Połączenie Obozowej z Wrocławską

To co już wybudowano.
LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 16 gru 2009, o 22:26

Jak tak dalej będzie, to większość obiektów budowlanych w Kaliszu uzyska status zabytku i będzie nie do ruszenia.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 16 gru 2009, o 22:58

jp pisze:Litości! żadnej prowizorki. Przebudowa wiaduktu byłaby błędem.
Po pierwsze, szkoda zabytkowego wiaduktu.
Po drugie i najważniejsze! Przedłużenie al.WP MUSI iść w prostej linii. To nie może być uliczka meandrująca między skrzyżowaniami, tylko główna droga łącząca węzeł na Dobrzecu z południem Kalisza.
Oczywiście zgadzam sie z jp.
Pytanie tylko o rodzaj wiaduktu. Czy droga miałaby iść po wiadukcie nad torami ( chyba niemożliwe ) czy raczej linia kolejowa po wiadukcie nad drogą.
Pozostaje też problem przebiegu drogi za torami , tak czy inaczej nalezałoby zliwkidować stację benzynową i zając pod drogę kawałek terenu należącego do zakładu przy Szczypiornickej.

Taki przebieg przewiduje studium zagospodarowania miasta Kalisza , czy to studium już jest nieaktualne skoro zastanawiają się nad prowizorkami ?
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 16 gru 2009, o 23:46

LUK pisze:Jak tak dalej będzie, to większość obiektów budowlanych w Kaliszu uzyska status zabytku i będzie nie do ruszenia.
LUK Nie sprowadzajmy istoty problemu tylko do zabytku.
Tutaj chodzi o przyszłość i rozwój miasta. Urbanizacja terenów po południowej stronie torów nabiera szczególnego znaczenia w kontekście coraz bardziej prawdopodobnej lokalizacji stacji KDP na płd-zach od centrum. Bez wygodnego połączenia z drogami krajowymi i centrum, południowe dzielnice pozostaną inwestycyjną pustynią!
Dostosowanie obecnego wiaduktu dla TIR jest nieporozumieniem. Stworzy więcej problemów niż korzyści. Pobliskie skrzyżowania Wrocławskiej z Zachodnią oraz z WP staną się niewydolne, a rozwój miasta w kier. południowym mocno utrudniony. Jeśli ta prowizorka zostanie zrealizowana, to przypuszczam, że o dogodnym przebiciu na wys. al.WP będziemy mogli tylko pomarzyć.

[ Dodano: Czw, 17.12.2009, 0:07 ]
milo pisze: Pytanie tylko o rodzaj wiaduktu. Czy droga miałaby iść po wiadukcie nad torami ( chyba niemożliwe ) czy raczej linia kolejowa po wiadukcie nad drogą.
Pozostaje też problem przebiegu drogi za torami , tak czy inaczej nalezałoby zliwkidować stację benzynową i zając pod drogę kawałek terenu należącego do zakładu przy Szczypiornickej.

Taki przebieg przewiduje studium zagospodarowania miasta Kalisza , czy to studium już jest nieaktualne skoro zastanawiają się nad prowizorkami ?
Ze względu na nasyp kolejowy pewnie łatwiej byłoby pod torami. Nie wiem jak wyglądają sprawy własności gruntów. Może się okazać, ze inwestycja byłaby bardzo kosztowna. Trudno, za błędy popełnione w przeszłości trzeba płacić.
Chyba, że wolimy pogodzić się ze świadomością, że w Kaliszu nic poza prowizorką nie może się udać.

Strategia Rozwoju Transportu jak najbardziej obowiązuje, gorzej z realizacją.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 17 wrz 2010, o 22:44

Kalisz: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę wiaduktu kolejowego w ul. Zachodniej wraz z przebudową odcinka ul. Zachodniej w Kaliszu
Numer ogłoszenia: 254971 - 2010; data zamieszczenia: 17.09.2010
OGŁOSZENIE O ZAMÓWIENIU - usługi


Zamieszczanie ogłoszenia: obowiązkowe.
Ogłoszenie dotyczy: zamówienia publicznego.
SEKCJA I: ZAMAWIAJĄCY
I. 1) NAZWA I ADRES: Zarząd Dróg Miejskich , ul. Złota 43, 62-800 Kalisz, woj. wielkopolskie, tel. 62 59 85 200, faks 62 59 85 201.

Adres strony internetowej zamawiającego: [email protected]
I. 2) RODZAJ ZAMAWIAJĄCEGO: Administracja samorządowa.
SEKCJA II: PRZEDMIOT ZAMÓWIENIA
II.1) OKREŚLENIE PRZEDMIOTU ZAMÓWIENIA
II.1.1) Nazwa nadana zamówieniu przez zamawiającego: Projekt budowlany i wykonawczy na przebudowę wiaduktu kolejowego w ul. Zachodniej wraz z przebudową odcinka ul. Zachodniej w Kaliszu.
II.1.2) Rodzaj zamówienia: usługi.
II.1.3) Określenie przedmiotu oraz wielkości lub zakresu zamówienia: 1.Zakres przedmiotu zamówienia obejmuje w szczególności: 1/ badania geologiczne (dokumentacja geologiczno - inżynierska) 2/ projekt rozbiórki istniejącego wiaduktu kolejowego 3/ projekt nowego wiaduktu kolejowego zgodnie z I wariantem opracowanej opinii i analizy technicznej możliwości obniżenia jezdni pod wiaduktem kolejowym w ciagu ul. Zachodniej (załącznik do Siwz) 4/ projekt przebudowy winien uwzględniać wytyczne Wojewódzkiego Urzędu Ochrony Zabytków w Poznaniu, Delegatura w Kaliszu (pismo WN/Ka-4151/3642, 3724/2010 z dnia 23.08.2010r. - w załączeniu) 5/ projekt organizacji ruchu (wraz z niezbędnymi opiniami i zatwierdzeniami) na czas prowadzonych robót budowlanych z uwzględnieniem utrzymania ciągłości ruchu kolejowego 6/ projekt na przebudowę odcinka ul. Zachodniej w rejonie widuktu 7/ projekty usunięcia ewentualnych kolizji z siecią infrstruktury technicznej 8/ uzgodnienie projektu i uzyskanie wszystkich pozwoleń na prowadzenie prac od PKP 9/ uzgodnienie projektu z Wojewódzkim Urzędem Ochrony Zabytków w Poznaniu Delegatura w Kaliszu 10/ wszystkie niezbędne uzgodnienia branżowe 11/ informację BIOZ 12/ przedmiar robót, kosztorys ofertowy (ślepy) w wersji uproszczonej, kosztorys inwestorski (wersja papierowa oraz elektroniczna - format ath) 13/. decyzję o środowiskowych uwarunkowaniach zgody na realizację inwestycji 14/ decyzję o lokalizacji inwestycji celu publicznego 15/ wniosek o pozwolenie na budowę wraz ze wszystkimi wymaganymi załącznikami 16/ specyfikację techniczną wykonania i odbioru robót 17/ projekt zagospodarowania placu budowy 18/ pełnienie nadzoru autorskiego Wykonawca jest zobowiązany do pełnienia nadzoru autorskiego w trakcie realizacji projektu Zamawiający przewiduje ok. 5 pobytów Wykonacy na budowie. Zamawiający zastrzega sobie prawo zmniejszenia bądż zwiększenia ilości pobytów na budowie w ramach nadzoru autorskiego w zależności od potrzeb. Projektant nie może powierzyć sprawowania nadzoru autorskiego innym osobom. 2. Podkład geodezyjny niezbędny do opracowania zapewnia Wykonawca we własnym zakresie. 3. Wykonawca jest zobowiązany do przekazania Zamawiającemu podkładu geodezyjnego o którym mowa w pkt -cie 4.3. wraz z przedmiotowym opracowaniem 4. Opracowanie należy wykonać zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności: - wymogami ustawy Prawo Budowlane (Dz. U. z 2006 r. 156 poz. 1118 z póżn. zm.) - wymogami ustawy Prawo Ochrony Środowiska (Dz.U. z 2005 r. Nr 113 poz. 954). - Ustawą z dnia 18.07.2001r. - Prawo Wodne (Dz. U. z 2001 r. Nr 115 poz. 1229 z póżn. zm.) - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 30 maja 2000r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogowe obiekty inżynierskie i ich usytuowanie - Dz. U. Nr 63, poz. 735 z 2000r. § 40.2 - Rozporządzeniem Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 02.03.1999r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi publiczne i ich usytuowanie (Dz. U. nr 43 poz. 430), - obowiązującymi normami, - wymogami Rozporządzenia Ministra Infrastruktury z dnia 2 września 2004r. w sprawie szczegółowego zakresu i formy dokumentacji projektowej, specyfikacji technicznych wykonania i odbioru robót budowlanych oraz programu funkcjonalno - użytkowego, - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury oraz Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 31 lipca 2002 r. w sprawie znaków i sygnałów drogowych (Dz. U. nr 170 poz. 1393), - Rozporządzeniem Ministra Infrastruktury z dnia 23 września 2003r w sprawie szczegółowych warunków zarządzania ruchem na drogach oraz wykonania nadzoru nad tym zarządzaniem (Dz. U. Nr. 177 poz. 1729). - Szczegółowymi warunkami technicznymi dla znaków i sygnałów drogowych oraz urządzeń bezpieczeństwa ruchu drogowego i warunki ich umieszczania na drogach (9 Załącznik do Dz. U. Nr 220 poz. 2181 z dnia 23 grudnia 2003 r.) 5. Dokumentacja projektowa winna zostać zweryfikowana przez innego projektanta posiadającego niezbędne uprawnienia. Koszty weryfikacji ponosi Wykonawca we własnym zakresie. 6.Zaleca się, aby Wykonawca dokonał wizji lokalnej na terenie objętym przedmiotem zamówienia..
II.1.4) Czy przewiduje się udzielenie zamówień uzupełniających: nie.
II.1.5) Wspólny Słownik Zamówień (CPV): 45.23.31.40-2.
II.1.6) Czy dopuszcza się złożenie oferty częściowej: nie.
II.1.7) Czy dopuszcza się złożenie oferty wariantowej: nie.


No to może będzie nowy wiadukt
Andrzej

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 17 wrz 2010, o 23:08

No to szybciutko wystepujemy do KZ w spraawie uzanania tych beczkowych wiaduktow z 1905 roku za reliktowe i zabytkowe zarazem. Samorzad te zmiany traktije za ,,kielbachę wyborcaa'' i idzie na latwiznę i po najnizszych z mozkuwych kosztach podobnie jak z wylotem TB. Twgo nie można robic, bo trasa nr 14 wg D29 jest linią o znaczeniu państowym i ma znaczenie STRATEGICZNE dla naszego państwa. Ma ona być poddana modernizavcji w najblizszym czaie tzn. po 2013 roku.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 21 wrz 2010, o 21:06

Opinia i analiza techniczna możliwości obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem kolejowym
w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu.
Uniplan Sp. z o.o. 1
Opinia i analiza techniczna możliwości obniżenia niwelety jezdni
pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu.
Spis zawartości
1. Podstawa, przedmiot i zakres opracowania 2
2. Podstawa do sporządzenia opinii 2
3. Dokumenty związane 2
4. Opis stanu istniejącego 4
5. Analiza techniczna przebudowy skrzyŜowania w celu
uzyskania wymaganej minimalnej skrajni pod obiektem 10
6. Opinia o możliwości obniżenia niwelety 11
7. Opinia końcowa 12
8. Orientacyjne koszty 12
Rysunki
Rys. 1 Plan sytuacyjny -Wariant 1 1:500
Rys. 2 Plan sytuacyjny -Wariant 2 1:500
Rys. 3 Profil podłużny I 1:50/500
Rys. 4. Wiadukt kolejowy – stan istniejący 1:50
Rys. 5 Wiadukt kolejowy – Wariant 1 1:50
Rys. 6. Wiadukt kolejowy – Wariant 2 1;50
Opinia i analiza techniczna możliwości obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem kolejowym
w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu.
Uniplan Sp. z o.o. 2
Opinia i analiza techniczna możliwości obniżenia niwelety jezdni
pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu.
1. Podstawa, przedmiot i zakres opracowania
Niniejsze opracowanie wykonano na zlecenie Zarządu Dróg Miejskich
w Kaliszu z siedzibą ul. Piskorzewska 17 , 62-800 Kalisz.
Opracowanie dotyczy ulicy Zachodniej w Kaliszu na skrzyŜowaniu z
linią kolejową Łódż Kaliska –Tuplice km 119.950.
Opracowanie dotyczy oceny możliwości przebudowania skrzyŜowania
polegającego na zwiększeniu skrajni do wartości normatywnych.
2. Podstawa do sporządzenia opinii
W celu realizacji zleconego zadania wykonano w pażdzierniku 2009r.
przegląd wiaduktu,
Dokonano pomiarów inwentaryzacyjnych skrzyŜowania
i zaopatrzono się w mapy terenu z zasobów Powiatowego Ośrodka
Dokumentacji Geodezyjnej i Kartograficznej
oraz z PKP PLK Zakład Gospodarki Nieruchomości w Poznaniu.
3. Dokumenty związane:
1. Rozporządzenie Ministra Transportu i Gospodarki Morskiej z dnia 2 marca
1999 r., w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać drogi
publiczne i ich usytuowanie, Dz. U. Nr 43 z dnia 14 maja 1999 r.
2. Rozporządzenie MTiGM w sprawie warunków technicznych jakim powinny
odpowiadać drogowe obiekty inŜynierskie i ich usytuowanie. Dz. U. Nr 63 z dnia
3 sierpnia 2000 r.
3. Warunki techniczne dla kolejowych obiektów inŜynieryjnych Id2 (D2)
Zarządzeniem nr 202 Zarządu PKP z dnia 31 sierpnia 1988 r. (Biuletyn PKP A nr
36 z 15 września 1998 r., poz. 201) ze zmianami wprowadzonymi Zarządzeniem
Zarządu PKP nr 40 z dnia 15 lutego 2000 r. (Biuletyn PKP A nr 6 z dnia 18 lutego
2000 r., poz 38)
4. Rozporządzenie MTiGM z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków
technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.
(Dz. U. Nr 151, poz. 987)
5. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 10.11.2004 w sprawie wymagań w zakresie odległości i warunków dopuszczających usytuowanie budowli i budynków, drzew i krzewów, elementów ochrony akustycznej i wykonywania robót ziemnych w sąsiedztwie linii kolejowych a takŜe sposobu urządzania i utrzymywania zasłon odśnieżnych oraz pasów przeciwpożarowych (Dz.U. Nr 249/04 poz. 2500)
6. Rozporządzenie Ministra Infrastruktury z dnia 30.04.2004 w sprawie świadectw dopuszczenia do eksploatacji typu budowli i urządzeń przeznaczonych do prowadzenia ruchu kolejowego oraz typu pojazdu kolejowego (Dz.U. Nr 103/04 poz.1090).
Pod wiaduktem jezdnia jest zwęŜona do 4 m, zaś skrajnia pionowa wynosi 2,8m Chodnik dla pieszych jest jednostronny o szer. 1 m. Ruch pojazdów pod obiektem prowadzony jest naprzemiennie tylko na jednym pasie ruchu.
Na rys. 2 zmieszczono widok ogólny wiaduktu. Na Fot 1-5 pokazano aktualne warunki ruchu pod wiaduktem.
Ulica zachodnia ma pochylenie podłużne ok. 0,5%. Przed wiaduktem od strony południowej znajdują się dwa wpusty ulicznej kanalizacji deszczowej.
Wiadukt kolejowy jest murowany z cegły. Ma konstrukcje sklepienia..
Przyczółki mają skrzydła ukośne. W dolnej części przyczółków i na
powierzchniach skrzydeł znajduje się oblicówka kamienna.
Poziome światło wiaduktu wynosi ok. 6,2m., a wysokość w kluczu 3,8m.Na
wiadukcie znajdują się 3 tory , z których jeden przebiega ukośnie (fot.6).
Brak normatywnej skrajni pod wiaduktem spowodował, Ŝe dochodzi do częstych
kolizji pojazdów pod nim przejeżdżających.
5. Analiza techniczna przebudowy skrzyŜowania w celu uzyskania
wymaganej minimalnej skrajni pod obiektem
Wg rozporządzenia [1,2] skrajnia pionowa nad jezdnią powinna wynosić min. 4,5m. Szerokość skrajni zależy od szerokości jezdni. Nad chodnikami wysokość skrajni pionowej wynosi 2,5m.
W celu zwiększenia wysokości skrajni w pierwszej kolejności rozpatrzono
możliwość obniżenia niwelety jezdni istniejącej ulicy bez przebudowy wiaduktu kolejowego.
Minimalne światło pionowe, jakie można uznać za normatywne wynosi 3,5m. [1] przy zgodzie zarządcy drogi.
To rozwiązanie nie poprawia warunków przejazdu i w dalszym ciągu powoduje kolizje pojazdów ciężarowych o sklepienie. Wymaga natomiast poważnej przebudowy, wraz z odwodnieniem, ulicy Zachodniej i przyległych skrzyżowań oraz wjazdów, polegającej na obniżeniu niwelety o ok. 0,7m. Ta przebudowa wymaga równieŜ wzmocnienia fundamentów wiaduktu kolejowego.
Uznano, że to rozwiązanie może być tylko rozwiązaniem tymczasowym.
Przebudowa ulicy może poprzedzić przyszłą przebudowę wiaduktu kolejowego. Przebudowa ulicy wymaga przebudowy lub budowy kanalizacji deszczowej. Biorąc te argumenty pod uwagę uznano, że to rozwiązanie jest najmniej korzystne i może być brane pod uwagę, w przypadku rezygnacji z uzyskania pełnego przekroju ulicy dwujezdniowej pod obiektem. Rozpatrzono zatem 2 warianty przebudowy , w których ulega przebudowie wiadukt kolejowy a ulica zostanie poszerzona..
Wariant I Budowa nowego wiaduktu kolejowego o minimalnej wysokości
konstrukcyjnej i w celu zwiększenia wysokości skrajni i minimalnym
obniżeniu niwelety ulicy zachodniej.
Wariant II Budowa nowego wiaduktu kolejowego z torem na podsypce i w celu zwiększenia wysokości skrajni
Wariant I
Ten wariant wymaga rozbiórki istniejącego wiaduktu kolejowego i budowy
nowego.
Przyjęto minimalne parametry przekroju poprzecznego ulicy Zachodniej: jezdnia o dwóch pasach ruchu i jednostronny chodnik o szer. 1,5m.
Ustrój nośny wiaduktu zaprojektowano w postaci płyty z dżwigarów
obetonowanych o wysokości konstrukcyjnej ok. 0,9m. Tory są przymocowane bezpośrednio do płyty ustroju nośnego poprzez właściwy system, posiadający aprobatę PKP. To rozwiązanie wymaga uzyskania w PKP PLK zgody na odstępstwo od rozwiązania w postaci toru na podsypce jakie jest wymagane na liniach kolejowych.
W tym wariancie obniżenie niwelety ulicy wynosi ok. 0,1 do 0,2m. Potrzebna jest zatem przebudowa ulicy Zachodniej wraz ze skrzyżowaniami ulic przyległych bez istotnej ingerencji i na krótkim odcinku.
Wariant II
Podobnie jak we wariancie I konieczne jest rozebranie istniejącego wiaduktu kolejowego i wybudowanie nowego.
Przyjęto następujące parametry przekroju poprzecznego ulicy Zachodniej:
jezdnia o dwóch pasach ruchu i obustronny chodnik o szer. 2,0 m.
Ustrój nośny wiaduktu zaprojektowano w postaci płyty z dżwigarów
obetonowanych o wysokości konstrukcyjnej ok. 0,9 m. Tor jest na podsypce.
Całkowita wysokość konstrukcyjna obiektu wynosi ok. 1,65. Jest rozwiązanie zgodne z wymaganiami PKP.
W tym wariancie obniżenie niwelety ulicy wynosi ok. 1,0m.
Takie obniżenie niwelety jezdni wymaga przebudowy ulicy Zachodniej na odcinku ok. 120 m . Konieczne będzie przebudowanie skrzyżowań z ulicami
Szczypiornicką i Obozową.
Obniżenie niwelety pod wiaduktem wymagać będzie przebudowy lub budowy kanalizacji deszczowej wraz z budową przepompowni.
6. Opinia o możliwości obniżenia niwelety jezdni pod wiaduktem kolejowym
Zaproponowany II wariant przebudowy skrzyżowania obejmuje również
przebudowę ul. Zachodniej wraz z obniżeniem niwelety.
Konieczne będzie wykonanie przepompowni. W innym wariancie, bez budowy przepompowni, konieczne byłoby głębokie na ok. 2,0 m, poniżej poziomu terenu, ułożenie kanalizacji.
Przebudowa ulicy Zachodniej pociągnie ze sobą również niedużą przebudowę przyległych skrzyżowań oraz przebudowę infrastruktury technicznej: energetycznej i telefonicznej.
Wpływ przebudowy na sąsiednie budynki i wjazdy na posesje jest nieduży.
Możliwe jest zachowanie dostępu do przyległych posesji.
Pod względem technicznym obniżenie niwelety w podanym zakresie może być wykonane.
7. Opinia końcowa
Poprawa warunków ruchu w ciągu ul. Zachodniej w Kaliszu jest niezbędna ze
względu na przepustowość ulicy oraz na bezpieczeństwo ruchu pojazdów,
rowerzystów i pieszych.
Biorąc pod uwagę przyjęte wymagania najlepszym rozwiązaniem jest wariant II, w którym przebudowa obejmuje budowę nowego wiaduktu kolejowego z jazdą na podsypce i przebudowę ulicy Zachodniej połączone z obniżeniem niwelety o ok. 1,00m.
Wariant I jest rozwiązaniem , który wymaga porozumienia z PK PPLK odnośnie bezpośredniego przymocowania toru do ustroju nośnego. W tym rozwiązaniu przebudowa ul. Zachodniej będzie w niedużym zakresie.
8. Orientacyjne koszty
- Przebudowa wiaduktu kolejowego: rozbiórka i budowa nowego: 4 mln. zł
- Przebudowa ul. Zachodniej wraz z obniżeniem niwelety 1,0 mln zł


Opracował: Dr inż. Krzysztof Sturzbecher
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 21 wrz 2010, o 21:22

Te ceny, to po staym kursie. Ekipa Tuska nowelizuje VAT , to i one wzrosną /

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 18 paź 2010, o 16:25

Wybrana została najkorzystniejsza oferta cenowa i znany jest wykonawca.

http://www.zdm.kalisz.pl/2010_097_iowon.pdf

Ciekawe kiedy zacznie się przebudowa.
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 20 paź 2010, o 22:50

Obrazek

ŻK
Andrzej

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 21 paź 2010, o 10:21

Ten zabytkowy, choć jeszcze nie wpisany do RZ wiadukt beczkowy pochodzący z l.1905/6 jest jakby kontynuacja zabytkowej linii kolejowej tzw. Drogi Żelaznej Warszawsko - Kaliskiej - powstalej w l.1901-02 i nawiązuje stylem i parametrami do innych wiaduktow tego typu na tej linii. Jest ich w skali kraju niewiele, bo ok. 3-5 sztuk. W Warszawie przy ul.Armatniej taki właśnie wiadukt zachowano dla potomnych jako zabytek techniki kolejowej. Dla nas - czlonków TOnZ i Klubu Milosników Kolei jest niezrozumiale stanowisko wladz Miasta Kalisza, by się takiego zabytku pozbywać. Chyba nie w imię takich potworkow jak ten, który powstal w ciągu ulic Kresowa - Spoldzielcza? Ten nowy,projektowany wiadukcxik i tak nie rozwiąże sprawy ciężkiego transportu w tym miejscu. Uważamy, że to rozwiązanie polączone z niszczeniem zabytkow, będzie i tak rozwiiązaniem dorażnym . Zniszczonego zabytku przecież się nie przywróci. Tu są potrzebne smiałe rozwiązania systemowe - wiadukt nad linia nr 14 na miarę XXI wieku i następnych..
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Dominator
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 125
Rejestracja: 29 maja 2009, o 14:11
Lokalizacja: KALISZ/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: Dominator » 21 paź 2010, o 15:28

Wg mnie powinni zrobić nowy wiadukt na wprost Al. Wojska Polskiego. W jaki sposób ma się zmieścić TIR na tym zakręcie? Chodzi mi o skręt z Wrocławskiej w Zachodnią.
KALISZ - MIASTO UPADŁYCH ANIOŁÓW

Tomek
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 19 kwie 2007, o 12:35
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Tomek » 21 paź 2010, o 16:33

Z jednej strony wątpią, aby wiadukt nad torami powstał gdyż "trzeba liczyć się z tym, że są to inwestycje bardzo kosztowne", a z drugiej strony zadłużają miasto na miliony na rzecz budowy (prawdopodobnie nierentownego) parku wodnego. Ale skoro przygotowuje się dla siebie samych ciepłe posadki w spółkach miejskich to inna sprawa.

cheetah
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 518
Rejestracja: 3 wrz 2010, o 21:44
Lokalizacja: Czaszki/Mokotów

Nieprzeczytany post autor: cheetah » 29 mar 2011, o 15:38

Wiadukt będzie przebudowywany jeszcze w tym roku?
Ma mieć wysokość 4,5 m, szerokość 7 m.

http://www.youtube.com/watch?v=8fawOSBjBtk

Awatar użytkownika
Vocatont
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 5008
Rejestracja: 22 cze 2010, o 12:38
GG: 24732954
Lokalizacja: WDK

Nieprzeczytany post autor: Vocatont » 29 mar 2011, o 15:54

no to by było super : D jak by jeszcze w tym roku.
"Cały Ostrów się z was śmieje, gdzie są drogi i koleje?"
autor anonimowy
Kalisz w Budowie

LUK
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2479
Rejestracja: 26 gru 2005, o 16:31
Lokalizacja: Kalisz/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: LUK » 29 mar 2011, o 16:01

taaaaa...

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 29 mar 2011, o 16:09

Pytanie , czy wstrzelą się w ul.Zadnią :)?
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

jp
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 2509
Rejestracja: 25 lip 2008, o 23:51
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: jp » 30 mar 2011, o 16:34

Tak jak już wcześniej pisałem. Powinien być zbudowany nowy wiadukt w linii prostej na przedłużeniu al.WP. Skrzyżowanie Al.WP z ul. Wrocławską powinno być przebudowane na rondo. Niestety, możliwości miasta są jakie są i dlatego dzisiaj łaskawszym okiem patrzę na pomysł przebudowy wiaduktu w ul.Zachodniej.
Chociaż jest to rozwiązanie błędne z punktu widzenia rozwoju miasta i urbanistyki, to na dziś może i słuszne? Pozwoli wyeliminować "tiry" z ul. Górnośląskiej i poprawi dostęp do strefy przemysłowej. Pozostaje jeszcze problem przebiegu drogi za torami i połączenia Zachodniej z Obozową. Na skrzyżowaniu Wrocławskiej z Zachodnią prawdopodobnie potrzebna będzie sygn.świetlna, zsynchronizowana z sąsiednim skrzyżowaniem al.WP.
Docelowo warto jednak pomyśleć o prawidłowym rozwiązaniu, tj bezpośrednim połączeniu ul.Zachodniej z al. WP oraz przedłużeniu ul.Zachodniej do drogi nr 450
Ostatnio zmieniony 30 mar 2011, o 16:51 przez jp, łącznie zmieniany 1 raz.

sobieray-3
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6822
Rejestracja: 21 sie 2008, o 10:11
Lokalizacja: Woj.Rozdarte Prosną

Nieprzeczytany post autor: sobieray-3 » 30 mar 2011, o 16:41

Czyli , mamy ,,z głowy'' 110=letni ceglany wiadukt beczkowy, a w zamian badziewie typu tego przy Kresowej/Spóldzielczej, który już się sypie.
,, Najłatwiej niszczyć. Trudniej zachować to, co godne zachowania.''
Wisława Szymborska

Awatar użytkownika
MirekDB
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 959
Rejestracja: 10 lis 2007, o 19:10
Lokalizacja: Kaliniec

Nieprzeczytany post autor: MirekDB » 30 mar 2011, o 23:39

sobieray-3 pisze:Czyli , mamy ,,z głowy'' 110=letni ceglany wiadukt beczkowy, a w zamian badziewie typu tego przy Kresowej/Spóldzielczej, który już się sypie.
Przyznam, że nie będę tęsknił za tym wiaduktem.

Awatar użytkownika
andrzej
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 4314
Rejestracja: 29 cze 2006, o 20:33
Lokalizacja: -Kalisz-

Nieprzeczytany post autor: andrzej » 3 kwie 2011, o 13:22

Obrazek

fotka , bo jeszcze tak wygląda ten wiadukt , bo już niedługo będzie inaczej wyglądać
Andrzej

ODPOWIEDZ