Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Manieq
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 85
Rejestracja: 3 lut 2009, o 00:07
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Manieq » 8 wrz 2009, o 18:00

Poznan nie ma nic do tego gdzie bedzie stacja i cale szczescie bo by wogole jej nie bylo, KDP w pierwotnej wersji nie mialo nawet isc przez Poznan a oni teraz beda sie rzadzic :twisted:

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1383
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 8 wrz 2009, o 19:08

Ale obiektywnie patrząc dla nas to dobrze, że KDP będzie jednak pociągnięte też do Poznania.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 8 wrz 2009, o 20:32

sector-ostrow pisze:http://www.ostrow-wielkopolski.um.gov.p ... 21171.html

Kiedy szybka kolej połączy aglomerację?

- Jeśli w założeniach rządowych Koleje Dużych Prędkości będą się rozgałęziać na Zachód od Łodzi, to oczywisty wydaje się ich przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej – uważa Jan Raczyński dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP. Temat szybkiej kolei powraca po raz kolejny za sprawą Studium Wykonalności jednego z najważniejszych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji. Sojusznikiem Ostrowa i Kalisza w staraniach o węzeł KDP jest także Zarząd Województwa Wielkopolskiego.

W dniu 4 września 2009 r. w Urzędzie Miejskim w Ostrowie odbyło się spotkanie samorządowców z Janem Raczyńskim dyrektorem Biura Linii Dużych Prędkości w PKP. To kolejna odsłona samorządowej ,,walki’’ o przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej linii i umiejscowienie przystanku Kolei Dużych Prędkości. Prezydenci Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego zabiegają, by kolej przyszłości, jak mówi się o szybkich połączeniach, nie ominęła naszego regionu.

R. Torzyński i J. Pęcherz wspólnie uczestniczyli w organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury konsultacjach społecznych w Łodzi i Poznaniu. Podczas zorganizowanej w Ostrowie w pażdzierniku 2008 r. konferencji z udziałem ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka w pażdzierniku ubiegłego roku, z ust szefa resortu padło stwierdzenie, że ,,wariant z przystankiem pomiędzy Kaliszem i Ostrowem jest najbardziej optymalny zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak również póżniejszej eksploatacji i potoku pasażerów’’.

Mimo to samorządy wspierane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji lobują za tym, żeby takie rozwiązanie zapisane została ostatecznie w dokumentach planistycznych.

– My cały czas chcemy i przekonujemy decydentów, że lokalizacja KDP to dobra decyzja. Kwestia ambicji poszczególnych miast nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu wiemy, że KDP jest szansą dla całego regionu. W pojedynkę, osobno Kalisz czy Ostrów niewiele tu zdziała – powiedział Radosław Torzyński Prezydent Ostrowa.

– My nawet nie zastawiamy się i nie dyskutujemy czy dworzec jest ekonomicznie potrzeby. On na pewno będzie potrzebny. Mówimy nie tylko o dwóch miastach, mamy na myśli ponad 360 tys. potencjał demograficzny – mówił Prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.

W przygotowanych wstępnych projektach konkurentem Ostrowa i Kalisza jest… Sieradz. Jednak koncepcja ta wydaje się być zdecydowanie gorsza właśnie ze względów ludnościowych. Sam Sieradz liczy bowiem ok. 40 tys. ludzi, a razem ze Zduńską Wolą jest porównywalny z potencjałem Ostrowa. Na argument ludnościowy wskazywał także dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP.

- Aglomeracja jest łakomym kąskiem z punktu widzenia przewozów pasażerskich. To jest kilkaset tysięcy pasażerów w dużym i dobrym regionie z potencjałem, ale przede wszystkim mobilnością ludzi. Tę ruchliwość widać po ilości przejazdów kolejowych. Jeśli jest taki potencjał to byłoby nierozsądne nie wykorzystać tego i zbudować stacji, nawet gdyby zatrzymywała się na niej tylko część pociągów – powiedział Jan Raczyński.

Podczas spotkania w Ostrowie okazało się, że orędownikiem samorządów Południowej Wielkopolski w staraniach o KDP jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego.

– Aglomeracja kalisko-ostrowska ma być wyposażona we wszystkie środki transportowe. W założeniu należy wybudować dworzec w takiej lokalizacji, żeby służył mieszkańcom. Dlatego Zarząd Województwa stoi na stanowisku że dworzec musi zaspokoić potrzeby całej aglomeracji. Na inny wariant dworca tylko dla Kalisza, albo wyłącznie dla Ostrowa nie będzie zgody ze strony województwa. Zarząd nie dopuści do wojny pomiędzy Kaliszem i Ostrowem – argumentował Jan Krygier Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego

Kiedy ostatecznie zapadnie decyzja o lokalizacji na terenie aglomeracji przystanku KDP? Zakończenie zasadniczej części Studium Wykonalności odbędzie się w połowie 2011 r. Takie terminy w harmonogramie narzucił rząd, który naciska na przyśpieszenie prac. Opracowanie Studium Wykonalności rozpocznie się jeszcze w tym roku. O skali przedsięwzięcia świadczy wielkość środków zarezerwowanych na ten cel. – to ok. 80 mln.

To środki przeznaczone na prace przygotowawcze i projektowe, być może część z nich wystarczy także na wykup gruntu. Koszt budowy 1 km linii jest na poziomie 70 proc. wartości budowy kilometra autostrady i wynosi 6-7 mln euro. Budowa 400 km całej linii należy liczyć w miliardach złotych.

ps. Niech Szymkalisz
zmniejszy ta mapke, albo
zamieni na link, bo wszystko
sie przez nia rozjechalo.
Strona się nowa zaczęła.

srały muchy, będzie wiosna...
Gdybyście chcięli szybszego rozwoju to już od 989 roku tworzylibyście KONURBACJĘ z miastem wojewódzkim, a nie z powiatowym.

Z resztą oglądnij sobie archiwum teleskopu poznańskiego i zobacz jak to dziwnie się złożyło, że mapki pokazywały, że położenia Warszawy, Ostrowa, Poznania, Kalisza i Wrocławia wyglada tak:

POZNAŃ----------OSTRÓW----------WARSZAWA
--
--
--
--
--
--
--------------KALISZ
--
--
--
-----WROCŁAW


a dla Kalisza dużo lepszym (w tej chwili wydaje się [niż stacja w Ostrowie] rozwiązaniem) byłoby rozwidlenie .... Sieradzu. Wg planów linia ta miałaby iśc do Kalisza a potem do Poznania. Na donodze poznańskiej byłaby planowana wtedy stacja Kalisz Północny (może nie węzłowa, ale jednak KDP).
Zauważmy, że w masterplanie NIKT nie brał przty obliczeniach Ostrowa. Były tylko: Warszawa, Łódż, Wrocław, Poznań i Kalisz właśnie.
Mapka, którą wykonanie zlecił UM w Ostrówku Wlkp. (nie czepiaj się sector nazwy) pokazywała (o dziwo, że jeżeli stacja będzie w Kaliszu - Skalmierzycach (zgodziłbym się w drodze kompromisu na nazwę Kalisz Zachodni) to linia miałaby iśc i tak na północ od miasta. Zobacz Sector jaką propagandę siejecie.. Ten sam Masterplan mówi również, że linia przez Zgierz, jak i tunel w Łodzi mają byc przystosowane na KDP "Y".
oczywiście wy (poznaniaki, które barbarzyńsko zniszczyły Kalisz w '14) zawsze musicie byc mądrzejsi! Bo wszystko co dobre to Poznań. Rozmawiałem jakiś czas oz kilkoma ostrowaiankami z dziada pradziada. Tekst, że to dzięki Poznaniowi Kalisz z Ostyrowem się godzą i wspólnie się rozwijają (ciekawe kto? Chyba tylko Torzyński, aPęcherz się spełnia zawodowo - jest sługą Torzyńskiego).
Nie potraficie przyznac się do błędów, nie potraficie zrozumiec, że jeszcze przec wojną byliści g****m, nie miastem i teraz macie zamiar zrobic to samo z Kaliszem. Zrozumcie wreszcie, że Poznań nie jest niczym dobrym dla nikogo i ja serdecznie za takie województwo dziękuję. Miec pretensje do Kalisza, żew nmie ciązy do aglomeracji poznbańskiej tylko raczej kaliszanie wybierają Breslau i UC?
Top jest chore. Gdyby nie to, co żeście zrobiliw 1914 bylibyście jak Świdnik dla Lublina (w odniesieniu Kalisko-ostrowskim).
Nie odpowiadaj Sectr, bo jestem zły na Ciebie, na Ostrowiaków i na Niemców (którzy przenosili instytucje z Odolanowa do ówczesnej wioski)

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 8 wrz 2009, o 20:44

szymkalisz pisze:Mapka, którą wykonanie zlecił UM w Ostrówku Wlkp. (nie czepiaj się sector nazwy)
Nie czepiam sie. Wole, zebys tak wyzwalal negartywne emocje niz np. zadusil swoja swinke morska. Jestem przeciwnikiem znecania sie nad zwierzetami. 8)

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 8 wrz 2009, o 20:54

Skąd ty wiesz, że mam świnkę morską?

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 8 wrz 2009, o 21:13

szymkalisz pisze:Skąd ty wiesz, że mam świnkę morską?
haha, a masz? :lol:

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 9 wrz 2009, o 09:18

Skutki braku województwa. Dzis Zarząd Wielkopolski gdzie nie mamy nic do gadania , będzie dogadywać się z W-wą gdzie ma być dokładnie przystanek w naszym regionie. A jak oni to będą robić to wiadomo na 100 % , że nie będzie w Kaliszu. Zresztą prezydent sam poparł koncepcję przystanku "pośrodku" aglomeracji więc zarząd woj. działa niejako zgodnie z zaleceniami prezydenta ( btw - co za negocjator jako swoją wysuwa koncepcje kompromisową ? ).
A już na kpinę zakrawa tekst , ze zarząd woj. jest "orędownikiem samorządów Południowej Wielkopolski w staraniach o KDP" w sytuacji gdy cała koncepcja KDP i przystanku w regionie powstałą bez zadnych staran z ich strony.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 9 wrz 2009, o 13:12

Czyżby tu była odpowiedż ?

Kiedy szybka kolej połączy aglomerację?
09/09/2009 09:56

Jeśli w założeniach rządowych Koleje Dużych Prędkości będą się rozgałęziać na Zachód od Łodzi, to oczywisty wydaje się ich przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej – uważa Jan Raczyński dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP. Temat szybkiej kolei powraca po raz kolejny za sprawą Studium Wykonalności jednego z najważniejszych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji. Sojusznikiem Ostrowa i Kalisza w staraniach o węzeł KDP jest także Zarząd Województwa Wielkopolskiego.

W dniu 4 września 2009 r. w Urzędzie Miejskim w Ostrowie odbyło się spotkanie samorządowców z Janem Raczyńskim dyrektorem Biura Linii Dużych Prędkości w PKP.

To kolejna odsłona samorządowej ,,walki’’ o przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej linii i umiejscowienie przystanku Kolei Dużych Prędkości. Prezydenci Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego zabiegają, by kolej przyszłości, jak mówi się o szybkich połączeniach, nie ominęła naszego regionu. R. Torzyński i J. Pęcherz wspólnie uczestniczyli w organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury konsultacjach społecznych w Łodzi i Poznaniu.

Podczas zorganizowanej w Ostrowie w pażdzierniku 2008 r. konferencji z udziałem ministra Infrastruktury Cezarego Grabarczyka w pażdzierniku ubiegłego roku, z ust szefa resortu padło stwierdzenie, że ,,wariant z przystankiem pomiędzy Kaliszem i Ostrowem jest najbardziej optymalny zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak również póżniejszej eksploatacji i potoku pasażerów’’. Mimo to samorządy wspierane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji lobują za tym, żeby takie rozwiązanie zapisane została ostatecznie w dokumentach planistycznych.

“My cały czas chcemy i przekonujemy decydentów, że lokalizacja KDP to dobra decyzja. Kwestia ambicji poszczególnych miast nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu wiemy, że KDP jest szansą dla całego regionu. W pojedynkę, osobno Kalisz czy Ostrów niewiele tu zdziała” – powiedział Radosław Torzyński Prezydent Ostrowa.

“My nawet nie zastawiamy się i nie dyskutujemy czy dworzec jest ekonomicznie potrzeby. On na pewno będzie potrzebny. Mówimy nie tylko o dwóch miastach, mamy na myśli ponad 360 tys. potencjał demograficzny” – mówił Prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.

W przygotowanych wstępnych projektach konkurentem Ostrowa i Kalisza jest… Sieradz. Jednak koncepcja ta wydaje się być zdecydowanie gorsza właśnie ze względów ludnościowych. Sam Sieradz liczy bowiem ok. 40 tys. ludzi, a razem ze Zduńską Wolą jest porównywalny z potencjałem Ostrowa. Na argument ludnościowy wskazywał także dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP.

“Aglomeracja jest łakomym kąskiem z punktu widzenia przewozów pasażerskich. To jest kilkaset tysięcy pasażerów w dużym i dobrym regionie z potencjałem, ale przede wszystkim mobilnością ludzi. Tę ruchliwość widać po ilości przejazdów kolejowych. Jeśli jest taki potencjał to byłoby nierozsądne nie wykorzystać tego i zbudować stacji, nawet gdyby zatrzymywała się na niej tylko część pociągów” – powiedział Jan Raczyński.

Podczas spotkania w Ostrowie okazało się, że orędownikiem samorządów Południowej Wielkopolski w staraniach o KDP jest Zarząd Województwa Wielkopolskiego.

“Aglomeracja kalisko-ostrowska ma być wyposażona we wszystkie środki transportowe. W założeniu należy wybudować dworzec w takiej lokalizacji, żeby służył mieszkańcom. Dlatego Zarząd Województwa stoi na stanowisku że dworzec musi zaspokoić potrzeby całej aglomeracji. Na inny wariant dworca tylko dla Kalisza, albo wyłącznie dla Ostrowa nie będzie zgody ze strony województwa. Zarząd nie dopuści do wojny pomiędzy Kaliszem i Ostrowem” – argumentował Jan Krygier Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego

Kiedy ostatecznie zapadnie decyzja o lokalizacji na terenie aglomeracji przystanku KDP?

Zakończenie zasadniczej części Studium Wykonalności odbędzie się w połowie 2011 r. Takie terminy w harmonogramie narzucił rząd, który naciska na przyśpieszenie prac. Opracowanie Studium Wykonalności rozpocznie się jeszcze w tym roku. O skali przedsięwzięcia świadczy wielkość środków zarezerwowanych na ten cel. – to ok. 80 mln. To środki przeznaczone na prace przygotowawcze i projektowe, być może część z nich wystarczy także na wykup gruntu.

Koszt budowy 1 km linii jest na poziomie 70 proc. wartości budowy kilometra autostrady i wynosi 6-7 mln euro. Budowa 400 km całej linii należy liczyć w miliardach złotych.
żródło : http://www.calisia.pl/articles/5164-kie ... glomeracje

Nie kcom wojny, ani o Piasta, ani o Ostrów :) !!!
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 9 wrz 2009, o 14:21

Kużwa znowu spotkanie odbyło się w Ostrowie.To co robią władze( a dokładnie nie robią) Kalisza, woła o pomste do nieba.Priorytetem jest aquapark, a nie jakieś marny przystanek KDP.Bo o po co w Kaliszu, skoro Ostrów ma tradycję.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 9 wrz 2009, o 18:13

A o potoki pasdażerskie z Sieradza i Błaszek nie warto sie starać? Może na kaliski przystanek sami wieluniacy też by przyjeżdżali? A co z Turkiem , Dobrą i Wartą? Przecież to nasza Wielkopolska, co prawda ... Wschodnia :).
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

designer
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 92
Rejestracja: 29 maja 2008, o 15:22
Lokalizacja: Kalisz/Wrocław

Nieprzeczytany post autor: designer » 11 wrz 2009, o 11:06


sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 11 wrz 2009, o 12:56

W tym artykule nie psiza o KDP!

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10978
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 11 wrz 2009, o 15:09

Dobrze napisali Polskie TGV pojedzie ponad 200 km ;)
U nas mam nadzieję będzie francuskie 360km :)
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

riczi1977
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 200
Rejestracja: 4 cze 2009, o 19:50
Lokalizacja: Nowe Skalmierzyce

Nieprzeczytany post autor: riczi1977 » 11 wrz 2009, o 19:45

Albo to z rekordem ponad 500 km/h

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 11 wrz 2009, o 20:16

Artykuł opisuje zakup pociągów i modernizację istniejącej lini kolejowej ale co to ma wspólnego z KDP?Chyba nic......
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 12 wrz 2009, o 12:00

KDP wg dokumentów jakiś tyam to w Europie poic. jadący co najmniej 200 km/h

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Superszybka...

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 12 wrz 2009, o 15:06

200 na godzinę to dla naszego regionu prawie prędkość światła.Nie mągę znieść tylko uległości J.P.w sprawie stacji,ale o tym już było. Wybacz Sector - dzieciaki też mają świnkę morską.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 16 wrz 2009, o 09:31

Obrazek

Życie Kalisza

stacja Kalisz :wink:
Andrzej

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 16 wrz 2009, o 10:01

Czemu te artykuły różnią się od siebie skoro oba są z ZK???

Wraca szybka kolej
Może właśnie szybka kolej połączy aglomerację?

– Jeśli w założeniach rządowych Koleje Dużych Prędkości będą się rozgałęziać na Zachód od Łodzi, to oczywisty wydaje się ich przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej – uważa Jan Raczyński, dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP. Temat szybkiej kolei powraca po raz kolejny za sprawą Studium Wykonalności jednego z najważniejszych dokumentów planistycznych dla tej inwestycji

4 września 2009 r. w Urzędzie Miejskim w Ostrowie odbyło się spotkanie samorządowców z Janem Raczyńskim, dyrektorem Biura Linii Dużych Prędkości w PKP. To kolejna odsłona samorządowej walki o przebieg przez teren aglomeracji kalisko-ostrowskiej linii i umiejscowienie tutaj przystanku Kolei Dużych Prędkości. Prezydenci Kalisza i Ostrowa Wielkopolskiego zabiegają, by kolej przyszłości, jak mówi się o szybkich połączeniach, nie ominęła naszego regionu. Radosław Torzyński i Janusz Pęcherz wspólnie uczestniczyli w organizowanych przez Ministerstwo Infrastruktury konsultacjach społecznych w Łodzi i Poznaniu.

Potencjał demograficzny
Podczas zorganizowanej w Ostrowie w pażdzierniku 2008 r. konferencji z udziałem ministra infrastruktury Cezarego Grabarczyka, z ust szefa resortu padło: – Wariant z przystankiem pomiędzy Kaliszem i Ostrowem jest najbardziej optymalny, zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak również póżniejszej eksploatacji i potoku pasażerów. Dlatego też samorządy wspierane przez Stowarzyszenie Inżynierów i Techników Komunikacji lobbują za tym, żeby takie rozwiązanie zapisane zostało ostatecznie w dokumentach planistycznych.
– Cały czas chcemy i przekonujemy decydentów, że lokalizacja KDP w aglomeracji kalisko-ostrowskiej to dobra decyzja. Kwestia ambicji poszczególnych miast nie ma tu nic do rzeczy. Po prostu wiemy, że KDP jest szansą dla całego regionu. W pojedynkę, osobno Kalisz czy Ostrów niewiele tu zdziała – powiedział Radosław Torzyński.
– My nawet nie zastawiamy się i nie dyskutujemy, czy dworzec jest ekonomicznie potrzeby. On na pewno będzie potrzebny. Mówimy nie tylko o dwóch miastach, mamy na myśli ponad 360- tysięczny potencjał demograficzny – dodał z kolei prezydent Kalisza Janusz Pęcherz.
W przygotowanych wstępnych projektach konkurentem Ostrowa i Kalisza jest… Sieradz. Jednak koncepcja ta wydaje się być zdecydowanie gorsza właśnie ze względów ludnościowych. Sam Sieradz liczy bowiem ok. 40 tys. mieszkańców, a razem ze Zduńską Wolą jest porównywalny z potencjałem Ostrowa. Na argument ludnościowy wskazywał także dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP.
– Aglomeracja jest łakomym kąskiem z punktu widzenia przewozów pasażerskich. To jest kilkaset tysięcy pasażerów w dużym i dobrym regionie z potencjałem, ale przede wszystkim mobilnością ludzi. Tę ruchliwość widać po ilości przejazdów kolejowych. Jeśli jest taki potencjał, byłoby nierozsądne nie wykorzystać tego i nie zbudować stacji, nawet gdyby zatrzymywała się na niej tylko część pociągów – powiedział Jan Raczyński.
Życie Kalisza.

I jeszcze jedno pytanko.....dlaczego wszystkie spotkania odbywają się w Ostrowie????
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Pawel
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2938
Rejestracja: 13 kwie 2006, o 21:48

Nieprzeczytany post autor: Pawel » 16 wrz 2009, o 10:37

Przecież to Ostrów od początku mąci.Od dawna jest planowany przystanek w okolicy Kalisza a Torzyński przedstawia sprawę jako walkę o ten przystanek dla całej aglomeracji.Za kilka lat wyjdzie że to on "załatwił" stacje bo inaczej by jej nie było. :D

Należy w końcu zrozumieć ze to nie u nas zostaną podjete decyzje o ewentualnej lokalizacji.

ODPOWIEDZ