenia sie za autobusem.
A to, ze obwodnica bedzie miala 2 pasy ruchu wcale nie oznacza, ze bedzie miala mniejsza przepustowosc niz dzisiejsza, czteropasmowa Wroclawska. Niektorzy zapominaja, ze tam nie beda wpuszczane pojazdy wolnobiezne ani rowerzysci. Nie trzeba tez bedzie sie zatrzymywac co chwile za pojazdem skrecajacym w lewo (bo nie bedzie zadnych drog poprzecznych). Caly ruch na obwodnicy odbywac sie bedzie o wiele plynniej i szybciej niz na Wroclawskiej. To bedzie szeroka droga z szerokimi poboczami. W dodatku autobusy miejskie tez tam nie beda jezdzily, wiec odpadnie problem wleczenia sie za autobusem.