Superszybka kolej z Kalisza do Wrocławia, Poznania, Łodzi - Y

Już niedługo zobaczymy w Kaliszu...
Awatar użytkownika
wollny
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1378
Rejestracja: 11 gru 2007, o 11:30
Lokalizacja: Kalisz

Nieprzeczytany post autor: wollny » 26 lis 2010, o 12:41

sector-ostrow pisze:Stacja Kalisz-Północ nie spełnia tych wymagań, choćby z powodu takiego, że np. mieszkańcy wielkiego osiedla Dobrzec szybciej dotrą do stacji w Śliwnikach/Ociążu.
Ja nie wiem czy do Ciebie cokolwiek dociera. Powiedz mi kto jest segmentem docelowym tej inwestycji? Albo inaczej: kto dzisiaj jeżdzi InterCity? Wszyscy?
Z KDP będą korzystać w większości przedsiębiorcy, kadra zarządzająca itd. Ludzie, którym zależy na komforcie jazdy i czasie (przede wszystkim czasie) i którzy nie liczą się (tak naprawdę) z pieniędzmi. A czy ludziom z tego wielkiego Dobrzeca zależy na komforcie i czasie? Zapewniam Cie, że większość już teraz jeżdzi Regio (a nie InterCity), bo jest tanio. Więc takie bebłoty, że lepsza jest stacja w Ociążu, bo jest bliżej Dobrzeca to możesz między bajki włożyć.
Niepusta separacja między dwoma rzeczami podstawowymi jest homomorficzna z trójwymiarową przestrzenią euklidesową, a więc pozwala określić odległości przestrzenne.

faust
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 686
Rejestracja: 25 lis 2005, o 19:04
Lokalizacja: Księże Małe/Dobrzec

Nieprzeczytany post autor: faust » 26 lis 2010, o 12:51

sector-ostrow pisze:W pełni się zgadzam, choć nie dla wszystkich miaszkańcow Kalisza. Np. mieszkańcy nowo-budowanych bloków na granicy ze Skalmeirzycami pewnie mają inne zdanie 8)
Zapewne sector, wszyscy się tam budują, żeby mieć szybki dojazd do Warszawy i Berlina, Paryża. W końcu na pograniczu Kalisza i Skalmierzyc jest wielkie centrum biznesowe. Gadasz o przystanku KDP jak o przystanku autobusowym, który im blizej tym lepiej, żeby zdążyć do pracy na 8. Maskaryczny tok myślenia. Ci wszyscy biznesmeni z "city" Skalmierzycie i "city" Ostrów.

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 26 lis 2010, o 17:16

Przy tak małej liczbie pasazerów jak zakłada sector , położenie stacji KDP na przecięciu z linią konwencjonalną ( dowożenie szynobusami ) jest całkowicie bez znaczenia.
Te szynobusy na stację KDP dowiozłyby tylko powietrze.
Odpada więc jeden argument za linią przez NS.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 26 lis 2010, o 18:56

milo pisze: Przebieg wielkopolskiego odcinka szybkiej kolei zwanej "Igrekiem" zamiast łączyć, dzieli Wielkopolskę. Zarząd województwa chce, by polskie TGV jechało na północ od Kalisza, a lokalne lobby optuje za południowym przebiegiem linii. Aglomeracja kalisko-ostrowska nie pierwszy raz stawia na Wrocław, a nie Poznań.

Kością niezgody jest przebieg linii w południowej Wielkopolsce. Urząd Marszałkowski od kilku miesięcy promuje północny wariant, którego nie zamierza zmieniać w przyszłej kadencji samorządu wojewódzkiego. Według tej koncepcji "Igrek", jechałby od stolicy nad zbiornikiem retencyjnym w Jeziorsku, by zatrzymywać się np. w Skarszewie (kilka km na północ od Kalisza).
Ale paranoja! Poznań wbrew Kaliszowi forsuje wariant korzystny dla Kalisza! Może jednak lepiej, że nie ma województwa kaliskiego, bo jak widać poznaniaki chcą dla nas lepiej niż my sami.
No dobra, to był gorzki żart.
I jeszcze Poznań podejrzewa nas o ciągoty w stronę Wrocławia. Skłócenie Kalisza z Poznaniem w tej sprawie to największy debilizm dyplomatyczny od czasu układu monachijskiego z 1938.
Nieaktualna jest już koncepcja, która zakładała wykorzystanie zabytkowego dworca kolejowego w tej miejscowości ( Nowe Skalmierzyce ) , bo trzeba by wybudować kilkukilometrowy tunel. Najnowsze rozwiązanie to stacja i rozgałęzienie na wysokości Ociąża, między Kaliszem i Ostrowem
Koncepcja tunelu była nieaktualna zanim jeszcze powstała, po co w ogóle o tym piszą :roll:

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 26 lis 2010, o 20:45

,,wariant z przystankiem (KDP) pomiędzy Kaliszem i Ostrowem jest najbardziej optymalny zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak również póżniejszej eksploatacji i potoku pasażerów’’
Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk

"Aglomeracja jest łakomym kąskiem z punktu widzenia przewozów pasażerskich. To jest kilkaset tysięcy pasażerów w dużym i dobrym regionie z potencjałem, ale przede wszystkim mobilnością ludzi. Tę ruchliwość widać po ilości przejazdów kolejowych. Jeśli jest taki potencjał to byłoby nierozsądne nie wykorzystać tego i zbudować stacji, nawet gdyby zatrzymywała się na niej tylko część pociągów"
Jan Raczyński dyrektor Biura Linii Dużych Prędkości w PKP


"Aglomeracja kalisko-ostrowska ma być wyposażona we wszystkie środki transportowe. W założeniu należy wybudować dworzec w takiej lokalizacji, żeby służył mieszkańcom. Dlatego Zarząd Województwa stoi na stanowisku że dworzec musi zaspokoić potrzeby całej aglomeracji. Na inny wariant dworca tylko dla Kalisza, albo wyłącznie dla Ostrowa nie będzie zgody ze strony województwa. Zarząd nie dopuści do wojny pomiędzy Kaliszem i Ostrowem"
Jan Krygier Dyrektor Departamentu Transportu Urzędu Marszałkowskiego
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

superszybka..

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 26 lis 2010, o 21:11

Pożyjemy - zobaczymy a Wielkopolska Wschodnia ,to nie tylko aglomeracja.
JP - WRÓĆ !!!!!!

Stanis
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 215
Rejestracja: 8 lis 2008, o 23:46
Lokalizacja: Środkowopolskie

Nieprzeczytany post autor: Stanis » 26 lis 2010, o 21:58

Kalisz Północ też jest w aglomeracji, więc zaspokoi potrzeby takowego tworu, a na dodatek potrzeby regionu.
Więcej myśleć, a mniej słuchać.

Awatar użytkownika
RoyBatty
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 207
Rejestracja: 18 wrz 2009, o 19:57
Lokalizacja: Rypinek

Nieprzeczytany post autor: RoyBatty » 27 lis 2010, o 00:12

sector-ostrow pisze:,,wariant z przystankiem (KDP) pomiędzy Kaliszem i Ostrowem jest najbardziej optymalny zarówno pod względem kosztów inwestycji, jak również póżniejszej eksploatacji i potoku pasażerów’’
Minister Infrastruktury Cezary Grabarczyk
Skoro Pan Minister używa pleonazmu "najbardziej optymalny" to jego poziom wiedzy na temat analizy i optymalizacji wydaje się co najwyżej mierny. Miejmy nadzieję, że to nie on będzie decydował o przebiegu kolei.
Co do stanowiska województwa, to dokumenty lepiej świadczą niż słowa, oto fragment Planu Zagospodarowania Przestrzennego Województwa Wielkopolskiego:
Obrazek
Na północy Kalisza zaplanowano piękny węzeł komunikacyjny kolej + skrzyżowanie dróg krajowych 12 i 25. Biorąc pod uwagę odcięcie Kalisza od dobrych dróg jest to dla nas jedyna szansa na poprawę sytuacji. Zgadzam się z Tobą sectorze że najlepsze byłoby przekształcenie DK25 w S25 i takie umiejscowienie stacji będzie dobrym argumentem za tym.

Kondzior
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 152
Rejestracja: 16 wrz 2009, o 16:18
Lokalizacja: Piwonice

Nieprzeczytany post autor: Kondzior » 27 lis 2010, o 12:26

oj biedne te władze Kalisza pecherz i ska tyle nawchodzili w dupe ostrowiakom ze jeszcze pod ratuszem unosi sie zapaszek gowna , a tu okrutny Poznan krzyzuje plany, straszne . Takiego czegos to w Polsce jeszcze nie grali , zeby władze miasta z takim uporem niszczyli swoje miasto a ludzie na nich głosowali.

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 27 lis 2010, o 13:28

Kondzior święte słowa :(
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 27 lis 2010, o 14:42

Tak czy siak, Ostrów jest lepiej skomunikowany. Zadecydowały o tym XIX-wieczny podział kraju, rozbicie regionu (kolejno depatramentu, województwa i guberni) na "część główną" i Zaprośnie, pruskie inwestycje prowadzone na Zaprośniu i początkowy brak takowych w Królestwie Polskim, siła inercji przy inwestycjach w województwie poznańskim, i na koniec nieudolność ratuszowych ekip w Kaliszu po 1999. Jeśli teraz Kaliszowi nie uda się przeforsować węzła na stacji Kalisz-Północ, to komunikacyjnym ośrodkiem (przynajmniej aglomeracji) zostanie na zawsze Ostrów. Nie sądżcie więc, że ostrowianie nie wiedzą o co toczą batalię.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

zibi465
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 244
Rejestracja: 22 sie 2007, o 19:38
Lokalizacja: nad rzeką w śródmieściu

Nieprzeczytany post autor: zibi465 » 28 lis 2010, o 21:05

sector-ostrow pisze:
W pełni się zgadzam, choć nie dla wszystkich miaszkańcow Kalisza. Np. mieszkańcy nowo-budowanych bloków na granicy ze Skalmeirzycami pewnie mają inne zdanie 8)
Tak się składa sectorku że ja za jakieś 2-2,5 roku będę mieszkał jakieś 4 kilometrów od Śliwnik.Korzystam nieraz z PKP jadąc do Poznania ,ale wolę żeby przystanek KDP był w Kaliszu,tak w trosce o moje rodzinne miasto.
Żądamy przystanku KDP w Kaliszu
http://www.koniecpzpn.pl/

Rafi2981
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 40
Rejestracja: 24 wrz 2010, o 13:38
Lokalizacja: Kalisz-Tyniec

Nieprzeczytany post autor: Rafi2981 » 30 lis 2010, o 13:26

To byłby pierwszy raz w historii stosunków kalisko-poznańskich, gdyby dzięki Poznaniowi udało się umieścić dworzec w pierwotnie planowanej lokalizacji t.j. Kalisz - Północ (w końcu zawsze jest ten pierwszy raz!!)

Awatar użytkownika
Artur
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 606
Rejestracja: 16 kwie 2010, o 08:40
Lokalizacja: Kaliniec / XXV - lecia

Nieprzeczytany post autor: Artur » 30 lis 2010, o 13:35

Dlatego musi być stworzone silne lobby kaliskie parlamentarzyści (wszystkich opcji) itp. , które w Warszawce będzie drążyć temat.
"Wolność polega na świadomym i dobrowolnym wyborze dobra. Wolność to nie moc czynienia tego, co chcemy, lecz prawo bycia zdolnym do czynienia naszej powinności."
Lord Acton

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 lis 2010, o 14:32

No, ale nasze lobby kocha aglomerację.
Rafi "stosunki" :) bywają różne. No i ten pierwszy raz, nie oznacza miłości na zawsze :) Pamiętajmy tylko, że Poznań popiera dworzec na płn. od Kalisz, nie z miłośc do naszego miasta. Tylko ma w tym swój własny interes, że tak brzydko powiem. Mimo, to trzeba się tu połączyć z Poznaniem dla dobra Kalisza.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

ww
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1723
Rejestracja: 1 sty 2006, o 11:21
Lokalizacja: Rypinek/Pomorzany/Wilda

Nieprzeczytany post autor: ww » 30 lis 2010, o 15:44

Artur pisze:Dlatego musi być stworzone silne lobby kaliskie parlamentarzyści (wszystkich opcji) itp. , które w Warszawce będzie drążyć temat.
Wydaje mi się (imho), że to jest również lub przede wszystkim zadanie dla Rady Miasta i Zarządu Miasta.

Rada Miasta nie zajęła żadnego stanowiska w tej sprawie (mylę się?), Zarząd Miasta w osobie JP3 zajął takie stanowisko, jakie zajął. Czegóż więc wymagać od parlamentarzystów? Żeby działali wbrew stanowisku władz Kalisza? Paranoja.
Mam dosyć tego miasta, Czerwono-czarnej mafii. (T.Love, „King”, 1992)
Tu są wInwestycje.pl, heheszki się skończyły. (14 czerwca 2020)

K-man
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 10974
Rejestracja: 5 lis 2007, o 21:17
Lokalizacja: Rypinek Kalisz Wielkopolska Wschodnia

Nieprzeczytany post autor: K-man » 30 lis 2010, o 15:59

Też juz o tym pisałem kila razy. Nie dlaczego Rada Miasta zupełnie milczy w tej sprawie, a milczenie to przyzwolenie.
Wolne Miasto Jego Królewskiej Mości i Rzeczypospolitej Kalisz

sector-ostrow
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 1270
Rejestracja: 16 kwie 2007, o 11:36
Lokalizacja: --------------

Nieprzeczytany post autor: sector-ostrow » 30 lis 2010, o 16:19

K-man pisze:Poznań popiera dworzec na płn. od Kalisz, nie z miłośc do naszego miasta. Tylko ma w tym swój własny interes,
No właśnie... JAKI interes? :) Bo to co wygaduje wicemarszałek do są jakieś banialuki.
zgoda buduje, niezgoda rujnuje

Awatar użytkownika
milo
Moderator
Moderator
Posty: 5400
Rejestracja: 24 lis 2008, o 02:30

Nieprzeczytany post autor: milo » 30 lis 2010, o 16:21

ww pisze:Wydaje mi się (imho), że to jest również lub przede wszystkim zadanie dla Rady Miasta i Zarządu Miasta.
,,,Czegóż więc wymagać od parlamentarzystów? Żeby działali wbrew stanowisku władz Kalisza? Paranoja.
Zgadza się w pełni ( co już też pisałem ) , że kluczem jest stanowisko Miasta w tej sprawie bo to ono jest partnerem w rozmowach z "wyższymi instancjami" a prezydent tego miasta reprezentantem ( w znaczeniu prawnym ).
K-man pisze:Też juz o tym pisałem kila razy. Nie dlaczego Rada Miasta zupełnie milczy w tej sprawie, a milczenie to przyzwolenie.
Przecież Rada Miasta głosuje WIEKSZOŚCIĄ a większość ma zaplecze prezydenta więc jasne że nie może zająć innego stanowiska niż JPIII.
"Ani chwili przerwy w rozwoju Ostrowa."
autor anonimowy

Awatar użytkownika
Piekarz
Użytkownik
Użytkownik
Posty: 530
Rejestracja: 29 cze 2009, o 21:57
Lokalizacja: Dobrzec Zach.

Superszybka

Nieprzeczytany post autor: Piekarz » 30 lis 2010, o 16:50

No akurat w tej kadencji to chyba może i to sporo.
JP - WRÓĆ !!!!!!

ODPOWIEDZ