III odcinek Trasy Bursztynowej
Trzeba stwierdzić,że nabiera to kształtów,przedostanie dwa zdjęcia pokazują jakim ciekawym to będzie miejsce do robienia nocnych zdjęć.W jedną stronę Łódzka w drugą osiedla.
Ale patrząc z drugiej strony to inwestycja nie będzie chyba oddana w terminie,jeszcze sporo zostało do zrobienia.
Ale patrząc z drugiej strony to inwestycja nie będzie chyba oddana w terminie,jeszcze sporo zostało do zrobienia.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
-
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 17:59
- Lokalizacja: Rypinek
to prawda oszczędność na paliwie i czasie a dodatkowo dzisiaj wybrałem się na spacer tą trasą i muszę powiedzieć że będzie to wspaniały kawałek na spacery ( mówię o części nad parkiem przyjażni )
Zastanawia mnie jedno oglądałem dziś to rondo na ulicy Polnej i ono jest jeszcze bardziej " krzywe " niż to na ulicy Kresowej i zastanawiam się dlaczego i czy to aż takie konieczne jest ??
Zastanawia mnie jedno oglądałem dziś to rondo na ulicy Polnej i ono jest jeszcze bardziej " krzywe " niż to na ulicy Kresowej i zastanawiam się dlaczego i czy to aż takie konieczne jest ??
To jest pewne ze największe korki będą się tworzyć przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i Górnośląskiej w dodatku szlaban na przejedzie kolejowym dosyć blisko , ciekawe jak tam to zostanie rozwiązane? Bo bardzo dużo ludzi pracuje w tamtym rejonie i godziny szczytu mogą wyglądać jak przeprawa przez mękę i pewnie prawdopodobnie powstaną światła na tym skrzyżowaniu
Andrzej
Tak Jp wspominał trzeba będzie poczekać na krok inwestora co będzie budował galerię.andrzej pisze:To jest pewne ze największe korki będą się tworzyć przy skrzyżowaniu ulic Dworcowej i Górnośląskiej w dodatku szlaban na przejedzie kolejowym dosyć blisko
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Andrzej tutaj masz pełną odpowiedżjp pisze: Projekt TB obejmujący przebudowę ul.Dworcowej powstał przed zmianą MPZP i nie uwzględniał budowy centrum handlowego w miejscu dworca PKS. Obecne rozwiązanie jest prawdopodobnie tymczasowe i dlatego TB zostanie tylko dociągnięta do ul.Dworcowej, bez przebudowy skrzyżowania. Jeśli zgodnie z nowymi planami, na terenie dawnego dworca powstanie Galeria Amber, inwestor będzie zobowiązany przebudować układ kom. w rejonie GA. Jeden z wjazdów do GA najprawdopodobniej będzie od ul.Dworcowej.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........
Niewykluczone, że do czasu wybudowania Galerii Amber, na skrzyżowaniu z Dworcową pojawią się światła. Tym bardziej, że na GA będziemy musieli jeszcze kilka lat poczekać, jeśli w ogóle powstanie. Tak czy siak, skrzyżowanie należałoby poprawić, choćby poprzez dobudowanie/wydłużenie prawoskrętu na Dworzec PKP.
-
- Użytkownik
- Posty: 31
- Rejestracja: 27 kwie 2010, o 17:59
- Lokalizacja: Rypinek
a ja myślę że jednak ten zjazd do Ulicy Częstochowskiej nie będzie aż taki straszny bardziej stromo wydaje mi się być na dojeżdzie do Ulicy Łódzkiej z istniejącego już odcinka TB. Jeszcze chciałbym się od Was czegoś dowiedzieć bo szczerze nie mogę tego do końca rozszyfrować na rodzie na ulicy Częstochowskiej ( 5 wlotowym ) kiedy obowiązkowo należy jechać z wewnętrznego pasa ?? Pytałem instruktora mojej siostry i powiedział że jeśli jedzie się dalej niż na 2-gi wylot należy jechać z wewnętrznego a z kolei sąsiada instruktor mówił że łącznie z 3-cim wylotem można jechać z zewnętrznego ??
Z zewnętrznego tylko prosto i w prawo resztę z wewnętrznego. Chociaż jakby jechać od Nowego Światu to prawym można 3 zjazdy pokonać.
Ostatnio zmieniony 13 wrz 2010, o 10:44 przez Adi, łącznie zmieniany 1 raz.
Niestety obecne przepisy pozwalają na dowolną jazdę po rondach. Kiedyś z prawego pasa mogło się skręcić w prawo lub jechać na wprost, a lewym 1/2 ronda i dalej. Obecnie stosując się do starych zasad, jeśli ktoś zajedzie Ci drogę, bo jedzie prawym pasem i powinien poruszać się maksymalnie do połowy ronda, a jedzie dalej, to wina leży po twojej stronie, bo zajechałeś mu drogę zmieniając pas ruchu.
Przywróćmy godność prawu i Kaliszowi!!!!
Rymek trochę zamotałeś. Na rondo można wjechać tylko wtedy gdy jest puste. Nie wciskać się na prawe gdy na przykład ktoś pomyka lewym bo wtedy efekt oczywisty. Tak jak pisałeś z prawego w prawo i na wprost z lewego na wprost i dalej. Jeśli ktoś pojedzie prawym pasem 3/4 ronda a ty będziesz jechał lewym na wprost to w przypadku kolizji winę ponosi ten co jechał prawym. Owszem miałeś go po prawej ale on nie dostosował się do znaków poziomych i pionowych.
Prawda taka że trzeba używać kierunkowskazów i stosować się do znaków wtedy kolizji nie ma
A na Częstochowskiej tak jak pisał Paweł trzeba jeżdzić ostrożnie tym bardziej że są krótkie zjazdy i się wpychają. Jak przemalują znaki poziome na biało wszystko się wyjaśni.
Prawda taka że trzeba używać kierunkowskazów i stosować się do znaków wtedy kolizji nie ma
Wg polskich przepisów jeżeli przed rondem stoi tylko znak ruchu okrężnego to obowiązują podstawowe zasady dotyczące pierszeństwa, czyli pierszeństwo ma pojazd znajdujący się po prawej stronie, a więc pierszeństwo ma pojazd wjeżdżający na rondo.
W większości przypadków spotykamy jednak ronda, przed którymi znakowi ruchu okrężnego towarzyszy znak "ustąp pierszeństwa przejazdu", a więc pierszeństwo mają samochody znajdujące się na rondzie.
Należy także pamiętać podczas zmiany pasa ruchu na rondzie, że pierszeństwo ma pojazd znajdujący się już na tym pasie ruchu - jest to szczególnie ważne np. podczas próby opuszczenia ronda.
A na Częstochowskiej tak jak pisał Paweł trzeba jeżdzić ostrożnie tym bardziej że są krótkie zjazdy i się wpychają. Jak przemalują znaki poziome na biało wszystko się wyjaśni.
-
- Użytkownik
- Posty: 6822
- Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
- Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną
Wlaśnie w sobotę na tym rondzie dalo się usłyszeć piski opon i klaksony , bo 2 panow chcialo wjechać jednocześnie na rondo od Lódzkiej i Częstochowskiej (od Zagorzynka). A sobota byla raczej senna jeśli chodzi o ruch.
A co do spacerów wzdlóż TB - nalezy wykorzystać czas do otwarcia tego odcinka, bo póżniej to będzie żadna rozkosz, zwłaszcza od strony PP. Tam samochody będą poruszać się ,,pod górkę'' a ekranów nie przewidziano akurat w tym miejscu!
A co do spacerów wzdlóż TB - nalezy wykorzystać czas do otwarcia tego odcinka, bo póżniej to będzie żadna rozkosz, zwłaszcza od strony PP. Tam samochody będą poruszać się ,,pod górkę'' a ekranów nie przewidziano akurat w tym miejscu!
OIDP, ojciec znajomego miał taką sytuację i drogówka orzekła współwinę.Adi pisze:Jeśli ktoś pojedzie prawym pasem 3/4 ronda a ty będziesz jechał lewym na wprost to w przypadku kolizji winę ponosi ten co jechał prawym. Owszem miałeś go po prawej ale on nie dostosował się do znaków poziomych i pionowych.
Bo tak niestety wygląda to z punktu widzenia przepisów.Kierowca jadący 3/4 ronda popełnia wykroczenie bo z niewłaściwego pasa pokonuje skrzyżowanie natomiast kierowca opuszczający rondo zmienia pas ruchu i ma obowiązek przepuścić kierowcę z prawej strony.gawron pisze:OIDP, ojciec znajomego miał taką sytuację i drogówka orzekła współwinę.Adi pisze:Jeśli ktoś pojedzie prawym pasem 3/4 ronda a ty będziesz jechał lewym na wprost to w przypadku kolizji winę ponosi ten co jechał prawym. Owszem miałeś go po prawej ale on nie dostosował się do znaków poziomych i pionowych.
Ja stosuję następującą zasadę: Nie wjeżdżam na rondo jeśli pojazd jadący lewym pasem sygnalizuje zjazd z ronda.Albo inaczej wjeżdżam powoli umożliwiając mu swobodny zjazd.Niestety gro kierowców wjeżdża na rondo widząc że kierowca jadąc "środkiem" chce opuścić rondo i zajeżdża perfidnie pas do zjazdu bo wie ze "ten w środku" musi go przepuścić.Jadąc 3/4 ronda środkowym pasem po minięciu 1/2 staram się (gdy jest taka możliwość) zmienić pas na zewnętrzny i zjechać bezkolizyjnie z ronda.
P.S. Gdyby w tym miejscu było zwykłe skrzyżowanie ciekawe ilu kierowców do skrętu w lewo wybierałoby prawy pas ( a tak właśnie robią objeżdżając 3/4 ronda)