To jest równoznaczne jakbyś widział lądowanie kosmitów w Andach.jp pisze:o takich pomysłach jak tunel pod Skalmierzycami
Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y
Z tymi Winiarami to nie wiem czy tak nie zrobią gdy linia pójdzie na północ od Jeziorska. Opracowanoo taki wariant z przebiegiem przez pół Kalisza na ten wypadek.jp pisze:o takich pomysłach jak tunel pod Skalmierzycami, czy przebieg przez os.Winiary, to nawet nie ma sensu dyskutować
[ Dodano: Pon, 07.12.2009, 22:51 ]
To jest dla mnie skandalem. Miasto nie moze wybudować wiaduktu nad istniejąca linią kolejową. A co bedzię gdy zajdzie potrzeba wybudowania wiaduktu nad KDP ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
Jeśli pójdzie na północ od Jeziorska to stacja najprawdopodobniej będzie na północy Kalisza.milo pisze:Z tymi Winiarami to nie wiem , co zrobią gdy linia pójdzie na północ od Jeziorska ? Opracowanoo taki wariant z przebiegiem przez pół Kalisza na ten wypadek.jp pisze:o takich pomysłach jak tunel pod Skalmierzycami, czy przebieg przez os.Winiary, to nawet nie ma sensu dyskutować
Wariant z przebiegiem przez Winiary jest tylko jedną z koncepcji samorządowych, moim zdaniem mało prawdopodobną.
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Moim zdaniem trasy KDP nie puszczą górą, nad Jeziorskiem. Nawet przy założeniu stacji Kalisz-Północ to linia zarówno do Poznania jak i Wrocławia bezsensownie by sie odginały.
Jeśli by na mapie połączyć linia prostą punkt na stacji w Łodzi i punkt na stacji Kalisz-Północ to linia przecina Jeziorsko dokładnie w polowie.
Jesli połączyć by linia stacje w Łodzi i proponowana stacje w Skamierzycach to linia biegnie południem zalewu Jeziorsko.
Dla informacji mijała by zalew jeszcze sporo poniżej miejscowości Warta.
Zawsze można zrobić mały łuk, nieporównywalnie mniejszy od tego, jaki by robiła trasa mijająca Jeziorsko Północą.
Jeśli by na mapie połączyć linia prostą punkt na stacji w Łodzi i punkt na stacji Kalisz-Północ to linia przecina Jeziorsko dokładnie w polowie.
Jesli połączyć by linia stacje w Łodzi i proponowana stacje w Skamierzycach to linia biegnie południem zalewu Jeziorsko.
Dla informacji mijała by zalew jeszcze sporo poniżej miejscowości Warta.
Zawsze można zrobić mały łuk, nieporównywalnie mniejszy od tego, jaki by robiła trasa mijająca Jeziorsko Północą.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje
-
- Użytkownik
- Posty: 1270
- Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
- Lokalizacja: --------------
Sector - jak chcesz dyskutować poważnie to może zajrzyj tu i ówdzie.sector-ostrow pisze:Linia ominie południem ten obszar, ew. lekko zachaczy jego południowe obrzeża. Najcenniejsze obszary są połozone kilka kilometrów powyżej. Gorzej np. z Doliną Swerdni, którą musiała by w pół przeciąć linia KDP w wariancie Kalisz-Północ.
Obszar Natury 2000 Jeziorsko dociera prawie do samego Sieradza ( dokładnie do wsi Dzierlin , poniżej któej jest jeszcze małe jeziorko ).
To jest obszar specjalnej ochrony , który ma zostac obszarem o znaczeniu wspólnotowym i jest w naturze 2000 z uwagi na dyrektywę ptasią ( blisko 50 gat. )
Nie ma co tego porównywać z doliną swędrni , która w naturze 2000 jeszcze nie jest i gdzie chroni się 2 rybki.
Chyba jest jasne , ze ochronie ryb kolej nie przeszkadza , ale ptakom jak najbardziej.
Zobacz na mapę w googlach i spróbuj pomiędzy Sieradzem a tym Dzierlinem wcisnąć kolej pamiętając o istnieniu kilkukilemotrowych łuków.
Więc mogą puścić albo przez Nature 2000 ( i dodatkowo ciąć 10 km lasu poza natura2000 ) albo chcąc ja ominąć : na południe od Sieradza albo na północ od Jeziorska.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Milo napisdał:
Jak to K ta linia przejdzie, to dalej na Szadek i Lutomiersk, a wtedy się ,,wstrzelą'' w Łodż Kaliską
Pewnie się wstrzelą pomiędzy Dzierlinem i Charłupia Małą ") , bo im dalej na południe tym gorzej. A tam są położaone kolejne ,,zasieki'' PK Miedzyrzecza Warty i Wiedawki i Załęczański PK. Trzeba też mieć na względzie kosztowne skrzyżowanie ... z ,,węglówką'' .Obszar Natury 2000 Jeziorsko dociera prawie do samego Sieradza ( dokładnie do wsi Dzierlin , poniżej któej jest jeszcze małe jeziorko ).
To jest obszar specjalnej ochrony , który ma zostac obszarem o znaczeniu wspólnotowym i jest w naturze 2000 z uwagi na dyrektywę ptasią ( blisko 50 gat. )
Jak to K ta linia przejdzie, to dalej na Szadek i Lutomiersk, a wtedy się ,,wstrzelą'' w Łodż Kaliską
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska
Wisława Szymborska
Jeszcze nic nie wiadomo,nie dzielmy skóry na niedżwiedziu.ww pisze:Tak samo, że to (realne) jaja, żeby dworzec kolei przenosić z Kalisza do N. Skalmierzyc.Gumiś pisze:Hołek z tym,że jest coś nierealne odniosłem się do postu WW.
A wiadomo już coś z tego spotkania które się odbyło??
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
W bardzo wielkim skrócie, bo jestem zawalony robotą i nie bardzo mam czas na wypowiadanie się na forum – szczegóły zapewne już jutro.
Podczas spotkania zostało przedstawionych kilka wariantów tras, które były brane pod uwagę jako lokalizacja linii KDP. Materiały mam na innym komputerze, więc nie będę podawał z głowy informacji, których nie jestem pewien, także cierpliwości. Mapy zostaną opublikowane. Szczególne miejsce podczas prezentacji zajął, co jest oczywiste, wariant ze stacją zlokalizowaną w Nowych Skalmierzycach przy wykorzystaniu istniejącego dworca oraz budowie tunelu pod miastem ok. 1.5 km. Drugi wariant, ten bardziej ekonomiczny, chociaż nie taki znowu łatwy do realizacji, to stacja w Śliwlikach. Taka jest przynajmniej wola samorządów. Podkreślę, że istnieją tylko dwa warianty, które powstały dzięki możliwości skorzystania z opcji konsultacji społecznych zapewnionych podczas przygotowywania do studium wykonalności. Dokładne stanowiska władz wraz z mapkami zostały przekazane lokalnej prasie, także zapewne już jutro je poznacie. Po wygłoszeniu przez zaproszonego eksperta prezentacji Burmistrz Nowych Skalmierzyc, v-ce Prezydent Kalisza oraz Prezydent Ostrowa przekazali na ręce Prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych koncepcję przebiegu trasy w naszym regionie. Została ona przyjęta i będzie brana pod uwagę podczas tworzenia studium wykonalności. Jak wiemy projektowanie trasy trwa już od dłuższego czasu, pomysłów pojawiło się sporo, w tym stacja na północ od Kalisza, co pokreślił zresztą w swojej wypowiedzi Pan Prezes, jednak były to wszystko wstępne projekty, które nie uwzględniały wielu czynników, w tym aspekty społeczne. Ogólny zarys wskazywał jedno – region Kalisza, a nie tyle samo miasto. Jeśli trasa kolei będzie biegła na południe od Jeziorska, co dużo na to wskazuje, wówczas dwa warianty przedstawione na spotkaniu miałyby bardzo dużą szansę na realizację. Istnieją również koncepcje, według których stacji miałoby być więcej niż początkowo planowano. Oprócz składów poruszających się z prędkością ok. 300 km/h mogłyby także podróżować pociągi o połowę wolniejsze.
Samorządy ze swojej strony zrobiły wszystko co mogły, aby nasz region zaistniał jako miejsce, którego nie można pominąć na trasie KDP. Co więcej, takie rozwiązanie faktyczne jest uważane przez wielu ekspertów jako najbardziej efektywne. Kolejnym ważnym wydarzeniem będzie opracowanie studium wykonalności. Tyle z mojej strony, szczegółowe informacje będą dostępne w prasie oraz na stronach samorządowych. Radzę także obserwować stronę telewizji Pro-art albo słuchać Radia Centrum i Radia Merkury. Fotografie ze spotkania również będą dostępne.
Podczas spotkania zostało przedstawionych kilka wariantów tras, które były brane pod uwagę jako lokalizacja linii KDP. Materiały mam na innym komputerze, więc nie będę podawał z głowy informacji, których nie jestem pewien, także cierpliwości. Mapy zostaną opublikowane. Szczególne miejsce podczas prezentacji zajął, co jest oczywiste, wariant ze stacją zlokalizowaną w Nowych Skalmierzycach przy wykorzystaniu istniejącego dworca oraz budowie tunelu pod miastem ok. 1.5 km. Drugi wariant, ten bardziej ekonomiczny, chociaż nie taki znowu łatwy do realizacji, to stacja w Śliwlikach. Taka jest przynajmniej wola samorządów. Podkreślę, że istnieją tylko dwa warianty, które powstały dzięki możliwości skorzystania z opcji konsultacji społecznych zapewnionych podczas przygotowywania do studium wykonalności. Dokładne stanowiska władz wraz z mapkami zostały przekazane lokalnej prasie, także zapewne już jutro je poznacie. Po wygłoszeniu przez zaproszonego eksperta prezentacji Burmistrz Nowych Skalmierzyc, v-ce Prezydent Kalisza oraz Prezydent Ostrowa przekazali na ręce Prezesa PKP Polskich Linii Kolejowych koncepcję przebiegu trasy w naszym regionie. Została ona przyjęta i będzie brana pod uwagę podczas tworzenia studium wykonalności. Jak wiemy projektowanie trasy trwa już od dłuższego czasu, pomysłów pojawiło się sporo, w tym stacja na północ od Kalisza, co pokreślił zresztą w swojej wypowiedzi Pan Prezes, jednak były to wszystko wstępne projekty, które nie uwzględniały wielu czynników, w tym aspekty społeczne. Ogólny zarys wskazywał jedno – region Kalisza, a nie tyle samo miasto. Jeśli trasa kolei będzie biegła na południe od Jeziorska, co dużo na to wskazuje, wówczas dwa warianty przedstawione na spotkaniu miałyby bardzo dużą szansę na realizację. Istnieją również koncepcje, według których stacji miałoby być więcej niż początkowo planowano. Oprócz składów poruszających się z prędkością ok. 300 km/h mogłyby także podróżować pociągi o połowę wolniejsze.
Samorządy ze swojej strony zrobiły wszystko co mogły, aby nasz region zaistniał jako miejsce, którego nie można pominąć na trasie KDP. Co więcej, takie rozwiązanie faktyczne jest uważane przez wielu ekspertów jako najbardziej efektywne. Kolejnym ważnym wydarzeniem będzie opracowanie studium wykonalności. Tyle z mojej strony, szczegółowe informacje będą dostępne w prasie oraz na stronach samorządowych. Radzę także obserwować stronę telewizji Pro-art albo słuchać Radia Centrum i Radia Merkury. Fotografie ze spotkania również będą dostępne.
Czyli jednym słowem. Gdyby władze miasta Kalisza lobbowały za stacją w naszym mieście to najprawdopodobniej zostałaby ona tutaj zlokalizowana. Teraz pozostaje czekać na ukończenie studium i modlić się żeby wola panów prezydentów nie została spełniona. Nadzieja matką głupich, ale najważniejsze, że to właśnie ona umiera ostatnia.
KALISZ - MIASTO UPADŁYCH ANIOŁÓW
Z kolei ja mam pewne informacje z woj. łódzkiego.
Przystąpiono tam do zmian w wojewódzkim planie zagospodarowania przestrzennego.
W dziedzinie KDP aktualizacja ma na celu "zaklepanie" tunelu w Łodzi , natomiast na zachód od Łodzi m.in. dostosowanie do istniejącego juz planu ZP. wielkopolski , gdzie KDP przebiega równolegle do linii kolejowej Kalisz-Łódż w odległości kilku km na północ od niej.
Przewidziano podstawowy wariant przebiegu KDP na terenie łódzkiego , na południe od Jeziorska , na północnych obrzeżach Sieradza i Zd. Woli. , równolegle do drogi dk12.
Są też 2 warianty zapasowe : na północ od Jeziorska i na południe od Jeziorska z rozjazdem w Sieradzu.
W/g nieformalnych wieści i to potwierdzają słowa szychy , rozważa się koncepcję istnienia większej ilości stacji na linii KDP , być może też w rejonie Sieradz/Zd. Wola ( niezależnie od stacji w rejonie Kalisza ). Stąd również jako podstawowy wariant przyjęto przebieg w okolicy tych dwu miast.
W planie zagospodarowania obu województw : łódzkiego i wielkopolskiego stacja jest jeszcze w Kaliszu.
Dla nas ten plan ma o tyle znaczenie , ze jak widać zwycieża jednak przebieg na południe od Jeziorska co czyni plany aglomeracji mozliwym do realizacji.
Przystąpiono tam do zmian w wojewódzkim planie zagospodarowania przestrzennego.
W dziedzinie KDP aktualizacja ma na celu "zaklepanie" tunelu w Łodzi , natomiast na zachód od Łodzi m.in. dostosowanie do istniejącego juz planu ZP. wielkopolski , gdzie KDP przebiega równolegle do linii kolejowej Kalisz-Łódż w odległości kilku km na północ od niej.
Przewidziano podstawowy wariant przebiegu KDP na terenie łódzkiego , na południe od Jeziorska , na północnych obrzeżach Sieradza i Zd. Woli. , równolegle do drogi dk12.
Są też 2 warianty zapasowe : na północ od Jeziorska i na południe od Jeziorska z rozjazdem w Sieradzu.
W/g nieformalnych wieści i to potwierdzają słowa szychy , rozważa się koncepcję istnienia większej ilości stacji na linii KDP , być może też w rejonie Sieradz/Zd. Wola ( niezależnie od stacji w rejonie Kalisza ). Stąd również jako podstawowy wariant przyjęto przebieg w okolicy tych dwu miast.
W planie zagospodarowania obu województw : łódzkiego i wielkopolskiego stacja jest jeszcze w Kaliszu.
Dla nas ten plan ma o tyle znaczenie , ze jak widać zwycieża jednak przebieg na południe od Jeziorska co czyni plany aglomeracji mozliwym do realizacji.
Ostatnio zmieniony 8 gru 2009, o 21:54 przez milo, łącznie zmieniany 1 raz.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy
autor anonimowy