Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 14 lis 2010, o 21:38

Ekonomia i logika.
Ciągle wałkujemy ten sam temat, a chyba wszystko już zostało powiedziane.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

zibi465
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu

Nieprzeczytany post autor: zibi465 » 14 lis 2010, o 22:35

ekonomia i logika uzależniona od tego, z której strony się patrzy
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 14 lis 2010, o 23:02

Wszystko już zostało powiedziane w planach szybkiej kolei, Ostrów ile mógł tyle już osiągnął. W Kaliszu teraz mają siedzieć cicho by nie zniweczyć ostrowskich osiągnięć?

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 15 lis 2010, o 00:41

jp pisze:
Gumiś pisze:
ww pisze:Hiszpanie zrobią to, co im doradzą poznanioki, a co im doradzą poznanioki, to mogę już teraz powiedzieć, heh.
Chyba nie do końca jest jak piszesz :wink: wytyczne przyjdą ze stolicy,bo to przecież Warszawka wykłada kasę a nie Poznań 8)
@ww chodziło zapewne o to, że w konsorcjum wraz z Hiszpanami jest Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania
No tak, bo pewnie to samo Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznania wytyczało S11.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1380
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 15 lis 2010, o 11:23

Ostatnio Instytut Geografii Społeczno - Ekonomicznej i Gospodarki Przestrzennej na WNGiG UAM wydał publikację dotyczącą KDP. Jeszcze jej nie czytałem, ale w rozmowie z jednym z autorów wiem, że moja uczelnia foruje (i przekonuje) za tym, żeby przystanek był w Kaliszu.

A z "Rz":
Świat od lat buduje sieć szybkich kolei. Polska pierwszych szybkich pociągów doczeka się za osiem lat. W ciągu dwóch lat prac podpisaliśmy umowę na studium wykonalności

Pierwsze pociągi poruszające się z prędkością nawet 350 km na godzinę mają się pojawić na polskich torach w 2020 roku. Taki jest plan. Pierwsza faza prac nad planami szybkiej kolei ma się zakończyć za rok. Hiszpańska firma Idom International, która ma sporządzić dokument za 48,95 mln zł, będzie miała jeszcze kolejnych 27 miesięcy na uszczegółowienie projektu. To oznacza, że szybkie tory rząd będzie mógł zacząć budować w 2014 roku. Pod warunkiem, że w czasie opracowywania dokumentacji zakończone zostaną niezbędne formalności, w tym wykup gruntów. Prace przygotowawcze mają kosztować 291 mln zł i być współfinansowane z dotacji unijnych.

Jeżeli uda się zakończyć prace w 2020 roku, będzie to oznaczać, że realizacja projektu zajmie nam 12 lat od momentu podjęcia decyzji. Nie wiadomo jeszcze, z jakich żródeł ma być finansowana warta ok. 20 mld zł inwestycja. Zbigniew Szafrański, prezes PKP Polskich Linii Kolejowych, stwierdził, że projekt może być realizowany z partnerem prywatnym. Nie stać nas na wydanie takich środków z budżetu. Możemy jednak szukać wsparcia w Europejskim Banku Inwestycyjnym. Hiszpanie dostali właśnie z EBI pierwsze 200 mln euro na budowę nowych torów dla szybkich pociągów z Madrytu do Alicante. EBI chce zainwestować w projekt 900 mln euro.

Jeżeli popatrzymy na to, co się dzieje w tym zakresie na świecie, nie mamy się czym pochwalić. Chiny zaczęły budować tory dużych prędkości z Pekinu do Szanghaju w 2008 r. Pod koniec pażdziernika oddały do ruchu pierwsze 202 km torów między Szanghajem a Hangzhou, po których pociągi mogą się poruszać z prędkością

350 km na godzinę. Cały odcinek ma mieć długość 1318 km, prace mają się zakończyć do 2012 roku. W 2020 roku, kiedy w Polsce ma być pierwsze 450 km szybkiej kolei, Chiny mają mieć sieć o długości 16 tys. km. O ok. 9 tys. km dłuższą niż obecnie. Wartości inwestycji to ok. 300 mld dol. Pocieszeniem może być fakt, że prężne chińskie firmy myślą o budowie szybkiej kolei w Polsce.

Kilka dni przed Chińczykami osiągnięciami w kwestii tras dla szybkich pociągów pochwalili się Szwajcarzy. Zakończyli budowę 57 km tunelu pod Alpami. Jest on częścią trasy, z Lyonu do Rotterdamu, która ma zostać zakończona w 2017 roku. Niemcy i Duńczycy chcą do 2015 r. wybudować za ok. 9 mld euro połączenie między Kopenhagą a Hamburgiem. Czas przejazdu ma się skrócić wówczas z 4,5 godziny do 2,5 godziny.

Szybkie pociągi to na całym świecie alternatywa dla samolotów. Są bezpieczniejszym i szybszy środkiem transportu niż samochody.

To również wymierne korzyści gospodarcze. Brytyjczycy, którzy przymierzają się do budowy kolejnej nitki KDP – z Londynu przez Birmingham i dalej do Manchesteru i Leeds – szacują, że projekt przyczyni się do powstania 10 tys. nowych miejsc pracy.

Źródło: Rzeczpospolita
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 15 lis 2010, o 11:45

Przecież żaden normalnie myślący prezydent miasta, nie oddałby przystanku KDP. Tylko nasz najjaśniejszy JP II jest tak roztropny.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Jacek40
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 2 lip 2010, o 21:14
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: Jacek40 » 15 lis 2010, o 14:58

K-man pisze:Przecież żaden normalnie myślący prezydent miasta, nie oddałby przystanku KDP. Tylko nasz najjaśniejszy JP II jest tak roztropny.
A to temat o kolei ,czy o wyborach?...macie osobne tematy,więc nie pakujcie polityki wszędzie gdzie się da...Rozumiem-kolega z opcji przeciwnej obecnemu Prezydentowi,ale bez przesady!

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 15 lis 2010, o 17:04

Jaka znów przesada. Stwierdzam fakty, a one sa takie, że oddalismy stację. Zresztą pamiętam, że koledze jest obojętne, gdzie ta stacja będzie, czy w Kaliszu, czy Ostrowie :) Mnie to obojętne nie jest i mam zamiar rozliczyć z tego władze.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Superszybka

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 15 lis 2010, o 18:13

Dokładnie,postępowanie Janusza Pęcherza w sprawie lokalizacji dworca KDP jest działalnością na szkodę miasta Kalisza.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Jacek40
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 89
Rejestracja: 2 lip 2010, o 21:14
Lokalizacja: Czaszki

Nieprzeczytany post autor: Jacek40 » 15 lis 2010, o 20:43

K-man pisze:Jaka znów przesada. Stwierdzam fakty, a one sa takie, że oddalismy stację. Zresztą pamiętam, że koledze jest obojętne, gdzie ta stacja będzie, czy w Kaliszu, czy Ostrowie :) Mnie to obojętne nie jest i mam zamiar rozliczyć z tego władze.
Manie też nie jest obojętne-proszę czytać ze zrozumieniem...

W tym poście chodzilo mi o to,że już powoli mam dość polityki w każdym temacie i tyle...Pozdrawiam i życzę trochę spokoju w tym tygodniu. A w niedzielę życzę dobrych wyborów przy urnie!

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 16 lis 2010, o 16:22

ww pisze:
jp pisze:
Gumiś pisze: Chyba nie do końca jest jak piszesz :wink: wytyczne przyjdą ze stolicy,bo to przecież Warszawka wykłada kasę a nie Poznań 8)
@ww chodziło zapewne o to, że w konsorcjum wraz z Hiszpanami jest Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania
No tak, bo pewnie to samo Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznania wytyczało S11.
Biuro projektów komunikacyjnych z Posen zajmuje się projektami kolejowo-tramwajowymi więc na 99 % nie wytyczało S11.

A pretensje to kaliszoki mogą mieć tylko i wyłącznie sami do siebie i zganianie czegoś na Poznan czy inne tajemnicze siły jest po prostu żenujące.
Ani PLK , ani projektanci nie zrobią stacji w Kaliszu skoro same kaliszoki tej stacji nie chcieli.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Gumiś
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 6804
Rejestracja: 23 mar 2008, o 21:41
Lokalizacja: Tylko Kalisz

Nieprzeczytany post autor: Gumiś » 16 lis 2010, o 17:59

milo pisze: A pretensje to kaliszoki mogą mieć tylko i wyłącznie sami do siebie i zganianie czegoś na Poznan czy inne tajemnicze siły jest po prostu żenujące.
Ani PLK , ani projektanci nie zrobią stacji w Kaliszu skoro same kaliszoki tej stacji nie chcieli.
Milo wypraszam sobie :lol: :lol: :lol: tego kaliszoka,jestem kaliszaninem 8)
jeżeli chodzi o niechcenie to możemy mieć pretensje do tych dwóch chłopków roztropków z Ratusza a dokładnie pisząc jeden jest z Wielunia a drugi ze Śliwnik 8) należy więc w najbliższych wyborach pognać to towarzystwo :twisted:
Gumiś
Bez historii jesteśmy nikim,nikt o nas nie będzie pamiętał,przeminiemy jak pora roku........

Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1380
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 16 lis 2010, o 18:36

milo pisze:
ww pisze:
jp pisze: @ww chodziło zapewne o to, że w konsorcjum wraz z Hiszpanami jest Biuro Projektów Komunikacyjnych z Poznania
No tak, bo pewnie to samo Biuro Projektów Komunikacyjnych w Poznania wytyczało S11.
Biuro projektów komunikacyjnych z Posen zajmuje się projektami kolejowo-tramwajowymi więc na 99 % nie wytyczało S11.
Poza tym bez przesady, czemu Poznaniakom miałoby zależeć na tym, żeby stacja nie była w Kaliszu tylko gdzieś w polu?
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 18 lis 2010, o 11:31

Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 lis 2010, o 14:19

wollny pisze: Poza tym bez przesady, czemu Poznaniakom miałoby zależeć na tym, żeby stacja nie była w Kaliszu tylko gdzieś w polu?
Tak czy siak będzie w polu, bo ten pomysł, który kiedyś tam zakładał stację w granicach Kalisza też zakładał stację w polu.

A kwestia dlaczego lepiej by stacja powstała między Kaliszem, a Ostrowem niż na północ od Kalisza była wałkowana na tym forum już wiele wiele razy. Wystarczy przjrzeć posty wtecz.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 18 lis 2010, o 15:05

oczywiscie mozna przejzec i natknac sie na takie perełki sekatora jak o wypinaniu dupy i takie tam . sekator juz ci pisałem ta swoja propagande pisz na rc a nie tutaj . moze jakis debil o twoim poziomie łyknie to i zagłosuje na pecherza człowieka tak oddanego ostrowskiej sprawie jak to tylko mozliwe

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 18 lis 2010, o 22:15

Widzisz Kondzior, nie będę się wdawał w polemikę z debilami na twoim poziomie.

ps. ostatni zwrot to oczywiście "miły" cytat Kondziora pisany pod moim adresem.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

szymkalisz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1879
Rejestracja: 29 mar 2007, o 16:59

Nieprzeczytany post autor: szymkalisz » 19 lis 2010, o 13:07

Ja tylko dodam, że PS piszemy bez kropek.

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 19 lis 2010, o 23:10

Zgoda co do wałkowania o umiejscowieniu stacji między Kaliszem a Ostrowem, bo najlepszym miejscem to Kalisz- Chrusty. Za wyborem tego miejsca przemawia fakt, że szybka kolej ma służyć całemu regionowi. A regionem jest nie tylko aglomeracja, ani zachód od Prosny, tak jak Polska, to lewy czy prawy brzeg Wisły.

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 19 lis 2010, o 23:30

Na wschód i północ od Kalisza jest tak małe zageszczenie ludności w porównaniu do terenów na południe i zachód od Ostrowa, że można je spokojnie nazwać stepami.

Wystarczy obejrzeć nocne zdjęcia satelitarne Europy, gdzie widać światła miast.

np. tu:
http://jules.unavco.org/VoyagerDocs/Ima ... dmsp_l.gif

http://www.astro.uni.wroc.pl/ciemna_str ... polska.jpg

http://www.astro.uni.wroc.pl/ciemna_str ... bri_pl.jpg
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

ODPOWIEDZ